Trivia από τα 85 χρόνια του θεσμού

Trivia από τα 85 χρόνια του θεσμού Facebook Twitter
Χιθ Λέτζερ, Τζέιμς Ντιν. Ο πρώτος κέρδισε Όσκαρ μετά θάνατο, ο δεύτερος ήταν υποψήφιος δύο φορές.
0
  • Το αγαλματίδιο είναι επιχρυσωμένο, κατασκευασμένο από χαλκό και κασσίτερο, με ύψος 34 εκατοστά και βάρος 4 κιλά. Απεικονίζει έναν γυμνό άνδρα που καρφώνει ένα ξίφος σε μια κινηματογραφική μπομπίνα. Η μπομπίνα έχει πέντε ακτίνες, έναν για κάθε κλάδο της Ακαδημίας, δηλαδή τους παραγωγούς, τους σκηνοθέτες, τους σεναριογράφους, τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς.
  • Για το όνομα του αγαλματιδίου η εκδοχή που θεωρείται πιο πιθανή είναι ότι μία υπάλληλος της Ακαδημίας, η Μάργκαρετ Χέρικ, μόλις είδε το βραβείο είπε ότι μοιάζει με τον θείο της τον Όσκαρ.
  • Τζορτζ Σκοτ (Πάτον)Στην 85χρονη ιστορία του θεσμού, έχουν αρνηθεί το βραβείο τους: Ο Ντάντλεϊ Νίκολς (Όσκαρ Σεναρίου, The Informer, 1935) εξαιτίας της τότε διαμάχης μεταξύ της Ακαδημίας και του Σωματείου των σεναριογράφων. Ο Τζορτζ Σκοτ (Α' Ανδρικού Ρόλου, Πάτον, 1970) που χαρακτήρισε την απονομή μια «δίωρη παρέλαση κρέατος». Ο Μάρλον Μπράντο (Α' Ανδρικού Ρόλου, Ο Νονός, 1972), εξαιτίας των διακρίσεων προς τους Ινδιάνους από το αμερικανικό κράτος και το Χόλιγουντ. Ο Μπράντο μάλιστα έστειλε μια Ινδιάνα, τη Sacheen Littlefeather να παραλάβει το βραβείο του, ενώ αργότερα αποκαλύφθηκε ότι επρόκειτο για την ηθοποιό Μαρία Κρουζ.
  • Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία που έχει τιμηθεί με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι το Όσα Παίρνει ο Άνεμος (238', ήταν και η πρώτη έγχρωμη) ενώ η μικρότερη το Κόκκινο Μπαλόνι του 1956 (34') που, ενώ θεωρείται μικρού μήκους, τιμήθηκε με Όσκαρ Σεναρίου.
Trivia από τα 85 χρόνια του θεσμού Facebook Twitter
Το Κόκκινο Μπαλόνι
  • Ο Χιθ Λέτζερ έγινε ο δεύτερος ηθοποιός στην ιστορία των Όσκαρ που κέρδισε μετά θάνατο το 2009 για το Σκοτεινό Ιππότη. Πρώτος ήταν ο Πίτερ Φιντς για το ρόλο του στο Δίκτυο. Ο Τζέιμς Ντιν είναι ο μοναδικός ηθοποιός που έχει λάβει δύο μεταθανάτιες υποψηφιότητες, το 1956 για το Ανατολικά της Εδέμ και το 1957 για τον Γίγαντα.
  • Οι βραδιές των απονομών έχουν αναβληθεί τρεις φορές στο παρελθόν: το 1938 λόγω πλημμυρών στο Λος Άντζελες, το 1968 λόγω της κηδείας του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και το 1981 λόγω της απόπειρας δολοφονίας του προέδρου Ρίγκαν.
  • Ο Καουμπόι του Μεσονυκτίου (1969) είναι η μοναδική αυστηρώς ακατάλληλη (X-Rated) ταινία που κέρδισε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
  • Το 1989 η Ακαδημία αποφάσισε να αντικαταστήσει τη χαρακτηριστική φράση των παρουσιαστών «And the winner is...» με την εξίσου γνωστή πλέον «And the Oscar goes to...»
  • Το Dolby Theatre (πρώην Kodak Theatre) του Λος Άντζελες εγκαινιάστηκε στην τελετή απονομής του 2002 και έκτοτε αποτελεί το «σπίτι» των Όσκαρ.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Paul Morrissey (1938-2024)

Απώλειες / Ο Paul Morrissey (1938-2024) έδωσε φωνή στα «ανθρώπινα σκουπίδια»

Ο εμβληματικός σκηνοθέτης της cult τριλογίας «Flesh» - «Trash» - «Heat» ταυτίστηκε με τον Άντι Γουόρχολ και το νεοϋορκέζικο αβανγκάρντ των ’60s, ως ο πιο ανεξάρτητος από τους ανεξάρτητους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ταινίες που εξασφαλίζουν δέκα ξεχωριστές προβολές, απαραίτητες για κάθε σινεφίλ, από συγκινητικά δράματα και γαλλικά policier μέχρι καλαίσθητα ντοκιμαντέρ και ατμοσφαιρικά θρίλερ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες μας σε μια χορταστική συνέντευξη για τη ζωή, το έργο και τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει εδώ και έξι δεκαετίες πίσω από την κάμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ