Το πιο μικροσκοπικό τσίρκο του κόσμου και οι δράσεις του στην Ελευσίνα

Ακροβάτες στην Ελευσίνα και το πιο μικροσκοπικό τσίρκο του κόσμου σε σύνθετες δράσεις τέχνης Facebook Twitter
Στο «Ακροβατώντας στην Ελευσίνα» καλλιτέχνες από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Μεξικό και την Τυνησία εμπνέονται από τους κατοίκους, τον αστικό ιστό και την ιστορία της σύγχρονης και της αρχαίας Ελευσίνας. Φωτ.: Παντελής Λαδάς
0

Πρωτότυπες δράσεις ακροβατικών, σύγχρονου χορού και μουσικής από Έλληνες και Γάλλους καλλιτέχνες, καθώς και πλανόδια εργαστήρια πολεοδομίας από την καλλιτεχνική και ερευνητική ομάδα του Γάλλου αρχιτέκτονα και πολεοδόμου Patrick Bouchain, θέτουν στο επίκεντρο την πόλη της Ελευσίνας και τους κατοίκους της, στο πλαίσιο μιας ξεχωριστής ελληνο-γαλλικής συνεργασίας.

Έως τις 18 Ιουνίου 2022, σε συνδιοργάνωση της 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, το σημαντικό αυτό πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ Ελλήνων και Γάλλων καλλιτεχνών, μετά τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε τον περασμένο Οκτώβριο, επανέρχεται με πλήθος δράσεων της τέχνης του τσίρκου, του σύγχρονου χορού και της μουσικής, ανοιχτές πρόβες και ευφάνταστα pop up event, θέτοντας ξανά την πόλη και τους κατοίκους της Ελευσίνας και του Bagneux της Γαλλίας στο επίκεντρο του καλλιτεχνικού ενδιαφέροντας.

Παράλληλα, από τις 14 έως τις 18 Ιουνίου, η καλλιτεχνική κι επιστημονική ομάδα του σπουδαίου Γάλλου αρχιτέκτονα και πολεοδόμου Patrick Bouchain επιστρέφει για έναν ακόμα κύκλο του εργαστηρίου πολεοδομίας «Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας». Με τη συμμετοχή των καλλιτεχνών αλλά και των κατοίκων της Ελευσίνας, το εργαστήριο στοχεύει να αναδείξει την ανθρώπινη, βιομηχανική και αρχαία κληρονομιά της πόλης.

Η τελική μορφή του έργου σε εξέλιξη «Ακροβατώντας στην Ελευσίνα», στο πρώτο αυτό στάδιο της δημιουργίας του καθώς και τα αποτελέσματα του εργαστηρίου πολεοδομίας «Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας» θα παρουσιαστούν το Σάββατο 18 Ιουνίου στο Ανοιχτό Θέατρο του Παλαιού Ελαιουργείου με ελεύθερη είσοδο.

Η τελική μορφή του έργου σε εξέλιξη «Ακροβατώντας στην Ελευσίνα», στο πρώτο αυτό στάδιο της δημιουργίας του καθώς και τα αποτελέσματα του εργαστηρίου πολεοδομίας «Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας» θα παρουσιαστούν το Σάββατο 18 Ιουνίου στο Ανοιχτό Θέατρο του Παλαιού Ελαιουργείου με ελεύθερη είσοδο.

Το πρόγραμμα «Ακροβατώντας στην Ελευσίνα» συγκεντρώνει καλλιτέχνες από τον σύγχρονο χορό, το σύγχρονο τσίρκο και τη μουσική της ανατολικής και δυτικής Μεσογείου, από την Ελλάδα και τη Γαλλία, δημιουργώντας καλλιτεχνικά δρώμενα για τον δημόσιο και τον ιδιωτικό χώρο, τον πολεοδομικό σχεδιασμό και τον πολυ-πολιτισμικό κοινωνικό ιστό των προαστιακών πόλεων.

Στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, το σημαντικό αυτό έργο έρευνας και καλλιτεχνικής δημιουργίας, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση και σε σκηνοθεσία του Gaëtan Levêque και της Χριστίνας Σουγιουλτζή, φέρνει κοντά τρεις Έλληνες καλλιτέχνες σύγχρονου χορού και τσίρκου από την ομάδα Κι Όμως Κινείται με πέντε Γάλλους καλλιτέχνες τσίρκου και τρεις μουσικούς από το Le Plus Petit Cirque du Monde (Το Μικρότερο Τσίρκο στον Κόσμο), τη διάσημη σχολή «τεχνών κινδύνου» και διεθνών καλλιτεχνικών ανταλλαγών. Καρπός του πρώτου ερευνητικού σταδίου της συλλογικής αυτής δράσης είναι ένα έργο σε εξέλιξη, εμπνευσμένο από τους κατοίκους και το αστικό τοπίο της Ελευσίνας και του Bagneux της Γαλλίας, που θα παρουσιαστεί στην πόλη, στην πλήρη του μορφή, τη χρονιά του τίτλου.

Ελευθέριο Κεχαγιόγλου
Ο Ελευθέριος Κεχαγιόγλου

Συναντήσαμε τον Ελευθέριο Κεχαγιόγλου, καλλιτεχνικό διευθυντή του οργανισμού Le Plus Petit Cirque du Monde, για να μας εξηγήσει τι είναι το πιο μικρό τσίρκο στο κόσμο και την ιδέα πίσω από αυτό.

«Το Πιο Μικρό Τσίρκο στον Κόσμο είναι ένα υβριδικό καλλιτεχνικό κέντρο καινοτομίας, στα προάστια του Παρισιού. Ένα εργαστήριο κοινωνικών συνδέσεων και διεθνών ανταλλαγών και μια Σχολή "τεχνών κινδύνου" (τσίρκο, χιπ-χοπ, ακροβατικά του δρόμου). Το 2015 ανοικοδομήθηκαν οι νέοι χώροι του, που φέρουν την υπογραφή των διάσημων αρχιτεκτόνων Patrick Bouchain και Loïc Julienne / Agence Construire, περιλαμβάνοντας ένα τσίρκο ύψους 28 μέτρων, ένα φουαγιέ, μια αίθουσα εκπαίδευσης και μια αίθουσα χορού. Η ιδέα για αυτήν τη συνεργασία με την 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2018 με τη βοήθεια του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, όταν είχα την ευκαιρία να συναντήσω τους κατοίκους και τα τοπία της σύγχρονης Ελευσίνας, στο πλαίσιο του προγράμματος "Ένας αιρετός, ένας καλλιτέχνης". Το πρώτο ερευνητικό στάδιο του έργου πραγματοποιήθηκε το πρώτο 15ήμερο του Νοεμβρίου 2020 και παρουσιάστηκε διαδικτυακά – δυστυχώς χωρίς την παρουσία των καλλιτεχνών της ομάδας Kι Όμως Κινείται λόγω της πανδημίας– στη σημαντική εκδήλωση Ευρωπαϊκή Νύχτα του Τσίρκου. Το έργο συνέχισε να χτίζεται στο Bagneux και το  Gennevilliers (Σεπτέμβριος 2021) και στην Ελευσίνα τoν Οκτώβριο του 2022, με σκοπό να παρουσιαστεί στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης».

Ακροβάτες στην Ελευσίνα και το πιο μικροσκοπικό τσίρκο του κόσμου σε σύνθετες δράσεις τέχνης Facebook Twitter
Το Πιο Μικρό Τσίρκο στον Κόσμο είναι ένα υβριδικό καλλιτεχνικό κέντρο καινοτομίας. Φωτ.: Παντελής Λαδάς

— Τι κρατάτε από την τέχνη του τσίρκου και τι προσθέτετε σε αυτήν για να έρθουν οι άνθρωποι κοντά σε αυτήν τη δράση;

Οι τέχνες του τσίρκου πηγάζουν από την τέχνη του «ακρο-βατείν», την ανάγκη να υπερβούμε τα όριά μας και να μετρηθούμε με τον κίνδυνο, ώστε να ξεπεράσουμε τους φόβους μας. Προσθέτοντας τη δύναμη της ζωντανής μουσικής και του χορού, οι ακροβατικές τέχνες μετατρέπονται σε παραστάσεις μύησης και συλλογικής υπέρβασης, σε ένα συμμετοχικό μυστήριο του οποίου οι ιερείς είναι οι ακροβάτες.

— Ποια είναι η σημασία του τσίρκου και πώς συνδέεται με τον αστικό ιστό;

Ως τέχνη της υπέρβασης, το τσίρκο μας επιτρέπει να δούμε με νέο μάτι τον αστικό ιστό, ακροβατώντας, σκαρφαλώνοντας, περνώντας απ’ όπου η σύγχρονη πόλη δεν μας επιτρέπει να περάσουμε. Η ακροβασία μέσα στην πόλη έρχεται να τονίσει τις αντιθέσεις και τα παράδοξα, να ανατρέψει τα απαγορευτικά και να μεταθέσει τις οπτικές γωνίες σε μέρη της πόλης που δεν βλέπουμε πια.

Ακροβάτες στην Ελευσίνα και το πιο μικροσκοπικό τσίρκο του κόσμου σε σύνθετες δράσεις τέχνης Facebook Twitter
Η ακροβασία μέσα στην πόλη έρχεται να τονίσει τις αντιθέσεις και τα παράδοξα, να ανατρέψει τα απαγορευτικά και να μεταθέσει τις οπτικές γωνίες σε μέρη της πόλης που δεν βλέπουμε πια. Φωτ.: Παντελής Λαδάς

— Τι θα παρουσιάσετε στην Ελευσίνα και με ποιον τρόπο μπορεί να ενεργοποιήσει τους πολίτες; 

Θα παρουσιάσουμε την τελική μορφή του έργου σε εξέλιξη «Ακροβατώντας στην Ελευσίνα», στο πρώτο αυτό στάδιο της δημιουργίας του, καθώς και τα αποτελέσματα του εργαστηρίου πολεοδομίας «Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας» το Σάββατο 18 Ιουνίου στο Ανοιχτό Θέατρο του Παλαιού Ελαιουργείου με ελεύθερη είσοδο. Στο «Ακροβατώντας στην Ελευσίνα» καλλιτέχνες από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Μεξικό και την Τυνησία εμπνέονται από τους κατοίκους, τον αστικό ιστό και την ιστορία της σύγχρονης και της αρχαίας Ελευσίνας. Για δύο εβδομάδες, όπως και τον περασμένο Οκτώβριο, οι καλλιτέχνες θα κάνουν πρόβες με ανοιχτές πόρτες στην Ελαιουργική και θα περιπλανηθούν ακροβατώντας σε διάφορα σημεία της πόλης, συναντώντας τους κατοίκους, συνοδευόμενοι από μια ομάδα κινηματογραφιστών, που θα κινηματογραφούν τις απρόοπτες εικόνες και συναντήσεις.

Ακροβάτες στην Ελευσίνα και το πιο μικροσκοπικό τσίρκο του κόσμου σε σύνθετες δράσεις τέχνης Facebook Twitter
«Ακροβατώντας στην Ελευσίνα». Φωτ.: Παντελής Λαδάς

— Πείτε μας δυο λόγια για το εργαστήριο πολεοδομίας «Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας». Ποια είναι η ιδέα πίσω από αυτό και πώς εφαρμόζεται στην Ελευσίνα;

Το εργαστήριο πολεοδομίας «Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας» είναι ανοιχτό σε όλους τους κατοίκους. Με αφορμή και έχοντας ως στόχο να σχεδιάσουμε ομαδικά έναν εφήμερο καλλιτεχνικό χώρο στην Ελευσίνα γύρω από τις ακροβατικές τέχνες και τη μουσική, τα εργαστήρια γύρω από τα αστικά τοπία της Ελευσίνας θα αναζητήσουν νέες συλλογικές πράξεις και προτάσεις για την ανάδειξη της βιομηχανικής και της αρχαίας κληρονομιάς της πόλης, ξεκινώντας από επεμβάσεις μικρής κλίμακας. Οι αρχιτέκτονες που πλαισιώνουν το έργο καλούνται να διαμείνουν προσωρινά στην περιοχή και να μετατρέψουν το εργοτάξιο σ’ έναν χώρο συνάντησης, συνεργασίας και συμμετοχής πολιτών, πολιτικών, καλλιτεχνών και πολεοδόμων.

Escaladant Eleusis

Πληροφορίες:

Πλανόδια εργαστήρια πολεοδομίας

Τα πλανόδια εργαστήρια πολεοδομίας με τίτλο «Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας» στοχεύουν στην ανάπτυξη νέων δεσμών ανάμεσα στην πολεοδομία, την αρχιτεκτονική και τις παραστατικές τέχνες, τοποθετώντας τους καλλιτέχνες αλλά και τους κατοίκους της Ελευσίνας στο επίκεντρο διαδικασιών ανάπτυξης και ανάπλασης προαστιακών περιοχών. Πρόκειται για μια συλλογική πρόταση καλλιτεχνικών, πολιτιστικών και κυβερνητικών φορέων, με τη συμμετοχή αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων, καλλιτεχνών, ερευνητών και πολιτών που ενδιαφέρονται για τα κοινά και τον σχεδιασμό των πόλεων. Στόχος της είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων μιας πρότυπης συνεργασίας ανάμεσα στις γαλλικές και τις ελληνικές Αρχές, που θα συνδυάζει τις παραστατικές τέχνες, όπως η ακροβασία, ο χορός και οι μουσικές της Μεσογείου, με προγράμματα ανάπλασης βιομηχανικών περιοχών.

Η θεματική των εργαστηρίων «Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας» αφορά στην αναζήτηση νέων συλλογικών πράξεων και προτάσεων για την ανάδειξη της ανθρώπινης, βιομηχανικής και  αρχαίας κληρονομιάς της πόλης. Σε συνεργασία με την ομάδα του διάσημου Γάλλου αρχιτέκτονα και πολεοδόμου Patrick Bouchain, που απαρτίζεται από διακεκριμένους επιστήμονες και καλλιτέχνες, τη Δήμητρα Κανελλοπούλου, καθηγήτρια της Αρχιτεκτονικής Σχολής Paris Malaquais, τον Loïc Julienne και τον Amine Slimani, αρχιτέκτονες, και τον Ελευθέριο Κεχαγιόγλου, καλλιτεχνικό διευθυντή του οργανισμού Le Plus Petit Cirque du Monde, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να περιπλανηθούν στο αστικό τοπίο της Ελευσίνας, να φανταστούν και να καταγράψουν τις ιδέες τους για το πώς μια αμιγώς βιομηχανική πόλη μπορεί να μεταμορφωθεί σε έναν νέο χώρο. Τα αποτελέσματα των εργαστηρίων θα παρουσιαστούν το Σάββατο 18 Ιουνίου 2022 στο Ανοιχτό Θέατρο του Παλαιού Ελαιουργείου στις 18:00, αμέσως πριν από την παρουσίαση του έργου σε εξέλιξη «Ακροβατώντας στην Ελευσίνα». Η είσοδος είναι ελεύθερη.

𝐋𝐞𝐬 𝐏𝐫𝐞́𝐚𝐦𝐛𝐮𝐥𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧𝐬 𝟐𝟎𝟐𝟏 - 𝐉𝟏𝟐 + 𝐋𝐚 𝐟𝐞̂𝐭𝐞 𝐝𝐞𝐬 𝐯𝐞𝐧𝐝𝐚𝐧𝐠𝐞𝐬 𝐝𝐞 𝐁𝐚𝐠𝐧𝐞𝐮𝐱 : 𝐄𝐬𝐜𝐚𝐥𝐚𝐝𝐚𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐮𝐬𝐢𝐬

Πρόγραμμα Δράσεων

Ακροβατώντας στην Ελευσίνα

Έργο σε εξέλιξη
Παρουσίαση: 18 Ιουνίου στις 20:00 I Είσοδος ελεύθερη I Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας
Παράλληλη δράση I Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας
Πλανόδια εργαστήρια πολεοδομίας
Διάρκεια: 14 - 18 Ιουνίου
Παρουσίαση αποτελεσμάτων εργαστηρίων: 18 Ιουνίου στις 18:00 I Είσοδος ελεύθερη I X - Bowling Art Center (Χαριλάου 12, Ελευσίνα)
Πρόγραμμα Εργαστηρίων Πολεοδομίας I Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας

Τρίτη 14, Τετάρτη 15 και Πέμπτη 16 Ιουνίου
10:00-13:00 I Αναζητώντας τα μυστικά στους δρόμους της Ελευσίνας
& 16:00-21:00 I Εργαστήρια Πολεοδομίας Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας

Nuit du Cirque numérique 2020 | Escaladant Eleusis | Présentation du projet (version longue)

Παρασκευή 17 Ιουνίου
10:00-13:00 I Αναζητώντας τα μυστικά στους δρόμους της Ελευσίνας
& 16:00-22:00 I Εργαστήρια Πολεοδομίας Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας.
Δημόσια συνάντηση στο Machu Picchu (Παλιά Καμίνια) με τη συμμετοχή των καλλιτεχνών του Ακροβατώντας στην Ελευσίνα

Σάββατο 18 Ιουνίου
10:00-13:00 I Εργαστήρια Πολεοδομίας Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας
18:00-20:00 I Δημόσια παρουσίαση και συζήτηση αποτελεσμάτων των εργαστηρίων
20:00-22:00 I Παράσταση έργου σε εξέλιξη Ακροβατώντας στην Ελευσίνα

Σημεία εκκίνησης
Πρωινά εργαστήρια: Ελαιουργική Ελευσίνας (Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130)
Απογευματινά εργαστήρια: ΕΛΕVΣΙΣ INNOVATION LAB by 2023 ELEUSIS (Εντός της βιομηχανικής εγκατάστασης του ΤΙΤΑΝ)
Παραγωγή: 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Συμπαραγωγή: PPCM Productions
Με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα και του Γαλλικού Ινστιτούτου.

𝗟𝗲 𝗴𝗿𝗮𝗻𝗱 𝘃𝗼𝘆𝗮𝗴𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟭 - 𝗝𝗼𝘂𝗿 𝟯 : 𝐑𝐞𝐩𝐫𝐞́𝐬𝐞𝐧𝐭𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧 𝐝𝐮 𝐩𝐫𝐨𝐣𝐞𝐭 𝐟𝐫𝐚𝐧𝐜𝐨-𝐠𝐫𝐞𝐜 « 𝐄𝐬𝐜𝐚𝐥𝐚𝐝𝐚𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐮𝐬𝐢𝐬 »

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ