Καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο

Καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Το μουσικό σχήμα ΤΑΚΙΜ αποτελείται από πέντε σημαντικούς δεξιοτέχνες της ελληνικής δημοτικής παράδοσης.
0

Οι εκδηλώσεις ξεκινάνε στις 2 Ιουλίου με το μουσικό σχήμα ΤΑΚΙΜ που αποτελείται από πέντε σημαντικούς δεξιοτέχνες της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, τους Θωμά Κωνσταντίνου (ούτι, λαούτο), Αλέξανδρο Αρκαδόπουλο (κλαρίνο), Γιώργο Μαρινάκη (βιολί), Κώστα Μερετάκη (παραδοσιακά και λαϊκά κρουστά) και Γιάννη Πλαγιανάκο (κοντραμπάσο). Η παράστασή τους, που έχει τίτλο «Περιπλανώμενο» και θα πραγματοποιηθεί με τη σύμπραξη της Ελένης Βιτάλη, του Κώστα Τριανταφυλλίδη και της Σοφίας Παπάζογλου και του μουσικού Ηλία Μαντικού στο κανονάκι, είναι μια περιπλάνηση στις μουσικές της Ελλάδας. Μια διαδρομή από τον διονυσιασμό των πανηγυριών μέχρι τις πιο «κλειστές», παρεΐστικες γιορτές, με δύο ξεχωριστές στάσεις στη μουσική του Πόντου, σε αυτήν που καλλιεργήθηκε στα παράλια της Μικρασίας αλλά και στα τραγούδια που γέννησε ο διωγμός.

Στις 9 Ιουλίου, ο Νίκος Κυπουργός θα παρουσιάσει μια ατμοσφαιρική βραδιά με τα «Κυπο-Θεατρικά» του, αφιερωμένη στο πολύπλευρο έργο του για το θέατρο, που εκτείνεται από το αρχαίο δράμα ως το μιούζικαλ. Εκλεκτοί προσκεκλημένοι θα ερμηνεύσουν αγαπημένα αλλά και άγνωστα τραγούδια του, όπως ο Γιάννης Διονυσίου, ο Χρήστος Θηβαίος, η Μαρία Κατριβέση, ο Δημήτρης Πακσόγλου και η Μαρίνα Σάττι με τις Ερασμία Μαρκίδη και Έλενα Παπαδημητρίου. 

Καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Το θεατρικό πρόγραμμα ξεκινάει στις 15 και 16 Ιουλίου με το έργο της Κάλλιας Παπαδάκη «Ρίζες από βαμβάκι». Εμπνευσμένο από τον Αίαντα του Σοφοκλή, είναι τοποθετημένο στο καλοκαίρι του 1978 σ’ ένα χωριό του Έβρου. Ο Αίαντας, μετά από χρόνια σπουδών Φιλολογίας, επιστρέφει στη γενέτειρά του, πιστεύοντας ότι θα αναλάβει τα στρέμματα γης που του αναλογούν, αλλά βρίσκεται προ εκπλήξεως όταν μαθαίνει ότι ο πατέρας του έχει ορίσει μοναδικό του κληρονόμο τον μικρό του αδελφό Οδυσσέα που έμεινε κοντά του, έκανε οικογένεια και δούλεψε τη γη. Θολωμένος από θυμό, βάζει φωτιά στο πατρικό του για να τους κάψει όλους στον ύπνο τους, αλλά ο άνεμος αλλάζει ρότα και τα σχέδιά του καταρρέουν. Εν τέλει αυτοκτονεί και τότε ξεσπάει ένας οικογενειακός εμφύλιος σε σχέση με την ταφή του σώματός του. Η σκηνοθεσία είναι της Έφης Θεοδώρου, η μουσική των Jan Van Angelopoulos και Φώτη Σιώτα. Παίζουν οι: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Βαγγέλης Αμπατζής, Γιώργος Βαλαής, Μαρία Κεχαγιόγλου, Δημήτρης Μοθωναίος και Χάρης Τζωρτζάκης. 

Καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Στις 22 και 23 Ιουλίου ακολουθούν οι «Επιτρέποντες», μία από τις σημαντικότερες κωμωδίες του Μενάνδρου, σε απόδοση, διασκευή και σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου. Μια μουσική κωμωδία η οποία, με όχημα το χιούμορ, ανοίγει τη συζήτηση για τον έρωτα και τις σχέσεις των δύο φύλων στην εποχή μας, καθώς η έννοια της συναίνεσης εκ μέρους της γυναίκας αμφισβητείται, ενώ η αντρική επιβολή θεωρείται δεδομένη. Σε μια νυχτερινή γιορτή αφιερωμένη στη θεά Άρτεμη ένας άντρας και μια γυναίκα ενώνονται ερωτικά. Η ηρωίδα της ιστορίας αναζητά ισότητα, ανεξαρτησία και κοινωνική απελευθέρωση, όπως ακριβώς και οι σύγχρονες γυναίκες, την ώρα που τα πάντα τείνουν να γίνονται κρυφά και μυστικά, δημιουργώντας παρεξηγήσεις και μπερδέματα που μοιάζουν κωμικά ή τραγικά, ανάλογα με το πώς το βλέπει κανείς. Μέσα από τα παιχνίδια της τύχης, των ανθρώπων και των θεών, οι δυο ήρωες τελικά παντρεύονται και «τέλος καλό, όλα καλά». Ένα τέλος που καθαγιάζει ό,τι έχει προηγηθεί, φωτίζει με αμφίσημο τρόπο τα πρόσωπα και τις πράξεις τους και αποτελεί το κεντρικό ζήτημα της παράστασης. Παίζουν οι: Δάφνη Δαυίδ, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Μάριος Σαραντίδης, Λυδία Τζανουδάκη, Ιώβη Φραγκάτου. Η μουσική είναι του Νίκου Κυπουργού. 

Καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφιδάς

Στις 29 και 30 Ιουλίου ο Ευριπίδης Λασκαρίδης και η OSMOSIS θα πραγματοποιήσουν την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της «ΤΟΥΡΝΕ», της παράστασης που αναβλήθηκε πέρσι λόγω των πυρκαγιών. Ο περφόρμερ-δημιουργός, κάπου ανάμεσα σε χορό, θέατρο και εικαστικές τέχνες, εξερευνά πτυχές της περιπέτειας και της τέχνης του θεάτρου παράλληλα με τη σύγχρονη ελληνική ταυτότητα. Ένα βλέμμα πάνω στις αλλοπρόσαλλες ιστορίες που λέμε για μας και την αρχαιότητα μέσα σε ένα αμφιθέατρο αφιερωμένο στον Διόνυσο, αλλά ταυτόχρονα και μια ανασκαφή στην προσωπική μυθολογία του Ευριπίδη Λασκαρίδη, ο οποίος ανασύρει μνήμες, εικόνες και συναισθήματα από την κουλτούρα των θερινών θεατρικών περιοδειών (τουρνέ). Ερμηνεύουν ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, ο Ευθύμιος Μοσχόπουλος και η Έλενα Τοπαλίδου.  

Καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Στις 5 και 6 Αυγούστου ο κινηματογραφικός κυρίως σκηνοθέτης Σύλλας Τζουμέρκας σκηνοθετεί το έργο του Ηλία Μαγκλίνη «Φάκελος Βάνκαου», εμπνευσμένο από την Άλκηστη του Ευριπίδη. Πρόκειται για την περίπτωση Βάνκαου (Wahncau), όπου μια γυναίκα βρέθηκε νεκρή σε όρθια στάση, δηλαδή όχι με τη συνήθη μεταθανάτια μυϊκή παράλυση, η οποία εν προκειμένω αντικαταστάθηκε από μια σπάνια ακαριαία πτωματική ακαμψία. Καθώς έχουμε συνηθίσει τους νεκρούς οριζοντιωμένους, παραιτημένους από κάθε δικαίωμα και παρουσία, αυτή η γυναίκα μοιάζει να μας απειλεί ή να μας υπόσχεται το θαύμα. Όπως η αρχαία ηρωίδα που «έχει και δεν έχει ξανάρθει, είναι και δεν είναι η Άλκηστη. Μπορείς και ζωντανή και πεθαμένη να την πεις». Μια έκλειψη ηλίου θα ρίξει το αλλόκοτο φως της σε μια ήσυχη γη στο μέλλον, στα πρόσωπα των ανθρώπων και στα ερείπια των ναών. Παίζουν οι: Βασίλης Κανάκης, Στέφανος Μουαγκιέ, Νίκη Παπανδρέου, Άννα Τσακουρίδου, Μαρία Φιλίνη κ.ά.

Καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter

Τέλος, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα εκδοθεί το νέο έργο του Χρήστου Χωμενίδη με τίτλο «Γίνεται δέντρο το πουλί;». Είναι βασισμένο στον Ίωνα, τη «λιγότερο τραγική» από τις τραγωδίες του Ευριπίδη, ένα έργο που διαλαμβάνει ανάλαφρα, μα καίρια, θεμελιώδη και διαχρονικά ζητήματα όπως οι ρίζες κάθε ανθρώπου και η σχέση του με τους γονείς του, βιωμένη ή φαντασιακή, η εξουσία και η ανάγκη της να προεκτείνεται στο μέλλον, ο γάμος ως φρίκη και ως φωλιά, ο έρωτας που φθίνει και ο πόθος που αναπάντεχα ανθεί. 

Το πρωτοποριακό εγχείρημα της απευθείας ανάθεσης πρωτότυπων θεατρικών κειμένων με αφετηρία αρχαία έργα σε Έλληνες συγγραφείς σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία την προηγούμενη χρονιά. Φέτος οι συγγραφείς προέρχονται από τον χώρο της πεζογραφίας. Να σημειώσουμε ότι στο ρεπερτόριο του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου θα παρουσιαστούν τα πρωτότυπα έργα Αίας και Άλκηστη σε νέες σκηνοθετικές προσεγγίσεις από τον Αργύρη Ξάφη (Εθνικό Θέατρο) και τον Johan Simons (Schauspielhaus Bochum) αντίστοιχα. 

TAKIM
Περιπλανώμενο
Ειδική συμμετοχή: Ελένη Βιτάλη / Τραγουδούν οι Σοφία Παπάζογλου και Κώστας Τριανταφυλλίδης
2/7, 21:30

Νίκος Κυπουργός
Τα Κυπο-Θεατρικά
9/7, 21:30

Έφη Θεοδώρου
Ρίζες από βαμβάκι της Κάλλιας Παπαδάκη / Εμπνευσμένο από τον Αίαντα του Σοφοκλή
15/7-16/7, 21:30

Βασίλης Μαυρογεωργίου
Επιτρέποντες του Μενάνδρου
22/7-23/7, 21:30

Ευριπίδης Λασκαρίδης – OSMOSIS
ΤΟΥΡΝΕ
29/7-30/7, 21:30

Σύλλας Τζουμέρκας
Φάκελος Βάνκαου του Ηλία Μαγκλίνη / Εμπνευσμένο από την Άλκηστη του Ευριπίδη
5/8-6/8, 21:30

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αρχαίο δράμα και Μποστ στην Επίδαυρο

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Αρχαίο δράμα και Μποστ στην Επίδαυρο

Επτά τραγωδίες και μια κωμωδία, δύο διεθνείς και έξι εγχώριες παραγωγές και ένα πλήθος ετερόκλητων ηθοποιών θα βρεθούν στα φετινά Επιδαύρια, που στοχεύουν στη μαζική επιστροφή του κοινού.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου στην Πειραιώς 260

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου στην Πειραιώς 260

Τρεις Ελληνίδες σκηνοθέτιδες και δυο σκηνοθέτες φωτογραφίζονται στους χώρους της Πειραιώς 260 και παρουσιάζουν τις ενδιαφέρουσες θεατρικές τους προτάσεις στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ