Όλα όσα θα δούμε φέτος το καλοκαίρι στην Επίδαυρο

Όλα όσα θα δούμε φέτος το καλοκαίρι στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Έμιλυ Κολιανδρή στον ρόλο της Ελένης.
0

Επτά τραγωδίες και μια κωμωδία, η σύγχρονη μεταγραφή της Μήδειας από τον Μποστ, συνθέτουν το φετινό πρόγραμμα των παραστάσεων της Επιδαύρου. Ένας Ολλανδός, ένας Γερμανός, ένας Λιθουανός και πέντε Έλληνες καταθέτουν τις σκηνοθετικές τους προτάσεις και παρουσιάζουν μέσα από τη δική τους οπτική κλασικά κείμενα. Η Μικρή Επίδαυρος, σε παράλληλη λειτουργία, προσφέρει φέτος ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει μουσική και έργα-αναθέσεις σύγχρονων συγγραφέων ειδικά γραμμένα για το πρόγραμμα που εγκαινιάστηκε πέρσι με τίτλο «Κύκλος Contemporary Ancients».

Παγκόσμια πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (1 & 2 Ιουλίου) κάνει η Άλκηστη του Ευριπίδη. Μια μετάκληση της εκδοχής του γνωστού μύθου της γυναίκας που θυσιάζεται για να σωθεί ο ετοιμοθάνατος άντρας της και όταν επιστρέφει από τον Άδη είναι μια ξένη για την οικογένειά της από τον ιδρυτή του διάσημου Theater Hollandia (1985) και εκ των πρωτεργατών της ευρωπαϊκής θεατρικής πρωτοπορίας, τον Ολλανδό Γιόχαν Σίμονς. Στην παράστασή του, που έχει στηθεί με όχημα τη μουσική της ομώνυμης όπερας του Γκλουκ, θα δούμε τέσσερις τραγουδιστές και ένα εκκλησιαστικό όργανο στη θέση του Χορού.

Ένας Ολλανδός, ένας Γερμανός, ένας Λιθουανός και πέντε Έλληνες καταθέτουν τις σκηνοθετικές τους προτάσεις και παρουσιάζουν μέσα από τη δική τους οπτική κλασικά κείμενα.

Η πρεμιέρα του Εθνικού Θεάτρου στην Επίδαυρο (8 & 9 Ιουλίου) γίνεται με ένα έργο-σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας, τη Μήδεια του Μέντη Μποσταντζόγλου ή Μποστ, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Καλαβριανού. Γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο, είναι μια εκρηκτική κωμωδία για τη σύγχρονη πραγματικότητα αυτής της χώρας. Η Μήδεια, η Αντιγόνη, ένας ψαράς, ο Ιάσονας, μια καλόγρια και ένας διαφορετικός Χορός συναντιούνται αναπάντεχα για να διαλύσουν κάθε μας βεβαιότητα, «να επικρίνουν τους επικριτάς, να προβληματίσουν τους κριτάς και να ελευθερώσουν τους θεατάς».

Μήδεια Facebook Twitter
Μήδεια. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Τη δική του ρηξικέλευθη ματιά πάνω στους Πέρσες του Αισχύλου (15 & 16 Ιουλίου) θα παρουσιάσει ο Δημήτρης Καραντζάς σε μια παράσταση που σηματοδοτεί την επιστροφή της Ρένης Πιττακή στο αρχαίο θέατρο μετά από δεκαπέντε χρόνια. Το έργο παρουσιάζεται ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης άλυτα ανά τους αιώνες, θέτοντας κρίσιμα ερωτήματα όσον αφορά το τι συνιστά «κοινωνία» και τι ισότιμη συμπερίληψη των πολιτών σε αυτήν, τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή Θεό σε έναν κόσμο που έχει συντριβεί.

Πέρσες Facebook Twitter
Πέρσες. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν

Ο Αγαμέμνων του Αισχύλου (22 & 23 Ιουλίου) είναι η δεύτερη παγκόσμια πρεμιέρα στην Επίδαυρο, με τον Γερμανό σκηνοθέτη Ούλριχ Ράσε να παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της αισχύλειας τριλογίας, την επιστροφή του Αγαμέμνονα στην πατρίδα, σηματοδοτώντας ένα νέο αιματηρό κεφάλαιο βίας: δολοφονείται από τη γυναίκα του σε μια καλοκουρδισμένη χορογραφία που εκτελείται πάνω σε μηχανοκίνητες περιστρεφόμενες σκηνές με ζωντανή μουσική υπόκρουση.

Η δεύτερη παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου είναι ο Αίας (29 7 30 Ιουλίου) σε σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη, ο οποίος κατεβαίνει για πρώτη φορά ως σκηνοθέτης στο αρχαίο θέατρο. Ο ήρωας του Σοφοκλή αδυνατεί να συμβαδίσει με το περιβάλλον και την εποχή του. Ο κόσμος αλλάζει ραγδαία, όρκοι καταπατούνται, το ατομικό συμφέρον διαμορφώνει τις σχέσεις, μια νέα, πιο «δημοκρατική» κοινωνία των πολιτών αναδύεται, ωστόσο ο Αίας στέκει αμετακίνητος, ενώ με τον θάνατό του τελειώνει μια ολόκληρη εποχή.

Αίας Facebook Twitter
Αίας. Φωτ.: Karol Jarek

Ο Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις σκηνοθετεί την πιο δημοφιλή ηρωίδα της αρχαίας τραγωδίας, την Αντιγόνη (5 & 6 Αυγούστου), σε μια σύγχρονη και επίκαιρη μεταφορά της σοφόκλειας τραγωδίας στην επομένη του Εμφυλίου στη Θήβα, όταν οι προστάτες της πόλης γιορτάζουν τη νίκη τους, προσπαθώντας να σβήσουν από τη μνήμη τους τις μέρες της ανασφάλειας και της δυστυχίας. Η νεαρή Αντιγόνη γιορτάζει την ανυπακοή της που τη φωτίζει ο ενθουσιασμός της αντίστασης στην τυραννία.

Αντιγόνη Facebook Twitter
Αντιγόνη

Το ΚΘΒΕ κατεβαίνει στην Επίδαυρο με την Ελένη του Ευριπίδη (12 & 13 Αυγούστου) σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου. Από τα λιγότερο γνωστά έργα του τραγικού ποιητή, που σχεδόν καταχρηστικά ταξινομείται ως τραγωδία, καθώς διακρίνεται και για τα κωμικά του στοιχεία, για τον αντιπολεμικό του χαρακτήρα και για την ανάδειξη αρετών όπως η δύναμη του όρκου και η ευφυΐα που προσωποποιούνται στη μορφή της κεντρικής ηρωίδας.

Με την Ιφιγένεια εν Αυλίδι (19 & 20 Αυγούστου) ολοκληρώνονται οι παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Ο σκηνοθέτης Θέμης Μουμουλίδης παρουσιάζει την κεντρική ηρωίδα να πεθαίνει για έναν μάταιο και καταστροφικό επεκτατικό πόλεμο. Μια κοινωνία σε παρακμή θυσιάζει την Ιφιγένεια η οποία ενσαρκώνει μια ολόκληρη γενιά νέων ανθρώπων. Δυόμισι χιλιάδες χρόνια αργότερα και ενώ αντικρίζουμε τα πρώτα σημάδια ενός δυστοπικού μέλλοντος, εξακολουθούμε να αναρωτιόμαστε: «Είναι δυνατόν να αλλάξουν τα πράγματα;».

Ιφιγένεια Facebook Twitter
Φωτογραφία από τις πρόβες της «Ιφιγένειας εν Αυλίδι».

Το πρόγραμμα της Μικρής Επιδαύρου αυτήν τη χρονιά ξεκινά στις 2 Ιουλίου με το μουσικό σχήμα ΤΑΚΙΜ που αποτελείται από πέντε σημαντικούς δεξιοτέχνες της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, τους Θωμά Κωνσταντίνου (ούτι, λαούτο), Αλέξανδρο Αρκαδόπουλο (κλαρίνο), Γιώργο Μαρινάκη (βιολί), Κώστα Μερετάκη (παραδοσιακά και λαϊκά κρουστά) και Γιάννη Πλαγιανάκο (κοντραμπάσο). Η παράστασή τους, που έχει τίτλο «Περιπλανώμενο» και θα πραγματοποιηθεί με τη σύμπραξη της Ελένης Βιτάλη, του Κώστα Τριανταφυλλίδη και της Σοφίας Παπάζογλου και του μουσικού Ηλία Μαντικού στο κανονάκι, είναι μια περιπλάνηση στις μουσικές της Ελλάδας.

Στις 9 Ιουλίου, ο Νίκος Κυπουργός θα παρουσιάσει μια ατμοσφαιρική βραδιά με τα «Κυπο-Θεατρικά» του, αφιερωμένη στο πολύπλευρο έργο του για το θέατρο που εκτείνεται από το αρχαίο δράμα ως το μιούζικαλ. Εκλεκτοί προσκεκλημένοι όπως ο Γιάννης Διονυσίου, ο Χρήστος Θηβαίος, η Μαρία Κατριβέση, ο Δημήτρης Πακσόγλου και η Μαρίνα Σάττι με τις Ερασμία Μαρκίδη και Έλενα Παπαδημητρίου θα ερμηνεύσουν αγαπημένα αλλά και άγνωστα τραγούδια του.

Ρίζες από βαμβάκι Facebook Twitter
Ρίζες από βαμβάκι. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Με το έργο της Κάλλιας Παπαδάκη στις 15 και 16 Ιουλίου Ρίζες από βαμβάκι, σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου, ξεκινά το θεατρικό πρόγραμμα στο μικρό αρχαίο θέατρο. Εμπνευσμένο από τον Αίαντα του Σοφοκλή, είναι τοποθετημένο σε ένα χωριό του Έβρου το καλοκαίρι το 1978 και παρουσιάζει τη ζωή ενός σύγχρονου ήρωα που νιώθει να αδικείται όταν μαθαίνει ότι ο πατέρας του έχει ορίσει μοναδικό του κληρονόμο τον μικρό του αδελφό Οδυσσέα που έμεινε κοντά του, έκανε οικογένεια και δούλεψε τη γη.

Οι Επιτρέποντες του Μενάνδρου ακολουθούν στις 22 και 23 Ιουλίου σε διασκευή και σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου, ανοίγοντας τη συζήτηση για τον έρωτα και τις σχέσεις των δύο φύλων στην εποχή μας, καθώς η έννοια της συναίνεσης εκ μέρους της γυναίκας αμφισβητείται, ενώ η αντρική επιβολή θεωρείται δεδομένη.

Επιτρέποντες Facebook Twitter
Επιτρέποντες. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφιδάς

Στις 29 και 30 Ιουλίου ο Ευριπίδης Λασκαρίδης και η OSMOSIS κάνουν πρεμιέρα με την ΤΟΥΡΝΕ, ρίχνοντας ένα βλέμμα στις αλλοπρόσαλλες ιστορίες που λέμε για τον εαυτό μας και την αρχαιότητα μέσα σε ένα θέατρο αφιερωμένο στον Διόνυσο.

Στις 5 και 6 Αυγούστου ο σκηνοθέτης Σύλλας Τζουμέρκας παρουσιάζει το έργο του Ηλία Μαγκλίνη Φάκελος Βάνκαου που είναι εμπνευσμένο από την Άλκηστη του Ευριπίδη. Πρόκειται για την περίπτωση Βάνκαου, μιας γυναίκας που βρέθηκε νεκρή σε όρθια στάση, δηλαδή χωρίς τη συνήθη μεταθανάτια μυϊκή παράλυση, η οποία εν προκειμένω αντικαταστάθηκε από μια σπάνια ακαριαία πτωματική ακαμψία.

Φάκελος Βάνκαου Facebook Twitter
Φάκελος Βάνκαου. Φωτ.: Αλεξάνδρα Ρίβα

Επίδαυρος

Άλκηστη του Ευριπίδη
Σκηνοθεσία: Johan Simons
1/7 & 2/7, 21:00

Μήδεια του Μποστ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
8/7 & 9/7, 21:00

Πέρσες του Αισχύλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
15/7 & 16/7, 21:00

Αγαμέμνων του Αισχύλου
Σκηνοθεσία: Ulrich Rasche
22/7 & 23/7, 21:00

Αίας του Σοφοκλή
Σκηνοθεσία: Αργύρης Ξάφης
29/7 & 30/7, 21:00

Αντιγόνη του Σοφοκλή
Σκηνοθεσία: Cezaris Graužinis
5/8 & 6/8, 21:00

Ελένη του Ευριπίδη
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
12/8 & 13/8, 21:00

Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη
Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης
19/8 & 20/8, 21:00

Μικρή Επίδαυρος

TAKIM - Περιπλανώμενο
2/7, 21:30

Νίκος Κυπουργός- Τα Κυπο-Θεατρικά
9/7, 21:30

Ρίζες από βαμβάκι της Κάλλιας Παπαδάκη
Σκηνοθεσία: Έφη Θεοδώρου
15/7 & 16/7, 21:30

Επιτρέποντες του Μενάνδρου
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
22/7 & 23/7, 21:30

ΤΟΥΡΝΕ
Σκηνοθεσία: Ευριπίδης Λασκαρίδης
29/7 & 30/7, 21:30

Φάκελος Βάνκαου του Ηλία Μαγκλίνη
Σκηνοθεσία: Σύλλας Τζουμέρκας
5/8 & 6/8, 21:30

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Σκύλλας

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Σκύλλας: «Ποιος είναι πραγματικά πιο pop, ο Μπετόβεν ή η Μαντόνα;»

Συνθέτης. Μεγάλωσε στον Βόλο, ζει στο Camden Town του Λονδίνου και στα Εξάρχεια της Αθήνας. Στο ντοκιμαντέρ «AFTERPOP» για τη ζωή και το έργο του, σε παραγωγή Onassis Culture, αναζητά τη διάσταση μετά το pop.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Γιάννης Μόσχος: «Τα κρατικά θέατρα θέλουν κι αυτά τον πρωταγωνιστή τους, μη γελιόμαστε»

Θέατρο / Γιάννης Μόσχος: «Θέλω να δείξω το καζάνι που κοχλάζει»

Η πρώτη Επίδαυρος του Γιάννη Μόσχου έρχεται με το Εθνικό Θέατρο και τις «Φοίνισσες», ένα έργο του Ευριπίδη που δεν βλέπουμε συχνά, και ο σκηνοθέτης μιλά για την παράσταση, για το θέατρο, αλλά και για το αν πραγματικά θέλουμε να αποφύγουμε την εμφύλια διχόνοια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λυδία Κονιόρδου: «Αν από το αρχαίο δράμα δεν έμαθα ότι κάθε πολίτης οφείλει να ασχολείται με τα κοινά, δεν έχω μάθει τίποτα»

Θέατρο / Λυδία Κονιόρδου: «Αν από το αρχαίο δράμα δεν έμαθα ότι κάθε πολίτης οφείλει να ασχολείται με τα κοινά, δεν έχω μάθει τίποτα»

Ένα τηλεφώνημα για μερικές δηλώσεις κατέληξε σε μια εκ βαθέων συνέντευξη περί θεάτρου, αρχαίου και σύγχρονου δράματος, τέχνης και πολιτικής με την κορυφαία σύγχρονη Ελληνίδα τραγωδό λίγο πριν από την πρεμιέρα των «Περσών» του Εθνικού Θεάτρου στην Επίδαυρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Χρήστος Στέργιογλου: «Οι "Όρνιθες" είναι μια παράσταση δυνατού συναισθηματισμού»

Θέατρο / Χρήστος Στέργιογλου: «Οι "Όρνιθες" είναι μια παράσταση δυνατού συναισθηματισμού»

Λίγο πριν από την Επίδαυρο και με αφορμή τον ρόλο του Έποπα στους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, που σκηνοθετεί για το ΚΘΒΕ ο Γιάννης Ρήγας, ο εξαιρετικός ηθοποιός κάνει έναν σύντομο απολογισμό της μέχρι τώρα καλλιτεχνικής του πορείας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ