Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Ο Γιώργος Γάλλος, ο Χρήστος Λούλης και ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύουν όλους τους ρόλους στη Μήδεια του Δημήτρη Καραντζά. Φωτό: Μαριλένα Σταφυλίδου

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο

0

Οι παραστάσεις συνδέονται άμεσα με τον θεματικό άξονα του προγράμματος της Επιδαύρου, δηλαδή την «Έλευση του ξένου», και θα αποτελέσουν ένα ενιαίο πρόγραμμα με αυτό του Λυκείου της Επιδαύρου που ξεκινάει φέτος τη λειτουργία του. Με πηγή έμπνευσης το αρχαίο δράμα ή με αφορμή αυτό, σκηνοθέτες που συνεχώς πειραματίζονται με τη θεατρική πράξη παρουσιάζουν τις προσπάθειές τους και ο σημαντικός ηθοποιός, ποιητής, σκηνοθέτης και διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν Ολιβιέ Πυ φέρνει τον Προμηθέα του, μια παράσταση που έκανε πρεμιέρα πέρσι το καλοκαίρι στην Αβινιόν.

Ο Δημήτρης Καραντζάς θα παρουσιάσει μια διαφορετική Μήδεια. Πρόκειται για το έργο του Ευριπίδη, σε μετάφραση Μίνωα Βολανάκη και διασκευή που υπογράφει ο σκηνοθέτης μαζί με τη Θεοδώρα Καπράλου και είναι εμπνευσμένη από κείμενα, συνεντεύξεις και περιγραφικά μέρη του σεναρίου της ομώνυμης ταινίας του Πιερ Πάολο Παζολίνι (στην οποία πρωταγωνιστούσε η Μαρία Κάλλας), η οποία διερευνά το βαθύτερο δράμα της γυναίκας που δολοφόνησε τα παιδιά της για να εκδικηθεί τον άντρα που την πρόδωσε. Αποσπασμένη σε έναν πολιτισμό διαφορετικό από τον δικό της, η Μήδεια, μια βάρβαρη που δεν ξέρει από δημοκρατία και νόμους, έχοντας χάσει την ταυτότητά της, μόνη και στιγματισμένη με την κατάρα του ξένου σε ξένη γη («σιχαίνομαι τη γη που πατάω» λέει και ξαναλέει), επάνω στην απελπισία επειδή ο άντρας της την παρατάει για μια άλλη γυναίκα και για την εξουσία, εκδικείται. Την ίδια στιγμή ανασύρει τον Ήλιο, σε μια προσπάθεια να επανασυνδεθεί με τον κόσμο της, το πρωτόγονο σύμπαν που άφησε πίσω της. Τελικά, ο Ήλιος θα κάψει τα πάντα. Ο Γιώργος Γάλλος, ο Χρήστος Λούλης και ο Μιχάλης Σαράντης, τρεις ερμηνευτές των οποίων το φύλο δεν έχει τόση σημασία όση η ανθρώπινη φύση τους, ενσαρκώνουν τη Μήδεια, την Τροφό, τον Ιάσονα, τον Κρέοντα, τον Χορό και τον Αγγελιαφόρο, σε μία από τις πιο αναμενόμενες και ενδιαφέρουσες προτάσεις του φετινού καλοκαιριού.

Δημήτρης Καραντζάς, Μήδεια / Ευριπίδη, 30 Ιουνίου & Ι Ιουλίου, 21:30, και μεταμεσονύχτια παράσταση την 1η Ιουλίου, ώρα 23:59

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Μια αφηγηματική παράσταση της ομάδας ΠΥΡ (με συνιδρυτές τον Αργύρη Ξάφη και τη Δέσποινα Κούρτη), βασισμένη στη μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη. Φωτο: Κική Παπαδοπούλου

Η Ιώ Βουλγαράκη σκηνοθετεί την παράσταση Άφιξις, στην οποία καταπιάνεται με τη Μνηστηροφονία της ομηρικής Οδύσσειας. Η δική της απόπειρα ερμηνείας ξεκινάει από την παραδοχή ότι το έπος, πέρα από οτιδήποτε άλλο, είναι ένα τραγούδι επιστροφής μια εποχή που τα ταξίδια στη θάλασσα διαρκούσαν χρόνια και μετατρέπονταν σε μύθους και τραγούδια για την απουσία. Όταν ο Οδυσσέας επιστρέφει στην Ιθάκη μετά από 20 χρόνια πολέμου και περιπλάνησης στις θάλασσες του τότε γνωστού κόσμου, εξολοθρεύει 108 νέους άντρες, ξεκληρίζοντας έτσι ολόκληρο νησί. Αυτό το θρυλικό μακελειό ενέπνευσε τη σκηνοθέτιδα, η οποία θέτει μερικά αμείλικτα ερωτήματα: σε τι επιστρέφει ο Οδυσσέας; Ποιος θυμάται τον απόντα βασιλιά και ποιος είναι σήμερα αυτός ο άντρας; Γιατί χρειάζεται να χυθεί τόσο αίμα; Μια παράσταση που αποπειράται να μιλήσει για το ανέφικτο της επιστροφής, που λέει ότι δεν μπορούμε να επιστρέψουμε σε καμία πατρίδα, αφού ο χρόνος κινείται αμείλικτα πάντα προς τα μπρος και τίποτα δεν μένει όπως το έχει διαφυλάξει η μνήμη. Μια αφηγηματική παράσταση της ομάδας ΠΥΡ (με συνιδρυτές τον Αργύρη Ξάφη και τη Δέσποινα Κούρτη), βασισμένη στη μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη, η οποία επιχειρεί να φωτίσει την ψυχική μας σύνδεση με μία από τις πιο αιματηρές σκηνές στην ιστορία της λογοτεχνίας.

Ιώ Βουλγαράκη - ΠΥΡ, Άφιξις / Με αφετηρία τη Μνηστηροφονία από την Οδύσσεια, 7-8 Ιουλίου, 21:30

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης, σταθερός συνεργάτης του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, σκηνοθετεί τον Κύκλωπα. Ενώ στο δράμα όλοι οι ρόλοι είναι αντρικοί, στη δική του εκδοχή θα τους ενσαρκώνουν αποκλειστικά γυναίκες. Η Στεφανία Γουλιώτη θα είναι ο Κύκλωπας, η Άννα Καλαϊτζίδου ο Οδυσσέας, η Κατερίνα Λυπηρίδου ο Σιληνός και οι Νεφέλη Μαϊστράλη, Μαρία Μοσχούρη, Αμαλία Νίνου, Μυρτώ Πανάγου και Ελένη Τσιμπιρίδου θα είναι Σάτυροι. Μια βαθιά αναζήτηση της βίας, της ωμότητας, της ανθρωποφαγίας και της αλληλοεξόντωσης του αντρικού ψυχισμού, ερμηνευμένη από τη γυναικεία φύση. Ο στόχος της παράστασης είναι να εντοπίσει μια ισορροπία μεταξύ σοβαρού και γελοίου, ανάμεσα στο σλάτερ και την κωμωδία.

Παντελής Δεντάκης, Κύκλωπας / Ευριπίδη, 21-22 Ιουλίου, 21:30

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Ολιβιέ Πυ, Προμηθέας Δεσμώτης, Ικέτιδες

Ο Ολιβιέ Πυ φέρνει την παράσταση Προμηθέας Δεσμώτης, Ικέτιδες, της οποίας υπογράφει το κείμενο, που βασίζεται στις τραγωδίες του Αισχύλου, και τη σκηνοθεσία. Επιχειρώντας μια νέα ανάγνωση των δύο εμβληματικών έργων, επαναπροσδιορίζει το παρόν και τον σύγχρονό μας πολιτικό πολιτισμό. Ο Προμηθέας Δεσμώτης, έργα βαθιά πολιτικό και συγχρόνως μεταφυσικό, είναι ο Τιτάνας που χάρη στη «φιλανθρωπία» του (ένας όρος που καταγράφεται πρώτη φορά στη συγκεκριμένη τραγωδία) συμβολοποιήθηκε διαχρονικά ως ο πρώτος «πολιτικός κρατούμενος», όντας και ο πρώτος που εξέφρασε την ανυπακοή του απέναντι στην απόλυτη εξουσία των θεών. Έτσι τον ερμήνευσε και ο Γάλλος καλλιτέχνης, ως ένα πρόσωπο που μας διδάσκει την έννοια της εξέγερσης. Την ίδια στιγμή, οι Ικέτιδες θέτουν θέματα όπως η δημοκρατία, η δικαιοσύνη, ο νόμος, ο σεβασμός για τον ξένο και τη γυναίκα. Ο Αισχύλος είναι της άποψης ότι ο νόμος δεν μπορεί να είναι η απάντηση σε όλα και αυτό υιοθετεί και ο Πυ στη δική του εκδοχή, στην οποία ακόμα και η έννοια της κάθαρσης επαναπροσδιορίζεται: ο θυμός δεν πρέπει να επικρατήσει. Μια μινιμαλιστική παράσταση με τρεις ερμηνευτές.

Ολιβιέ Πυ - Φεστιβάλ Αβινιόν, Προμηθέας Δεσμώτης, Ικέτιδες / Αισχύλου, 4-5 Αυγούστου, 21:30

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Λυκείου Επιδαύρου, η Μάρθα Φριντζήλα στις 18 Ιουλίου θα παρουσιάσει με τη συνδρομή σπουδαστών του Λυκείου, στο Στάδιο Επιδαύρου, την παράσταση «Βάκχες: Μια λειτουργία», ενώ ο ηθοποιός του Piccolo Teatro του Μιλάνου Ενρίκο Μποναβέρα, επίσης με τη συνδρομή σπουδαστών, την παράσταση «Τα μυστικά του Αρλεκίνου».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Bαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Διευθύνω το Φεστιβάλ Αθηνών ως σκηνοθέτης που αναλαμβάνει την ευθύνη

Θέατρο / Bαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Διευθύνω το Φεστιβάλ Αθηνών ως σκηνοθέτης που αναλαμβάνει την ευθύνη

O διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, λίγο πριν από την έναρξη του πρώτου φεστιβάλ που φέρει πλήρως την υπογραφή του, μιλάει στη LiFO για το στοίχημα που αισιοδοξεί να κερδίσει
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Θέατρο / Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Παρά τις προσπάθειές του να το αποφύγει, μια σειρά από συμπτώσεις τον οδήγησε στο θέατρο. Οι «Απαράδεκτοι» δεν συνεχίστηκαν λόγω δικής του απόφασης, το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» σταμάτησε όταν κουράστηκε ψυχολογικά. Ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Οι θρυλικοί Trocks στην Αθήνα για την επέτειο των 50 χρόνων της ομάδας τους

Χορός / Trocks: Η θρυλική και διαφορετική ομάδα μπαλέτου έρχεται στην Αθήνα

Άντρες χορευτές ντυμένοι με τουτού και πουέντ ερμηνεύουν μεγάλα κλασικά αλλά και μοντέρνα μπαλέτα, παρωδώντας τις πολύπλοκες χορογραφίες και τις παραξενιές των μπαλαρίνων της παλιάς, αλλά και της νέας, εποχής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιώργος Καραμίχος: Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε 

Θέατρο / Γιώργος Καραμίχος: «Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε»

Στο θέατρο υποδύεται έναν συγγραφέα που επιστρέφει στον τόπο του για να δηλώσει ανοιχτά την ταυτότητά του στην οικογένειά του. Θα αλλάξει η ζωή και η πορεία των ανθρώπων που αγαπά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Χορός / Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Η ζωή, το έργο και η κληρονομιά του Alvin Ailey, του πρώτου μαύρου χορογράφου σύγχρονου χορού, παρουσιάζονται στην πρώτη μεγάλης κλίμακας μουσειακή έκθεση προς τιμήν του στο Whitney Museum of American Art.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ