Ποιος είναι ο Μπενζαμέν Μιλπιέ που έρχεται φέτος στην Εθνική Λυρική Σκηνή; Facebook Twitter

Ποιος είναι ο Μπενζαμέν Μιλπιέ που έρχεται φέτος στην Εθνική Λυρική Σκηνή;

0

Όσοι παρακολουθούν το Instagram του Αντώνη Φωνιαδάκη, είχαν από καιρό αντιληφθεί πως ανάμεσα στον διεθνή Έλληνα χορογράφο που έχει αναλάβει το τιμόνι του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και τον διεθνή αστέρα του χορού Μπενζαμέν Μιλπιέ υπάρχει μια βαθιά φιλία και εκτίμηση. Τα σχόλια του ενός στις φωτογραφίες του άλλου δίνουν και παίρνουν. Γι’ αυτό και κατά τη σημερινή ανακοίνωση του προγράμματος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής η επερχόμενη άφιξη του Μιλπιέ στην Αθήνα ακούστηκε περισσότερο σαν ευχή που πραγματοποιήθηκε παρά σαν έκπληξη. 

Ο Γάλλος χορευτής και χορογράφος, πρώην διευθυντής του Μπαλέτου της Όπερας των Παρισίων και σύζυγος της Νάταλι Πόρτμαν, καταφθάνει τον ερχόμενο Μάρτιο για να παρουσιάσει στο Θέατρο Ολύμπια τα Τοπία, ένα σπονδυλωτό πρόγραμμα στο οποίο τρεις χορογράφοι –η αφεντιά του, ο Φωνιαδάκης και ο Ντάγκλας Λι– παρουσιάζουν από μία δημιουργία τους. 

Ο Μιλπιέ έχει την ευφυΐα εκείνου που διαχειρίστηκε έξοχα το πηγαίο ταλέντο του και μεταμορφώθηκε από μεγάλη ελπίδα του χορού σε έναν από τους σύγχρονους αστέρες του. Έχει την αυτοπεποίθηση εκείνου που μπορεί τη μία μέρα να γυρίζει διαφημιστικά σποτ για τον Yves Saint Laurent, τα κοσμήματα Van Cleef & Arpels και το λικέρ Baileys, αλλά την επομένη να κάνει πρόβες με τον Μπαρίσνικοφ και να του σφυρίζει όταν θέλει να τον επαινέσει.

Ποιος, όμως, είναι στην πραγματικότητα ο τύπος που δίδαξε μέσα σε λίγους μήνες χορό στη Νάταλι Πόρτμαν για να κερδίσει τελικά το μοναδικό της Οσκαρ για τον ρόλο της στον Μαύρο Κύκνο του Ντάρεν Αρονόφσκι; Πώς κατάφερε να ισοπεδώσει τον σνομπισμό του μπαλέτου της παρισινής όπερας και γιατί, ενώ είναι Γάλλος, δεν κατάφερε να συνεννοηθεί με κανέναν στους κόλπους του ιστορικού θεάτρου; Πώς φέρεται στον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ όταν κάνουν μαζί πρόβες; 

Ο σπουδαίος χορευτής και χορογράφος που έχει επισκεφθεί και στο παρελθόν την Ελλάδα γνωρίστηκε με την Πόρτμαν στα γυρίσματα του Μαύρου Κύκνου. Κι ύστερα η ιστορία τους διανθίστηκε με μπόλικη ευτυχία: αντάλλαξαν πανάκριβα δακτυλίδια που οι ρεπόρτερ απαθανάτισαν κατά τη διάρκεια τελετών βράβευσης, παντρεύτηκαν κρυφά, απέκτησαν τον Αλέφ, περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους κάνοντας βόλτες στο Central Park, δηλώνουν με κάθε ευκαιρία πόσο στηρίζουν ο ένας τον άλλον και μοιράζονται τις ίδιες οικολογικές και κοινωνικές ανησυχίες. «Η γυναίκα μου είναι ένα πάρα πολύ έξυπνο και φυσιολογικό άτομο που περνά τον χρόνο της με τους καταπληκτικούς της φίλους της από το κολέγιο. Δεν θα τη δείτε να τρέχει δεξιά-αριστερά σε πάρτι».

Ποιος είναι ο Μπενζαμέν Μιλπιέ που έρχεται φέτος στην Εθνική Λυρική Σκηνή; Facebook Twitter
Mε την σύζυγό του Ναταλί Πόρτμαν. Φωτό: Getty Images

Ο Μπενζαμέν Μιλπιέ γεννήθηκε το 1977 στο Μπορντό της Γαλλίας σε μια οικογένεια τριών αγοριών και ξεκίνησε μαθήματα κλασικού χορού σε ηλικία οκτώ ετών. Πρώτη του δασκάλα ήταν η μητέρα του, χορεύτρια γαρ. Το καλοκαίρι του 1992 φοίτησε στο θερινό τμήμα της Σχολής Αμερικανικού Μπαλέτου (SAB) και επιστρέφοντας στη Γαλλία κρατούσε στα χέρια του μια υποτροφία για την επόμενη χρονιά και μια πρόταση από τον Τζερόμ Ρόμπινς να χορέψει στο νέο του έργο. Μαζί με την ενηλικίωση, το 1995 έρχεται και η απόφαση να μετακομίσει μόνιμα στην πόλη που του χάριζε γενναιόδωρα διακρίσεις. Έγινε δεκτός στο περίφημο New York Ballet, στο οποίο το 2002 έγινε πρώτος χορευτής. Έχει χορογραφήσει και συνεργαστεί με το Μπαλέτο της Οπερας της Λυών, το American Ballet Theatre, με τη Μετροπόλιταν Όπερα και τα Μπαλέτα της Γενεύης, ενώ για ένα διάστημα υπήρξε χορογράφος in-residence στο Baryshnikov Arts Centre της Νέας Υόρκης. 

Σήμερα, αυτό το χαρισματικό πλάσμα με τα γελαστά μάτια, το πονηρό χαμόγελο και το μονίμως αξύριστο πρόσωπο στήνει στο Λος Άντζελες το νέο του καλλιτεχνικό όραμα, την πλατφόρμα L.A. Dance Project. «Ο χορός είναι μια εύθραυστη μορφή τέχνης. Θέλω να φτιάξω ένα περιβάλλον όπου χορογράφοι, συνθέτες και καλλιτέχνες θα έχουν όσο χρόνο χρειάζονται για να δημιουργούν. Θέλω να αναπτύξουν οι χορευτές μου όλα τους τα ταλέντα» λέει.

Η έννοια του χρόνου και η ευθραυστότητα της ανθρώπινης ύπαρξης είναι στοιχεία που συχνά ενσωματώνει και αναλύει στις χορογραφίες του. Ο Μιλπιέ έχει την ευφυΐα εκείνου που διαχειρίστηκε έξοχα το πηγαίο ταλέντο του και μεταμορφώθηκε από μεγάλη ελπίδα του χορού σε έναν από τους σύγχρονους αστέρες του. Έχει την αυτοπεποίθηση εκείνου που μπορεί τη μία μέρα να γυρίζει διαφημιστικά σποτ για τον Yves Saint Laurent, τα κοσμήματα Van Cleef & Arpels και το λικέρ Baileys, αλλά την επομένη να κάνει πρόβες με τον Μπαρίσνικοφ και να του σφυρίζει όταν θέλει να τον επαινέσει. Έχει την ευελιξία να εμφανίζεται ως guest κριτής στο «So you think you can dance» και την επομένη να παραδίνεται στο πνεύμα του Φίλιπ Γκλας.

Ποιος είναι ο Μπενζαμέν Μιλπιέ που έρχεται φέτος στην Εθνική Λυρική Σκηνή; Facebook Twitter
Φωτό: Getty Images

Με τη σιγουριά που του δίνουν οι πολλαπλές του κατακτήσεις δοκιμάστηκε το 2014 σε μια θέση που για τους ανθρώπους του χορού είναι εξίσου γοητευτική κι επικίνδυνη: στη διεύθυνση του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού. Η μετακίνησή του στη Γαλλία είχε όλα εκείνα τα στοιχεία ενός σφοδρού, αλλά σύντομου παρισινού έρωτα: ξεκίνησε σαν θύελλα και τελείωσε απότομα με την ανταλλαγή κομψών, αλλά γεμάτων δηλητήριο επιστολών. Η διεύθυνση της Όπερας του Παρισιού –όπως συνηθίζεται στους σοβαρούς οργανισμούς– ανήγγειλε την άφιξη του Μιλπιέ πολύ καιρό πριν, φούσκωσε τις προσδοκίες του αυστηρού κοινού και δημιούργησε μια σχετική αναταραχή στους κύκλους των κορυφαίων, αλλά καχύποπτων χορευτών. Εκείνοι, άλλωστε, ήταν που πρώτοι αναρωτήθηκαν πώς ένας 35χρονος που τα τελευταία 20 χρόνια υπέκυψε στη δημιουργική γοητεία της Νέας Υόρκης θα κατάφερνε να επιβληθεί σε μια ομάδα που δεν κάθισε σούζα ούτε στον Ρούντολφ Νουρέγιεφ.

Έπειτα, ήταν και η χρονική στιγμή που άναψε το δικό της φυτίλι σε αυτή την εύφλεκτη σχέση. Η οικογένεια Μιλπιέ έφτασε στη γαλλική πρωτεύουσα λίγους μόλις μήνες πριν από τις επιθέσεις στο «Charlie Hebdo». Η Νάταλι Πόρτμαν στην αρχή, όπως δήλωνε, έβρισκε «χαριτωμένο» και πολύ επαναστατικό να ζει σε μια πόλη όπου οι εργαζόμενοι κάνουν απεργίες. Αλλά μετά τις εισβολές στη σατιρική εφημερίδα και το εβραϊκό παντοπωλείο επικαλέστηκε την εβραϊκή της καταγωγή και δήλωσε ξεκάθαρα σε συνεντεύξεις: «Ναι, φοβάμαι να ζω στο Παρίσι». 

«Η αντίδραση των χορευτών ήταν εξαιρετικά υπερβολική στα μάτια μου, αλλά μετριοπαθής, αν τη συγκρίνω με τις επιστολές προς το Κοινοβούλιο που ανέχτηκε η προκάτοχός μου Μπριζίτ Λεφέβρ ή τις απεργίες που αντιμετώπισε ο Νουρέγιεφ» δήλωσε πριν από λίγους μήνες κι αφού είχε αποχαιρετήσει τους Γάλλους. Στους 18 μήνες που άντεξε στη διεύθυνση του μπαλέτου η ανταλλαγή πυρών είχε μεγάλη ποικιλία: οι άνθρωποι του θεάτρου τον κατηγορούσαν ότι δεν έλαβε υπόψη του το μέγεθος του ιστορικού οργανισμού. Οι χορευτές σνόμπαραν τις αμερικανιές του και το διευθυντικό του χάρισμα λέγοντας πως «εδώ μετρά το βάρος των παραδόσεων». Το κοινό θιγόταν επειδή παραγκώνιζε το εθνικό τους φρόνημα και δεν τιμούσε αρκετά τους Γάλλους κλασικούς χορογράφους. Και οι επικεφαλής του σωματείου χορευτών τού τηλεφωνούσαν μέσα στη νύχτα για να διαπραγματευτούν. Εκείνος, από τη μεριά του, κατέβηκε από το αεροπλάνο, έχοντας εκπονήσει ένα σαρωτικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, έκανε ότι δεν άκουγε όταν τον έλεγαν αλαζόνα, επέμενε στο όραμά του για τον χορό, έμοιαζε πελαγωμένος από τις απαιτήσεις των 154 χορευτών και των 170 παραστάσεων τον χρόνο, χορογραφούσε όλο και λιγότερο και στοιχημάτιζε ότι θα τους οδηγούσε στην πολυπόθητη, για εκείνον, ανάπτυξη νέων οικονομικών μοντέλων. Μιλάμε, δηλαδή, για το απόλυτο χάος ή, όπως έγραψαν οι γαλλικές εφημερίδες, για μια «προγραμματισμένη μετωπική σύγκρουση». «Θα μπορούσα να είχα μείνει στο Παρίσι για άλλα πέντε ή δέκα χρόνια, αλλά για πρώτη φορά στη ζωή μου φοβήθηκα ότι θα χάσω την ενέργειά μου. Αν είχα μείνει, θα ήμουν ένα διαφορετικό πρόσωπο» επέμενε.

Ποιος είναι ο Μπενζαμέν Μιλπιέ που έρχεται φέτος στην Εθνική Λυρική Σκηνή; Facebook Twitter
Στους 18 μήνες που άντεξε στη διεύθυνση του μπαλέτου η ανταλλαγή πυρών είχε μεγάλη ποικιλία: οι άνθρωποι του θεάτρου τον κατηγορούσαν ότι δεν έλαβε υπόψη του το μέγεθος του ιστορικού οργανισμού. Οι χορευτές σνόμπαραν τις αμερικανιές του και το διευθυντικό του χάρισμα λέγοντας πως «εδώ μετρά το βάρος των παραδόσεων». Το κοινό θιγόταν επειδή παραγκώνιζε το εθνικό τους φρόνημα και δεν τιμούσε αρκετά τους Γάλλους κλασικούς χορογράφους. Και οι επικεφαλής του σωματείου χορευτών τού τηλεφωνούσαν μέσα στη νύχτα για να διαπραγματευτούν.

«Τελικά, έχουν οι επαναστάτες τύψεις;», τον ρώτησε πρόσφατα η «Guardian», διεκδικώντας επιτέλους από τα χείλη του ένα αιχμηρό σχόλιο για την ατυχή κατάληξη της συνεργασίας με το Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού. «Θα μπορούσαν να έχουν γίνει όλα με πιο αργούς ρυθμούς. Θα μπορούσα να είχα χειριστεί κάποια θέματα με διαφορετικό τρόπο». Αλλά, βέβαια, όταν έχεις ξαναπεράσει τον Ατλαντικό, όταν βλέπεις τις καλλιτεχνικές σου ανησυχίες να παίρνουν σάρκα και οστά μέσα από τη ζεν καλλιτεχνική σου πλατφόρμα, τότε τις τσιρίδες και τις υστερίες των πρωτοκλασάτων χορευτών του Παρισιού δεν τις ακούς καν.

Info:

Τα "Τοπία" κάνουν πρεμιέρα 31 Μαρτίου 2017 στο Θέατρο Ολύμπια (για δέκα παραστάσεις). Το σπονδυλωτό έργο εκτός από το "Σαραμπάντ" του Μιλπιέ, αποτελείται και από τα "The Shaker Loops" του Αντώνη Φωνιαδάκη και μια άτιτλη προς το παρόν χορογραφία του Βρετανού Ντάγκλας Λι, σε μουσική Έτσιο Μπόσο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ