Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
«Ερωτευμένα Άλογα» σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου από την ομάδα Εν Δυνάμει. Φωτο: Δημήτρης Χονδροπήδας
0

Αυλαία στις ελληνικές θεατρικές παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών σηκώνει η πολυπληθής θεατρική ομάδα C. for Circus με μια προσέγγιση στις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου πιστή στο ύφος της: μουσικότητα που προκύπτει μέσω φωνών και οργάνων, αυτοσχέδια κινησιολογία, έντονες, πλαστικές εικόνες και μια αναζήτηση αναλογιών ανάμεσα στις ιστορίες του Ρωμαίου ποιητή, τη βία της σημερινής καθημερινότητας και την απάθεια που έχουμε αναπτύξει προς αυτήν. [30 Μαΐου - 2 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]


Παραδίπλα, ο Θάνος Σαμαράς μεταφέρει εκ νέου επί σκηνής ένα έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, τον Χρύσιππο, αναλαμβάνοντας, εκτός από τη σκηνοθεσία, ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγής (σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς κ.λπ.) και καθοδηγώντας μερικούς εξαιρετικούς ηθοποιούς (διαβάστε περισσότερα στο αντίστοιχο άρθρο του αφιερώματος). [31 Μαΐου - 4 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Δ), 21:30]

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η Έλενα Καρακούλη επιλέγει το «Himmelweg» του Χουάν Μαγιόργκα. Φωτο: Εβελίνα Δαρζέντα


Ακολουθώντας την αρκετά δημοφιλή κατά τη φετινή σεζόν τάση μεταφοράς επί σκηνής έργων σύγχρονων Ισπανών δραματουργών, η Έλενα Καρακούλη επιλέγει το Himmelweg του Χουάν Μαγιόργκα και μας μεταφέρει στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης κοντά στην Πράγα. Μέσω ενός παιχνιδιού ψευδών εντυπώσεων για τις συνθήκες διαβίωσης των Εβραίων που βασίζεται σε αληθινό ιστορικό περιστατικό, η σκηνοθέτις εξαίρει τον επίκαιρο χαρακτήρα του κειμένου αναφορικά με τη διαδικασία κατασκευής του ψεύδους στις σύγχρονες κοινωνίες. [7-10 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]


Η δεύτερη θεατρική ομάδα που κατεβαίνει στην Πειραιώς είναι η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων, η οποία ερευνά ακόμα ένα έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, την Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'. Η μυθική μορφή του άπληστου, αποκρουστικού και ανήθικου ηγέτη εμπνέει την ομάδα για μια παράσταση όπου συνομιλούν ο λόγος, η κίνηση και η μουσική. Τη σκηνοθετική καθοδήγηση των ηθοποιών κρατά ο Χρήστος Θεοδωρίδης. [13-16 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Δ), 21:00]

Φρέσκος μετά τη μεγάλη επιτυχία του Αρίστου, ο Γιώργος Παπαγεωργίου γοητεύεται από μία ακόμα αληθινή ιστορία της ελληνικής «παράδοσης», αυτήν της Γιαννούλας της κουλουρούς, που γεννήθηκε τον 19ο αιώνα στην Πάτρα. Η Θεοδώρα Καπράλου υπογράφει ένα νέο θεατρικό έργο που ρίχνει φως στην ντροπιαστική ιστορία εκμετάλλευσης της νοητικής υστέρησης της Γιαννούλας, που μέχρι σήμερα αναβιώνει στην πατρινή Αποκριά, με τη Ματούλα Ζαμάνη να συνθέτει την πρωτότυπη μουσική της παράστασης και με την Έλενα Τοπαλίδου και τον άρτι βραβευθέντα με το φετινό βραβείο «Δημήτρης Χορν», Μιχάλη Συριόπουλο, στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. [18-21 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Η), 21:00]

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
H «Γιαννούλα η Κουλουρού» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου. Φωτο: Δομνίκη Μητροπούλου


Μια θεατρική συνάντηση αυστηρά για δύο υπογράφουν, σκηνοθετούν και ερμηνεύουν η Βάσω Καμαράτου και ο Κώστας Κουτσολέλος, διατηρώντας αυτούσια την ευρηματικότητα που τους χαρακτηρίζει εντός και εκτός σκηνής. Στα Καλοκαιρινά Μπάνια οι δύο ιδιοσυγκρασιακοί ηθοποιοί έρχονται αντιμέτωποι με τη συνθήκη που λέγεται «καλοκαίρι στην Αθήνα», προσπαθώντας να επιβιώσουν από τη ζέστη, τις σκέψεις και τους εαυτούς τους. [20-23 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]

Το δεύτερο σύγχρονο ισπανικό έργο, αυτήν τη φορά του Καταλανού Εστέβα Σολέρ, που θα δούμε στην Πειραιώς είναι το Κόντρα στην ελευθερία, πρώτο μέρος μιας τριλογίας που περιλαμβάνει επίσης τα Κόντρα στην ισότητα και Κόντρα στην αδελφοσύνη, με βάση τις τρεις αρχές της Γαλλικής Επανάστασης. Σε αυτό, επτά μονόπρακτα προσεγγίζουν θέματα όπως το προσφυγικό, η κρίση στον γάμο, η παιδοφιλία, τα social media και άλλες πτυχές της σύγχρονης ζωής που καταλήγουν στη μοναξιά. Με διάθεση σχολιασμού της τεράστιας κοινωνικής αλλαγής που έχει επέλθει τις τελευταίες δεκαετίες, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου ασχολείται εδώ με ένα έργο αρκετά κόντρα στη σκηνική του περσόνα. [2-5 Ιουλίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Οι «Ξένες Πόρτες» του Μάνου Ελευθερίου σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη με τη Νένα Μεντή στο είδος του μονολόγου όπου έχει ήδη διαπρέψει. Φωτο: Πάνος Γιαννακόπουλος


Μια πορεία από το προσωπικό στο συλλογικό είναι οι Ξένες Πόρτες του Μάνου Ελευθερίου, καθώς στο κείμενο που ηχογράφησε λίγο πριν πεθάνει ο μεγάλος στιχουργός και ποιητής ανατέμνει τις αφηγήσεις της γιαγιάς του από τη Σύρο του 20ού αιώνα. Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Μάνος Καρατζογιάννης θα δούμε τη Νένα Μεντή να καταδύεται γι' ακόμα μια φορά στο είδος του μονολόγου, όπου έχει διαπρέψει, ακούγοντας παράλληλα μελωδίες και ποιήματα που έχουν συνδεθεί με τον Ελευθερίου και την πατρίδα του. [11-15 Ιουλίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]


Η κολεκτίβα νέων καλλιτεχνών με και χωρίς αναπηρία Εν δυνάμει κλείνει τον κύκλο των ελληνικών θεατρικών παραγωγών με τον πιο όμορφο τρόπο, με μια παράσταση αφιερωμένη στον έρωτα. Στα Ερωτευμένα Άλογα που σκηνοθετεί η Ελένη Ευθυμίου, οι ερμηνευτές μοιράζονται προσωπικές ιστορίες που αποδεικνύουν πως η ερωτική επιθυμία είναι οικουμενική, αναγκαία και ζωογόνος. [16-17 Ιουλίου, Πειραιώς 260 (Η), 21:00]

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ