Το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων αλλάζει για τη νέα παράσταση του Στάθη Λιβαθινού

Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί την παράσταση «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί» του Τομ Στόπαρντ. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
0

Οι δύο πόρτες παραμένουν εκεί όπου ήταν πάντα. Η μία είναι η κεντρική είσοδος και η άλλη οδηγεί στο μπαρ του θεάτρου κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Το κοινό θα μπαίνει από την παραδοσιακή είσοδο, μόνο που για να βρει τη θέση του, θα διασχίζει μέρος του σκηνικού· τα καθίσματα βρίσκονται πια εκεί όπου για δεκαετίες βρισκόταν η σκηνή. Ένας μηχανισμός έχει συμπυκνώσει τις δύο αντικριστές σειρές καθισμάτων, ενώ αυτές του κεντρικού τμήματος έχουν τοποθετηθεί απέναντι από το παλιό. Οι κολόνες που οριοθετούσαν τη σκηνή τώρα είναι μέρος του σκηνικού –ένας πελώριος διάδρομος απ’ άκρη σ’ άκρη του χώρου– της νέας παράστασης της ομάδας του Στάθη Λιβαθινού «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί» του Τομ Στόπαρντ.

Η σταθερή συνεργάτιδα του σκηνοθέτη, σκηνογράφος Ελένη Μανωλοπούλου, η οποία είχε συνεργαστεί και με τον αείμνηστο Λευτέρη Βογιατζή, δημιουργό του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων, εξηγεί: «Είναι ένας μηχανισμός που είχε εγκαταστήσει ο Λευτέρης με την τελευταία ανακαίνιση του θεάτρου. Ήταν κάτι που το ήθελε πολύ γιατί τον ενοχλούσε που αυτό το θέατρο τον περιόριζε τόσο· τον έπνιγε πολύ συχνά αυτός ο χώρος. Όλο χτίζαμε και γκρεμίζαμε, εγώ είχα σκάψει την τάφρο και είχα προσθέσει πόρτες. Δεν ξέρω πώς σκεφτόταν να το χρησιμοποιήσει, αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβε. Από τη στιγμή, λοιπόν, που υπήρχε η δυνατότητα και θέλαμε να κάνουμε αυτό το έργο, σκεφτήκαμε “γιατί να μην το δοκιμάσουμε;”. Νομίζω ότι λειτουργεί πολύ ωραία· ήταν μια έκπληξη για εμάς, αλλά θα είναι και για το κοινό γενικότερα. Με πήραν συνεργάτες του Λευτέρη και μου είπαν “μπράβο, κάνεις το όνειρό του πραγματικότητα”».

Πρόκειται για μια τραγική φάρσα με όλη τη σημασία της λέξης, για τις πιο αστείες τραγωδίες που έχω ακούσει και διαβάσει ποτέ. Οι περιπέτειες των σύγχρονων ανθρώπων το κάνει πολύ αναγνωρίσιμο.

Πράγματι, τη βραδιά της γενικής πρόβας ήταν μια ευχάριστη έκπληξη και ανανέωση για όσους παρευρεθήκαμε στον χώρο αυτόν που μας έχει χαρίσει αμέτρητες συγκινήσεις στο παρελθόν και συνδέεται με αξιομνημόνευτες παραστάσεις του Λευτέρη Βογιατζή. Έτσι είναι σαν να ξεκινάει μια νέα περίοδος για το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, σαν να ανανεώνει το συμβόλαιό του με την παλιότερη γενιά θεατρόφιλων και να συστήνεται σε μια νεότερη. Για την ομάδα του Λιβαθινού, η οποία αποτελείται από ηθοποιούς που ξεκίνησαν μαζί του από την Πειραματική του Εθνικού Θεάτρου και τον έχουν ακολουθήσει μέχρι εδώ, αλλά και για τους πολύ νέους που εντάχθηκαν πρόσφατα σε αυτήν είναι η τρίτη παράσταση σε αυτόν τον χώρο, μετά το «Συμφορά από το πολύ μυαλό» του Γκριμπογιέντοφ και το «Μπερλίν Αλεξάντερπλατς» του Ντέμπλιν.

Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Το έργο του Τομ Στόπαρντ, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1966 στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, είναι από τα εμβληματικότερα του σύγχρονου βρετανικού θεάτρου και από τα επιδραστικότερα της γενιάς του ’60.

Οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες, δάνεια από τον «Άμλετ» του Σαίξπηρ (όπου είναι δεύτεροι ρόλοι), ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν, παιδικοί φίλοι του πρίγκιπα, καλούνται από τον προδότη και σφετεριστή βασιλιά Κλαύδιο να μάθουν τον λόγο που ο Άμλετ φέρεται παράξενα. Στην πραγματικότητα, όμως, αποστολή τους είναι να τον φέρουν στην Αγγλία μαζί με μια επιστολή που απευθύνεται στον βασιλιά και ζητάει την άμεση εκτέλεσή του. Ο Άμλετ αντικαθιστά το γράμμα με ένα άλλο, ζητώντας τη δική τους εκτέλεση. Τραγικοκωμωδία, μπουρλέσκ φάρσα, υπαρξιακό δράμα, υποδόρια πολιτική σάτιρα με γλυκόπικρο φινάλε, αποτέλεσε ένα από τα έργα που καθόρισαν το μεταπολεμικό αγγλικό θέατρο της γενιάς της αμφισβήτησης, καθιερώνοντας τον συγγραφέα ως έναν από τους σημαντικότερους, δίπλα σε δραματουργούς όπως ο Χάρολντ Πίντερ και ο Σάμιουελ Μπέκετ.

Στην Ελλάδα ανέβηκε πρώτη φορά από τη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Λάμπρου Κωστόπουλου με τους Νικηφόρο Νανέρη και Χρίστο Πολίτη στους ομώνυμους ρόλους, αλλά ο Μίνως Βολανάκης το επανάφερε τη δεύτερη περίοδό του ως καλλιτεχνικού διευθυντή του ΚΘΒΕ το 1988, σε δική του μετάφραση και συνυπογράφοντας τη σκηνοθεσία με τον Γιώργο Βούρο. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ήταν ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης και ο Αίαντας Μανθόπουλος (εναλλάξ με Κώστα Μπερικόπουλο). Την ίδια μετάφραση χρησιμοποιεί και ο Στάθης Λιβαθινός, ανεβάζοντας αυτό το έργο που γνωρίζει πάρα πολύ καλά – ήταν η πτυχιακή του ως σπουδαστή σκηνοθεσίας το 1990 στο Θέατρο Μαγιακόβσκι της Μόσχας.

Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Θυμάται: «Το 1985, που το πρότεινα πρώτη φορά, μου είπαν ότι θα μας πάνε όλους μαζί φυλακή. Το 1990, που πια ανέβηκε κανονικά, ήταν επί Γκορμπατσόφ, και πλέον όλα είχαν επιτραπεί. Ήταν ένα δείγμα της γκλάσνοστ. Το κοινό ανατρίχιαζε με αυτά που άκουγε, έναν καινούργιο συγγραφέα, θέατρο του παραλόγου. Πάνω απ’ όλα, χρησιμοποιούσα μετάφραση του Μπρότσκι, ο οποίος ήταν απαγορευμένος. Όλα αυτά συνέπιπταν με το κύμα καινούργιων έργων που είχαν πια επιτραπεί και το κοινό δίψαγε να ακούσει κάτι διαφορετικό. Η συγκεκριμένη παράσταση αποτέλεσε τεράστια επιτυχία, παιζόταν μέχρι το 2001.

Ήταν στουντιακή, κι ας παίχτηκε στο Θέατρο Μαγιακόβσκι. Είχε πολλές διαφορές, καταρχάς πολύ διαφορετικούς ηθοποιούς, με τους οποίους μας ένωνε μια έντονη αίσθηση συνωμοσίας· με τους περισσότερους είχαμε σπουδάσει μαζί και ήταν μια τρομερά ενδιαφέρουσα κοινωνικώς συγκυρία. Εγώ είχα τον ρόλο του Γκίλντενστερν».

Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Η ομάδα του Στάθη Λιβαθινού μεγαλώνει και ωριμάζει, λειτουργώντας ως ένα από τα λίγα θεατρικά ανσάμπλ στην Αθήνα που τον ακολουθεί εδώ και χρόνια. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

— Δεν γνώριζαν καθόλου τον Στόπαρντ;
Ήταν τελείως άγνωστος. Πρόκειται για μια τραγική φάρσα με όλη τη σημασία της λέξης, για τις πιο αστείες τραγωδίες που έχω ακούσει και διαβάσει ποτέ. Οι περιπέτειες των σύγχρονων ανθρώπων το κάνει πολύ αναγνωρίσιμο. Ο Στόπαρντ είναι ένας Εγγλέζος Γκόγκολ που ασχολείται με τις ιστορίες δυο ανθρωπίσκων. Τη μετάφραση μου τη βρήκε ένας καθηγητής μου, καθώς ο νομπελίστας Μπρόντσκι ήταν καταζητούμενος, φυσικά απαγορευμένος στη Σοβιετική Ένωση, ζούσε στην Αμερική και ταίριαζε πάρα πολύ με τον παραλογισμό της τότε σοβιετικής πραγματικότητας. Όταν οι ήρωες έλεγαν «πού πάμε;», «ποια κατεύθυνση μας έδωσαν;», «πού βρισκόμαστε;», μπλεγμένοι στα φοβερά γρανάζια της Ελσινόρης, όλοι καταλάβαιναν πολύ καλά γιατί ο Μπρόντσκι επέλεξε να μεταφράσει αυτό το έργο.

— Γιατί το επαναλαμβάνετε τώρα;
Πολλές φορές είπα να το κάνω. Για έναν μυστήριο λόγο ωρίμασαν οι ηθοποιοί μου που κάνουν τους βασικούς ρόλους και ένιωσα ότι είχε έρθει η στιγμή και για μένα, και καλλιτεχνικά και κοινωνικά, να το ξαναδώ το έργο. Βρήκα τη μετάφραση του Βολανάκη, και νομίζω ότι δεν είναι τυχαίο που ένας τόσο σπουδαίος καλλιτέχνης ασχολήθηκε με αυτό.

Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

— Συνδεόταν με το βρετανικό θέατρο και οπωσδήποτε ο Στόπαρντ υπήρξε από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του.
Ακριβώς, είναι ένας «ανιψιός» του Μπέκετ με αυτό το ιδιαίτερα δηκτικό τραγικό χιούμορ που διαθέτει. Είναι μια εντελώς καινούργια φόρμα για εμάς. Δεν έχουμε ξαναδοκιμάσει ποτέ τέτοιο έργο ως ομάδα. Είναι από τα πιο σύγχρονα έργα που έχω κάνει.

— Ωστόσο είναι έργο σχεδόν 60 ετών.
Ο δραματουργός του ζει ακόμα. Κατάφερε με αυτό το έργο να επηρεάσει πολύ τη δραματουργία της εποχής του. Έχει τρεις κόσμους το έργο αυτό: ο ένας είναι ο κόσμος αυτών των δύο μικρών κυρίων, των δύο τζέντλεμαν, μετά ο κόσμος της Ελσινόρης, που είναι η εξουσία, και τέλος ο κόσμος του θεάτρου. Έχει έναν από τους δυσκολότερους και ωραιότερους ρόλους που έχουν γραφτεί τον 20ό αιώνα, αυτόν του θεατρίνου που έρχεται με δύο ηθοποιούς, που το έχουν γυρίσει από το θέατρο στη σωματεμπορία. Σαν να έχει ξεπέσει το θέατρο, αν και επιβιώνει πάντα με κάθε τρόπο.

Η σκηνογραφία αποτελείται από έναν διάδρομο-πασαρέλα που συμβολίζει τον δρόμο και συνδυάζει τις συνθήκες στις οποίες βρίσκονται δύο άνθρωποι που παίζουν μια αλληγορία, γιατί όλο το έργο μια αλληγορία είναι. Στη δεύτερη πράξη βρίσκονται στο παλάτι, όπου συνδιαλέγονται με την εξουσία και την παραεξουσία ταυτόχρονα. Στην τρίτη πράξη, πια, είναι επάνω σε ένα κατάστρωμα, ταξιδεύοντας προς τον θάνατο, όπως και στον «Άμλετ». Ο Στόπαρντ έχει δανειστεί μια σειρά από στοιχεία του κλασικού έργου του Σαίξπηρ, όλα όσα χρειαζόταν για να φτιάξει την αλληγορία δυο μικρών ανθρώπων μπροστά σε μια τεράστια μηχανή εξουσίας.

Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Η παράσταση, που περιέχει όσο χιούμορ επιτρέπει ο συγγραφέας του έργου, είναι ένα συνεχές πηγαινέλα σε αυτόν τον πελώριο διάδρομο της εξουσίας και της μετάβασης σε ένα απροσδιόριστο μέλλον. Συγκράτησα μια ατάκα του Γκίλντενστερν όταν συνειδητοποιεί ότι το καράβι επάνω στο οποίο βρίσκονται τους οδηγεί στο θάνατο: «Και στο κάτω-κάτω της γραφής, τι είναι ο θάνατος; Όπως πολύ φιλοσοφικά είπε ο Σωκράτης, αφού δεν ξέρουμε, μπορεί να είναι και κάτι πολύ ευχάριστο».

Η ομάδα του Στάθη Λιβαθινού μεγαλώνει και ωριμάζει, λειτουργώντας ως ένα από τα λίγα θεατρικά ανσάμπλ στην Αθήνα που τον ακολουθεί εδώ και χρόνια. Σε αυτό το νέο εγχείρημα αναγνωρίζει κανείς τους παλιότερους ηθοποιούς αυτής της ομάδας, τους Βασίλη Ανδρέου και Νίκο Καρδώνη, που κρατάνε τους κεντρικούς ρόλους, τον Άρη Τρουπάκη, που κάνει τον εξαιρετικό ρόλο του θεατρίνου, τη Μαρία Σαββίδου, που κάνει τη Γερτρούδη, και τον Γιώργο Δάμπαση, που κάνει τον Απολλώνιο. Αλλά υπάρχει και η υπέροχη νέα γενιά που αποτελείται από τον Στάθη Κόικα, που κρατάει τον ρόλο του Άμλετ, τους Πάρη Αλεξανδρόπουλο και Φοίβο Μαρκιανό στον ρόλο των απολαυστικών θεατρίνων, την Πολυξένη Παπακωνσταντίνου στον ρόλο της Οφηλίας και τον Δημήτρη Φιλιππίδη ως Κλαύδιο. Συνολικά 10 ηθοποιοί σε υπερδιέγερση για 100 λεπτά υπό την υπόκρουση μιας μικρής ορχήστρας που βρίσκεται επίσης επί σκηνής. 

Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΔΩ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ράνια Οικονομίδου

Θέατρο / Ράνια Οικονομίδου: «Τον Βογιατζή δεν τον θαύμαζα σαν θεό, τον εκτιμούσα ως συνάδελφο»

«Στο θέατρο δεν κρύβεσαι από πουθενά» σχολιάζει η σπουδαία ηθοποιός μας, μιλώντας για το τότε και το τώρα της ζωής στο σανίδι και στα παρασκήνια, ενώ ετοιμάζεται για την «Προξενήτρα» του Θόρντον Ουάιλντερ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ποια «σκέψη» οδηγεί στην τρέλα;

Κριτική Θεάτρου / «Η Σκέψη»: Στον λαβύρινθο της τρέλας

Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθετεί και ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης δίνει μια υποδειγματική ερμηνεία επάνω στο δύσκολο είδος του μονολόγου με αφορμή τη «Σκέψη» του Λεονίντ Αντρέγιεφ, στο θέατρο Σφενδόνη.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Στάθης Λιβαθινός: Η «Αντιγόνη» είναι η δική μου εποποιία του κορωνοθεάτρου

Θέατρο / Στάθης Λιβαθινός: Η «Αντιγόνη» είναι η δική μου εποποιία του κορωνοθεάτρου

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης μιλά για την παράσταση που ανεβάζει στο ιστορικό θέατρο Μπουλάντρα της Ρουμανίας και για τα επόμενα σχέδιά του στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, ενώ αποτιμά και το έργο του στην κεφαλή του Εθνικού Θεάτρου.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Θέατρο / Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πατροκτονίες δεν επιτελούν, πλέον, μόνον οι γιοι αλλά και οι θυγατέρες, όπως διαπιστώνουμε στη μαύρη κωμωδία «Ο τρόμος του κροκόδειλου» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ