Μάνια Παπαδημητρίου: Πάνω στον διάδρομο!

Μάνια Παπαδημητρίου: Πάνω στον διάδρομο! Facebook Twitter
0

Μάνια Παπαδημητρίου: Πάνω στον διάδρομο! Facebook Twitter
Φώτο: Μενέλαος Μυριλάς

—Είναι ένα αίτημα των καιρών να εμπιστεύονται άνθρωποι του θεάτρου κείμενα που δεν έχουν σχέση με τη θεατρική γραφή; Πόσο «θεατρικό» βρήκατε τον «Διάδρομο», γραμμένο από μια μουσικό;

Είναι πράγματι μία τάση αυτή, να παίζουμε εμείς οι καλλιτέχνες με τα όρια των τεχνών μας. Ο Διάδρομος, όμως, είναι ένας κανονικός μονόλογος. Είναι σαν να ξεκινάει μια διαφήμιση που στο τέλος γίνεται εφιάλτης! Πρόκειται για μια πολύ καλή ιδέα της Ευσταθίας, σε πολύ όμορφη γλώσσα, που με κέρδισε από την πρώτη στιγμή που τη διάβασα. Αρχικά δουλέψαμε με την Ευσταθία και μετά και με τη χορογράφο Πέρσα Σταματοπούλου, που κι αυτή αγάπησε και πίστεψε το κείμενο. Ξέρετε, σε μια τέτοια εποχή, με συνθήκες τόσο δύσκολες, δεν μένει τίποτε άλλο από το να δουλεύουμε μόνο όταν πιστεύουμε και αγαπάμε ο ένας την ιδέα του άλλου και θέλουμε να την πάμε παραπέρα, πηγαίνοντας κι εμείς λίγο πιο πέρα μαζί της. Έψαχνα καιρό μια ευκαιρία να εξερευνήσω περιοχές εκφραστικές που θα ήταν καινούργιες για μένα και μια φόρμα πιο σύγχρονη. Και η παράσταση αυτή μου δίνει αυτή την ευκαιρία.

Μάνια Παπαδημητρίου: Πάνω στον διάδρομο! Facebook Twitter
Φώτο: Μενέλαος Μυριλάς

Αυτός ο κινούμενος διάδρομος γυμναστηρίου συμβολίζει ίσως την πορείας της ζωής ή την καθημερινότητα της γυναίκας; Δεν είναι εξουθενωτικό να παίζετε περπατώντας ή το βρίσκεται αναζωογονητικό;

 Έχει συμβολικό χαρακτήρα, αλλά είναι κυρίως αναζωογονητικό. Είναι σαν να παίζεις με συμπαίκτη, αφού ο ρυθμός αλλάζει, σύμφωνα με τις ταχύτητες που υπάρχουν στον διάδρομο και όχι σύμφωνα με το τι έχεις στο μυαλό σου. Επίσης, υπάρχει το βίντεο που έφτιαξε η Ελένη Πολιτοπούλου αλλά και το βίντεο που με τραβάει εκείνη τη στιγμή, που παίζει μαζί μου, και τα φώτα του Γιώργου Αζάντ και, φυσικά, η υπέροχη μουσική της Λένας Πλάτωνος, η οποία είναι πάντα τόσο απρόβλεπτη που με μαγεύει.

Μάνια Παπαδημητρίου: Πάνω στον διάδρομο! Facebook Twitter
Φώτο: Μενέλαος Μυριλάς

— Τι συναισθήματα δημιουργεί η παράσταση; Πλησιάζει περισσότερο τους νέους ή τους μεσήλικες;

Είναι ένα έργο που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, αλλά κυρίως το απολαμβάνουν οι νεότεροι. Έχει φρέσκια γραφή, νεανική ματιά, αλλά και πολλή κριτική γι' αυτά που ζούμε και, κυρίως, για όλα αυτά που σκοτώνουν ή που μάλλον θέλουν να σκοτώσουν το συναίσθημά μας. Όμως τα παιδιά δεν καταθλίβονται με αυτά. Γελούν. Γελούν πικρά και χορεύουν. Εκτονώνονται μέσα από τον ρυθμό και τη μονότονη κινητικότητα. ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ, δηλαδή!

 

— Παρόλο που βρίσκεστε μόνη σας στη σκηνή, υπάρχει η δουλειά μιας χορογράφου, βίντεο, η μουσική της Πλάτωνος κι ένας φουτουριστικός σκηνικός διάκοσμος.  Έχει το κοινό απαιτήσεις που ξεπερνούν τον λόγο;

Δουλέψαμε όλοι μαζί, γιατί δεν γινόταν αλλιώς. Πώς να δω τον εαυτό μου από σκηνής; Με την Πέρσα, που με καθοδήγησε, έχουμε δουλέψει πολλές φορές μαζί. Μου αρέσει πολύ η δουλειά της και πιστεύω στην αισθητική της. Οι χορευτές βλέπουν στον ηθοποιό δυνατότητες φόρμας που ο ίδιος, με τη ρεαλιστική του σωματικότητα, δεν θα εξερευνούσε. Θα φοβόταν ή ίσως θα ντρεπόταν. Το σύγχρονο κοινό, πολλές φορές χωρίς να το συνειδητοποιεί, ζητάει από το θέατρο, αν και δεν υπάρχουν τα λεφτά και οι δυνατότητες, να είναι σαν σινεμά ή, καλύτερα, σαν διαφήμιση: τέλειο αισθητικά, με ιλουστρασιόν εικόνα, να μην ακούγονται παρά μόνο τα απαραίτητα, τα σώματα των ηθοποιών να μην έχουν βάρος, να γίνονται ελάχιστες και πολύ συμβολικές κινήσεις και οι ήχοι να ακούγονται από κονσόλα. Αν είναι δυνατόν, Dolby Surround ήχο και υπέρτιτλους. Αυτό είναι το κυρίαρχο αισθητικό τοπίο και ασυναίσθητα αυτό αποδέχεσαι ως μοντέρνο. Είναι πολύ δύσκολο για εμάς τους καλλιτέχνες, που έχουμε λίγα μέσα και καθόλου λεφτά για παραγωγή, να το πετύχουμε αυτό. Θέλει πολλή πονηριά και καλή διάθεση απ' όλους, ιδέες που πέφτουν στο τραπέζι και αλλάζουν κάθε λεπτό, για να φτιάξεις με φτηνά υλικά κάτι τέτοιο. Το ίδιο ισχύει και με τους χώρους: είναι δύσκολο να πετύχεις ένα ευχάριστο περιβάλλον και ταυτόχρονα ποιοτικό και μοντέρνο, που να λειτουργεί για τον σύγχρονο θεατή. Νομίζω πως το θεατράκι Ενδορφίνη το έχει αυτό. Κρατάει τον θεατή και μετά, να πιει το ποτό του, να συζητήσει. Είναι μια εποχή που όλοι θέλουν να συζητούν γι' αυτά που ζούμε. Δεν τους αρκεί να βλέπουν. Θέλουν να πουν γνώμες, να δράσουν, να βοηθήσουν να βγούμε από το αδιέξοδο, τη μαύρη τρύπα στην οποία έχουμε πέσει.

Μάνια Παπαδημητρίου: Πάνω στον διάδρομο! Facebook Twitter
Φώτο: Μενέλαος Μυριλάς
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ