Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος γράφει για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος γράφει για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ Facebook Twitter
0

Φέτος δεν είχαμε Μπεν Ζάιτλιν και Μίκαελ Χάνεκε στις υποψηφιότητες των Όσκαρ - δηλαδή δεν παρείσφρυσαν ανεξάρτητοι καμικάζι και αξιότιμοι ξένοι.

Στην πεντάδα των σκηνοθετών, η διαφορά με την Ένωση είναι πως, αντί για τον Πολ Γκρίνγκρας, ψηφίστηκε ο Αλεξάντερ Πέιν με το Νεμπράσκα, που τελικά πήρε 6 υποψηφιότητες, όλες σε «υψηλές» κατηγορίες, ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο, ερμηνείες για τον Μπρους Ντερν και την Τζουν Σκουίμπ, και για την εξαιρετική φωτογραφία.

Παντελώς απών ο Μπάτλερ του Λι Ντάνιελς, εκτός στους πρώτους ρόλους ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ και ο Τομ Χανκς. Αντίθετα εκεί χώρεσε ο Κρίστιαν Μπέιλ, και συναγωνίζεται τα δυο φαβορί, τον Μάθιου Μακόναχι και τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, για τον Λύκο της Wall Street, που με πέντε βασικές υποψηφιότητες, ανατρέπει τα χλιαρά δεδομένα των πρώτων αντιδράσεων.

Στους γυναικείους πρώτους ρόλους, η Μέριλ Στριπ έκανε ρεκόρ με τη 18η υποψηφιότητα της για τον Αύγουστο, φέροντας στο νου χρονιές που έμπαινε στις πεντάδες αποκλειστικά και μόνο με τη δύναμη του ονόματος της (Music of the Heart, One True Thing). Όπως έχουμε ήδη γράψει, εκεί παλεύει η Κέιτ Μπλάνσετ με την Σάντρα Μπούλοκ, αν και με τη Χρυσή Σφαίρα, η Έιμι Άνταμς, στην τέταρτη υποψηφιότητα της, δυναμώνει, με μια έξυπνη, πολύμορφη και υπολογίσιμη ερμηνεία, στον Οδηγό Διαπλοκής, την ταινία που προηγείται στην κούρσα με 10 συνολικά υποψηφιότητες, όσες και το Gravity.

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος γράφει για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ Facebook Twitter

Ο Οδηγός Διαπλοκής κατάφερε να βάλει και τους 4 πρωταγωνιστές της στις αντίστοιχες πεντάδες των ερμηνειών, καθώς και ο Μπράντλεϊ Κούπερ είναι υποψήφιος για δεύτερο ρόλο, αν και κάτι τέτοιο δεν είναι ρεκόρ - το Δίκτυο του Σίντνεϊ Λιούμετ είχε καταφέρει 5 υποψήφιους και 3 νικητές, το 1976.

Με τρεις υποψήφιους ηθοποιούς «τρέχει» και το 12 Χρόνια Σκλάβος (Ετζιόφορ, Νιόνγκο και η πρώτη του Μάικλ Φασμπέντερ), το οποίο έχει συνολικά 9.

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος γράφει για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ Facebook Twitter

Εκτός από τον Τομ Χανκς, ηχηρά άκυρα έφαγαν η Έμα Τόμσον, οι αδελφοί Κοέν, εκτός από το μιξάζ ήχου και την φωτογραφία του Μπρούνο Ντελμπονέλ, ο Γιοακίν Φίνιξ, η πολυνίκης μοντέζ του Σκορσέζε, η θρυλική Θέλμα Σκούνμεϊκερ, για την άτσαλη δουλειά της στην ταινία, και ο Γουόνγκ Καρ Βάϊ, που, παρά την έμπρακτη εμψύχωση του Σκορσέζε στην Αμερική, και πάλι δεν συμπεριλήφθηκε στην πεντάδα του ξενόγλωσσου φιλμ για το Grandmaster, αλλά αρκέστηκε σε υποψηφιότητες για κοστούμια και φωτογραφία.

Μένοντας στο ξενόγλωσσο, νομίζω πως για πρώτη φορά συναντάμε την Παλαιστίνη με το Ομάρ και την Καμπότζη, με το φτιαγμένο από πηλό, συναρπαστικό και άκρως πολιτικό Missing Picture του Ρίθι Παν, ενώ εκεί βρίσκονται ο Σορεντίνο και ο Βίντερμπεργκ, λογικά φαβορί σε μια κατηγορία χωρίς φαβορί.

Εκτός από την Στριπ, τα δικά τους ρεκόρ βελτίωσαν ο Τζον Γουίλιαμς στις μουσικές κατηγορίες, φτάνοντας την 48η για τον Κλέφτη των Βιβλίων, και ο Γούντι Άλεν, στα σενάρια φυσικά, για τη Θλιμμένη Τζάσμιν.

Ευχάριστη έκπληξη η παρουσία του μέγιστου Ρότζερ Ντίκινς για το Prisoners στη φωτογραφία (θυμίζω πως αδίκως το έχει στερηθεί τόσα χρόνια), ενώ τρύπωσε η Φιλομίνα, με τους τρεις βασικούς αυτουργούς (Γουάϊνσταϊν, Τζούντι Ντεντς και Στιβ Κούγκαν στο σενάριο) ευχαριστημένους.

Στα τραγούδια, καιρός είναι να δούμε τον Μπόνο και τη μπάντα του να παραλαμβάνει το Νόμπελ, συγγνώμη, το Όσκαρ για τον Μαντέλα, σε μια κατηγορία που υποψήφιος είναι και ο εμπορικότερος καλλιτέχνης/παραγωγός της χρονιάς, ο Φαρέλ Γουίλιαμς, για το virally αξιαγάπητο Happy από τον Απαισιότατο 2.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ