Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν;

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter
0

Mojo
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μεταφράζει και σκηνοθετεί την ξέφρενη, μαύρη κωμωδία του Άγγλου θεατρικού συγγραφέα Τζεζ Μπάτεργουερθ. Είναι ένα έργο οξύ, βίαιο, χιουμοριστικό και σαρκαστικό ταυτόχρονα, που σου προκαλεί παράλληλα γέλια και φόβο. «Mοjo» σημαίνει βρεγμένος αλλά και σεξ-απίλ, γοητεία και μάγια. Σύμφωνα με τον συγγραφέα του: «Το αρχικό έναυσμα για το έργο ήταν μια συζήτηση που είχα με τον Μάλκολμ ΜακΛάρεν για το Σόχο και τη σύγκρουση του πρώιμου ροκ εν ρολ με τη βία των γκάνγκστερ». Σκηνοθετεί ο Θωμάς Μοσχόπουλος, Ερμηνεύουν: Ηλίας Μουλάς, Αργύρης Ξάφης, Γιώργος Παπαγεωργίου, Αλέξης Φουσέκης, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Γιώργος Χρυσοστόμου.

Θέατρο Πόρτα, Μεσογείων 59, 210 7711333, 210 77805118. Από 28/2. Ώρες & ημέρες παραστάσεων: Τετ., Κυρ. 20.00, Σάβ. 21.15. www.porta-theatre.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Closer
Η νέα σκηνοθετική δουλειά του Ιωσήφ Βαρδάκη βασίζεται στο διάσημο έργο του Βρετανού θεατρικού συγγραφέα Patrick Marber, σε μετάφραση Θωμά Μοσχόπουλου και μουσική Λόλεκ. To Closer είναι ένα έργο ταυτόχρονα σκληρό και τρυφερό. Η υπόθεση τοποθετείται στα μέσα της δεκαετίας του '90 στο Λονδίνο και μιλάει για την τυχαία, συμπτωματική γνωριμία τεσσάρων αγνώστων οι οποίοι μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών καταφέρνουν να εμπλακούν σ' ένα ανελέητο ερωτικό παιχνίδι απ' όπου κανείς δεν θα βγει αλώβητος. Τη σκηνογραφία και τα visual arts της παράστασης υπογράφει ο Παντελής Ξηροχειμώνας, τα κοστούμια η Βασιλική Σύρμα και την επιμέλεια κίνησης η Όλγα Σπυράκη. Παίζουν οι ηθοποιοί: Αργύρης Θανάσουλας, Γιάννης Λασπιάς, Δάφνη Μανούσου, Ιωάννα Σταυροπούλου.

 

104-Κεντρική Σκηνή, Ευμολπιδών 41 (μετρό Κεραμεικός, Γκάζι), 210 3455020, 210 3455020, 6940 290312. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: από 14/3 (για λίγες παραστάσεις), Παρ., Σάβ. & Κυρ. 21.15, εισ.: €12, 10 ( φοιτ./ανέργων), www.104.gr, facebook.com/theatre104

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Η νουάρ πλευρά των μεγάλων Ρώσων συγγραφέων
Οσυγγραφέας και σκηνοθέτης του έργου Καμίλ Κλοντέλ Mudness Γιάννης Λασπιάς υπογράφει τη σύνθεση των κειμένων και τη σκηνοθεσία ενός νέου θεατρικού αναλογίου με αποσπάσματα από έργα των μεγάλων Ρώσων συγγραφέων Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, Αντόν Τσέχοφ, Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι και Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Νουάρ» που παρουσιάζει το Αγγέλων Βήμα. Αποσπάσματα που αφηγούνται ανθρώπινα πάθη και αλλόκοτες συνήθειες, χαρακτήρες κόντρα στο ρεύμα και την εκάστοτε τυπική και αστική νομιμότητα, κοινωνικές, πολιτικές και ιδεολογικές αντιθέσεις, ανεκπλήρωτοι, κρυφοί έρωτες και ένοχα μυστικά. Ερμηνεύουν: Αργύρης Θανάσουλας, Γιώργος Κοψιδάς, Δάφνη Μανούσου, Στέλλα Μπούρου. Στο πιάνο η Ειρήνη Τηνιακού.

Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια, 210 5242211 & 213. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 5, 12, 19 & 26/3 19.00, εισ.: €5 (με καφέ ή πορτοκαλάδα), [email protected], www.aggelonvima.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

H τελευταία μαύρη γάτα

Το διεθνές best seller του κορυφαίου μας παραμυθά Ευγένιου Τριβιζά παρουσιάζεται σε σκηνική προσαρμογή της Βένιας Σταματιάδη (σε συνεργασία με τον συγγραφέα) και σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, Αθηνάς Μουστάκα και Κωνσταντίνου Μπιμπή στο θέατρο «Δημήτρης Χορν». Πρόκειται για μια παράσταση που χρησιμοποιεί την τεχνική του 3D mapping για να γεμίσει το σκηνικό με μαγικές, θεαματικές προβολές που αλληλεπιδρούν με τους ηθοποιούς.

Θέατρο «Δημήτρης Χορν», Αμερικής 10, 210 3612500. Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Σάβ. 15.00, Κυρ. 11.00 & 15.00, www.ticket365.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Θέμα Χημείας
Μπορεί η ψυχαγωγία να συνδυαστεί με τη μάθηση και πώς το θέατρο συνδέεται με την επιστήμη; Με αυτά τα ερωτήματα ως αφορμή ο Γιάννης Γουλές δημιούργησε μια εκπαιδευτική-βιωματική παράσταση που συνδυάζει ολιστικά τη Χημεία, ως επιστήμη, με το θέατρο. Ο σκελετός της παράστασης περιλαμβάνει διαδραστικό μέρος, χημικό πείραμα, θεατρικό έργο και ανοιχτή συζήτηση με τους μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν σε βιωματικές δραστηριότητες με επίκεντρο τη Χημεία. Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα του Τμήματος Χημείας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Ένωσης Ελλήνων Χημικών και παρουσιάζεται σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κοινωνικά ιδρύματα. Η σκηνοθεσία είναι της Δέσποινας Μαραγκουδάκη. Παίζουν οι ηθοποιοί: Στέλιος Γιαννακός, Γιάννης Γουλές, Έμμυ Μαυρίκα, Μάρδη Μηλιαρά.

Θεατρόνιο, Βεργοβίτσης 8-10, Γκύζη, 210 6470003, [email protected], www.theatronio.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Σμύρνη μου αγαπημένη
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της θεατρικής σεζόν. H Μιμή Ντενίση γράφει και σκηνοθετεί μια παράσταση για την πολυπολιτισμική κοινωνία της Σμύρνης από το 1917 μέχρι την προσφυγιά, τη Μικρασιατική Καταστροφή και την ανταλλαγή πληθυσμών του 1923. Το πολυπολιτισμικό ψηφιδωτό της μικρασιατικής κοινωνίας, ο τρόπος ζωής, η κουζίνα και η μουσική, οι κρυφές δυσαρμονίες και τα ιστορικά γεγονότα περνούν μπροστά από τα μάτια του θεατή μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων της παράστασης.

Θέατρον, Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, Ταύρος, 212 2540300. Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετ., Πέμ. 19.00, Παρ. & Σάβ. 20.00, Κυρ. 18.30, εισ.: €14-35 (για μεγάλους), €9-12 (για παιδιά), www.theatron254.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Juliette Gréco, «Merci»
H μούσα των υπαρξιστών, η μεγάλη επαναστάτρια της γαλλικής μουσικής έκφρασης, ξεκινάει την αποχαιρετιστήρια περιοδεία της με πρώτη στάση στην Αθήνα και το θέατρο Παλλάς. Ως προσωπικότητα και καλλιτέχνις, η Juliette Gréco ενσαρκώνει την ελευθερία, τον επαναστατικό αισθησιασμό, την απελευθέρωση της γυναίκας και του πνεύματος, το άνοιγμα στον κόσμο και το τέλος των ταμπού και των στερεοτύπων. Σύντροφος του Miles Davis, σύζυγος του Μισέλ Πικολί, αγαπημένη του Σαρτρ, φίλη του Μπορίς Βιάν και του Ζαν Κοκτό. Στο Παλλάς, σε μια πολύ ξεχωριστή βραδιά, θα ερμηνεύσει μερικά από τα πιο όμορφα και γνωστά τραγούδια της, όπως τα «Je jouais sous un banc», «Amsterdam», «Tard», «La javanaise», «Couvre-feu», ταξιδεύοντας το κοινό στις όχθες του Σηκουάνα και στα καφέ της Σεν Ζερμέν ντε Πρε, λέγοντας adieu και merci με τον δικό της τρόπο.

Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, City Link. 1/3 Κυριακή, 20.00, www.ticket365.gr, τηλ. 211 1000 365

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

 

Ο Γυάλινος Κόσμος
Το αυτοβιογραφικό αριστούργημα του Τένεσι Ουίλιαμς περιγράφει τους ακατάλυτους και τραυματικούς δεσμούς που αναπτύσσονται σε μια οικογένεια μέσα στην ταραγμένη κοινωνική περίοδο πριν από το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Η διαχρονικότητά του έγκειται στο ότι σκιαγραφεί μοναδικά τη διαχρονική ανάγκη των ανθρώπων να καταφεύγουν σε ψευδαισθήσεις και εικονικές καταστάσεις προκειμένου να αντέχουν τη σκληρή πραγματικότητα, που πολλές φορές τους συνθλίβει. Η παράσταση που σκηνοθετεί η Ελένη Σκότη γίνεται η αφορμή για να συναντηθούν πρώτη φορά επί σκηνής ο Δημήτρης Καταλειφός και η Θέμις Μπαζάκα (τελευταία φορά είχαν συμπρωταγωνιστήσει στα Πέτρινα Χρόνια του Παντελή Βούλγαρη το 1985). Μαζί τους οι Κωνσταντίνος Γώγουλος και Στέλλα Βογιατζάκη.

Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρή 11, Ψυρρή. Τετ. & Κυρ. 20.00, Πέμ., Παρ. 21.00, Σάβ. 18.00 (λαϊκή), 21.15, www.ticket365.gr, τηλ. 211 1000 365

 

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Φίλιππος Πλιάτσικας, «Acoustic»
Ο συνιδρυτής των Πυξ Λαξ παρουσιάζει την Τρίτη 24 Μαρτίου στο Παλλάς την πρώτη μεγάλη συναυλία της χειμερινής του περιοδείας. Όπως υποδηλώνει και ο τίτλος, η παράσταση διατηρεί τη μαγεία των κλασικών ενορχηστρώσεων που γοήτευσαν το κοινό στη sold out εμφάνισή του στο Ηρώδειο, ενώ το δυναμικό ακουστικό σύνολο των Border Breakers Band φιλοδοξεί να δώσει διαφορετικό ύφος σε αγαπημένα και γνωστά τραγούδια. Στο πρόγραμμα της βραδιάς περιλαμβάνονται πολύ γνωστές προσωπικές επιτυχίες του Φίλιππου Πλιάτσικα αλλά και τραγούδια από την εποχή των Πυξ Λαξ που ακούστηκαν ελάχιστα στις live εμφανίσεις τους. Έκπληξη της βραδιάς η συμμετοχή του Γιάννη Μηλιώκα.

Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, City Link. 24/3 Τρίτη, 21.30, www.ticket365.gr, τηλ. 211 1000 365

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

O κύκλος με την κιμωλία
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης καταπιάνεται με ένα από τα αριστουργήματα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη και μουσική Μάνου Χατζιδάκι, στην εκδοχή δηλαδή με την οποία το πρωτοπαρουσίασε στο ελληνικό κοινό ο Κάρολος Κουν το 1957, στην ιστορική εκείνη παράσταση του Θεάτρου Τέχνης. Ο περίφημος Καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία του κορυφαίου Γερμανού δραματουργού και ποιητή είναι ένα βαθιά αλληγορικό, αντιπολεμικό έργο που μιλά για τον «πειρασμό της καλοσύνης». Στο Παλλάς η δράση εκτυλίσσεται μέσα σε ένα ερειπωμένο θέατρο, στο οποίο κάποιοι ηθοποιοί ανεβάζουν ένα έργο αξιοποιώντας τα υλικά που ανακαλύπτουν στον χώρο. Πρωταγωνιστούν: Αιμίλιος Χειλάκης, Μαρία Πρωτόπαππα, Αποστόλης Τότσικας, Ελισάβετ Μουτάφη. Αφηγητής ο Δημήτρης Λιγνάδης. Aπό τις 11 Μαρτίου για 20 παραστάσεις.

Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, City Link, Τετ. & Κυρ. 19.15, Πέμ., Παρ., Σάβ. 20.15, www.ticket365.gr, τηλ. 211 1000 365

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Η Λίλα λέει

Η άκρως τολμηρή και αυστηρώς ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση Η Λίλα λέει του Σιμώ, σε μετάφραση και διασκευή της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννας Κάλμπαρη και σκηνοθεσία της ίδιας και του Βασίλη Μαυρογεωργίου, έρχεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Πρωταγωνιστούν η Λένα Δροσάκη και ο Βασίλης Μαυρογεωργίου.
Ο Σιμώ γεννιέται στη Γαλλία από Άραβες γονείς και μεγαλώνει στο γκέτο ενός παρισινού προαστίου. Δεν έχει δουλειά, λεφτά, όνειρα. Καμιά ελπίδα και καμιά προοπτική. Ώσπου γνωρίζει τη Λίλα, ένα πανέμορφο πλάσμα με αγγελικό πρόσωπο, αλλά γλώσσα τόσο χυδαία, «που νόμιζες πως οι λέξεις θα πλήγωναν τα χείλη της». Κι όμως, η Λίλα λέει τα πιο ακραία πράγματα απλά, απαλά «σαν αναγγελίες πτήσεων που δεν θα προσγειωθούν ποτέ». Κι αυτό την κάνει μοναδική. Μαζί της ο Σιμώ βρίσκει επιτέλους νόημα στην άθλια ζωή του: γράφει μια ιστορία. Και η ιστορία αυτή δεν είναι παρά όλα όσα του περιγράφει η Λίλα και τον τρελαίνουν: οι ερωτικές εμπειρίες της με άλλους άντρες, οι φαντασιώσεις της, η εμμονή της με το σεξ. Ο Σιμώ, όλο και πιο βαθιά ερωτευμένος, δεν μπορεί να φανταστεί πόσο βίαια και αναπάντεχα θα τελειώσει η ιστορία του. Το ποιητικό, σχεδόν πορνογραφικό αλλά και γεμάτο χιούμορ κείμενο του Σιμώ παρουσιάστηκε στα γαλλικά γράμματα το 1996, δημιουργώντας μεγάλη αίσθηση. Ακόμα και ο εκδοτικός οίκος που το παρουσίασε καταθέτει τις αμφιβολίες του σε σχέση με την πραγματική ταυτότητα του συγγραφέα. Πρόκειται όντως για κάποιον άγνωστο συγγραφέα ή πίσω από το ψευδώνυμο «Σιμώ» κρύβεται ένας καθιερωμένος δημιουργός; Το ερώτημα μένει αναπάντητο μέχρι σήμερα. To διήγημα μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 2004 σε σκηνοθεσία Ziad Doueiri. Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται στο θέατρο.

Υπόγειο, Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα, 210 3228706. 2 Μαρτίου-7 Απριλίου. Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτ. & Τρ. 21.15, Τετ. 20.00

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Αρτώ / Βαν Γκογκ Αvec un pistolet

Μία εξαιρετική παράσταση που έχει ήδη ξεκινήσει σε κείμενο και σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη. Παρίσι, 1947. O Αντονέν Αρτώ εμφανίζεται σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο. Δείχνει ήρεμος. Είναι ήρεμος. Ύστερα από εννέα χρόνια ψυχιατρικού εγκλεισμού και έχοντας υποστεί 51 ηλεκτροσόκ, μοιάζει να έχει επανέρθει στην «τάξη». Η διάλεξή του έχει τίτλο «Βαν Γκογκ, ο αυτόχειρας της κοινωνίας». Το περιβάλλον γύρω του είναι ασφυκτικό. Το κοινό σιωπηλό. Το φρόνημά του υψηλό. Έχει έρθει με αποδείξεις. Τις κουβαλάει στα 406 μουντζουρωμένα τετράδια που δεν αποχωρίζεται ποτέ. Όλη η καλή κοινωνία του Παρισιού έχει κατακλύσει τον χώρο για να τον ακούσει. Gide, Breton, Camus, Lacan. Υπερασπίζεται με πάθος μια ιδέα: η αυτοκτονία του Βίνσεντ βαν Γκογκ είχε τους εκτελεστές της. Αναζητώντας αρχικά μέσα στους πίνακες, τις σημειώσεις και την αλληλογραφία του μεγάλου ζωγράφου τα αίτια της αυτοχειρίας του, υποπτεύεται πως οι πραγματικοί αυτουργοί βρίσκονται ανάμεσα στο ακροατήριό του. Ο Αρτώ ταυτίζεται, ηλεκτρίζεται, μαγεύεται και πάσχει. Νιώθει τον παλμό του Βαν Γκογκ και προφητεύει. Θέλει να ξεσκεπάσει τους ενόχους. Θέλει να φωνάξει για τους αθώους. Θέλει να αρθρώσει την τελευταία συλλαβή ανάμεσα στη μεγάλη αδικία του κόσμου και σε αυτό που μεσολαβεί μέχρι κάποιος να φτάσει να κοιμάται αγκαλιά με ένα γεμάτο πιστόλι.


Θέατρο Σημείο, Χαριλάου Τρικούπη 4 (πίσω από το Πάντειο), Καλλιθέα, 210 9229579. Παραστάσεις έως 5/4. Σάββατο 21.00 & Κυριακή 19.00

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Οι Έμποροι των Εθνών
Το έργο, σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή, βασίζεται στο δεύτερο και ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Συνδυάζοντας τη σκηνική αφήγηση με τη μουσικότητα, η παράσταση τοποθετείται την εποχή της βενετικής κυριαρχίας στα νησιά του Αιγαίου και πραγματεύεται την υπέρβαση των ορίων της ανθρώπινης φύσης, όταν αυτή εγκλωβίζεται στη δίνη μιας ερωτικής παρόρμησης.


Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι, 210 3464380. Ημέρες λειτουργίας: κάθε Δευτέρα & Τρίτη έως τις 7 Απριλίου

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Effect - Τομογραφία του Έρωτα
Eνα συγκινητικό, αστείο και απρόσμενα ανθρώπινο επιστημονικό θρίλερ που επιχειρεί να αναθεωρήσει τα όρια μεταξύ τρέλας και υγείας του ανθρώπου και της χημείας του έρωτα και της αγάπης. Για λίγες ακόμη παραστάσεις.

Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι, 210 3464380. Έως τις 8 Μαρτίου. www.ticketservices.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ