Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Xόφες Σέχτερ, Grand Finale
0

Xόφες Σέχτερ

Grand Finale
Ο Βρετανο-ισραηλινός χορογράφος και συνθέτης αποκαλύπτει έναν κόσμο σε ελεύθερη πτώση.

Το Grand Finale του Χόφες Σέχτερ έρχεται στην Αθήνα λίγο μετά την πρεμιέρα του τον Ιούνιο στο Παρίσι (La Villete σε συνεργασία με το Theatre de la Ville). Ο Βρετανο-ισραηλινός χορογράφος και συνθέτης αποκαλύπτει έναν κόσμο σε ελεύθερη πτώση, έναν κόσμο που βρίσκεται σε σύγκρουση με τον εαυτό του. Μέσα από ένα καλλιτεχνικό όραμα μυθικό, κωμικό, ζοφερό και πανέμορφο, η ομάδα του Σέχτερ, η οποία αποτελείται από οκτώ χορευτές από διαφορετικές χώρες, εκτελεί περίτεχνα σμιλεμένα χορογραφικά μοτίβα, ενώ παράλληλα η μουσική ερμηνεύεται ζωντανά επί σκηνής, αφηγούμενη με συναρπαστικό τρόπο μια ιστορία για το ανθρώπινο πνεύμα.

Xόφες Σέχτερ, Grand Finale, Πειραιώς 260, Χώρος Δ, 8-9/7, 21:00

Kinkaleri

Real Good Time / All!

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Kinkaleri, Real Good Time / All! Φωτο: Jacobo Jenna

Η ιταλική ομάδα που προέρχεται από τον χώρο του πειραματικού θεάτρου, των installations και των εκθέσεων κι έχει το όνομα «Kinkaleri» θα παρουσιάσει, με αφορμή έναν στίχο του Λου Ριντ, την παράσταση Real Good Time. Μια παιγνιώδης διασταύρωση συναυλίας και χορού, όπου η μουσική θα καθορίζεται από αισθητήρες τοποθετημένους στα σώματα των χορευτών οι οποίοι με τη σειρά τους θα ενεργοποιούν ηχητικές εκπομπές που θα μιξάρονται ζωντανά επί σκηνής. Παράλληλα, θα συμπληρώνεται από το πρότζεκτ All! που εμπνέεται από τον Γουίλιαμ Μπάροουζ. 

Kinkaleri, Real Good Time / All!, Bios, 18 & 19/6, 10:00-13:00, δωρεάν με δήλωση συμμετοχής.

Πέρε Φάουρα

Γλυκός Πυρετός

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Πέρε Φάουρα, Γλυκός Πυρετός

O Γλυκός Πυρετός του Καταλανού χορογράφου Πέρε Φάουρα, με αφετηρία τον εμβληματικό χορό από τη θρυλική ταινία των '70s Πυρετός το Σαββατόβραδο (Saturday Night Fever), ενσωματώνει στοιχεία της ποπ κουλτούρας και τα επαναδιατυπώνει σε θεατρική μορφή. Μια ομάδα επαγγελματιών και ερασιτεχνών χορευτών δομεί τη χορογραφία μέσα από την επανάληψη, η οποία σταδιακά μεταλλάσσεται πλήρως. Ένα τελετουργικό, εκστατικό ταξίδι που ειρωνεύεται το διαρκές κυνήγι των απολαύσεων. 

Πέρε Φάουρα, Γλυκός Πυρετός, Bios, 16-17/7, 21:00 

Μέττε Ίνγκβαρτσεν

69 στάσεις

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Μέττε Ίνγκβαρτσεν, 69 στάσεις. Φωτο: Virginie Mira

Ένα έργο το οποίο διερευνά ζητήματα σεξουαλικότητας, συγκεκριμένα την αλληλοεπίδραση μεταξύ φυσικού και τεχνητού, αλλά και τα όρια μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού χώρου. Προσκαλεί 65 θεατές και τοποθετεί ανάμεσά τους μια γυμνή μορφή, ενθαρρύνοντας το κοινό να συμμετάσχει σε μια δράση που παραπέμπει στις ερωτικές και πολιτικοποιημένες περφόρμανς των '60s. Ταινίες, βιβλία, κείμενα και εικόνες, ένα ολόκληρο αρχειακό υλικό συμπληρώνει την «έρευνα» της καλλιτέχνιδας όσον αφορά την πολιτική του σώματος και την κοινωνία. 

Μέττε Ίνγκβαρτσεν, 69 στάσεις, Πειραιώς 260, Χώρος Β, 1-3/7, 21:00, μόνο για ενηλίκους. Στις 2/7 συζήτηση με τους συντελεστές μετά την παράσταση.

Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K.

Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K., Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης

Η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας έρχεται από την Πορτογαλία με την ομάδα της P.OR.K. με την παράσταση Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης. Μια διεθνής παραγωγή που διαποτίζεται από στοιχεία όπως η μουσική, ο χορός και το μυστήριο μέσα σε ένα σκηνικό με επιρροές από την όπερα, τη μυθολογία, τον αμφιλεγόμενο πίνακα του Κουρμπέ «Η προσέλευση του κόσμου» και την ανάλυση του Νίτσε περί απολλώνιου και διονυσιακού. Μια παράσταση η οποία εξυμνεί και ταυτόχρονα αποδομεί τον δυτικό κανόνα.

Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K., Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 5-6/7, 21:00

Ντοροτέ Μυνιανεζά – Compagnie Kadidi

Unwanted / Ανεπιθύμητα

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Ντοροτέ Μυνιανεζά. Φωτο: Richard Schroeder

Έναν φόρο τιμής στην κακοποιημένη γυναίκα της Ρουάντα συνθέτει η χορογράφος, χορεύτρια, ηθοποιός και τραγουδίστρια Ντοροτέ Μυνιανεζά, η οποία, μαζί με την οικογένειά της, εγκατέλειψε στα δώδεκα την πολύπαθη αφρικανική χώρα για τη Γαλλία, αφήνοντας πίσω μια πατρίδα αιματοκυλισμένη. Όλες εκείνες οι γυναίκες που βίωσαν την κτηνωδία και των οποίων τα σώματα κακοποιήθηκαν, βιάστηκαν και εξευτελίστηκαν, που, όπως λέει και η ίδια η καλλιτέχνις, «ο βιασμός τους ισοδυναμούσε με όπλο μαζικής καταστροφής», την ενέπνευσαν να δημιουργήσει την παράσταση Unwanted/Ανεπιθύμητα. Αναφέρεται στα παιδιά που γεννήθηκαν από μητέρες-θύματα βιασμού. Η παράσταση έρχεται στην Αθήνα αμέσως μετά την πρεμιέρα της στην Αβινιόν και συνδυάζει χορό, ηχητικό υλικό με μαρτυρίες υπό τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού συνθέτη Αλέν Μεχέ, τη χορωδία δύο φωνών με την ίδια τη χορογράφο, και έργα τέχνης του Μπρους Κλαρκ. Η Μυνιανεζά θεωρεί την παράστασή της μια κληρονομιά, η οποία θα πρέπει να παραδίδεται από τη μία γυναίκα στην άλλη.

Ντοροτέ Μυνιανεζά - Compagnie Kadidi, Unwanted/Ανεπιθύμητα, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 18-19/7, 21:00. Στις 18/7 συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης. 

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ