Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Στα έργα του Στρίντμπεργκ ο τόπος μεταμορφώνεται πάντα σε ρωμαϊκή αρένα, με τα φύλα να συγκρούονται σαν να το υπαγορεύει η ίδια η φύση. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
0

Η ώρα πριν από την πρόβα της Λένας μοιάζει με προετοιμασία στο φροντιστήριο. Κάποιος περνάει με τη βοηθό της λόγια στη σκηνή, κάποιος διαβάζει, οι τεχνικοί αλλάζουν και στήνουν το σκηνικό, μια διαρκής βαβούρα μάς συνοδεύει, ο μουσικός δοκιμάζει ήχους. Κανένας δεν σκρολάρει στο κινητό του. Είναι μια μέρα που δεν υπάρχει ησυχία· ποτέ δεν υπάρχει ησυχία στις πρόβες της Λένας, δεν ακούγεται το «πάμε» και μετά πέφτει απόλυτη σιωπή, αλλά με έναν περίεργο τρόπο όλοι είναι συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουν.

Μπορεί κανείς να το πει χαρά αυτό. Ή, όπως λέει ο Λοχαγός του έργου: «Μήπως είναι μια λέξη η χαρά γνωστή; Εμένα δεν μου λέει τίποτα, μου είναι άγνωστη λέξη». Πλησιάζοντας προς τη μεριά που καθόμαστε με τον Κ. μάς ρωτάει: «Μήπως ξέρετε εσείς; Έχετε ακούσει μια λέξη που λέγεται χαρά; Φαίνεστε χαρούμενη κάπως, μήπως γνωρίζετε τι ακριβώς σημαίνει χαρά; Έχετε αισθανθεί κάποιο τέτοιο συναίσθημα τελευταία;» και χωρίς να πάρει απάντηση απομακρύνεται προς τη σκηνή.

Στο σπίτι στο οποίο διαδραματίζεται η «Ορέστεια του Στρίντμπεργκ» μπαινοβγαίνουν πέντε ηθοποιοί. Η Ευδοκία Ρουμελιώτη, ο Χρήστος Σαπουντζής, ο Χρήστος Μαλάκης, η Μαρία Μοσχούρη και ο Γιάννης Μπαριτάκης είναι τα πρόσωπα των έργων του Στρίντμπεργκ ή τα πάσχοντα πρόσωπα όλων των έργων, που βασανίζονται ακατάπαυστα στο «εγώ» και το «εμείς μαζί», φυλακισμένα στη σύμβαση που κρατά «για πάντα».

Κάποιοι μένουν εκατό χρόνια σε μια σχέση γιατί φοβούνται τη μοναξιά και θέλουν να μείνουν στην ασφάλεια, άλλοι δεν θέλουν την ασφάλεια και, αν βρουν μια ρωγμή, τα κάνουν όλα ρημαδιό και φεύγουν, ρισκάροντας να μείνουν μόνοι. Οι προτεραιότητες του καθενός δεν είναι θέμα δύναμης αλλά ανάγκης.

Η ξύλινη επένδυση του σκηνικού με αυτό το βαρετό, καταθλιπτικό καφέ χρώμα φτάνει μέχρι το ταβάνι, οι πολυθρόνες του μασάζ αντικαθιστούν τα έπιπλα και ένα πιάνο μοιάζει να είναι σε αναμονή μιας λιγότερο καταθλιπτικής σκηνής. Θα μπορούσε αυτό το σκηνικό να είναι μια νησίδα με τρεις περιοχές, όσα και τα έργα του Στρίντμπεργκ που είναι η αφετηρία αυτής της πρωτότυπης σύλληψης. Θα μπορούσε να είναι το σπίτι του Έντγκαρ και της Άλις στο σουηδικό αρχιπέλαγος, στον «Χορό του θανάτου», ένα φρούριο-φυλακή ή το σαλόνι του ξενοδοχείου όπου συναντιούνται τα πρόσωπα του ερωτικού τριγώνου στους «Δανειστές», ένα μέρος περίπου αδιάφορο και ψυχρό ή πληκτικό, εκεί που συναντιούνται μια σύζυγος και μια ερωμένη στην «Πιο Δυνατή».

CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Οι δυο ηθοποιοί γύρω από τους οποίους περιστρέφονται τα γεγονότα και οι ερμηνείες των τραυματικών αυτών σχέσεων (Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστος Σαπουντζής) είναι ένα ζευγάρι που αναφέρεται πρωτίστως στον «Χορό του θανάτου». Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Στα έργα του Στρίντμπεργκ ο τόπος μεταμορφώνεται πάντα σε ρωμαϊκή αρένα, με τα φύλα να συγκρούονται σαν να το υπαγορεύει η ίδια η φύση. Το θηλυκό στοιχείο, που του ασκεί μια αντιφατική έλξη, έχει μοιραίο βάρος.

«Ζω σαν φυλακισμένη εδώ μέσα, με διοικεί και με επιτηρεί ένας άντρας που μια ζωή μισούσα και μισώ τόσο πολύ που την ημέρα που θα πεθάνει θα γελάω από ευτυχία, θα πετάξω από τη χαρά μου. Είναι εξάρτηση, μια φορά χωρίσαμε για πέντε χρόνια και μέναμε στο ίδιο σπίτι.

Καταλαβαίνεις αρρώστια; Μόνο ο θάνατος μπορεί να μας χωρίσει εμάς, γι' αυτό και τον περιμένουμε σαν λύτρωση, σαν τη μόνη σωτηρία», λέει η Άλις, στο πρόσωπο της οποίας η Κιτσοπούλου συνοψίζει όλες τις ηρωίδες του Στρίντμπεργκ, σαν ανάγλυφο σε μια σπουδή στον έγγαμο βίο, τη φθορά και τα αδιέξοδα της συμβίωσης, σε μια μονομαχία στην οποία επιστρατεύονται όλα τα όπλα, με τους ήρωες να επιδίδονται με πρωτοφανή κυνισμό στην αναπόφευκτη εξόντωση των «αντιπάλων» και του εαυτού τους.

Η Κιτσοπούλου συνδέει τα έργα του Στρίντμπεργκ και τα φέρνει κατευθείαν στη δική μας εποχή σαν άτυπη τριλογία που θα μπορούσε να αναφέρεται και στην «Ορέστεια» του Αισχύλου, κρατώντας τα κοινά χαρακτηριστικά τους. Οι συμβολισμοί, η ωμότητα, οι μάταιοι έρωτες, η άσκοπη βαναυσότητα, η αποκαθήλωση της πίστης, ο δυστυχής συζυγικός βίος, η λαγνεία της εξουσίας, στοιχεία που κυριαρχούν στα έργα του, αποτελούν και θα αποτελούν εκρηκτικά και πολυσυζητημένα πεδία ψυχολογικής ανάλυσης.

Οι δυο ηθοποιοί γύρω από τους οποίους περιστρέφονται τα γεγονότα και οι ερμηνείες των τραυματικών αυτών σχέσεων (Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστος Σαπουντζής) είναι ένα ζευγάρι που αναφέρεται πρωτίστως στον «Χορό του θανάτου», το οποίο στη μεταγραφή και απόδοσή του εμπλουτίζεται από στοιχεία των άλλων δυο έργων.

CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Τα τρία αυτά έργα του Στρίντμπεργκ έχουν κοινό θέμα τον γάμο, πράγμα που έδωσε την ελευθερία στη Λένα Κιτσοπούλου να παίξει με τον τίτλο. Όπως στην «Ορέστεια», η τραγωδία της εκδίκησης και του ψυχικού φόνου παίρνει χαρακτηριστικά μιας πάλης επιβολής και επικράτησης, οι σχέσεις του ζευγαριού αποτελούν πεδίο ακόμα και λεκτικής σφαγής.

Όσο συναντάμε το ισχυρό στοιχείο του έρωτα, άλλο τόσο τον βλέπουμε να διαλύεται μέσα στη συνθήκη του γάμου και στον εγκλωβισμό των προσώπων. Από εδώ πηγάζει μια απύθμενη κακία σαν υπόλειμμα του έρωτα που υπήρχε κάποτε και τροφοδοτεί με την ίδια δύναμη τις συγκρούσεις των προσώπων, φέρνοντάς μας στο νου το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Άλμπι.

Όπως και εκεί στη ζωή του ζευγαριού μπαίνει το τρίτο πρόσωπο που υφίσταται το παιχνίδι της εξουσίας τους, κάθε επισκέπτης υποτιμάται, χειραγωγείται και με τη σειρά του χειραγωγεί, με το παιχνίδι –απάνθρωπο και διασκεδαστικό– εξουσιαστή και εξουσιαζόμενου, θύτη και θύματος, να λειτουργεί σαν καταλύτης μιας τυπικής συνθήκης. Η φιγούρα της Μαρίας Μοσχούρη που έχει προσθέσει η Λένα Κιτσοπούλου, της υπηρέτριας, θα παίξει και εκείνη το δικό της παιχνίδι, εξουσιαστικό ή και ερωτικό.

Σε αυτά τα πρόσωπα μπορεί να βρει κανείς δραματική καταγωγή από ήρωες των έργων του Τσέχοφ ή του Πίντερ. Η μυθολογία τους και οι συμπεριφορές τους αναπαράγονται σταθερά σε ένα είδος ψυχαναγκασμού και βασανισμού που θυμίζει «Funny Games», με τη σουρεαλιστική διάθεση του κειμένου να δημιουργεί μια διαρκή διέγερση.

Σχέσεις με κοινά χαρακτηριστικά δεν μπορεί να βρει κανένας εδώ, όπως δεν μπορεί να βρει στη ζωή. Αυτό είναι το ρεαλιστικό υπόβαθρο, ένα πεδίο που καθορίζουν κυρίως οι φοβίες και λιγότερο η αγάπη. Κάποιοι μένουν εκατό χρόνια σε μια σχέση γιατί φοβούνται τη μοναξιά και θέλουν να μείνουν στην ασφάλεια, άλλοι δεν θέλουν την ασφάλεια και, αν βρουν μια ρωγμή, τα κάνουν όλα ρημαδιό και φεύγουν, ρισκάροντας να μείνουν μόνοι. Οι προτεραιότητες του καθενός δεν είναι θέμα δύναμης αλλά ανάγκης. Οι σχέσεις στο έργο αυτό είναι φοβικές, δεν είναι ειλικρινείς, είναι τυραννικές. Ιδρώνεις να γίνεις απαραίτητος στον άλλο, για να νιώσεις τελικά δύναμη.

CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

«Ή μήπως δύναμη είναι να μην είσαι τίποτα; Να μην έχεις για τα μάτια του κόσμου καμία απολύτως δύναμη, αλλά να παίρνεις από το σώμα του τα πάντα και μετά ανύπαρκτη, μόνη, να κατεβάζεις σφηνάκια τεκίλα με μισοφέγγαρα πορτοκαλάκια και, κλαίγοντας μέσα στο υποτιμημένο σου είναι, να έχεις ανά πάσα στιγμή την πιθανότητα να σου την πέσει ο οποιοσδήποτε και λόγω του ανικανοποίητου έρωτα με τον άλλον που σε φτύνει πατόκορφα να ζήσεις με τον οποιονδήποτε μια μαγική ξεφτίλικη νύχτα έρωτα;», λέει η Κιτσοπούλου.

Όσο για τον λόγο για τον οποίο αυτή η σκηνική σύνθεση, αυτό το νέο έργο, βασίζεται στα έργα του Στρίντμπεργκ; «Γιατί να τα πεις όλα αυτά και να μαυρίσεις και εσύ και ο κόσμος που θα έρθει να σε δει; Έλα μου ντε. Κανένας λόγος απολύτως. Κατάθλα και κατάθλα και μόνο κατάθλα και κανένας λόγος να γίνει ένα τέτοιο έργο σήμερα», λέει η Λένα Κιτσοπούλου.

«Σκέφτομαι όμως μήπως το γεγονός ότι δεν υπάρχει λόγος κανένας, μήπως αυτός είναι ο πιο σοβαρός λόγος για να γίνει ένα τέτοιο έργο; Πώς αλλιώς θα μιλήσεις για τέτοιο τέλμα άμα δεν το νιώθεις ο ίδιος στο πετσί σου και μόνο διαβάζοντας αυτό το βαρετό, παλιό, ατάλαντο έργο; Γενικά μην παντρεύεστε, αυτό είναι σίγουρα σωστό, αλλά σίγουρα δεν χρειαζόταν η γέννηση του Στρίντμπεργκ για να το καταλάβουμε.

Στο τέλος θα νικήσει ο Αισχύλος, που πολύ πριν από τον Στρίντμπεργκ μάς είπε για τον κύκλο της ζωής που ξεκινάει από τον έρωτα, ο οποίος μετατρέπεται σε μίσος, το οποίο ενεργοποιεί την εκδίκηση, η οποία φέρνει τον φόνο, ο οποίος φέρνει τις τύψεις και τις ενοχές. Και αφού κατανοήσουμε τον Αισχύλο, θα πρέπει να μπούμε στον κόπο να διεισδύσουμε στους στίχους του τραγουδιού "Δανεικά", που προειδοποιούν εσένα, που έφυγες αεράτος και σίγουρος ότι δεν ήθελες το παραπάνω, που δεν άντεχε άλλο το είναι σου την τόση δέσμευση, ότι όλα ήταν δανεικά και ότι αναδρομικά πάντα έρχεται η ώρα που πληρώνουμε. Με λίγα λόγια, θα σε περιμένω στην επόμενη γωνία, μπορεί με τη μορφή καμηλοπάρδαλης, πάντως εγώ θα είμαι».

CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Η φιγούρα της Μαρίας Μοσχούρη που έχει προσθέσει η Λένα Κιτσοπούλου, η υπηρέτρια, θα παίξει και εκείνη το δικό της παιχνίδι, εξουσιαστικό ή και ερωτικό. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Όσο συναντάμε το ισχυρό στοιχείο του έρωτα, άλλο τόσο τον βλέπουμε να διαλύεται μέσα στη συνθήκη του γάμου και στον εγκλωβισμό των προσώπων. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ» εδώ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ορέστεια» του Αισχύλου: Ο αγώνας για δικαιοσύνη

Αρχαίο Δράμα Explained / «Ορέστεια» του Αισχύλου: Ο αγώνας για δικαιοσύνη

Ποια είναι εκείνη η μορφή δικαιοσύνης που θα ξεδιψάσει όλες τις διεκδικήσεις, αρχαίες και σύγχρονες; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα κάνει μια θεωρητική ανάλυση της «Ορέστειας» του Αισχύλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ