Κλειστοί χώροι πολιτισμού: «Δεν αντέχονται τα άδεια κτίρια»

Δημήτρης Καραντζιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Δημήτρης Καραντζιάς

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Vault

Εύα Κολόμβου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η τέχνη, για τον οργανισμό μας, δεν είναι απλώς απαραίτητη αλλά και πιο ουσιαστική από την τροφή και το νερό


Ένας χρόνος με κλειστά θέατρα. Ένας χρόνος μακριά από τα «σπίτια» μας. Γιατί για πολλούς από εμάς το θέατρο δεν είναι απλώς ο εργασιακός μας χώρος, είναι το μέρος όπου δημιουργούμε, υπάρχουμε, αναπνέουμε. Η τέχνη, για τον οργανισμό μας, δεν είναι απλώς απαραίτητη αλλά και πιο ουσιαστική από την τροφή και το νερό. Η εκκίνηση και η αφετηρία κάθε σκέψης μας, κάθε πράξης μας. Παρέες μας είναι οι συνάδελφοι και οι συνεργάτες μας, που εμπλουτίζονται με κάθε νέα συνεργασία. Δεν είναι απλώς οι φίλοι μας, είναι οι οικογένειές μας.

Έναν χρόνο πριν. Μια Αθήνα γεμάτη παραστάσεις. Σε ένα στενό, στη Μελενίκου, λίγα λεπτά μακριά από το Γκάζι, ένα θεατράκι γεμάτο κόσμο, το Vault. Οκτώ παράλληλες παραστάσεις την εβδομάδα παρουσιάζονταν στις δύο σκηνές του. Πρεμιέρες να ετοιμάζονται, πρόβες εντατικές, πρόβες χαλαρές, συναντήσεις, συζητήσεις με νέους δημιουργούς, με παλιούς, για καινούργια σχέδια, καινούργια πρότζεκτ. Θεατρικά εργαστήρια, μαθητές, θεατές. Όνειρα, ζωή. Μια γειτονιά, η Μελενίκου, που έσφυζε από ζωή, από κόσμο.

Ακριβώς απέναντι από το Vault, το Calderone, δίπλα το Ίσον, λίγο πιο κάτω η Λήθη, το Παυσίλυπον, το Ραφίκι, η Laika, όλα γύρω από το ψιλικατζίδικο της κυρίας Άννας, πιο κάτω οι Θεσσαλοί, το ImProva, πίσω μας η Αθηναΐδα, το Soirée de Votanique, λίγο πιο πέρα το Βαφείο, το Eliart, το Olvio, o Λύχνος, το Baumstrausse... Όλα σε μια ακτίνα εκατόν πενήντα μέτρων. Μια μικρή καλλιτεχνούπολη. Και... μπαμ!

Πριν από μία βδομάδα πέρασα από τη γειτονιά. Στον δρόμο σφίχτηκε η καρδιά μου. Τα πάντα νεκρά. Παρατημένα. Μπήκα στο θέατρο γρήγορα, έκανα μια βόλτα κι έφυγα το ίδιο γρήγορα. Δεν αντέχονται τα άδεια κτίρια. Πέρασα να πω μια καλησπέρα στην κύρια Άννα. Το ψιλικατζίδικο έκλεινε. Οριστικά. Μετά από τόσα χρόνια. «Δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε με όλα τα μαγαζιά γύρω μας κλειστά, δεν αντέχουμε πια να το κρατήσουμε. Ελπίζουμε εσείς να τα καταφέρετε!» 

Έναν χρόνο κλεισμένοι σπίτια μας, περιμένοντας να ξαναπάρουμε πίσω τις ζωές μας. Μα εκείνο το «δεν αντέχουμε πια να το κρατήσουμε» πολύ με πείραξε.

Αργυρώ Μποζώνη

Εύα Κολόμβου

AΝ Club

Odile Brehier Facebook Twitter
Η Odile Brehier και η ομάδα του «Λεξικοπωλείου». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Δεν σταματάμε να ονειρευόμαστε την επόμενη μέρα

Οι τοίχοι του ΑΝ έχουν να πουν αμέτρητες ιστορίες, καθώς έχει χτιστεί με τον ιδρώτα της έκφρασης των μουσικών. Εδώ και έναν χρόνο έχει αδειάσει από ψυχές, συναισθήματα, φωνές, νότες και δημιουργίες και στέκει μόνο, προσδοκώντας την επιστροφή των καλλιτεχνών και όλων όσα το προσδιόρισαν. Για μένα το AΝ είναι ένας ζωντανός οργανισμός που αφουγκράζεται τις συνθήκες και νιώθει τις ανάγκες των ανθρώπων. Ευελπιστώ να ανοίξουν σύντομα οι πόρτες του, για να αγκαλιάσει ξανά τα χαμόγελα των επισκεπτών του.

Όσοι βρισκόμαστε πίσω από αυτό, παλεύουμε με την όλη κατάσταση, που είναι δύσκολη σε ολόκληρο τον κόσμο. Όμως δεν σταματάμε να ονειρευόμαστε την επόμενη μέρα. Κανείς δεν είχε προετοιμαστεί για κάτι τέτοιο και μοιάζει σαν να έγινε pause στη ζωή μας. Οι δράσεις και οι ιδέες μας εγκλωβίστηκαν μέσα στον βίαιο, αλλά αναγκαίο εξαναγκασμό των μέτρων που ισχύουν και τώρα έχουν συσσωρευτεί, έτοιμες να ξεχειλίσουν. Η πανδημία μάς υπενθύμισε πως τίποτα δεν είναι δεδομένο. Δυστυχώς, η συνειδητοποίηση έρχεται μέσα από τον πόνο και τα βάσανα, τα οποία κανείς μας δεν μπόρεσε να αποφύγει.

Επιλέγω να πιστεύω πως οι περισσότεροι, τουλάχιστον, βρισκόμαστε στην εξέλιξη μιας κοινωνικής και εσωτερικής επανάστασης, μέσα στην οποία διαμορφώνονται νέες πεποιθήσεις και δημιουργούνται καλύτερες θεωρήσεις σχετικά με τον τρόπο που θα λειτουργεί ο κόσμος στο εξής. Άλλωστε, ο τρόπος που αντιλαμβάνεσαι και επεξεργάζεσαι τις εξωτερικές συνθήκες μπορεί να σε εξυψώσει και να σε εξελίξει ή να σε βυθίσει στη μετριότητα.

Όσον αφορά τα διαδικτυακά live, στερούνται την άμεση επαφή μεταξύ του κοινού και των μουσικών, την αγκαλιά και το τσούγκρισμα της μπίρας με αγνώστους, το mosh pit, το stage diving, τον δυνατό χτύπο της καρδιάς για το απρόσμενο show που θα ακολουθήσει. Από την άλλη, έστω και με αυτόν τον τρόπο ενεργοποιείται η δημιουργία και συντηρείται κάπως η δυνατότητα έκφρασης της τέχνης. Αυτήν την ώρα είναι η μοναδική διέξοδος των καλλιτεχνών, που δεν πρέπει να απομονωθούν για κανέναν λόγο, αν θέλουμε να έχουμε λόγο ύπαρξης. 

Μαρία Παππά

Odile Brehier

Μεταφράστρια, ιδιοκτήτρια του Λεξικοπωλείου 

Μιχάλης Ζέης Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Κανένας δεν θέλει να βλέπει το σπίτι του με κατεβασμένα ρολά

Τον Δεκέμβριο του 2021 το Λεξικοπωλείο θα κλείσει δέκα χρόνια. Ελπίζω τότε να μπορέσουμε να κάνουμε ένα μεγάλο πάρτι. Οι πωλήσεις έχουν πέσει πολύ, είναι μια καταστροφή, αλλά δεν θέλω να μπω στο οικονομικό σκέλος, ούτε να σταθώ σε αυτό. Έχουμε πει με όλα τα παιδιά μαζί, σε δυο-τρεις μεγάλες συζητήσεις που κάναμε, ότι θα το πάμε μέχρι τέλους, θα κρατήσουμε γερά και αν δεν πετύχουμε, δεν πειράζει.

Στο Λεξικοπωλείο, ο Γιάννης, ο Διαμαντής, ο Νικόλας, ο Σιλβάν, θέλουν να με προστατεύσουν και δεν με αφήνουν να πηγαίνω κάθε μέρα, έτσι κάνω το back office και προσπαθώ να οργανώσω μια κατάσταση για να είμαστε έτοιμοι όταν μπορέσουμε να ανοίξουμε. Φυσικά, δεν χρειάζεται να πω ότι το Λεξικοπωλείο είναι το σπίτι μου και ότι κανένας δεν θέλει να βλέπει το σπίτι του με κατεβασμένα ρολά.

Έχω την τύχη να μαθαίνω πολλά από τους αναγνώστες μας, αυτή η κουβέντα που μου έχει λείψει περισσότερο. Μου έχει λείψει να μπαίνει ένας άνθρωπος στο βιβλιοπωλείο και να πίνουμε ένα νερό, έναν καφέ, να βλέπω τα παιδιά να πηγαινοέρχονται, να μπαίνουν σκυλιά, γατιά, να μιλάμε για βιβλία, να τσακώνονται για ένα βιβλίο, να ανεβοκατεβαίνουμε τις σκάλες, μου έχει λείψει η καθημερινότητα στη γειτονιά, οι γείτονες που κάνουν κάθε μέρα μια στάση για ένα «καλημέρα». Το παλεύουμε όλοι μαζί κι έχουμε βάλει στοίχημα να μη χάσουμε ούτε την υπομονή μας ούτε το χιούμορ μας». 

Αργυρώ Μποζώνη

Μιχάλης Ζέης

Τριανόν 

Ο κινηματογράφος, ως χώρος, θα εκτιμηθεί περισσότερο απ’ ό,τι πριν από τον κορωνοϊό

Όπως όλοι, είμαστε σε μια βαριά κατάθλιψη επειδή είμαστε κλειστά. Ο κινηματογράφος είναι άδειος. Πήγαινα συνέχεια εκεί για διάφορες εργασίες. Πονάς, βλέπεις έναν χώρο ο οποίος δεν είναι αξιοποιήσιμος. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι ο κινηματογράφος, ως χώρος, θα εκτιμηθεί περισσότερο απ’ ό,τι πριν από τον κορωνοϊό. Θα φανεί πόσο έντονη είναι η ανάγκη του ανθρώπου να κοινωνικοποιηθεί, να βγει έξω, να απολαύσει μια ταινία μαζί με άλλους.

Είδα πολλές ταινίες από το Φεστιβάλ του Βερολίνου. Έκατσα μέσα στο Τριανόν μόνος μου. Τις έβαλα στον προτζέκτορα και τις είδα για να αισθανθώ λίγο πιο κινηματογραφικά. Μιλάω με αρκετό κόσμο που του λείπει πολύ ο κινηματογράφος, ανεξάρτητα από το αν πήγαινε πριν ή όχι. Λείπει η συλλογική απόλαυση, το να είσαι μαζί με άλλους στον ίδιο χώρο και να απολαμβάνετε μια ταινία. Αυτό είναι που δίνει και στα φεστιβάλ τη μαγεία τους. Σε πολλά φεστιβάλ βλέπεις ταινίες, οι οποίες, αν παιχτούν σε γεμάτες αίθουσες, έχουν τελείως διαφορετικό αντίκτυπο πάνω σου. Τώρα, με τον κορωνοϊό, το διαπιστώνω πολύ έντονα. Ο κινηματογράφος είναι κάτι ξεχωριστό, το οποίο δεν υποκαθίσταται οικιακά, όπως και καμία άλλη τέχνη. Το τονίζω περισσότερο σε σχέση με τον κινηματογράφο, γιατί ο κόσμος έχει αρχίσει να θεωρεί ότι μπορεί να υποκατασταθεί.

Το Τριανόν έχει ένα πολύ μεγάλο φουαγέ, έναν πολύ μεγάλο χώρο υποδοχής και κάθε φορά, πριν αρχίσει μια ταινία, ειδικά αν ήταν πετυχημένη, που ξέραμε ότι θα λειτουργούσε καλά και από άποψη κοινού, «ήμασταν έτοιμοι για τη μάχη». Έρχεται ο κόσμος, κάθεται, πάει στο μπαρ, κυκλοφορεί, ακούει μουσική στο φουαγέ, μπαινοβγαίνει, συζητάει, είναι μια γιορτή. Το να βλέπεις άδειο έναν χώρο φτιαγμένο για να υποδέχεται τον κόσμο οπωσδήποτε είναι κάτι πολύ θλιβερό. Δεν θέλω να μιλάω ναρκισσιστικά, μόνο για τον κινηματογράφο, γιατί αυτό συμβαίνει σε όλους τους χώρους.

Εμείς, στο Τριανόν, επειδή είμαστε και θερινός, ζήσαμε κάποιες στιγμές αίγλης το καλοκαίρι που μας πέρασε. Είδα αρκετές καινούργιες ταινίες και ένιωσα πόσο outdated είναι σε σχέση με αυτό που ζούμε τώρα. Βλέπω πολλές ταινίες που θα ήταν πολύ ωραίες, αλλά μου φαίνονται παλαιικές, παρότι μπορεί να γυρίστηκαν πέρσι. Εννοώ ότι είναι πολύ παλιές και ως φιλοσοφία και ως νοοτροπία και όσον αφορά την αίσθηση που έχουν για τον κόσμο. Μόνο και μόνο που δεν βλέπεις να φορούν πουθενά μάσκες ή ακούς να προτείνουν «πάμε σε μια συναυλία», λες «πόσο αλλού είναι;». Η ταινία, ως προϊόν, θα πρέπει κάπως να περάσει μέσα από το φίλτρο του κορωνοϊού. Αυτό το οποίο σίγουρα θα μου μείνει και θα το θυμάμαι είναι το άδειο φουαγέ όλο αυτό το διάστημα και οι προβολές, που πολλές φορές κάθομαι και βλέπω μόνος μου κάποια ταινία.

Γιώργος Ψωμιάδης

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έναν χρόνο μετά, αυτό που μας λείπει περισσότερο από τα εστιατόρια είναι η φιλοξενία τους

Γεύση / Έναν χρόνο μετά, αυτό που μας λείπει περισσότερο από τα εστιατόρια είναι η φιλοξενία τους

Τέσσερις άνθρωποι που ξέρουμε με το μικρό τους όνομα μιλούν για την εστίαση σε καιρό πανδημίας: Όχι, δεν είναι ούτε οι σεφ ούτε οι εστιάτορες, είναι οι υπεύθυνοι, οι μετρ, οι οικοδεσπότες, είναι τα μάτια και τα αυτιά των εστιατορίων, που φρόντιζαν να απολαμβάνουμε το φαγητό μας άνετα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αλέξης Παπάζογλου: «Οι ζωές μας είναι πολύ πιο ευάλωτες απ’ ό,τι φανταζόμαστε»

1 χρόνος πανδημία / «Οι ζωές μας, πολύ πιο ευάλωτες απ’ ό,τι φανταζόμαστε, άλλαξαν για πάντα»

Οι συνέπειες του εγκλεισμού και της κοινωνικής απομόνωσης: Ο διδάκτορας Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ Αλέξης Παπάζογλου μιλά για τον έναν χρόνο της πανδημίας και τις προκλήσεις της εποχής μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ