Θέατρο στην Πειραιώς 260, όπως παλιά

Θέατρο Facebook Twitter
0

Με διάθεση να ξανακοιτάξουμε τα κείμενα, να πούμε τις ιστορίες από μια άλλη σκοπιά, να συμπεριλάβουμε τα ζητήματα της εποχής μας, τη βία κατά των γυναικών, τα φλέγοντα ζητήματα του πλανήτη, την ομοερωτική επιθυμία, την απώλεια και τη σύνδεσή της με την πανδημία, στης οποίας τα νερά κολυμπά ακόμα ο πλανήτης, τους κοινωνικούς ρόλους, τη σχέση των φύλων και τον αντίκτυπό τους στην κοινωνική και προσωπική ζωή μας προσκαλούν οι καλλιτέχνες που θα δείξουν φέτος τη δουλειά τους στις εγκαταστάσεις της Πειραιώς 260, oι οποίες θα λειτουργήσουν με κινούμενες στέγες, και επιχειρούν να μοιραστούν προβληματισμούς και θέσεις πάνω σε κλασικά και σύγχρονα κείμενα.

Στο πιο νεανικό, αγαπητό και οικείο μέρος του καλοκαιρινού φεστιβάλ της πόλης, που φιλοξενεί το μεγαλύτερο μέρος του φετινού προγράμματός του, χτυπάει η καρδιά των σύγχρονων δημιουργών, Ελλήνων και ξένων.

Αυτήν τη χρονιά, εξαιτίας των μέτρων κοινωνικής απόστασης, οι παραστάσεις απλώνονται σε περισσότερες ημέρες, για να δώσουν την ευκαιρία σε όσο το δυνατόν περισσότερους θεατές να τις παρακολουθήσουν. Οι παραστάσεις των Ελλήνων δημιουργών εκτείνονται από τον Ιούνιο μέχρι τα τέλη Ιουλίου, ενώ οι φιλοξενούμενες από το εξωτερικό παραστάσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Μετά από ένα καλοκαίρι σιωπής, η Πειραιώς θα λειτουργήσει ξανά, αισιόδοξα, με ένα πανόραμα που θα περιλαμβάνει θέατρο, χορό, μουσική, όπερα και εκθέσεις.

Αξίζει να σημειώσουμε δύο πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις, διαφωτιστικές για το κοινό που θέλει να πάρει μια γεύση για το πού κινείται η παράσταση που έχει επιλέξει. Πριν από τις παραστάσεις θα υπάρχουν τα pre-show talks, συζητήσεις στις οποίες νέοι θεατρολόγοι θα μας εισάγουν στο πνεύμα της παράστασης, ενώ, μετά τις παραστάσεις, θα γίνονται post-show talks, συζητήσεις με σκηνοθέτες και συντελεστές των παραστάσεων στις σκηνές της Πειραιώς 260.

Οι παραστάσεις των Ελλήνων δημιουργών εκτείνονται από τον Ιούνιο μέχρι τα τέλη Ιουλίου, ενώ οι φιλοξενούμενες από το εξωτερικό παραστάσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Μετά από ένα καλοκαίρι σιωπής, η Πειραιώς θα λειτουργήσει ξανά, αισιόδοξα, με ένα πανόραμα που θα περιλαμβάνει θέατρο, χορό, μουσική, όπερα και εκθέσεις.

Πρεμιέρα στην Πειραιώς 260 κάνει ο Πρόδρομος Τσινικόρης με την παράσταση Somewhere beyond the cherry trees, βασισμένη στον Βυσσινόκηπο του Άντον Τσέχοφ, και ο τίτλος αποτελεί μια πρόγευση για την προσέγγιση του σκηνοθέτη, που επιχειρεί να φανταστεί τη συνέχεια της ιστορίας σε περιβάλλον σημερινό. Με αφετηρία τη συμβολική σημασία του έργου και την αδυναμία μιας αριστοκρατικής οικογένειας να κρατήσει ένα κομμάτι γης, η παράσταση βλέπει τους ήρωες, κλονισμένους, να προσπαθούν να διαχειριστούν το τραύμα της απώλειας, να επεξεργάζονται τις εναλλακτικές και τη νέα αρχή στην οποία αναγκαστικά οδηγούνται. Θέατρο ντοκιμαντέρ για τις σταθερές του ιδιωτικού, κοινωνικού και οικονομικού βίου που κλυδωνίζονται, μια ιστορία που αφηγούνται οι ηθοποιοί Γιώργος Βαλαής, Γιώργος Βουρδαμής, Μαρία Πανουργιά, Νάνσυ Σιδέρη, Καλλιόπη Σίμου, Πρόδρομος Τσινικόρης.

Θέατρο Facebook Twitter
Γιώργος Κουμεντάκης


Βασισμένοι στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής, ο συνθέτης Γιώργος Κουμεντάκης και η ηθοποιός Σοφία Χιλλ παρουσιάζουν την Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο, την ιστορία του ανθρώπου ως αέναη αφήγηση πολέμου μέσα από τους σπαρακτικούς μονολόγους της Κλυταιμνήστρας. Ο τραγικός λόγος και οι ήχοι του γιαϊλί ταμπούρ συνδέονται, μέσω μιας μινιμαλιστικής προσέγγισης, με τις καθηλωτικές φωτογραφίες του πολυβραβευμένου ακτιβιστή φωτογράφου Σεμπαστιάο Σαλγκάδο και με τη Σοφία Χιλλ στο κέντρο της σκηνής, σε διάλογο με το νέο μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη. 

Πέντε ηθοποιοί επί σκηνής, η Ανθή Ευστρατιάδου, ο Σίμος Κακάλας, ο Κίμωνας Κουρής, ο Κωσταντίνος Μωραΐτης, ο Γιώργος Παπαγεωργίου και ο Μιχάλης Συριόπουλος, σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, θα παρουσιάσουν την εκδοχή τους του Αίαντα του Σοφοκλή, αφιερωμένη σε ένα αρχετυπικό αουτσάιντερ, τον κοινωνικά απομονωμένο Αίαντα, που είναι καταδικασμένος στην εξαφάνιση, αντιμέτωπος με την τρέλα, ένας ηττημένος αντιήρωας που παίζει τάβλι σε ένα υπαίθριο αναψυκτήριο, παρακμιακή αντανάκλαση μιας χώρας που έχει μείνει κολλημένη στο παρελθόν, ενώ γύρω όλα έχουν καταρρεύσει. Ο αυτόχειρας ήρωας του Σοφοκλή με τον σκοτισμένο νου ζωντανεύει ξανά ως διαψευσμένο αρσενικό, ενώ καλείται να επανεξεταστεί υπό νέο πρίσμα.

Θέατρο Facebook Twitter
Τα «Κομμάτια μιας γυναίκας», ένα καθηλωτικό οικογενειακό δράμα που σκηνοθετεί ο παγκοσμίου φήμης θεατρικός και κινηματογραφικός σκηνοθέτης Κορνέλ Μούντρουτσο. Φωτ.: Natalia Kabanow

Ποιος είναι φόβος του Αρνόλφου, του τρομερού πρωταγωνιστή του Μολιέρου στο Σχολείο Γυναικών; Μα, φυσικά, να μη γίνει κερατάς. Η πρώτη μεγάλη κωμωδία του Μολιέρου, σημαντική για την εξέλιξη του κωμικού είδους γενικά αλλά και του έργου του Γάλλου δημιουργού, παίρνει ξανά σάρκα και οστά με την απολαυστική έμμετρη μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη, που οι ηθοποιοί Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Γιάννης Κλίνης, Σοφία Κόκκαλη, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής και The Boy θα μεταφέρουν στη σκηνή, ξετυλίγοντας ένα κουβάρι αλλεπάλληλων, ξεκαρδιστικών παρεξηγήσεων. Η γυναικεία εξέγερση, η αμφισημία της εκπαίδευσης και η «ορθή» επιτέλεση των έμφυλων ρόλων εξετάζονται παράλληλα με το θεατρικό είδος της φάρσας από τον Έκτορα Λυγίζο, σε μια παράσταση στην οποία κυριαρχεί η μουσικότητα.

Houssain Amiri, Θέμης Θεοχάρογλου, Γιώργος Κριθάρας, Ντέμπορα Οντόγκ, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Αινείας Τσαμάτης, Γιλμάζ Χουσμέν, είναι οι πρωταγωνιστές ενός ντεφιλέ-φόρου τιμής στη φουστανέλα και κατά συνέπεια στο ενδυματολογικό κλέος του 1821. Το «εθνικό ντεφιλέ» που εμπνεύστηκε ο Παντελής Φλατσούσης διαδραματίζεται σε ένα μέλλον αόριστο πιθανώς, αλλά όχι μακρινό, όπου τα έθνη-κράτη δεν υφίστανται πλέον, αλλά συνεχίζουν να αναπολούν ή να επισημαίνουν εορταστικά το εθνικό ένδυμα του πάλαι ποτέ ελληνικού έθνους-κράτους. Με ένα σχόλιο σχετικά με την ταυτότητα και την ετερότητα, θέτοντας το ερώτημα τι τύπου κοινότητες θα μπορούσαμε να επινοήσουμε σήμερα, και με την εμφάνιση της στολής του εύζωνα, τη σουλιώτικη ενδυμασία του Βύρωνα και το φράκο του Κοραή η πασαρέλα αυτή μας οδηγεί κατευθείαν από το παρόν στη φορεσιά ενός πιο συμπεριληπτικού μέλλοντος.

Θέατρο Facebook Twitter
«Ήλιος και θάλασσα» των Rugil  Barzdžiukait, Vaiva Grainyt και Lina Lapelytė. Φωτ.: Andrej Vasilenko

Το μυθιστόρημα της γνωστής από το Brokeback Mountain, Annie Proulx, Άνθρωποι του δάσους, είναι η πηγή από την οποία αντλεί η Σοφία Μαραθάκη, που καταπιάνεται με την παράσταση Το Δάσος, για να φέρει στο προσκήνιο την οικολογική καταστροφή και τη δυνητική ουτοπία του εικοστού πρώτου αιώνα που αφορά τη συνύπαρξη του ανθρώπου με τη φύση. Σε αυτό το θέατρο-ντοκουμέντο, η σκηνοθέτις, με τη συνδρομή δασολόγων, βιολόγων και άλλων επιστημόνων και τους ηθοποιούς Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Ελεάνα Καυκαλά, Νέστορα Κοψιδά, Σοφία Μαραθάκη, Δημήτρη Πασσά, Γιώργο Σύρμα και Κωνσταντίνο Παπαθεοδώρου επί σκηνής, ανακαλεί τις νωπές μνήμες από τις τελευταίες καταστροφές των μεγάλων οικοσυστημάτων του Αμαζόνιου και της Αυστραλίας για να ανατρέξει στην ιστορία του δάσους και της φύσης και να συνδέσει την πραγματικότητα της αστικής ζωής και την απομάκρυνση από τη φύση με το ζοφερό μέλλον ως αποτέλεσμα της καταστροφής της.

Η Χρονιά με τα 13 φεγγάρια, παράσταση βασισμένη στην ομώνυμη ταινία του Ρ.Β. Φασμπίντερ σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Γιαννοπούλου, φέρνει στη σκηνή ένα από τα αριστουργήματα του σινεμά της δεκαετίας του ’70, που κλειδώνει μέσα του όλη την κοσμοθεωρία και τις πολυεπίπεδες αλληγορίες των ιστοριών του Γερμανού σκηνοθέτη. Μια παράσταση για το δικαίωμα στην αγάπη και την ύπαρξη, σε μια εποχή εξαιρετικά κρίσιμη για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα ζητήματα φύλου, στην οποία παίζουν οι ηθοποιοί Γιώργος Βαλαής, Γιώργος Κισσανδράκης, Ρομάννα Λόμπατς, Μάριος Παναγιώτου και Μαρία Φιλίνη. Παρακολουθούμε την εφιαλτική πορεία προς το τέλος της Ελβίρας, μιας διεμφυλικής ηρωίδας με δραματικό παρελθόν, που, έχοντας θύμα της σκληρότητας και της εκμετάλλευσης, επισκέπτεται τόπους και ανθρώπους που τη σημάδεψαν, προσπαθώντας να βρει έναν λόγο για να συνεχίσει να ζει.

Θέατρο Facebook Twitter
Η Χρονιά με τα 13 φεγγάρια. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Το ξεχασμένο δραματικό ειδύλλιο του συγγραφέα της Γκόλφως Σπύρου Περεσιάδη, Εσμέ, φέρνει στο προσκήνιο ο ΘΟΚ και η Κύπρια σκηνοθέτις Μαρίνα Βρόντη με την παράσταση ενός απρόσμενου έργου που εκτυλίσσεται τις παραμονές της Ελληνικής Επανάστασης. Σε ένα χωριό των Καλαβρύτων, κοντά στη Μονή της Αγίας Λαύρας, λίγο πριν ξεσπάσει η Ελληνική Επανάσταση του 1821, δυο νεαρά παιδιά, ο Δρόσος και η Εσμέ, δίνουν όρκο αγάπης. Εμπόδιο στον όρκο αυτό είναι η καταγωγή τους. Το έργο, γραμμένο στη δημοτική και σε δεκαπεντασύλλαβο στίχο, εστιάζει στη δύναμη της αληθινής αγάπης των ανθρώπων και ζωντανεύει επί σκηνής από τους Προκόπη Αγαθοκλέους, Δημήτρη Αντωνίου, Γρηγόρη Γεωργίου, Αθηνά Μουστάκα, Έρικα Μπεγέτη, Χριστίνα Παπαδοπούλου, Χριστίνα Παυλίδου, Ανδρέα Τσουρή και Βασίλη Χαραλάμπους. 

Η Δημοκρατία του Μπακλαβά του Ανέστη Αζά ετοιμάζεται να μας μεταφέρει στο κράτος-έθνος που αποφασίζουν να ιδρύσουν με βάση το σπίτι και την ιδιωτική του επιχείρηση ένα μεικτό ζευγάρι, ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα. Οι αντιφάσεις της ελληνικής κοινωνίας, η προβληματική της εθνικής ταυτότητας αλλά και η ουτοπική πραγματικότητα ενός μελλοντικού, οικουμενικού ψηφιακού κράτους εκφράζουν με χιούμορ συγκρούσεις και άλυτα ζητήματα που επανενεργοποιούνται σε κάθε ευκαιρία από την Ελληνική Επανάσταση μέχρι σήμερα, μέσα από κωμικές καταστάσεις και την ατέλειωτη φάρσα της καθημερινότητας, όπως τη μεταφέρουν στη σκηνή η Κατερίνα Μαυρογεώργη, ο Cem Yigit Üzümoglu και ο Gary Salomon. 

Θέατρο Facebook Twitter
«Οδύσσεια - Μια ιστορία για το Χόλιγουντ« του Κριστόφ Βαρλικόφσκι. Φωτ.: Kamil Polak

Τον Σεπτέμβριο φτάνουν στην Πειραιώς οι ξένες παραγωγές. Πρώτη θα είναι το έργο που εκπροσώπησε τη Λιθουανία στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2019, όπου και απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα για την καλύτερη εθνική συμμετοχή, Ήλιος και θάλασσα των Rugil  Barzdžiukait, Vaiva Grainyt και Lina Lapelytė παρουσιάζεται στην Πειραιώς 260, στην οποία μεταφέρεται η θεαματική όπερα-περφόρμανς, μια ποιητική συγκινητική αφήγηση, με τα σώματα των ανθρώπων που λιάζονται σε μια ονειρεμένη αμμουδερή παραλία μια ηλιόλουστη καθημερινή μέρα να μεταφέρουν τον ήχο, τις ιστορίες και τις φωνές τους σε έναν χορό μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας.

687
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Τα Κομμάτια μιας γυναίκας, ένα καθηλωτικό οικογενειακό δράμα που σκηνοθετεί ο παγκοσμίου φήμης θεατρικός και κινηματογραφικός σκηνοθέτης Κορνέλ Μούντρουτσο. Με την ομάδα TR Warszawa φέρνει επί σκηνής την πλήρη αλλαγή πορείας μιας τριαντάχρονης που χάνει το μωρό της και καλείται να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό της.

Στη συνέχεια, ο αγαπημένος του ελληνικού θεατρόφιλου κοινού Πολωνός σκηνοθέτης Κριστόφ Βαρλικόφσκι εμπνέεται από τον Όμηρο για να μιλήσει για την Οδύσσεια - Μια ιστορία για το Χόλιγουντ, την πορεία μιας γυναίκας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μιας σύγχρονης Πηνελόπης που διακινδυνεύει τη ζωή της για την επιστροφή του άντρα της.

Για την εξοικείωση με τη βία μιλά η Μαρί Μπρασάρ στην παράσταση Βία, με τη μετάβαση από την παιδική αθωότητα στο σκοτάδι της ενηλικίωσης να συνθέτουν ένα υβριδικό έργο που συνδυάζει στοιχεία από τον κινηματογραφικό ρεαλισμό και το εξπρεσιονιστικό θέατρο. Σε πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα εννέα έφηβες από τη Χιλή κατακτούν τη σκηνή και μιλούν για τη βία εναντίον των γυναικών, μεταφέροντας τις μαρτυρίες που συνέλεξε η ομάδα Teatro La Re-sentida από εκατό κορίτσια και νεαρές γυναίκες που έζησαν καταστάσεις κακοποίησης, είτε ως θύματα είτε ως μάρτυρες.

Η Ιστορία της βίας, μια παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Εντουάρ Λουί, είναι το θέμα με το οποίο καταπιάνεται ένας ακόμα γνώριμος του Φεστιβάλ, ο Γερμανός σκηνοθέτης Τόμας Όστερμαϊερ, επιχειρώντας να φωτίσει τα ζητήματα της έμφυλης βίας, το δικαίωμα του καθενός στην αυτοδιάθεση, στην ελευθερία των επιλογών και στην ισότητα απέναντι στον νόμο μέσα από ένα δραματικό και αποκαλυπτικό προσωπικό κείμενο. Η παράσταση που έχει προκαλέσει μεγάλη συζήτηση όπου έχει παρουσιαστεί.

Θέατρο Facebook Twitter
Τanz. Φωτ.: Νada Ζgank

Πώληση εισιτηρίων: aefestival.gr - tickets.aefestival.gr - www.ticketservices.gr

Επίσης, στο 210 7234567, στα κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) και στα καταστήματα Public.

Δείτε το πρόγραμμα

Πρόδρομος Τσινικόρης

(Somewhere) beyond the cherry trees

Μια post-documentary παράσταση βασισμένη στον Βυσσινόκηπο του Άντον Τσέχωφ

Πειραιώς 260 (Ε)

01/06/2021 στις 21:00

02/06/2021 στις 21:00

02/06/2021 στις 23:30

03/06/2021 στις 21:00

Κωνσταντίνος Χατζής – Γιώργος Κουμεντάκης – Σοφία Χιλλ

Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο

Βασισμένο στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου

Πειραιώς 260 (Ε)

16/06/2021 στις 22:30

17/06/2021 στις 21:00

Σίμος Κακάλας

Αίαντας

του Σοφοκλή

Πειραιώς 260 (Κήπος)

21/06 έως 24/06/2021 στις 22:30

25/06/2021 στις 23:00

Παντελής Φλατσούσης

Εθνικό ντεφιλέ

Πειραιώς 260 (Δ)

26/06 έως 27/06/2021 στις 21:00

28/06 έως 29/06/2021 στις 22:00

Ομάδα Θέατρου ΑΤΟΝΑλ – Σοφία Μαραθάκη

Το δάσος

Πειραιώς 260 (Δ)

11/07 έως 12/07/2021 στις 21:00

Κατερίνα Γιαννοπούλου

Η χρονιά με τα 13 φεγγάρια

Βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Ρ. Β. Φασμπίντερ

Πειραιώς 260 (Ε)

14/07 έως 16/07/2021 στις 21:00

Έκτορας Λυγίζος

Το σχολείο των γυναικών

του Μολιέρου

Πειραιώς 260 (Δ)

17/07 έως 20/07/2021 στις 21:00

Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου - Μαρίνα Βρόντη

Εσμέ

του Σπύρου Περεσιάδη

Πειραιώς 260 (Δ)

23/07 έως 24/07/2021 στις 21:00

Ανέστης Αζάς

H Δημοκρατία του Μπακλαβά

Πειραιώς 260 (Ε)

26/07 έως 29/07/2021 στις 21:00

Rugilė Barzdžiukaitė - Vaiva Grainytė - Lina Lapelytė

Sun and Sea / Ήλιος και θάλασσα

Πειραιώς 260 (Δ)

01/09 έως 02/09/2021 στις 21:00

TR Warszawa – Kornél Mundruczó

Pieces of a Woman / Κομμάτια μιας γυναίκας

Πειραιώς 260 (Η)

02/09 έως 04/09/2021 στις 21:00

Florentina Holzinger

Tanz / Χορός

Πειραιώς 260 (Δ)

09/09 έως 10/09/2021 στις 21:00

Nowy Teatr - Krzysztof Warlikowski

Odyssey. A Story for Hollywood / Οδύσσεια. Μια ιστορία για το Χόλλυγουντ

Πειραιώς 260 (Δ)

17/09 έως 19/09/2021 στις 20:00

Infrarouge - Marie Brassard

Violence / Βία

Πειραιώς 260 (Δ)

24/09 έως 25/09/2021 στις 21:00

Teatro La Re-sentida – Marco Layera

Paisajes para no colorear/ Τοπία χωρίς χρώμα

Πειραιώς 260 (Δ)

03/10 έως 04/10/2021 στις 21:00

Schaubühne – Thomas Ostermeier

History of Violence / Ιστορία της βίας

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Εντουάρ Λουί

Πειραιώς 260 (Δ)

05/10 έως 06/10/2021 στις 21:00

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Summer Preview – Θέατρο

Summer Preview / Οι παραστάσεις του καλοκαιριού: Μέρες χαράς για όλους τους θεατρόφιλους

Οι υπαίθριοι θεατρικοί χώροι ανοίγουν στις 28/5 και τα περιφερειακά φεστιβάλ ετοιμάζονται να υποδεχθούν νέες και παλαιότερες παραστάσεις μετά από μήνες καλλιτεχνικής απραξίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φεστιβάλ Αθηνών 2021: Επαναλειτουργία της Πειραιώς 260 και 80 εκδηλώσεις

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών 2021: Επαναλειτουργία της Πειραιώς 260 και 80 εκδηλώσεις

Το πιο αισιόδοξο κομμάτι και το πιο ανακουφιστικό είναι η επαναλειτουργία της Πειραιώς 260, που παραδοσιακά φιλοξενεί τη σύγχρονη ελληνική παραγωγή και είναι το βασικό θερινό «σπίτι» χιλιάδων καλλιτεχνών - Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ejekt

Πολιτισμός / Το απρόβλεπτα μελαγχολικό πολιτιστικό καλοκαίρι του 2021

Τι επιφυλάσσει το καλοκαίρι του '21 για θεατρικές παραστάσεις και μουσικά φεστιβάλ, πόσο διαφορετικά θα είναι τα πράγματα σε σχέση με πέρσι, τι ετοιμάζεται, τι ακυρώνεται: Οι πρώτες πληροφορίες και το κλίμα που επικρατεί μεταξύ των ανθρώπων που εργάζονται στον πολιτισμό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εθνική Λυρική Σκηνή: Επικαιροποιημένο πρόγραμμα Ιουνίου, Ιουλίου, Σεπτεμβρίου 2021 

Πολιτισμός / Εθνική Λυρική Σκηνή: Επικαιροποιημένο πρόγραμμα Ιουνίου, Ιουλίου, Σεπτεμβρίου 2021 

Στις 24, 25, 26, 28 και 29 Σεπτεμβρίου, η εμβληματική καλλιτέχνις Μαρίνα Αμπράμοβιτς θα παρουσιάσει στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος την περφόρμανς Οι επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας. 
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ