Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Καλφαμανώλης
0

Ιωάννα Κολλιοπούλου

Στέλλα Κοιμήσου

 

Η παράσταση μιλάει για την αγάπη. Την καταπιεσμένη αγάπη, πατημένη με βία στα έγκατα της γης. Την ξεχασμένη αγάπη, την καλά θαμμένη κάπου μέσα βαθιά. Την άγνωστη αγάπη, που για να την ανακαλύψεις πρέπει να ξαναγεννηθείς στην ενηλικίωση. Την ουσιαστική ερμηνεία της ως ελευθερία. Ας μιλήσουμε λοιπόν. Ας μιλήσουμε κι ας εξασκήσουμε λίγο παραπάνω τη γλώσσα, όσο μας είναι ακόμα οικεία, μπας και καταφέρουμε να επικοινωνήσουμε κάποια στιγμή. Με τον διπλανό μας, με τη μαμά και τον μπαμπά, με τη γάτα και το σκύλο, με τον τοίχο. Γιατί όχι και με το σύμπαν. Λίγο πριν τερματίσει το κοντέρ και απογοητευθούμε ολοκληρωτικά με το ανθρώπινο είδος. Ας παίξουμε το αγαπημένο μας παιχνίδι, να υπενθυμίσουμε στους εαυτούς μας πώς είναι να νιώθεις ζωντανός μέσα στο χάος.

«Στέλλα Κοιμήσου»: 5 & 6 Σεπτεμβρίου, 21:00, Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου / 18 & 19 Σεπτεμβρίου, 21:00, Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» / 25 & 26 Σεπτεμβρίου, 21:00, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»

Γιάννης Νιάρρος

Στέλλα Κοιμήσου & Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα

Μέσα στο γλυκό κατακαλόκαιρο νιώθω τυχερός που έχω δουλειά! Το αίσθημα ευτέλειας που οι κυβερνώντες μας έκαναν να νιώσουμε, για άλλη μια φορά, με τροφοδότησε με παραπάνω αγάπη για το θέατρο και για τους καλλιτέχνες του. Χαίρομαι αφάνταστα που θα αποχαιρετήσω τον Κρίστοφερ σε εξωτερικό χώρο, κάτω από τα άστρα και τον γαλαξία (θα του άρεσε πολύ να παίξει εκεί). Χαίρομαι που θα παίξω τον Γιωργάκη από την οικογένεια Γερακάρη γιατί μου έχει λείψει. Αλλά πιο πολύ χαίρομαι που θα βρεθώ με τους συναδέλφους μου. Ακόμα κι εμείς οι ηθοποιοί απέναντι στην καραντίνα και τον πλήρη εξευτελισμό του επαγγέλματός μας φαίνεται να έχουμε ομαδοποιηθεί με έναν γλυκό, περίεργο τρόπο. Εύχομαι να συνεχισθεί αυτό και όταν τα πράγματα αρχίσουν να κυλούν κανονικά. Κάτω από τα άστρα λοιπόν, θέατρο καλοκαιρινό!

«Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα»: Πέμπτη 23 & Παρασκευή 24 Ιουλίου, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» / Τρίτη 28 & Τετάρτη 29 Ιουλίου, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Ελένη Ουζουνίδου

Σταματία το γένος Αργυροπούλου

Αχ αυτή η θεία Σταματία! Νομίζω πως είναι τρομοκρατημένη μ' αυτή την περίεργη κατάσταση της πανδημίας! Τη σκέφτομαι πολύ. Σίγουρα θα 'χει κλειστεί στο σπίτι της και δεν θα το κουνάει από κει. Όχι βέβαια πως τα μέτρα της κοινωνικής απόστασης της ήρθαν κι άσχημα. Δεν θα χρειάζεται να συναντά και την ξεδιάντροπη γειτόνισσα Ζωίτσα. Το μόνο που τη στενοχωρεί είναι οι καθημερινές επισκέψεις στην εκκλησία που πρέπει να γίνονται λιγότερο συχνά, με μεγάλη προσοχή. Κι ασφαλώς την πλήγωσαν βαθιά τα μέτρα της κυβέρνησης κατά τη διάρκεια του Πάσχα, όπου για πρώτη φορά δεν ακούστηκαν χαρμόσυνα οι καμπάνες της Αναστάσεως του Κυρίου. Τέλος πάντων... Εάν όλα πάνε καλά και τα κρούσματα συνεχίσουν να είναι λιγοστά, λέω κατά τα μέσα Σεπτεμβρίου να τη βγάλω μια βόλτα στον καθαρό αέρα, για να μας διηγηθεί τα πάθη της για ακόμα μια φορά.

«Σταματία το γένος Αργυροπούλου»: 16 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής»

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Νίκος Καρανικόλας

Μάκης Παπαδημητρίου

Πέτρες στις τσέπες του

Ιδιαίτερο το φετινό καλοκαίρι. Ο κορωνοϊός άλλαξε το πρόγραμμα πολλών καλοκαιρινών παραγωγών, η τράπουλα ανακατεύτηκε πάλι (ορισμένοι έκαναν εμετό και δικαίως) κι εμείς τραβήξαμε το χαρτί που λέει «Πέτρες στις τσέπες του». Μετά από έναν χρόνο επιστρέφουμε και πάλι για την ένατη «τελευταία» παράσταση, μέχρι την επόμενη, εννοείται, ή μέχρι να αποφασίσουμε ότι δεν χρειάζεται να ανακοινώνουμε την επόμενη τελευταία και ότι θα παίζουμε τις «Πέτρες» περνώντας από όλο το ηλικιακό φάσμα των χαρακτήρων, σε πραγματικές ηλικίες πια...

«Πέτρες στις τσέπες του»: 18 Ιουλίου, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής»

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Γιώργος Χρυσοστόμου

Mute & Πέτρες στις τσέπες του

Η πανδημία με βρήκε ούτως ή άλλως κλεισμένο στο σπίτι, ήδη ενάμιση με δύο χρόνια πίσω. Τα τελευταία 18 χρόνια τακτοποιώ συνέχεια τα πράγματά μου. Οπότε δεν ήταν μεγάλη αλλαγή για μένα Είχα κόψει τη νύχτα, τη διασκέδαση τη νύχτα, τη δουλειά τη νύχτα. Αυτό που με πόνεσε με τον κορωνοϊό ήταν που κόπηκαν οι παραστάσεις του «Mute». Αλλά θα το αναστήσω τον Σεπτέμβριο σε κάποιες πιάτσες στην Αθήνα και από τον Οκτώβριο σε κλειστό θέατρο. Το «Mute» λειτούργησε προφητικά σε σχέση με την πανδημία, μια και αναφέρεται σε ανθρώπους κλεισμένους στα σπίτια τους. Μέσα από τον κορωνοϊό όμως ήρθα σε επαφή με νέα άτομα, όπως τον Θέμη Μουμουλίδη. Θελήσαμε να συνεργαστούμε έξι μήνες πριν, αλλάξαμε τρία έργα στην πορεία και καταλήξαμε στην «Αντιγόνη», στο ξαναδιάβασμα βασικά της Αντιγόνης με 6 άτομα. Μέσα από όλο αυτό προέκυψαν και οι «Πέτρες στις τσέπες του», στις 18 Ιουλίου στην Ηλιούπολη. Πάντα υπάρχει στο συρτάρι της καρδιάς και της ψυχής εμού και του συναδέλφου μου, Μάκη Παπαδημητρίου. Είναι ευχάριστο αυτό το τρένο.

«Mute»: 17 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής»

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Ρεπορτάζ / Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Πόσο προετοιμασμένοι ήταν και πώς ανταποκρίθηκαν οι πολιτιστικοί οργανισμοί της Ελλάδας στην ανάγκη για διάθεση ψηφιακού πολιτιστικού προϊόντος κατά τη διάρκεια του lockdown και πώς θα δημιουργηθεί το επόμενο διάστημα ψηφιακή τέχνη που να έχει λόγο ύπαρξης, μέχρι να επιστρέψουμε στα θέατρα, στα σινεμά και στις συναυλίες;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O αργός θάνατος του ελληνικού θεάτρου: Ποιος θα τον εμποδίσει;

Θέατρο / O αργός θάνατος του ελληνικού θεάτρου: Ποιος θα τον εμποδίσει;

Ακόμη κι αν διεξαχθούν εκδηλώσεις το καλοκαίρι, ο χώρος του θεάματος έχει ήδη πληγεί επικίνδυνα. Η αγωνία για τα υπό εξαγγελία μέτρα κορυφώνεται. Ένα μόνο είναι σίγουρο: η κρίση του Πολιτισμού θα είναι διαρκής και θα χρειαστεί γενναία αντιμετώπιση.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ