Μουσική, θέατρο και σινεμά στη Μικρή Επίδαυρο

Μικρή Επίδαυρος Facebook Twitter
Η μικρή Επίδαυρος πλημμυρίζει με μουσική και σινεμά.
0

Στις 8 Ιουλίου ο 85άχρονος Ψαραντώνης, αυτή η μοναδική περίπτωση καλλιτέχνη που εδώ και εξήντα χρόνια πλουτίζει με την απαράμιλλη αυτοσχεδιαστική του δεξιοτεχνία στην κρητική λύρα τη μουσική του τόπου του, της Κρήτης, αλλά και τη μεσογειακή και την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά γενικότερα, ανοίγει τον κύκλο των παραστάσεων της Μικρής Επιδαύρου με μια συναυλία. Το σχήμα αποτελείται, εκτός από τον ίδιο, που θα τραγουδήσει και θα παίξει λύρα και μαντολίνο, από τον Γιώργη Ξυλούρη (λαούτο), τον Λάμπη Ξυλούρη (ούτι, φωνή), τη Νίκη Ξυλούρη (μπεντίρ και στάμνα). Επίσης, συμμετέχουν η Maria-Christina Harper στην ηλεκτρική άρπα και εφέ και ο Γιώργος Κούτρας με 12χορδη κιθάρα και ηλεκτρική κιθάρα.

Οι φετινές αναθέσεις για τη συγγραφή έργων στο πλαίσιο του κύκλου «Contemporary Ancients» ξεκινάει στις 14 και 15 Ιουλίου με το έργο του Γιάννη Σκαραγκά «Συμπτώματα» από την έλλειψη βάρους, που είναι εμπνευσμένο από τις Ευμενίδες του Αισχύλου και το σκηνοθετεί η Έμιλυ Λουίζου. Μια βίαιη ψυχολογική ιστορία καλά κρυμμένων μυστικών και ανατροπών που θα μας μεταφέρει σ’ ένα καθαρτήριο, όπου οι ήρωες προσέρχονται για να εξαγνιστούν. Παρότι ο Άρειος Πάγος αθώωσε τον Ορέστη, στην παράσταση η δίκη φαίνεται ότι συμβαίνει τώρα, κεκλεισμένων των θυρών. Παίζουν οι Μελαχρινός Βελέντζας, Σύρμω Κεκέ, Νεφέλη Κουρή, Χριστίνα Μαξούρη, Ελένη Μπούκλη, Αιμιλιανός Σταματάκης.

Οι φετινές αναθέσεις για τη συγγραφή έργων στο πλαίσιο του κύκλου «Contemporary Ancients» ξεκινάει στις 14 και 15 Ιουλίου με το έργο του Γιάννη Σκαραγκά «Συμπτώματα» από την έλλειψη βάρους, που είναι εμπνευσμένο από τις Ευμενίδες του Αισχύλου και το σκηνοθετεί η Έμιλυ Λουίζου.

Στις 21 και 22 Ιουλίου ο Παντελής Φλατσούτης παρουσιάζει το έργο «Θήβα: A Global Civil War», εμπνευσμένο από τους Επτά επί Θήβας του Αισχύλου. Με όχημα το θέατρο-ντοκουμέντο και εστιάζοντας στο φαινόμενο του εμφυλίου, φέρνει στη σκηνή αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν τον εμφύλιο στις χώρες τους στο πρόσφατο παρελθόν. Τέσσερις επαγγελματίες ηθοποιοί από τη Βοσνία, την Ελλάδα, τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και τον Λίβανο μετατρέπονται σε αφηγητές-διαμεσολαβητές μεταξύ τοπικού και παγκόσμιου, συγκαιρινού και αιώνιου, σε μια παράσταση μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, θεάτρου και κινηματογράφου, που συνομιλεί με τον αδελφοκτόνο πόλεμο της αρχαίας τραγωδίας. Η σύνθεση του κειμένου είναι του σκηνοθέτη της παράστασης Παντελή Φλατσούση και της ομάδας. Παίζουν οι Vedrana Bozinovic, Racha Baroud, Albertine Itela και Γιώργος Κριθάρας. Επί σκηνής θα βρίσκονται δύο μουσικοί.

Μικρή Επίδαυρος Facebook Twitter
Ο 85άχρονος Ψαραντώνης ανοίγει τον κύκλο των παραστάσεων της Μικρής Επιδαύρου με μια συναυλία. Φωτ.: Panagiotis Margaronis

Στις 28 και 29 Ιουλίου ο Σαράντος Γεώργιος Ζερβουλάκος σκηνοθετεί το έργο «Φιλοκτήτης» του Χρήστου Οικονόμου εμπνευσμένο από τον Φιλοκτήτη του Σοφοκλή. Στη σύγχρονη αυτή εκδοχή το ηγετικό στέλεχος μιας ένοπλης επαναστατικής οργάνωσης, έπειτα από μια αποτυχημένη επίθεση με ρουκέτα που είχε ως συνέπεια να τραυματιστεί θανάσιμα μια νεαρή γυναίκα, εγκαταλείπει την οργάνωση και βρίσκει καταφύγιο σ’ ένα μικρό νησί του Αιγαίου.

770
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οι ενοχές για το θανάσιμο σφάλμα του τον σημαδεύουν σωματικά και ψυχικά με αποτέλεσμα να έχει γεράσει πρόωρα, ενώ υποφέρει και από μια ανοιχτή πληγή στο πόδι· στις παραισθήσεις του βλέπει το φάντασμα της νεκρής γυναίκας. Χρόνια αργότερα, δύο νεότερα μέλη της οργάνωσης, η Καμία και ο Πυρ, αναλαμβάνουν να ταξιδέψουν στο νησί, να βρουν τον Φιλοκτήτη και να τον πείσουν να επιστρέψει στην ενεργό δράση. Παίζουν οι Γιώργος Κατσής, Λευτέρης Πολυχρόνης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη.

Στις 4 και 5 Αυγούστου ο Τάκης Τζαμαργιάς σκηνοθετεί το έργο του Χρήστου Χωμενίδη «Γίνεται δέντρο το πουλί;», εμπνευσμένο από τον Ίωνα του Ευριπίδη. Από τη μια οι Δελφοί ως ουτοπία, ανάμνηση μιας μυθικής εποχής, κοντά στο χιονοδρομικό και τις ταβέρνες της Αράχωβας, και από την άλλη η Αθήνα με τη φαυλότητα και την πολιτική της διαφθορά. Ανάμεσά τους ένα παιδί έκθετο, ένα ζευγάρι άτεκνο, μια τυχαία συνάντηση ‒ όλα θα μπορούσαν να διορθωθούν. Ο Τάκης Τζαμαργιάς εμπνέεται από το «ειρωνικό δράμα», όπως το χαρακτηρίζει ο συγγραφέας του, και δημιουργεί μια παράσταση με διάθεση βαλκανική και ευφορική, με φαντεζί τραπέζια πάνω στα αναθήματα των Δελφών και άφθονη σαμπάνια. Παίζουν οι Γεράσιμος Γεννατάς, Eυγενία Δημητροπούλου, Λένα Δροσάκη, Στέλιος Ιακωβίδης, Γωγώ Μπρέμπου, Δημήτρης Φουρλής.

Μικρή Επίδαυρος Facebook Twitter
Η Έμιλυ Λουίζου. Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη

Στις 12 Αυγούστου ο ιδιοσυγκρασιακός Σταμάτης Κραουνάκης παρουσιάζει μια βραδιά με δικά του ερωτικά τραγούδια και τίτλο «Έρως ανίκατε μάχαν». Ο ερωτικός Κραουνάκης με την τρυφερή, σπαρακτική και αγαπητική πλευρά του θα μας πάει μια μεγάλη βόλτα με τραγούδια που μέσα στις δεκαετίες, όπως λέει ο ίδιος, «κάνανε παρέα στις συντροφιές των Ελλήνων, στις μοναξιές, στις συνάξεις, στις ιδιωτεύσεις, από τα πολύ πολύ γνωστά μέχρι κάποια που άντεξαν στη σκιά για ν’ αποκαλυφθούν σ’ αυτό το θέατρο των συνελεύσεων και των θυσιών». Special Guest Λυδία Φωτοπούλου.

Στις 19 Αυγούστου το φεστιβάλ κλείνει με μια προβολή της Φαίδρας του Ζιλ Ντασέν, σε συνεργασία με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Η κινηματογραφική μεταφορά του Ιππόλυτου του Ευριπίδη σε σενάριο της Μαργαρίτας Λυμπεράκη, με τη Μελίνα Μερκούρη στον ομώνυμο ρόλο και συμπρωταγωνιστές της τους Άντονι Πέρκινς και Ραφ Βαλόνε. Έτσι, το Φεστιβάλ ξεκινάει με τον Ιππόλυτο στη Μεγάλη Επίδαυρο και κλείνει με μια κινηματογραφική εκδοχή του στη Μικρή.

Ψαραντώνης
8/7, 21:30

Συμπτώματα από την έλλειψη βάρους
14-15/7, 21:30

Θήβα: A Global Civil War
21-22/7, 21:30

Φιλοκτήτης
28-29/7, 21:30

Γίνεται δέντρο το πουλί;
4-5/8, 21:30

Σταμάτης Κραουνάκης
12/8, 21:30

Προβολή ταινίας: Φαίδρα
19/8, 00:00

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ