Ο άθλος του Απόλλωνα

Ο άθλος του Απόλλωνα Facebook Twitter
0
Ο άθλος του Απόλλωνα Facebook Twitter
Έμαθα να δουλεύω σε «υπερπαραγωγές». Είχαμε πάντα μεγάλους χώρους και κάναμε και μεγάλες παραγωγές. Όλες οι δουλειές γίνονται με ρίσκο, ειδικά αυτές που έχουν να κάνουν και με μεγάλους χώρους, με πολλούς ανθρώπους και μεγάλα μπάτζετ... Φωτό: Πάρις Tαβιτιάν/ LIFO

Eχετε καταλάβει τι συμβαίνει γύρω σας, ότι σχολιάζουν την απόφαση να κάνετε ένα έργο με πρωταγωνιστή τον Σάκη Ρουβά;

Μπα, δεν έχουμε καταλάβει τίποτα. Είμαστε κλεισμένοι εδώ μέσα από τον Ιούνιο. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε από το μηδέν. Δεν είχε κείμενα, δεν είχε μουσική, τίποτα.


Πώς πήρατε την απόφαση να αλλάξετε χρήση στον χώρο και από κέντρο διασκέδασης να το μετατρέψετε σε θέατρο;

Όταν φτιάξαμε αυτόν το χώρο, ήταν μελετημένος έτσι ώστε να γίνει θέατρο. Δεν ήταν μια απόφαση που πάρθηκε επιπόλαια.


Αλλά δεν το κάνατε...

Όχι, δεν το κάναμε.

Δεν είχα βάλει ποτέ σε στεγανά τους ανθρώπους και τα πράγματα, δεν τα χώρισα ποτέ σε κατηγορίες και δεν ήθελα να αποκλείω τίποτα.

Γιατί υπήρχε ακόμα χρήμα στη νύχτα;

Δεν υπήρχε μόνο χρήμα αλλά και το know how. Εννοώ ότι είμαστε μια οικογένεια που ασχολείται με την ψυχαγωγία πολλά χρόνια. Πάντα είχαμε κέντρα διασκέδασης – μεταξύ άλλων και νυχτερινά κέντρα. Το θέατρο δεν ήταν κάτι που ξέραμε καλά πώς να το δουλέψουμε.


Σε αυτή την απόφαση σας επηρέασε το ότι άλλαξε η νύχτα;

Σίγουρα μας επηρέασε, αλλά ταυτόχρονα μας επηρέασε και το γεγονός ότι εγώ και ο αδερφός μου μεγαλώσαμε και δεν μπορούσαμε πια να μπούμε στη συγκεκριμένη διαδικασία, κάνοντας αυτήν τη δουλειά – όχι γιατί δεν την ξέραμε. Ο αδερφός μου είναι ένα παιδί ήσυχο, οικογενειάρχης κι εγώ έχω κάνει άλλες σπουδές.


Εσείς τι έχετε σπουδάσει;

Εγώ μπήκα στην Καλών Τεχνών, πήγα στο Λονδίνο και σπούδασα σκηνογραφία και ενδυματολογία στο Wimbledon College of Art. Οι καθηγητές μου εκεί μου είπαν να ασχοληθώ με το θέατρο. Ζωγράφιζα από μικρός και πάντα εκφραζόμουν μέσα από τις εικόνες.


Δεν σας τρομάζει ο τόσο μεγάλος χώρος;

Έμαθα να δουλεύω σε «υπερπαραγωγές». Είχαμε πάντα μεγάλους χώρους και κάναμε και μεγάλες παραγωγές. Όλες οι δουλειές γίνονται με ρίσκο, ειδικά αυτές που έχουν να κάνουν και με μεγάλους χώρους, με πολλούς ανθρώπους και μεγάλα μπάτζετ. Αλλά είμαστε επιχειρηματίες κιόλας και δεν γίνεται να μην επενδύσουμε. Σίγουρα στριμώχνομαι, γιατί έχω διπλή ευθύνη: είμαι ο σκηνοθέτης και ο επιχειρηματίας. Όσο και να σε αβαντάρει το ότι δουλεύεις μέσα στο «σπίτι σου», έχει μια επιπλέον ευθύνη.

Ο άθλος του Απόλλωνα Facebook Twitter
Ξεκίνησα με το δεδομένο ότι ήθελα να κάνω μια παράσταση με τον Σάκη Ρουβά. Τον είδα και στις Βάκχες και μου άρεσε πολύ... Φωτό: Πάρις Tαβιτιάν/ LIFO


Έχετε συναντήσει προκατάληψη; Να αμφιβάλλουν γι' αυτό που ετοιμάζετε;

Εγώ μεγάλωσα σε μια οικογένεια που έκανε αυτήν τη δουλειά, αλλά ταυτόχρονα η μητέρα μου, που είναι μορφωμένος άνθρωπος –έχει σπουδάσει αρχαιολόγος–, με τραβούσε από μικρό παιδί στα μουσεία και στα θέατρα, έχω ταξιδέψει πολύ. Δεν είχα βάλει ποτέ σε στεγανά τους ανθρώπους και τα πράγματα, δεν τα χώρισα ποτέ σε κατηγορίες και δεν ήθελα να αποκλείω τίποτα. Έτσι μεγάλωσα. Δεν αισθάνομαι ότι αυτό το μέρος είναι μόνο ένα νυχτερινό κέντρο αλλά ένας μεγάλος χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει τα πάντα.


Με τη σκηνοθεσία πώς και ανακατευτήκατε;

Η σκηνοθεσία είναι για μένα ανάγκη. Είναι ένα μικρόβιο, δεν είναι σπουδές μόνο. Δεν ήξερα αν θέλω να γίνω σκηνοθέτης. Αυτό που ήξερα καλά ήταν ότι ήθελα να έχω τον έλεγχο. Δεν είχα σκεφτεί ότι θα γινόμουν σκηνοθέτης. Και αυτή η ανάγκη να έχω τον έλεγχο, να μπορώ να βλέπω κάθε λεπτομέρεια στο αποτέλεσμα, με έκανε σκηνοθέτη.


Και πώς ξεκινήσατε;

Ξεκίνησα από live events (μουσικά, μόδας) και μετά πέρασα στην εικόνα και τα βιντεοκλίπ. Για μένα η εμπειρία ήταν καταπληκτική γιατί η κινηματογράφηση έχει τεράστια αμεσότητα, έχει λεπτομέρεια. Αυτό που σκέπτεσαι μπορείς να το εικονοποιήσεις όπως ακριβώς θέλεις. Έχει μεν σχέση με το θέατρο αλλά έχει μια άλλη μαγεία.


Στο θέατρο είναι η πρώτη σας δουλειά;

Ναι, η πρώτη. Υπάρχει κέφι, υπάρχει και αγωνία. Υπάρχει και ζόρι. Πήρα το ρίσκο να κάνω και τα σκηνικά και τα κοστούμια, που ίσως δεν έπρεπε, αφού έχω πολύ μικρή εμπειρία στη σκηνοθεσία. Αυτό που με παίδεψε πολύ ήταν το να μπορέσω να περάσω το όραμά μου στους ηθοποιούς μέσα από το κείμενο και τη δραματουργική επεξεργασία. Ευτυχώς, έχω δίπλα μου πολύ έμπειρους ανθρώπους.


Γιατί ξεκινήσατε με αυτό το έργο; Θέλετε να κάνετε ένα έργο για όλη την οικογένεια;

Ξεκίνησα με το δεδομένο ότι ήθελα να κάνω μια παράσταση με τον Σάκη Ρουβά. Τον είδα και στις Βάκχες και μου άρεσε πολύ. Έχουμε συνεργαστεί και τον έχω σκηνοθετήσει σε πολλές δουλειές του. Ο Ηρακλής ήταν μια ιδέα που είχα επειδή είναι ένας πολύ αγαπημένος μου ήρωας και ήθελα πολύ να τον ζωντανέψω. Μου αρέσει κυρίως η διαδικασία του πώς περνάει από τον ένα μύθο στον άλλο και οι δοκιμασίες του, οι οποίες έχουν αλληγορία και συμβολισμό.

 

Έχει σχέση μ' εσάς; Με τη δική σας διαδικασία, τη δική σας προσπάθεια;

Έχει σχέση με όλους τους ανθρώπους. Ταυτίζω αυτήν τη διαδικασία με την πνευματική ενηλικίωση του ανθρώπου. Μια ενηλικίωση που έχει σχέση με τον χρόνο. Αισθάνομαι ότι ο χρόνος περνάει γρήγορα.

Ο άθλος του Απόλλωνα Facebook Twitter
Έχω μάθει να μη φοβάμαι τη δουλειά μου γιατί πάντα την κάνω με αξιοπρέπεια και δίνω τα πάντα. Έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, αξιοποιώ την εμπειρία μου στην εικόνα και προχωρώ... Φωτό: Πάρις Tαβιτιάν/ LIFO


Όταν πήρατε την απόφαση να σκηνοθετήσετε, φοβηθήκατε τα σχόλια, την κριτική;

Όχι. Έχω μάθει να μη φοβάμαι τη δουλειά μου γιατί πάντα την κάνω με αξιοπρέπεια και δίνω τα πάντα. Έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, αξιοποιώ την εμπειρία μου στην εικόνα και προχωρώ.


Με το κοινό πώς θέλετε να επικοινωνήσετε;

Πρώτα απ' όλα θέλω να το συγκινήσω και στη συνέχεια να περάσω κάποια μηνύματα. Όχι μόνο με τον προβληματισμό αλλά και μέσω της ψυχαγωγίας να καταλάβει αυτό που θέλουμε να κάνουμε, αυτό που θα του πούμε.


Παρακολουθείτε θέατρο;

Ναι, και μου αρέσουν πολλά πράγματα. Πηγαίνω και στα μιούζικαλ και σε μικρές σκηνές και στην Επίδαυρο. Η τελευταία παράσταση που με μάγεψε ήταν η παράσταση του Μπομπ Ουίλσον, η Οδύσσεια. Τη βρήκα μεγαλοφυή και τη ζήλεψα πολύ. Στο εξωτερικό το θέατρο με μαγεύει. Ειδικά όταν πηγαίνω στο Λονδίνο, βλέπω ασταμάτητα, από το Μπάρμπικαν μέχρι όλα τα καινούργια μιούζικαλ, που με ενδιαφέρουν πολύ.


Γιατί πιστεύετε ότι οι μύθοι του Ηρακλή, που μοιάζουν με παιδικό θέατρο, μπορεί να προσελκύσουν τους ενήλικες;

Αυτή η παράσταση δεν έχει στηθεί αμιγώς για παιδιά. Έχει συμβολισμούς στην αφήγηση και το κείμενο είναι πιο περίτεχνα στημένο – ούτε η εικόνα του είναι παιδική. Είναι στο όριο του μύθου και αυτό κάνει πάντα τον ενήλικα να μη βαριέται. Μάλιστα, νομίζω ότι παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους μεγάλους. Ούτε μιούζικαλ είναι ακριβώς. Παρόλο που έχουμε τραγούδια, δεν είναι αφηγηματικά, εκφράζουν συναισθήματα.


Έχετε μια εικόνα για το θέατρο στην Ελλάδα;

Νομίζω ότι το θέατρο στην Ελλάδα είναι το πιο αγαπημένο είδος ψυχαγωγίας. Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο η αναλογία θεάτρου και πληθυσμού που υπάρχει στην Ελλάδα. Για μένα αυτό σημαίνει πολλά. Ακούω να λένε ότι το θέατρο έχει πρόβλημα. Το θέατρο έχει πρόβλημα γιατί μια ολόκληρη χώρα έχει πρόβλημα, αν πάρουμε την άλλη πλευρά των πραγμάτων. Οπότε, με ποιον τρόπο δεν θα αγγίξει το θέατρο η κρίση; Παρ' όλα αυτά, οι άνθρωποι δουλεύουν με φανατισμό σε αυτή την υπόθεση. Επιτυγχάνουν, αποτυγχάνουν, αλλά δεν εγκαταλείπουν. Συνεχίζουν. Το θέατρο έχει βαθιές ρίζες μέσα μας. Είναι ελληνικό, από εκεί αντλεί την καταγωγή του. Είναι κυριολεκτικά στο DNA μας. Γεννήθηκε από την ανάγκη μας να επικοινωνήσουμε. Εδώ, στο Πάνθεον, την ίδια ανάγκη έχουμε, να επικοινωνήσουμε μέσα από ένα μεγάλο θέαμα. Πιστεύω ότι έχουμε την υποδομή, την τεχνογνωσία ώστε το θέαμα που κάνουμε να είναι αξιόπιστο, να έχει επίπεδο, να είναι καλή παραγωγή, διεθνούς επιπέδου. Να κάνουμε ένα μεγάλο ψυχαγωγικό θέαμα χωρίς προχειρότητα ή την αίσθηση της αρπαχτής. Άλλωστε, αυτό είναι μια άγνωστη λέξη σ' εμάς. Εγώ ζηλεύω τις μεγάλες παραγωγές στο εξωτερικό και ονειρεύομαι να κάνω κάτι αντίστοιχο. Να είμαι ευτυχής κι εγώ και ο κόσμος που φτάνει εδώ και σε τιμά με την επιλογή του.

«Ηρακλής, οι 12 Άθλοι»
Αρχικό κείμενο: Στρατής Πασχάλης
Διασκευή-δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Λιγνάδης
Σύλληψη-σκηνοθεσία-σκηνικά-κοστούμια: Aπόλλων Παπαθεοχάρης
Eρμηνεύουν: Σάκης Ρουβάς, Ρούλα Πατεράκη, Ναταλία Δραγούμη κ.ά.
Παρασκευή & Σάββατο στις 20:00, Κυριακή στις 15:00 & 19:00
Εισ.: €35-15
Θεατρο Πανθεον
Πειραιώς 166, Ταύρος, 210 3471111

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ