«Έτερος Εγώ: Νέμεσις»: Μπέζος, Stan και μια νέα υπόθεση για τον εγκληματολόγο Δημήτρη Λαΐνη

Είδαμε τα δύο πρώτα επεισόδια του «Έτερος Εγώ: Νέμεσις» Facebook Twitter
Τα δύο επεισόδια μοιάζουν λιγότερο να μαζεύουν τα συντρίμμια του εκρηκτικού φινάλε της δεύτερης σεζόν και περισσότερο να συστήνουν όσα θα μας απασχολήσουν σε αυτή την τελευταία.
0

Πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι από την έξοδο του «Έτερος Εγώ» στις κινηματογραφικές αίθουσες, το οποίο σημείωνε μια συμπαθητική, διακριτική εισπρακτική πορεία στις αίθουσες, όταν κατέβηκε ξαφνικά με απόφαση του σκηνοθέτη Σωτήρη Τσαφούλια, λόγω του συσχετισμού του με μια σειρά δολοφονιών της εποχής – μεγάλη ιστορία, μια σχετική αναζήτηση στο Google θα σας διαφωτίσει.

Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ο Έλληνας δημιουργός ανέβασε την ταινία στο κανάλι του στο ΥouΤube και αυτή προσέλκυσε έναν σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό θεατών που εκτίμησαν την ελληνόφωνη απόπειρά του στο είδος.

Η δεύτερη ζωή της ταινίας και η δημοφιλία της έφεραν με τη σειρά τους μια… σειρά με κεντρικό ήρωα τον Δημήτρη Λαΐνη του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, έναν καθηγητή Eγκληματολογίας με σύνδρομο Άσπεργκερ που βοηθά την αστυνομία να λύσει δολοφονίες.

Γενικότερα, νιώθεις ότι ο Τσαφούλιας ακόμα εξερευνά τις δυνατότητες και τις ικανότητές του στο μέσο και του αναγνωρίζεις ότι, σε κάθε περίπτωση, οι δυτικότροπες καλλιτεχνικές του ανησυχίες μπόρεσαν να συναντηθούν με τη δίψα του ελληνικού κοινού για μυθοπλασία και, μάλιστα, για  μυθοπλασία είδους.

Κι αν οι δολοφόνοι συνέχισαν να έχουν ως σημείο αναφοράς την αρχαία Ελλάδα, όπως και στην ταινία –στην πρώτη σεζόν είχαμε φόνους εμπνευσμένους από τον μύθο του Θησέα–, στην πορεία η σειρά ακολούθησε μια διαφορετική τροχιά, συστήνοντας μια ευρύτερη εγκληματική οργάνωση, ο εγκέφαλος της οποίας φέρει το προσωνύμιο «Ερπετό».

Σταδιακά το αστυνομικό μυστήριο έδωσε τη θέση του στην αστυνομική δράση, ένα είδος που όχι μόνο δεν ευδοκιμεί στην εγχώρια μυθοπλασία αλλά αριθμεί ελάχιστους, ξεχασμένους εκπροσώπους – θυμάστε π.χ. το «Short Fuse» (2016) ή το «The Republic» (2015);

Είδαμε τα δύο πρώτα επεισόδια του «Έτερος Εγώ: Νέμεσις» Facebook Twitter
Ο Τάσος Νούσιας ως Νίκος Βανόρτας στο «Έτερος Εγώ: Νέμεσις».

Στη δεύτερη σεζόν η ταυτότητα του «Ερπετού» αποκαλύφθηκε με έναν σεναριακό ελιγμό αλά «Usual Suspects», ενώ μια αστυνομική επιχείρηση κατέληξε σε λουτρό αίματος, με τον Λαΐνη να υφίσταται προσωπική απώλεια.

Τα δύο πρώτα επεισόδια της τρίτης και τελευταίας σεζόν, τα οποία παρακολουθήσαμε, βρίσκουν τον εγκληματολόγο σε θρήνο για την αγαπημένη του Τόνια και ελαφρώς παραγκωνισμένο.

Έτσι κι αλλιώς, το σύμπαν της σειράς έχει διευρυνθεί μέσα στα χρόνια, ο ήρωας που υποδύεται ο Δαδακαρίδης είναι πια ισότιμο κομμάτι ενός ensemble, μιας πινακοθήκης χαρακτήρων που υποδύονται μέλη της αφρόκρεμας της εγχώριας υποκριτικής σκηνής. Υπό αυτή την έννοια, έχουμε πια έναν συλλογικό ήρωα που πασχίζει να νικήσει το Κακό και τους εκπροσώπους του, δηλαδή το Ερπετό και τα τσιράκια του.

Μια μυστηριώδης έκρηξη σε ένα γραφείο τελετών κινητοποιεί το γνώριμο τμήμα των αστυνομικών αρχών, με τη φιγούρα μιας ηλικιωμένης(;) που φαίνεται να αποχωρεί από τη διπλανή πολυκατοικία λίγο πριν από το συμβάν να είναι ένα στοιχείο που πιθανότατα θα μας απασχολήσει σε επόμενα επεισόδια.

Να επισημάνουμε στο σημείο αυτό ότι τα πρακτικά εφέ των αδελφών Αλαχούζων παραμένουν αξιοθαύμαστα – μα δείτε το απανθρακωμένο πτώμα. Το Ερπετό κυκλοφορεί ελεύθερο εκεί έξω, ο οξύθυμος αστυνόμος του Τάσου Νούσια έχει τεθεί εκτός υπηρεσίας, έχοντας θεωρηθεί κύριος υπαίτιος για την αστυνομική επιχείρηση-φιάσκο και σύντομα φαίνεται ότι θα αποτελέσει και το εξιλαστήριο θύμα.

Είδαμε τα δύο πρώτα επεισόδια του «Έτερος Εγώ: Νέμεσις» Facebook Twitter
Ο Γιάννης Μπέζος στο «Έτερος Εγώ: Νέμεσις».

Και τα δύο επεισόδια μοιάζουν λιγότερο να μαζεύουν τα συντρίμμια του εκρηκτικού φινάλε της δεύτερης σεζόν –δεν τηρείται, βλέπεις, και κάποιος ενιαίος, πένθιμος τόνος– και περισσότερο να συστήνουν όσα θα μας απασχολήσουν σε αυτή την τελευταία.

Ομολογουμένως, η ανάπτυξη της πλοκής είναι κάπως βραδυφλεγής σε αυτή την εκτεταμένη εισαγωγή, νιώθεις σε σημεία ότι η σειρά κυνηγάει την ουρά της, βρίσκεις όμως καταφύγιο σε μικρές, εξωφιλμικές απολαύσεις, όπως η συνάντηση Μπέζου - Παπαδόπουλου στην ίδια σκηνή, δεκαετίες μετά τους «Απαράδεκτους», με τον πρώτο να αναρωτιέται πόσο καιρό έχουν να τα πουν, κλείνοντάς μας το μάτι, ή η εμφάνιση γνωστού αοιδού που «μεγάλωσε μέσα στην αλητεία» σε ρόλο dealer.

Γνωρίζοντας, όμως, τη δομή που ακολουθεί η σειρά, ξέρεις ότι ο Τσαφούλιας φυλάει το κρεσέντο για τα τελευταία επεισόδια.

Αν και σεναριακά οι διαλογικές περιττολογίες και επαναλήψεις επανεμφανίζονται, αφηγηματικά διαπιστώνεις μια εμφανή βελτίωση, θα εντοπίσεις ακόμα και περιστασιακά στοιχεία αιτιοκρατίας.

Παρακολουθείς π.χ. μια σκηνή αυτοσχέδιου ολιγομελούς γλεντιού με σκυλάδικα στον δρόμο, την οποία διαδέχεται μια σκηνή στο υπουργείο Δημοσίας Τάξης, με τη μετάβαση να γίνεται απότομα και από τη διαδοχή των σκηνών να γεννάται ένα σχόλιο. Βελτίωση εντοπίσαμε και στην πάγια αδυναμία της διεύθυνσης ηθοποιών.

Ακόμα, παρατηρείς ερμηνείες διαφορετικών ταχυτήτων μεν, όπου όμως φαίνεται να υπάρχει μια κοινή, πιο χαμηλότονη γραμμή, τουλάχιστον σε αυτά τα πρώτα επεισόδια. Αφανής ΜVP του καστ παραμένει ο Σπύρος Παπαδόπουλος, η φυσικότητα του οποίου μπροστά στον φακό, η γνώση τού πώς να στηθεί μπροστά σε αυτόν, χωρίς να προσπαθεί έκδηλα να μας σαγηνεύσει, και η απέριττη εκφορά του λόγου μαρτυρούν έναν ηθοποιό που κατανοεί το μέσο και τις απαιτήσεις του και θα  κάνει αυτό που είναι απαραίτητο για τη σκηνή – τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. 

Είδαμε τα δύο πρώτα επεισόδια του «Έτερος Εγώ: Νέμεσις» Facebook Twitter
O Stan στο «Έτερος Εγώ: Νέμεσις».

Γενικότερα, νιώθεις ότι ο Τσαφούλιας ακόμα εξερευνά τις δυνατότητες και τις ικανότητές του στο μέσο και του αναγνωρίζεις ότι, σε κάθε περίπτωση, οι δυτικότροπες καλλιτεχνικές του ανησυχίες μπόρεσαν να συναντήσουν τη δίψα του ελληνικού κοινού για μυθοπλασία και, μάλιστα, για  μυθοπλασία είδους –ποιος θα το περίμενε;–, ανοίγοντας τον δρόμο για περισσότερες αντίστοιχες και πιο στοχευμένες σε σχέση με το παρελθόν απόπειρες.

Και, εδώ που τα λέμε, η συνδρομή του «Έτερος Εγώ» και της επιτυχίας του σε αυτή την έκρηξη ελληνικής μυθοπλασίας και επενδύσεων σε ελληνικές σειρές που παρατηρούμε την τελευταία διετία υπήρξε καταλυτική. Και αυτό δεν το λες αμελητέο.

Το «Έτερος Εγώ: Νέμεσις» κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 13/2 στις 23.00 στην Cosmote TV.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς δημιουργείται μια καλή αστυνομική σειρά στην Ελλάδα

Pulp Fiction / Πώς δημιουργείται μια καλή αστυνομική σειρά στην Ελλάδα

Ο πρωταγωνιστής της σειράς «Έτερος Εγώ - Κάθαρσις», Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Ο ταλαντούχος ηθοποιός υποδύεται ξανά τον καθηγητή Εγκληματολογίας Δημήτρη Λαΐνη στον νέο κύκλο επεισοδίων της σειράς. Πρόκειται για το δεύτερο μέρος της τηλεοπτικής ανθολογίας του «Έτερος Εγώ», σε παραγωγή COSMOTE TV και σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια, που βασίζεται στο ομώνυμο βραβευμένο αστυνομικό θρίλερ του 2016. Από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, το «Έτερος Εγώ – Κάθαρσις» θα προβάλλεται κάθε Δευτέρα στις 23.00 και στο COSMOTE SERIES HD.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ