Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
0

Οι promo φωτογραφίες του Nick Knight με το άφυλο παιδί που έχει βουτήξει το χέρι του σε χρυσή μπογιά τελικά λειτούργησαν ως προάγγελος για το ολόχρυσο σκηνικό της Νίκης Ψυχογιού. Τρεις πύλες, κατάμαυρες, επιβλητικές, χάσκουν στο βάθος της τεράστιας Κεντρικής Σκηνής της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση και πλαισιώνουν με απόλυτα λειτουργική λιτότητα την πρώτη πράξη (αυτή των Επιστολών) της «Αποκάλυψης» του Ιωάννη, στην παράσταση που ανεβάζει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, δίνοντας το εναρκτήριο λάκτισμα για τη νέα θεατρική σεζόν του πολιτιστικού οργανισμού. Παραπίσω κρύβεται και μια εντελώς διαφορετική σκηνική σύνθεση που ο σκηνοθέτης δεν θέλει να αποκαλύψει μέχρι την πρεμιέρα, διατηρώντας την έκπληξη γι' αυτό που τελικά θα δούμε.

Μετά τον πάλλευκο, «κλινικό μεσαίωνα» της περσινής «Ηλέκτρας» του και τον παραδοσιακό, δημοτικό μαξιμαλισμό των «Στοιχειωμένων» που είδαμε τον χειμώνα, το χρυσό και οι πολύχρωμοι δωρικοί χιτώνες των ηθοποιών του φαίνονται σαν μεγάλη αισθητική στροφή για τον ιδιοσυγκρασιακό δημιουργό, που κατευθύνεται εδώ προς κάτι εντελώς διαφορετικό, αλλά κατά παράδοξο τρόπο και πάλι συγγενικό με τις εμμονές και τα ενδιαφέροντά του – εδώ επίσης είναι ξεκάθαρες οι αναφορές του στην ορθόδοξη αγιογραφία.

Κοιτώντας τον πυρήνα του κειμένου, προέκυψε επίσης ότι ο μηχανισμός που προτείνεται με την Αποκάλυψη, ότι ο κόσμος με βία θα αλλάξει και θα γίνει ένα ξεκαθάρισμα καλών-κακών, φίλων-εχθρών, άσπρου-μαύρου, είναι ο άμεσος ή έμμεσος ηθικός αυτουργός σε όποιο ουτοπικό κίνημα έχει προκύψει από τότε και πέρα. 

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη είναι ένα από τα 27 βιβλία της Καινής Διαθήκης και σε αυτό συναντάμε τον πυρήνα της χριστιανικής εσχατολογίας, καθώς είναι το μόνο από τα αποκαλυπτικά κείμενα που περιλαμβάνεται στον Κανόνα της Αγίας Γραφής. Γράφτηκε από τον απόστολο Ιωάννη την περίοδο που ήταν εξόριστος στην Πάτμο, το 96 μ.Χ.

Γιατί αποφάσισε ο Θάνος Παπακωνσταντίνου να ασχοληθεί με ένα τόσο πρωταρχικό και δυσερμήνευτο κείμενο; «Το αγαπάω. Έχει επηρεάσει τα πάντα, μουσική, κινηματογράφο, ποίηση, εικαστικά. Είτε το ίδιο, είτε εκδοχές του, είτε αναφορές σε αυτό, είτε παρερμηνείες του, όλα τα συναντάω εδώ και πολλά χρόνια σε πράγματα που αγαπάω πολύ. Είναι υλικό με τον οποίο ήθελα να ασχοληθώ, μετά την τραγωδία και τη δημοτική παράδοση. Είναι συγκοινωνούντα δοχεία αυτοί οι κόσμοι, και με ενδιαφέρουν ως υλικό παραστασιακό».

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Σαφής και πάλι η αίσθηση της συνέχειας, λοιπόν, στην εργογραφία του Θάνου Παπακωνσταντίνου, που εδώ χρησιμοποιεί το κείμενο της «Αποκάλυψης» σαν ένα μεγάλο χορικό. «Δεν έχω βάλει, προφανώς, κάποιον να υποδύεται τον Ευαγγελιστή, κάποιον τον Αντίχριστο και κάποιον το Θηρίο. Μιλάμε για μια κοινότητα πιστών που ερμηνεύει και μεταφέρει το κείμενο, όχι όμως ως αυτόπτες μάρτυρες, σαν να το είδαν και να μας το αφηγούνται, αλλά επικαλούμενοι όλα εκείνα τα πράγματα που αναφέρει το κείμενο, για να έρθουν.

»Μέσα από την έρευνά μου, κατάλαβα ότι, πέρα από το επίπεδο των καταστροφών, της δαιμονολογίας και του τέλους του κόσμου, που είναι σαφώς ένα ισχυρό στοιχείο του, αφορά πολύ περισσότερο μια κοινότητα πιστών, τη χριστιανική εν προκειμένω. Ξεκινά με 7 επιστολές, που είναι μια απεύθυνση. Έτσι το καταλαβαίνω εγώ κι έτσι το χρησιμοποίησα στην παράσταση. Σαν ένα μήνυμα για εγρήγορση, εμψύχωση και συσπείρωση των πιστών μιας πίστης, παρά σαν ένα ανάθεμα και μια καταστροφολογία, όπως χρησιμοποιήθηκε από πολλούς – και από την επίσημη Εκκλησία από ένα σημείο και πέρα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου αυτό το κομμάτι.

»Κοιτώντας τον πυρήνα του κειμένου, προέκυψε επίσης ότι ο μηχανισμός που προτείνεται με την Αποκάλυψη, ίσως συστηματοποιημένος για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, ότι ο κόσμος με βία θα αλλάξει και θα γίνει ένα ξεκαθάρισμα καλών-κακών, φίλων-εχθρών, άσπρου-μαύρου –ό,τι όνομα θες βάλ' τους–, όπου θα επικρατήσουν οι καλοί, οι φίλοι, το άσπρο, και ο κόσμος θα αλλάξει σε κάτι για το οποίο δεν έχουμε καμία εικόνα σε σχέση με τον κόσμο που ξέρουμε ως τώρα, προς το καλύτερο, προς το τέλειο, είναι ο άμεσος ή έμμεσος ηθικός αυτουργός σε όποιο ουτοπικό κίνημα έχει προκύψει από τότε και πέρα. Όταν το κατάλαβα αυτό, άλλαξε εντελώς ο τρόπος που αντιλαμβάνομαι τόσο το συγκεκριμένο κείμενο όσο και την ίδια τη θρησκεία.

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

»Μιλάμε για ένα κείμενο που γράφτηκε το 96. Αν υποθέσουμε ότι ο Χριστός πέθανε το 33, είναι ούτε μισός αιώνας μετά. Άρα το αίτημα για την επιστροφή, τη Δευτέρα Παρουσία του και την κυριαρχία του, την κάθοδο της νέας Ιερουσαλήμ, την ουτοπίας, της Πόλης του Θεού στη Γη, ήταν μια πραγματική επιθυμία των τότε πιστών. Αυτό το αίτημα, στο δικό μου το κεφάλι, συνδυάζεται πολύ περισσότερο με έκρυθμες ιστορικές στιγμές, στις οποίες υπάρχει αίτημα για αλλαγή εδώ και τώρα, όχι συμβολικά, μελλοντικά, όπως στα κείμενα του Αυγουστίνου και του Ωριγένη. Οι ερμηνείες και πολύ περισσότερο οι παρερμηνείες του κειμένου ανά την ιστορία πάντα έχουν να κάνουν με το ότι θέλουμε έναν καλύτερο κόσμο τώρα και θα τον κερδίσουμε με βία – το αίμα, η βία είναι σταθερή προϋπόθεση».

Αλλαγή, συσπείρωση, ομοψυχία, δράση τώρα – ένα κάλεσμα για ακόνισμα και όξυνση της πίστης: Με όλα τα κινήματα που αποζητούν την αλλαγή σήμερα, η «Αποκάλυψη» και η σκηνική της ανάγνωση από τον Θάνο Παπακωνσταντίνου φαντάζει πιο καίρια παρά ποτέ. Κι ένα fun fact, αντί κατακλείδας: ο σκηνοθέτης ήρθε σε επαφή για πρώτη φορά με το κείμενο όταν είδε την παλιά, cult ταινία τρόμου των '70s «Η Προφητεία» (The Omen). «Και το "Έβδομο Σημάδι" με την Ντέμι Μουρ. Δεν το ξέρεις; A, είναι μια τεράστια χολιγουντιανή φλόπα των '80s, αξίζει να το δεις».

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Συντελεστές

Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου

Μετάφραση: Μιχαήλα Πλιαπλιά

Σκηνικά & Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού

Μουσική Σύνθεση & Προγραμματισμός Ηλεκτρονικών: Πάνος Ηλιόπουλος

Μουσική Επιμέλεια & Διεύθυνση, εκκλησιαστικό όργανο: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος

Σχεδιασμός Κίνησης: Νάντη Γώγουλου

Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα

Γλυπτική: Αλέκος Μπουρελιάς

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου

Βοηθός Σκηνογράφου - Ενδυματολόγου: Μαρίνα Μουρτζή

Βοηθός Σχεδιασμού Φωτισμών: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου

Ηχοληψία: Μανώλης Αγγελάκης

Κομμώσεις: Κωνσταντίνος Κολιούσης

Live Electronics: Κωνσταντίνος Τσιώλης

Μακιγιάζ: Κωνσταντίνα Πασπάλη

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Ερμηνεύουν: Αλεξία Καλτσίκη, Μαριάννα Δημητρίου, Καλλιόπη Σίμου, Ελένη Μολέσκη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Θανάσης Δόβρης, Σωτήρης Τσακομίδης, Μάριος Παναγιώτου, Μιλτιάδης Φιορέντζης, Γιώργος Δικαίος

Συμμετέχουν οι μουσικοί: Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά), Κώστας Γάτσιος (κλαρινέτο, μπάσο κλαρινέτο), Αλέξης Καραϊσκάκης (τσέλο), Σπύρος Μοσχονάς (τρομπόνι), Ελευθερία Τόγια (βιόλα), Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Κώστας Τσιώλης (ηλεκτρονικά)

Συμμετέχουν: Παντελής Καλογεράκης, Κωνσταντίνα Κάλτσιου, Λουκάς Κυριαζής, Μαρία Μαντά, Γιάννης Μπατσής, Γρηγορία Οικονομάκη, Ραφαήλ Σιδηρόπουλος, Κωνσταντίνα Σκανδάλη, Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος, Εύη Χρόνη και τα παιδιά: Κωνσταντίνος Τσακομίδης, Μάρκος Σωμαρίπας-Χρονόπουλος

Info

Η Αποκάλυψη

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση - Κεντρική Σκηνή (Συγγρού 107)

3-20 Οκτωβρίου 2019

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019: Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

Σάββατο 12, Κυριακή 13, Παρασκευή 18, Σάββατο 19 και Κυριακή 20 Οκτωβρίου με αγγλικούς υπέρτιτλους

Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 20:30

Εισιτήρια: 5-20 €

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση αποκαλύπτει το πρόγραμμά της για τη σεζόν 2019-2020

Culture / Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση αποκαλύπτει το πρόγραμμά της για τη σεζόν 2019-2020

Θέατρο, χορός, μουσική, συνέδρια, ψηφιακή πραγματικότητα: Οι δράσεις της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση για τη νέα σεζόν καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα θεματικών, επιστρατεύοντας μεγάλους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα έχει πολλή δουλειά φέτος

Αποκλειστική συνέντευξη / Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα έχει πολλή δουλειά φέτος

«Άμλετ» στο θέατρο του πατέρα της (που επαναλειτουργεί μόνο για τη συγκεκριμένη παράσταση), «Ριγκολέτο» στην Εθνική Λυρική Σκηνή και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών. Η ταλαντούχα σκηνοθέτις έχει πάρα πολλά να κάνει φέτος.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ