ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Μην ντρέπεσαι, είναι ok να μην σου αρέσει ή ακόμα και να μην ξέρεις καν ποιος είναι ο ΛΕΞ

συναυλία lex Facebook Twitter
Μη σε θαμπώνουν οι εικόνες του πλήθους με τα βεγγαλικά και τα καπνογόνα – καπνογόνα έχει και στις συναυλίες του Παπακωνσταντίνου (και του Βασίλη και του Θανάση).
0

ΑN ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ να διευρύνεις πανηγυρικά και με άνεση το κοινό σου και συγχρόνως να προκαλείς αμηχανία, συμπλέγματα ανεπάρκειας και FOMO στους υπόλοιπους, τότε η μεγάλη συναυλία του ΛΕΞ στη Νέα Σμύρνη υπήρξε ένας αδιαμφισβήτητος θρίαμβος τόσο για τον καλλιτέχνη όσο και για μια μαζική νεανική κατάσταση που αγνοείται συστηματικά από τα μαζικά μέσα. 

Πάντα όμως δεν συνέβαινε αυτό σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό; Η ψευδαίσθηση του μεσήλικα που πιστεύει ότι μπορεί πραγματικά να αφουγκραστεί τους παλμούς (υπόγειους και μη) της νεολαίας και να αποδεσμευτεί από τις λατρεμένες προκαταλήψεις του είναι ακριβώς αυτό: μια ψευδαίσθηση και μια κρίση μέσης ηλικίας.

Δεν πειράζει, έτσι είναι αυτά. Δεν υπάρχει λόγος ούτε για αυτομαστίγωμα ούτε για αυτολύπηση ούτε για ενοχές. Πολλοί έγραψαν για τη συναυλία του ΛΕΞ (κι ας μην είχαν πάει) ότι επρόκειτο για γεγονός-ορόσημο, για μαζική κραυγή, για κοσμογονία. Μπορεί, και μακάρι.

Καθένας με τα γούστα του όμως. Μετά από δύο χρόνια συναυλιακής ακαμψίας, τούτη την καλοκαιρινή σεζόν μοιάζει να διεξάγεται μια περίεργη και πολυτελής κόντρα. Ποιος πήγε στην πιο «σημαντική» συναυλία;

Η εμφάνιση του ΛΕΞ όμως ήταν άλλου τύπου event που λειτουργούσε περισσότερο ως Μετάληψη.    

Μη στενοχωριέσαι συνειδητοποιώντας ότι έχεις χάσει επαφή με το νεανικό πρεκαριάτο. Τουλάχιστον αυτοί είναι νέοι. Το δικό μας πρεκαριάτο είναι πιο βαρύ. 

Θα ήθελα λοιπόν να απευθυνθώ σ’ εκείνους τους πάνω-κάτω συνομήλικούς μου (αν και ο ίδιος ο ΛΕΞ μεσήλικας κοντεύει πλέον τεχνικά) που ένιωσαν άσχημα και εκτός εποχής και σαν γεροντοκόροι στο ράφι επειδή αγνοούσαν το μέγεθος της δημοτικότητας και της διείσδυσης του Θεσσαλονικιού ράπερ στη νεολαία πριν αντικρίσουν με δέος τις εικόνες εκτεταμένης πυρκαγιάς και γηπεδικού χάους και τις μετασεισμικές δονήσεις που έμοιαζαν να κυριαρχούν ως ανταπόκριση από τη συναυλία του. 

Θέλω να σας πω να μη στενοχωριέστε φίλοι, συνομήλικοι, συναγωνιστές. «Κι εσύ καλοσυνάτη νοικοκυρά (όπως σατίριζε ο αείμνηστος Χάρρυ Κλυνν τη "συμπάσχουσα" προεκλογική εκφορά του αείμνηστου Λεωνίδα Κύρκου), κι εσύ επιπλοποιέ, αγρότη, συγγραφέα, θαρραλέε τραβεστί, μικροπωλητή γύφτε, Πόντιε πατριώτη, τιμωρημένε διαιτητή, σύντροφε βιομήχανε, συντρόφισσα μανικιουρίστα, ατίθασε μηχανόβιε, χεβιμεταλά, καρεκλά, απατημένη λέσβια, φρικιό…».

Κι εσύ δημόσιε υπάλληλε, ελεύθερε επαγγελματία, εκπαιδευτικέ, σεφ, barista, ΕΣΠΑτζή. Κι εσύ φιλελέ, κι εσύ συριζαίε, μη σκας και μην αναρωτιέσαι ποιοι απ' αυτούς τους (τ)ράπερ είναι δικοί μας και ποιοι με τους άλλους. Ματαιοπονείς.

Κι εσύ άκληρε/απόκληρε θείε, που λαχταράς να κάτσεις με τη νεολαία, αψηφώντας την κατακραυγή που εμπεριέχει η συναναστροφή με ανήλικους στην εποχή μας. Τι χτυπιέσαι που δεν ήσουνα στο live του ΛΕΞ; Μήπως ήξερες ότι θα γινότανε; 

Κι εσύ που τρέχεις στις βιβλιοπαρουσιάσεις για να ενισχύσεις τις εκδοτικές απόπειρες γνωστών και φίλων την ώρα που το παιδί σου διαβάζει μόνο το βιβλίο του ΛΕΞ που έχει σπάσει κάθε ρεκόρ πωλήσεων χωρίς ούτε ένα λογοτεχνικό σουαρέ. Μην το βάζεις κάτω.

Κι εσύ που διάβασες άμεσες αναλύσεις για τις πολιτικές διαστάσεις του φαινομένου, μην ανησυχείς. Κατά πάσα πιθανότητα δεν έχασες την συναυλία-συγκέντρωση-καμπή της «νέας μεταπολίτευσης». Μη σε θαμπώνουν οι εικόνες του πλήθους με τα βεγγαλικά και τα καπνογόνα – καπνογόνα έχει και στις συναυλίες του Παπακωνσταντίνου (και του Βασίλη και του Θανάση). Μη στενοχωριέσαι συνειδητοποιώντας ότι έχεις χάσει επαφή με το νεανικό πρεκαριάτο. Τουλάχιστον αυτοί είναι νέοι. Το δικό μας πρεκαριάτο είναι πιο βαρύ. 

Daily
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ