Losing my edge (ή, γιατί η ενηλικίωση είναι σκατά)

Losing my edge (ή, γιατί η ενηλικίωση είναι σκατά) Facebook Twitter
Η ενηλικίωση είναι σκατά, γεμάτη ευθύνες και θέλει και δουλειά, πολλή δουλειά για να γίνεις ο εαυτός σου..
0

ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΑΒΒΑΤΟ, την ώρα που κάναμε την καθιερωμένη βόλτα της πανδημίας, αυτήν που κάνουν όλοι όσοι έχουν παιδί και πρέπει κάπου να το πάνε, πέσαμε πάνω σε ένα τσούρμο ΜΑΤ μπροστά σε μια σειρά από παρκαρισμένες κλούβες που έκλειναν την Ηρώδου Αττικού. «Κοίταξέ τους, κοίταξέ τους» μου ψιθύρισε ο Θ. και συμπλήρωσε με νόημα, κουνώντας τα φρύδια του, «μας βλέπουν με το μωρό και θεωρούν ότι είμαστε ακίνδυνοι». Συνειδητοποίησα πως στις φαντασιώσεις του Θ. τα ΜΑΤ μας κοιτούσαν με ένα μείγμα φόβου και σεβασμού, υποψιασμένοι ότι κρύβουμε μολότοφ στη θήκη για τις πάνες, μαζί με τα μασητικά του μωρού. Στο μυαλό του, αντί για δύο μεσήλικες με ένα μωρό σε καρότσι, ήμασταν δύο έξαλλα εικοσάχρονα, έτοιμα να βάλουν φωτιά στον δρόμο της εξουσίας.

Όταν επέστρεψα πρώτη φορά στην Ελλάδα από την Αγγλία ήμουν είκοσι πέντε ετών. Οι συνομήλικοί μου εκεί είχαν αρχίσει ήδη να συγκατοικούν, να παντρεύονται και να παίρνουν το πρώτο τους στεγαστικό δάνειο. Τότε απαιτούσα από ανθρώπους κοντά στα σαράντα να κάνουν πράγματα που αρμόζουν στην ηλικία τους, όπως το να έχουν τουλάχιστον ένα αντιανεμικό μπουφάν, να μεγαλώνουν την πολυμελή οικογένειά τους, να συναρμολογούν παζλ και να πίνουν κακάο, φορώντας θερμαντικά καλτσάκια.

Η επιστροφή μου στην Αθήνα των αιώνιων εφήβων με ανακούφισε. Τα μπαρ ήταν γεμάτα με 35άρηδες που σέρνονταν στα πατώματα και τραγουδούσαν το «Losing my edge» των LCD Soundsystem, χωρίς ίχνος αυτοσαρκασμού: «Τα πιτσιρίκια είναι έτοιμα να με προσπεράσουν / Χάνω το προβάδισμά μου από πιτσιρίκια από τη Γαλλία και το Λονδίνο/ Αλλά ήμουν εκεί / Ήμουν εκεί το 1968 / Ήμουν εκεί στην πρώτη συναυλία των Can στην Κολωνία / Χάνω τα φυσικά μου προνόμια / Χάνω το προβάδισμά μου από πιτσιρίκια ‒ ακούω τα βήματά τους στα dj decks».

Με τα χρόνια συνειδητοποίησα πως στην Ελλάδα μπορείς να ξεχειλώσεις την εφηβεία σου όχι επειδή η κοινωνία είναι τόσο προοδευτική και χαλαρή, που σου επιτρέπει να κρεπαλιάζεις στα μπαρ ως τα βαθιά γεράματα, αλλά για τον αντίθετο ακριβώς λόγο – επειδή η κοινωνία είναι τόσο συντηρητική που παραμένεις πάντα το παιδί των γονιών σου.

 

Σε ένα από τα πρώτα ρεπορτάζ που έκανα ως 25χρονη συντάκτρια είχα ζητήσει από αθηναϊκές γκαλερί να μου προτείνουν νέους καλλιτέχνες. Το σχέδιο ήταν να φωτογραφηθούν όλοι μαζί σε έναν βιομηχανικό χώρο και να πουν λίγες κουβέντες ο καθένας για τη δουλειά του. Αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολο να βρω οποιονδήποτε κάτω των τριάντα, ενώ μία από τις γκαλερί με εξαπάτησε και μου είπε ότι ένας καλλιτέχνης είναι τριάντα πέντε και μου έστειλε έναν 42χρονο καραφλό κύριο. Αναγκαστήκαμε να τον φωτογραφίσουμε στο σκοτεινό βάθος της αίθουσας ‒ κάπου που να μη φαίνεται το γήρας του.

Τέυχος 678
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Με τα χρόνια συνειδητοποίησα πως στην Ελλάδα μπορείς να ξεχειλώσεις την εφηβεία σου όχι επειδή η κοινωνία είναι τόσο προοδευτική και χαλαρή, που σου επιτρέπει να κρεπαλιάζεις στα μπαρ ως τα βαθιά γεράματα, αλλά για τον αντίθετο ακριβώς λόγο – επειδή η κοινωνία είναι τόσο συντηρητική που παραμένεις πάντα το παιδί των γονιών σου. Η ενηλικίωση είναι σκατά, γεμάτη ευθύνες και θέλει και δουλειά, πολλή δουλειά για να γίνεις ο εαυτός σου, αλλά η εναλλακτική λύση, αυτός ο ανθρωπότυπος που υπάρχει παντού στην Ελλάδα, ο αιώνιος άντρας-παιδί ή αντίστοιχα η γυναίκα-παιδί, παραμένει κάπως χαριτωμένος στα τριάντα πέντε, αλλά βαθιά θλιβερός στα πενήντα.

Ακούω πως έχεις αγοράσει ένα synthesizer και ένα arpeggiator και πέταξες τον υπολογιστή σου έξω από το παράθυρο επειδή θέλεις να φτιάξεις κάτι «αυθεντικό» / Θέλεις να φτιάξεις ένα άλμπουμ των Yaz / Ακούω ότι εσύ και το συγκρότημά σου έχετε πουλήσει τις κιθάρες σας και έχετε αγοράσει πικάπ / Ακούω ότι εσύ και η μπάντα σου έχετε πουλήσει τα πικάπ σας και έχετε αγοράσει κιθάρες / Ακούω πως όλοι όσοι γνωρίζεις είναι πιο κουλ από όλους όσους γνωρίζω εγώ / Αλλά έχεις δει τους δίσκους μου;

Πιστεύω ακόμα πως το «Losing my edge» παραμένει το καλύτερο τραγούδι για τη σύγχρονη ενηλικίωση: μισο-πληγωμένο, μισο-σαρκαστικό και φανταστικά αστείο. Μέχρι να διαβάσει, βέβαια, κανείς τα σχόλια στο YouTube. Σταχυολογώ ενδεικτικά: «Ίσως το πιο μεσήλικο τραγούδι που γράφτηκε ποτέ», «Έχω ενεργό λογαριασμό στο Hotmail», «Ο Φόρεστ Γκαμπ στον κόσμο του art rock», «Ο θρήνος του γερο-χίπστερ» και το τελειωτικό χτύπημα: «Αυτό το τραγούδι είναι σκατά. Το παίζουν στα Starbucks».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να ζήσουμε ένα νέο Τσερνόμπιλ ή μια Φουκουσίμα;

Οπτική Γωνία / Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να ζήσουμε ένα νέο Τσερνόμπιλ ή μια Φουκουσίμα;

Μπορεί η πυρηνική ενέργεια να είναι η απάντηση στο ενεργειακό πρόβλημα και να συμβάλει στην καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης; Ο καθηγητής Πυρηνικής Φυσικής Θανάσης Γεράνιος εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Και οι νεκροί ας θάψουν τους νεκρούς τους *

Οπτική Γωνία / Και οι νεκροί ας θάψουν τους νεκρούς τους *

Όποιος και αν εκλεγεί νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, όποιος και αν εκλεγεί νέος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, τίποτα ουσιαστικό δεν πρόκειται να αλλάξει σε ό,τι αφορά το πολιτικό σκηνικό και μια ενδεχόμενη αναδιάταξή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Το κινητό στην τσάντα ή για τον θρίαμβο μιας ιδεολογίας

Λοξή Ματιά / Το κινητό στην τσάντα ή για τον θρίαμβο μιας ιδεολογίας

«Δεν υπάρχει κανένας επαρκής κοινωνικός λόγος να υπάρξει ένα iPhone 16 στη θέση του προηγούμενου μοντέλου. Ωστόσο, όπως βλέπουμε, όλα πρέπει να δείχνουν πως η απόλαυση του χρήστη θα ενταθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε αυτό για το οποίο δεν υπήρχε καμιά ανάγκη να υπάρξει να πρέπει υποχρεωτικά να συμβεί και να γιορταστεί»
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κώστας Μπακογιάννης: «Ο δήμαρχoς είναι αδιάφορος, ο δήμος είναι ακέφαλος και η πόλη ακυβέρνητη»

Οπτική Γωνία / Κώστας Μπακογιάννης: «Ο δήμαρχoς είναι αδιάφορος, ο δήμος είναι ακέφαλος και η πόλη ακυβέρνητη»

Ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων, έναν χρόνο μετά την ήττα του στις αυτοδιοικητικές εκλογές, ανοίγει για πρώτη φορά τα χαρτιά του και μιλά για τα λάθη και τις αστοχίες που του κόστισαν μια δεύτερη θητεία, για το έργο του δημάρχου Χάρη Δούκα αλλά και τι σκέφτεται για το πολιτικό του μέλλον.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η υποκρισία στον ΣΥΡΙΖΑ

Βασιλική Σιούτη / Η υποκρισία στον ΣΥΡΙΖΑ

Τα ηγετικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που υποστήριζαν με θέρμη τον Κασσελάκη ανακάλυψαν ξαφνικά ότι είναι ανεπαρκής και πολύ lifestyle, ενώ συμπεριφέρονται σαν να ήταν κάποια φυσική καταστροφή που έπληξε το κόμμα τους, παραβλέποντας ότι τους τον έφερε ο Αλέξης Τσίπρας και ήταν επιλογή τους.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
androulakis doukas

Οπτική Γωνία / Η κούρσα των υπογραφών στο ΠΑΣΟΚ, το ασυμβίβαστο και τα ορφανά του ΣΥΡΙΖΑ

Τι σημαίνουν οι υπογραφές που συγκεντρώθηκαν, ποιο είναι το πρόβλημα με το ασυμβίβαστο του Χάρη Δούκα και γιατί προσεγγίζουν υποψηφίους του ΠΑΣΟΚ τα «ορφανά του Τσίπρα».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
DASKALOI

Οπτική Γωνία / Οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να επιβιώσουν στα νησιά

Εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν σε τουριστικούς προορισμούς περιγράφουν τα στεγαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τα εξωπραγματικά ενοίκια, το υψηλό κόστος διαβίωσης και τους χαμηλούς μισθούς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ