Οι παραστάσεις του καλοκαιριού: Μέρες χαράς για όλους τους θεατρόφιλους

Summer Preview – Θέατρο Facebook Twitter
0

Η μέρα που το Φεστιβάλ Αθηνών ανακοίνωσε το φετινό του πρόγραμμα, σηματοδοτώντας την έναρξη του πολιτιστικού καλοκαιριού και το τέλος της πολύμηνης καλλιτεχνικής νέκρωσης, ήταν μέρα χαράς για όλους τους θεατρόφιλους. Έπειτα από τόνους ψηφιακών δεδομένων που ξοδεύτηκαν στα live streaming, με το άνοιγμα των υπαίθριων θεατρικών χώρων να έχει οριστεί στις 28/5 και τη μέγιστη χωρητικότητα στο 50%, το ελεύθερο θέατρο έχει να προτείνει, ίσως για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση, αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα ‒νέες παραστάσεις αλλά και επαναλήψεις‒ που κατάφεραν να βρουν στέγη σε κάποιο open air space ή στα περιφερειακά φεστιβάλ, για να εξασφαλίσουν τη φυσική παρουσία του κοινού.

Αφήνοντας έξω από την παρακάτω λίστα τις παραστάσεις που θα ανέβουν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, στην Πειραιώς 260, τη μικρή ή τη μεγάλη Επίδαυρο (θα επανέλθουμε προσεχώς σε σχετικά αφιερώματα), ανατρέξαμε σε όσα έχουν ανακοινώσει οι θεατρικές επιχειρήσεις, με πολλές ημερομηνίες και το πλήρες πρόγραμμα των φεστιβάλ να εκκρεμούν και με την ευχή, φυσικά, να μην υπάρξουν άλλες αναβολές ή ακυρώσεις λόγω των επιδημιολογικών δεδομένων.

Χωρίς αμφιβολία, η μεγάλη παραγωγή του καλοκαιριού είναι το 1821 – Η επιθεώρηση των Δημήτρη Καραντζά και Φοίβου Δεληβοριά, που παρουσιάσαμε εκτενώς σε προηγούμενο τεύχος, θα κάνει πρεμιέρα στο Βεάκειο στις 4/6 και θα παίζεται κάθε Παρασκευοσαββατοκύριακο του Ιουνίου και Ιουλίου. Επιστροφή σε ένα λαοφιλές είδος που το κοινό έχει μεγάλη ανάγκη, μεγαλειώδης διανομή και αναμονή για να δούμε πώς θα κυλήσει το φιλόδοξο κάλεσμα ενός μεγάλου κοινού σε σταθερές μέρες, ώρες και χώρο που δεν συνηθίζεται τα καλοκαίρια (εκτός, ίσως, από τις παραγωγές στο Δελφινάριο).

1821 – Η επιθεώρηση Facebook Twitter
«1821 – Η επιθεώρηση» των Δημήτρη Καραντζά και Φοίβου Δεληβοριά. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Στην κωμωδία που γνωρίζει καλά και στο επίκαιρο στοιχείο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του ’21 ποντάρει και ο Λάκης Λαζόπουλος με το Περιμένοντας τον Καραïσκάκη. Πρόκειται για ένα δικό του κείμενο με θέμα τη μορφή του αγωνιστή μέσα από τα μάτια δυο ανθρώπων της εποχής του που θα σκηνοθετήσει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, σε μια παραγωγή του Θεάτρου του Νέου Κοσμου που θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα. Μαζί του στη σκηνή η Ελένη Ουζουνίδου και ο Σπύρος Γραμμένος, που έχει αναλάβει τη μουσική σύνθεση και επιμέλεια της παράστασης.

686
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Από την εποποιία του 1821 αντλεί τη θεματική του και το νέο έργο Φιλική Εταιρεία ‒ Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη και πρωτότυπο κείμενο της ίδιας και του Άρη Ασπρούλη. Συνδυασμός ιστορικών γεγονότων και μυθοπλασίας, με επίκεντρο τις ζωές των ιδρυτών της Φιλικής Εταιρείας, η παράσταση του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 15 Ιουλίου και να περιοδεύσει το καλοκαίρι του 2021 στους ανοιχτούς χώρους των εννέα μουσείων του ΠΙΟΠ. Θα δοθεί παράσταση και στο Ιστορικό Αρχείο του Ιδρύματος στην Αθήνα, με δωρεάν είσοδο για το κοινό.

Η θεατρική διασκευή του διηγήματος Λουκής Λάρας (1883) του Δημητρίου Βικέλα είναι η πρόταση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και του καλλιτεχνικού του διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη για τον εορτασμό της επετείου. Μια παράσταση για τους αντι-ήρωες της Ιστορίας, με τον Μανώλη Μαυροματάκη στον ομώνυμο ρόλο, που πρόκειται να ξεκινήσει την περιοδεία της στις 28/6. Ο Γιοβανίδης υπογράφει επίσης τη σκηνοθεσία στην παράσταση MANTΩ: La bella Greca σε κείμενο της Θεοδώρας Καπράλου, αφιερωμένο στη Μαντώ Μαυρογένους.

Λουκής Λάρας Facebook Twitter
Λουκής Λάρας

Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια του Τηλέμαχου Τσαρδάκα είναι μια ιστορία αγάπης και ενηλικίωσης για τις μεγάλες προσδοκίες και τη σκληρή πραγματικότητα με φόντο τη μικρή κοινωνία της επαρχίας, τις παραλίες του καλοκαιριού και την ξέγνοιαστη εποχή της αθωότητας. Ο εφηβικός έρωτας της Λίλας Μπακλέση και του Κωνσταντίνου Μπιμπή επιστρέφει για τρίτη χρονιά, μετά από διεθνή και εγχώρια περιοδεία, στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη (για επτά παραστάσεις: 29, 30, 31/5 & 1, 7, 8, 14/6).

Η επιστροφή της πάντα ενδιαφέρουσας θεατρικής ομάδας C for Circus γίνεται με τον Γλάρο του Τσέχοφ που έχει αναλάβει να σκηνοθετήσει ο Νικόλας Παπαδομιχελάκης. Ανήσυχη και απαυδησμένη από το πολύμηνο lockdown, η ομάδα κάνει πρόβες ήδη εδώ και καιρό, ακόμα και στον Βοτανικό Κήπο, χωρίς να έχει ανακοινωθεί προς το παρόν πού θα ανέβει η παράσταση, στοιχείο που προσδίδει έξτρα πόντους ενδιαφέροντος στο εγχείρημά τους και αποκαλύπτει πολλά για τη νέα θεατρική πραγματικότητα που διαμορφώνεται εν καιρώ πανδημίας (προβλεπόμενη πρεμιέρα τον Ιούνιο).

Ο Γλάρος Facebook Twitter
Ο «Γλάρος» από την ομάδα C for Circus. Φωτ.: Στέλιος Χουστουλάκης

Περιοδεία θα κάνει και η σοφόκλεια Αντιγόνη του Σάββα Στρούμπου (μτφρ. Δημήτρης Δημητριάδης), μια παράσταση που επίσης έχει δουλευτεί πολύ τα τελευταία τρία χρόνια, κατά τη συνήθη μέθοδο μελέτης που ακολουθεί η ομάδα Σημείο Μηδέν και ο ταλαντούχος σκηνοθέτης. Την εκδοχή β’ θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε σε επιλεγμένους σταθμούς σε όλη την Ελλάδα (27/8 Ελευσίνα, στο πλαίσιο των Αισχυλείων, το πλήρες πρόγραμμα της περιοδείας θα ανακοινωθούν σύντομα).

Ο Σαίξπηρ του φετινού καλοκαιριού θα είναι ο Οθέλος σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια, με τον Γιάννη Μπέζο και τον ίδιο τον Χειλάκη να ηγούνται της διανομής. Σίγουρος σταθμός της περιοδείας είναι το Ηρώδειο, στις 26 και 27/8.

Το Θέατρο Τέχνης παρουσιάζει Το Γεφύρι της Άρτας σε νέα δραματουργία και σκηνοθεσία της Μαριάννας Κάλμπαρη και πρωτότυπη μουσική σύνθεση από τον Θοδωρή Αμπαζή. Η παράσταση, που συνδυάζει αφήγηση, ζωντανή μουσική απόδοση από μικρό μουσικό σύνολο, χορό και ακροβασία, πρόκειται να κάνει πρεμιέρα στις 20 και 21 Ιουλίου στον φυσικό της χώρο, το Γεφύρι της Άρτας, στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», και θα ακολουθήσει περιοδεία, της οποίας οι σταθμοί θα ανακοινωθούν σύντομα.

Η Κληρονομιά. Facebook Twitter
Η Κληρονομιά. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Άλλες παραστάσεις που έχουν ανακοινώσει ήδη ότι θα περιοδεύσουν είναι δύο παραγωγές του Από Μηχανής Θεάτρου, το Δάνειο του Ισπανού Τζόρντι Γκαλθεράν, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, με τους Σωτήρη Χατζάκη και Δημήτρη Μυλωνά, και η Κληρονομιά του Μαριβό, σε σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη. Επίσης, η Ιστορία χωρίς όνομα του Στέφανου Δάνδολου, σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, με τον Τάσο Νούσια και την Μπέτυ Λιβανού (28-31/5 Βεάκειο, 11-12/6 Θέατρο Πέτρας, 18-19/6 Θέατρο Βράχων), το Νυφικό Κρεβάτι του Ολλανδού Γιαν Ντε Χάρτογκ, σε διασκευή των Αλέξανδρου Ρήγα - Δημήτρη Aποστόλου και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα, με πρωταγωνιστές την Πηνελόπη Αναστασοπούλου και τον Ορέστη Τζιόβα [17/6 Ελληνίς Cinemax, 22/6 Βεάκειο, 30/6 Δημοτικό θέατρο του Άλσους (Δ. Κιντής) - Ηλιούπολη, 6/7 Κηποθέατρο Παπάγου, 7/7 Κηποθέατρο Νίκαιας, 8/7, 8/9 Θέατρο Πέτρας, μεταξύ άλλων) και οι Γειτονιές του κόσμου του Γιάννη Ρίτσου, σε διασκευή και σκηνοθεσία Νάντιας Δαλκυριάδου.

Στη θεατρική ατζέντα του καλοκαιριού προστίθεται και η επιστροφή του MIRfestival με έργα Ελλήνων και ξένων συντελεστών (28/6-4/7, σε διάφορους χώρους), οι Ανθισμένες Μανόλιες του Ρόμπερτ Χάρλινγκ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυριακού, στο Θέατρο Χυτήριο, ενώ στο Ηρώδειο θα παρουσιαστεί και η μουσική-θεατρική-εικαστική παράσταση Ο Μεγάλος Ξεσηκωμός από το Σπίτι του Ηθοποιού, σε σκηνοθεσία Ζαχαρία Ρόχα, με τη συμμετοχή ονομάτων όπως οι Άννα Φόνσου, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Νόρα Κατσέλη, Ελένη Ράντου, Καίτη Φίνου, Μάνια Παπαδημητρίου, Σπύρος Μπίμπιλας κ.ά. και τη συνοδεία ζωντανής ορχήστρας.

Γειτονιές του κόσμου. Facebook Twitter
Γειτονιές του κόσμου.

Στο καλεντάρι του Σεπτεμβρίου αξίζει να σημειώσουμε από τώρα τα εξής: την πολυαναμενόμενη εμφάνιση της Μόνικα Μπελούτσι στο Ηρώδειο, όπου η Ιταλίδα σταρ θα διαβάσει αδημοσίευτα κείμενα της Μαρίας Κάλλας που έχει συλλέξει ο σκηνοθέτης Τομ Γουλφ, με τη συμμετοχή της Καμεράτας (21-23/9). Τα εγκαίνια του νέου καλλιτεχνικού χώρου «Κάμιρος» της Ηλέκτρας Ελληνικιώτη και της ομάδας Θέρος στην Κυψέλη, με το ανέβασμα της Γραμμής του ορίζοντος του Χρήστου Βακαλόπουλου. Τέλος, την παράσταση Κάποιος θα έρθει του Γιον Φόσε, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, που θα κάνει πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Γιον Φόσε από το Νορβηγικό Θέατρο του Όσλο και στη συνέχεια θα δώσει δεκατέσσερις παραστάσεις στον Θόλο του ΚΠΙΣΝ, από τις 24/9 έως τις 12/10.

Μόνικα Μπελούτσι Facebook Twitter
H Μόνικα Μπελούτσι στο Ηρώδειο θα διαβάσει αδημοσίευτα κείμενα της Μαρίας Κάλλας που έχει συλλέξει ο σκηνοθέτης Τομ Γουλφ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Θέατρο / Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Μια από τις μακροβιότερες και πιο δραστήριες θεατρικές ομάδες της Ελλάδας εκτονώνει την ανάγκη της για καλλιτεχνική έκφραση μέσα στην πανδημία επιλέγοντας το κλασικό έργο του Τσέχοφ και κάνοντας μέρος των ασκήσεων και των προβών της στον Βοτανικό Κήπο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Θέατρο / Η «Κάμιρος» της Ηλέκτρας Ελληνικιώτη δεν είναι ένας ακόμη θεατρικός χώρος στην Κυψέλη

Η σκηνοθέτις πήρε το ρίσκο της δημιουργίας, μέσα στην καραντίνα, ενός νέου τόπου με επίκεντρο τη θεατρική τέχνη και αφορμή τη «Γραμμή του ορίζοντος» του Χρήστου Βακαλόπουλου, και μας τον παρουσιάζει, τοποθετώντας τον στον χάρτη της σημερινής καλλιτεχνικής πραγματικότητας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Θέατρο / Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Η μεγάλη θεατρική παραγωγή του φετινού καλοκαιριού έρχεται τον Ιούνιο στο Βεάκειο, με μια πληθώρα ταλαντούχων συντελεστών, ανανεώνοντας το είδος της επιθεώρησης, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Παρακολουθήσαμε τις πρόβες και μιλήσαμε με τους εμπνευστές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόνικα Μπελούτσι: «Είναι πολύ επικίνδυνο να ταυτίζεις την εικόνα σου με αυτό που είσαι»

Aποκλειστική συνέντευξη / Μόνικα Μπελούτσι: «Είναι πολύ επικίνδυνο να ταυτίζεις την εικόνα σου με αυτό που είσαι»

H Ιταλίδα ντίβα που θα ερμηνεύσει τέλη Σεπτέμβρη στο Ηρώδειο τις επιστολές και της αναμνήσεις της Μαρίας Κάλλας υπό τη σκηνοθεσία του Τομ Βολφ, μιλά αποκλειστικά στη LIFO.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Γιάννης Χουβαρδάς σκηνοθετεί Γιον Φόσσε στο Θόλο του ΚΠΙΣΝ το φθινόπρωρο 2021

Πολιτισμός / Ο Γιάννης Χουβαρδάς σκηνοθετεί Γιον Φόσσε στον Θόλο του ΚΠΙΣΝ το φθινόπωρο 2021

Ο Νορβηγός ποιητής, μυθιστοριογράφος, δοκιμιογράφος και θεατρικός συγγραφέας Γιον Φόσσε, ο πιο πολυπαιγμένος Ευρωπαίος συγγραφέας της εποχής μας, θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες φωνές της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ