Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Καλφαμανώλης
0

Ιωάννα Κολλιοπούλου

Στέλλα Κοιμήσου

 

Η παράσταση μιλάει για την αγάπη. Την καταπιεσμένη αγάπη, πατημένη με βία στα έγκατα της γης. Την ξεχασμένη αγάπη, την καλά θαμμένη κάπου μέσα βαθιά. Την άγνωστη αγάπη, που για να την ανακαλύψεις πρέπει να ξαναγεννηθείς στην ενηλικίωση. Την ουσιαστική ερμηνεία της ως ελευθερία. Ας μιλήσουμε λοιπόν. Ας μιλήσουμε κι ας εξασκήσουμε λίγο παραπάνω τη γλώσσα, όσο μας είναι ακόμα οικεία, μπας και καταφέρουμε να επικοινωνήσουμε κάποια στιγμή. Με τον διπλανό μας, με τη μαμά και τον μπαμπά, με τη γάτα και το σκύλο, με τον τοίχο. Γιατί όχι και με το σύμπαν. Λίγο πριν τερματίσει το κοντέρ και απογοητευθούμε ολοκληρωτικά με το ανθρώπινο είδος. Ας παίξουμε το αγαπημένο μας παιχνίδι, να υπενθυμίσουμε στους εαυτούς μας πώς είναι να νιώθεις ζωντανός μέσα στο χάος.

«Στέλλα Κοιμήσου»: 5 & 6 Σεπτεμβρίου, 21:00, Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου / 18 & 19 Σεπτεμβρίου, 21:00, Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» / 25 & 26 Σεπτεμβρίου, 21:00, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»

Γιάννης Νιάρρος

Στέλλα Κοιμήσου & Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα

Μέσα στο γλυκό κατακαλόκαιρο νιώθω τυχερός που έχω δουλειά! Το αίσθημα ευτέλειας που οι κυβερνώντες μας έκαναν να νιώσουμε, για άλλη μια φορά, με τροφοδότησε με παραπάνω αγάπη για το θέατρο και για τους καλλιτέχνες του. Χαίρομαι αφάνταστα που θα αποχαιρετήσω τον Κρίστοφερ σε εξωτερικό χώρο, κάτω από τα άστρα και τον γαλαξία (θα του άρεσε πολύ να παίξει εκεί). Χαίρομαι που θα παίξω τον Γιωργάκη από την οικογένεια Γερακάρη γιατί μου έχει λείψει. Αλλά πιο πολύ χαίρομαι που θα βρεθώ με τους συναδέλφους μου. Ακόμα κι εμείς οι ηθοποιοί απέναντι στην καραντίνα και τον πλήρη εξευτελισμό του επαγγέλματός μας φαίνεται να έχουμε ομαδοποιηθεί με έναν γλυκό, περίεργο τρόπο. Εύχομαι να συνεχισθεί αυτό και όταν τα πράγματα αρχίσουν να κυλούν κανονικά. Κάτω από τα άστρα λοιπόν, θέατρο καλοκαιρινό!

«Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα»: Πέμπτη 23 & Παρασκευή 24 Ιουλίου, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» / Τρίτη 28 & Τετάρτη 29 Ιουλίου, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Ελένη Ουζουνίδου

Σταματία το γένος Αργυροπούλου

Αχ αυτή η θεία Σταματία! Νομίζω πως είναι τρομοκρατημένη μ' αυτή την περίεργη κατάσταση της πανδημίας! Τη σκέφτομαι πολύ. Σίγουρα θα 'χει κλειστεί στο σπίτι της και δεν θα το κουνάει από κει. Όχι βέβαια πως τα μέτρα της κοινωνικής απόστασης της ήρθαν κι άσχημα. Δεν θα χρειάζεται να συναντά και την ξεδιάντροπη γειτόνισσα Ζωίτσα. Το μόνο που τη στενοχωρεί είναι οι καθημερινές επισκέψεις στην εκκλησία που πρέπει να γίνονται λιγότερο συχνά, με μεγάλη προσοχή. Κι ασφαλώς την πλήγωσαν βαθιά τα μέτρα της κυβέρνησης κατά τη διάρκεια του Πάσχα, όπου για πρώτη φορά δεν ακούστηκαν χαρμόσυνα οι καμπάνες της Αναστάσεως του Κυρίου. Τέλος πάντων... Εάν όλα πάνε καλά και τα κρούσματα συνεχίσουν να είναι λιγοστά, λέω κατά τα μέσα Σεπτεμβρίου να τη βγάλω μια βόλτα στον καθαρό αέρα, για να μας διηγηθεί τα πάθη της για ακόμα μια φορά.

«Σταματία το γένος Αργυροπούλου»: 16 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής»

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Νίκος Καρανικόλας

Μάκης Παπαδημητρίου

Πέτρες στις τσέπες του

Ιδιαίτερο το φετινό καλοκαίρι. Ο κορωνοϊός άλλαξε το πρόγραμμα πολλών καλοκαιρινών παραγωγών, η τράπουλα ανακατεύτηκε πάλι (ορισμένοι έκαναν εμετό και δικαίως) κι εμείς τραβήξαμε το χαρτί που λέει «Πέτρες στις τσέπες του». Μετά από έναν χρόνο επιστρέφουμε και πάλι για την ένατη «τελευταία» παράσταση, μέχρι την επόμενη, εννοείται, ή μέχρι να αποφασίσουμε ότι δεν χρειάζεται να ανακοινώνουμε την επόμενη τελευταία και ότι θα παίζουμε τις «Πέτρες» περνώντας από όλο το ηλικιακό φάσμα των χαρακτήρων, σε πραγματικές ηλικίες πια...

«Πέτρες στις τσέπες του»: 18 Ιουλίου, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής»

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Γιώργος Χρυσοστόμου

Mute & Πέτρες στις τσέπες του

Η πανδημία με βρήκε ούτως ή άλλως κλεισμένο στο σπίτι, ήδη ενάμιση με δύο χρόνια πίσω. Τα τελευταία 18 χρόνια τακτοποιώ συνέχεια τα πράγματά μου. Οπότε δεν ήταν μεγάλη αλλαγή για μένα Είχα κόψει τη νύχτα, τη διασκέδαση τη νύχτα, τη δουλειά τη νύχτα. Αυτό που με πόνεσε με τον κορωνοϊό ήταν που κόπηκαν οι παραστάσεις του «Mute». Αλλά θα το αναστήσω τον Σεπτέμβριο σε κάποιες πιάτσες στην Αθήνα και από τον Οκτώβριο σε κλειστό θέατρο. Το «Mute» λειτούργησε προφητικά σε σχέση με την πανδημία, μια και αναφέρεται σε ανθρώπους κλεισμένους στα σπίτια τους. Μέσα από τον κορωνοϊό όμως ήρθα σε επαφή με νέα άτομα, όπως τον Θέμη Μουμουλίδη. Θελήσαμε να συνεργαστούμε έξι μήνες πριν, αλλάξαμε τρία έργα στην πορεία και καταλήξαμε στην «Αντιγόνη», στο ξαναδιάβασμα βασικά της Αντιγόνης με 6 άτομα. Μέσα από όλο αυτό προέκυψαν και οι «Πέτρες στις τσέπες του», στις 18 Ιουλίου στην Ηλιούπολη. Πάντα υπάρχει στο συρτάρι της καρδιάς και της ψυχής εμού και του συναδέλφου μου, Μάκη Παπαδημητρίου. Είναι ευχάριστο αυτό το τρένο.

«Mute»: 17 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής»

Ευκαιρία να ξαναδούμε 5 επιτυχημένες παραστάσεις του Θεάτρου Νέου Κόσμου Facebook Twitter
Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Ρεπορτάζ / Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Πόσο προετοιμασμένοι ήταν και πώς ανταποκρίθηκαν οι πολιτιστικοί οργανισμοί της Ελλάδας στην ανάγκη για διάθεση ψηφιακού πολιτιστικού προϊόντος κατά τη διάρκεια του lockdown και πώς θα δημιουργηθεί το επόμενο διάστημα ψηφιακή τέχνη που να έχει λόγο ύπαρξης, μέχρι να επιστρέψουμε στα θέατρα, στα σινεμά και στις συναυλίες;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O αργός θάνατος του ελληνικού θεάτρου: Ποιος θα τον εμποδίσει;

Θέατρο / O αργός θάνατος του ελληνικού θεάτρου: Ποιος θα τον εμποδίσει;

Ακόμη κι αν διεξαχθούν εκδηλώσεις το καλοκαίρι, ο χώρος του θεάματος έχει ήδη πληγεί επικίνδυνα. Η αγωνία για τα υπό εξαγγελία μέτρα κορυφώνεται. Ένα μόνο είναι σίγουρο: η κρίση του Πολιτισμού θα είναι διαρκής και θα χρειαστεί γενναία αντιμετώπιση.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ