ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Κάτι παλιοί φίλοι θα ξανασυναντηθούν στη σκηνή

Κάτι παλιοί φίλοι θα ξανασυναντηθούν στη σκηνή Facebook Twitter
Μετά τη μακρά, μοναχική πορεία τους, οι Αννα Κοκκίνου, Δημήτρης Καταλειφός και Ράνια Οικονομίδου ενώνουν τις δυνάμεις τους στη θεατρική dreamteam της περιόδου.
0

Απροσδόκητη κι ευχάριστη είδηση: η Ράνια Οικονομίδου και ο Δημήτρης Καταλειφός αφήνουν το Απλό Θέατρο του Αντώνη Αντύπα και συνεργάζονται με την Άννα Κοκκίνου. Θα ερμηνεύσουν στο θέατρο Σφενδόνη το έργο για τρία πρόσωπα του Τόμας Μπέρνχαρντ Ρίτερ, Ντένε, Φος (1984) σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Μαυρομάτη. «Δύο θεατρίνες κι ένας φιλόσοφος αποδομούν έννοιες όπως οικογένεια, τέχνη, θέατρο, εξουσία, χρήμα, σ’ ένα άλλοτε κωμικό άλλοτε ακραία σαρκαστικό ντιμπέιτ, με έμμεσες αλλά σαφείς πολιτικές διαστάσεις», λέει η σκηνοθέτις.

Την Ντένε θα ερμηνεύσει η Άννα Κοκκίνου, τη Ρίτερ η Ράνια Οικονομίδου και τον Λούντβιχ (πρόσωπο εμπνευσμένο απ’ τον Λούντβιχ Βιτγκενστάιν και τον ανιψιό του Πάουλ) ο Καταλειφός. «Αν ρωτάγατε την ίδια να σας πει κάτι για τον εαυτό της θα σας έλεγε “δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου μακριά απ’ αυτό το σπίτι όπου έζησαν ο πατέρας και η μητέρα. Γι’ αυτό και δεν έχω αλλάξει τίποτε από τότε που πέθαναν, κι ας είναι πολλά χρόνια. Η αδερφή μου με κατηγορεί, γι’ αυτό και για τ’ ότι δεν την αφήνω να φύγει μακριά μου - η αλήθεια είναι πως ούτε αυτή μπορεί να φύγει απ’ το σπίτι μας. Δεν μου αρέσουν οι άντρες. Όποτε μου αφήνει χρόνο η φροντίδα του αδερφού μου που μ’ έχει απόλυτη ανάγκη, ασχολούμαι με το θέατρο. Το κάνω μόνο για να βρίσκομαι με ανθρώπους. Νιώθω τελείως μόνη. Κανείς δεν με καταλαβαίνει;”», λέει η Άννα Κοκκίνου για τον ρόλο της.

Η Ράνια Οικονομίδου, που ερμηνεύει τη μικρή της αδερφή, Ρίτερ, υποστηρίζει ότι: «Eίναι λίγος ο καιρός που κάνουμε πρόβες και δεν ξέρω πολύ καλά για ποιο πρόσωπο μιλάμε. Λειτουργεί μέσα στο σύστημα που λειτουργούν τ’ αδέρφια της. Άλλη συμπεριφορά στην πρώτη πράξη, που είναι με την αδερφή της, και τελείως διαφορετική στις άλλες δύο που είναι και ο αδερφός της παρών. Δεν είναι δυσδιάκριτα τα αίτια, ώστε να καταλάβετε τον χαρακτήρα της. Επιφανειακά είναι μια αλκοολική που, ενώ βρίσκεται σε ώριμη ηλικία, ζει σαν εξαρτημένο ανήλικο. Κάτι που δεν είναι καλό για κανέναν άνθρωπο». Ο αδερφός Λούντβιχ «ζει στο ψυχιατρείο Στάινχοφ και προτιμά το ψυχιατρείο απ’ την τρέλα και την κόλαση που είναι το πατρικό του σπίτι», μας λέει ο Δημήτρης Καταλειφός, που συνοψίζει όλο τον ψυχισμό του ήρωα σε μια ατάκα του ίδιου μέσα απ’ το έργο: «Όλη την ώρα σκέφτομαι πόσο αργά είναι να δώσω ένα νόημα στη ζωή».

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ