Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ επιστρέφει δυναμικά στο FUBAR του Νetflix

Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ επιστρέφει δυναμικά στο FUBAR του Νetflix Facebook Twitter
To FUBAR θέλει τον Σβαρτσενέγκερ πράκτορα της CIA επί 40 χρόνια, μυστικά από την οικογένειά του και έτοιμο να συνταξιοδοτηθεί.
0

«Please, allow me to introduce myself», ακούγεται να λέει ο Μικ Τζάγκερ στην αρχή του πρώτου επεισοδίου του FUBAR, τη χιλιοστή φορά που χρησιμοποιείται το «Sympathy for the Devil» σε μεγάλη και μικρή οθόνη, μα στην πραγματικότητα η φιγούρα που βλέπουμε χρειάζεται συστάσεις. Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ ανήκει στους τελευταίους άμεσα και ευρέως αναγνωρίσιμους σταρ, υπήρξε ένας ογκόλιθος του σινεμά δράσης, για χρόνια μπροστάρης του box-office και στη συνέχεια κυβερνήτης της Καλιφόρνια. Το άστρο του ανέτειλε την περίοδο που στις ΗΠΑ εδραιωνόταν ο Ρίγκαν, εφαρμόζοντας μια επιθετική πολιτική επανασύστασης και αποκατάστασης του τραυματισμένου από αποτυχημένους πολέμους στο εξωτερικό και σκάνδαλα προφίλ της υπερδύναμης. Στο πρόσωπό του η ριγκανική Αμερική βρήκε τον σταρ που θα ενσάρκωνε αυτή την πολιτική στο σινεμά, έναν γίγαντα με υπερφυσικό μυϊκό σύστημα και το bonus της έμπρακτης επαλήθευσης του «αμερικανικού ονείρου» – ήταν ένας μετανάστης που ενσωματώθηκε και πέτυχε. Γι’ αυτό η action περσόνα του Άρνι είναι εκείνη ενός Υπεράνθρωπου, ο οποίος, πριν ή αφού εξολοθρεύσει τον αντίπαλο, θα τον ξεφτιλίσει με ένα σαρκαστικό punchline, (επι)βεβαιώνοντας την υπεροχή του.

Η ώρα περνά, εδώ που τα λέμε έχεις δει και χειρότερα πράγματα στην πλατφόρμα. Βέβαια, αυτό το «καλό είναι για Netflix» έχει βλάψει το γούστο μας και την ποιότητα των παραγωγών εκεί έξω όσο λίγα πράγματα. 

Φυσικά, επειδή ο Σβαρτσενέγκερ ήταν ξύπνιος, κατάλαβε ότι, αν ήθελε να επιβιώσει, ο σαρκασμός έπρεπε να στραφεί και προς τον ίδιο και να γίνει αυτοσαρκασμός. Καθώς εξέλισσε τo action προφίλ του, δούλευε παράλληλα και το κωμικό του timing, με σκηνοθέτες πρόθυμους να αξιοποιήσουν τον όγκο του προς όφελος του κωμικού οράματός τους αντί να προσαρμόσουν το δεύτερο πάνω του – την καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία του Σλάι ο Άρνι δεν την είχε, αλλά ήταν πολύ πιο συνεργάσιμος και ταπεινός απέναντι στους σκηνοθέτες του κι αυτό τον ευνόησε. Ευτύχησε να κάνει και καλές επιλογές, δούλεψε με τον Βερχόφεν, τον ΜακΤίρναν, τον Ράιτμαν, τον Γουόλτερ Χιλ και, βέβαια, με τον Τζέιμς Κάμερον. Η τελευταία του συνεργασία με τον Κάμερον ήταν το «True Lies», μια αυτοπαρωδική κατασκοπεία δράσης και ατέλειωτου fun, όπου η σύζυγός του Τζέιμι Λι Κέρτις αγνοεί ότι δουλεύει για λογαριασμό της CIΑ και μπλέκει σε μια εξωφρενική περιπέτειά του.

Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ επιστρέφει δυναμικά στο FUBAR του Νetflix Facebook Twitter
Η Μόνικα Μπάρμπαρο στέκεται επάξια ως κινηματογραφική του κόρη μέσα στο πλάνο.

Με τη σειρά του Netflix, που παραπέμπει στο «True Lies» τόσο ως concept όσο και τονικά, πέφτει ακόμα ένα κάστρο. Μέσα σε λίγους μήνες είδαμε το αντίπαλο δέος του Σταλόνε, αλλά και τον Χάρισον Φορντ, δύο αμιγώς κινηματογραφικούς σταρ με τεράστιες επιτυχίες στο ενεργητικό τους, να πρωταγωνιστεί για πρώτη φορά σε σειρές για λογαριασμό της μικρής οθόνης. Ο Αυστριακός σταρ είναι ο τρίτος και αναρωτιέσαι αν θα απομείνει κανείς στο τέλος, καθαρά για λόγους στατιστικής – έτσι κι αλλιώς, όχι μόνο έχει απενοχοποιηθεί η μετάβαση κινηματογραφικών αστέρων στην τηλεόραση αλλά οι τελευταίοι συχνά την επιζητούν. 

To FUBAR θέλει τον Σβαρτσενέγκερ πράκτορα της CIA επί 40 χρόνια, μυστικά από την οικογένειά του και έτοιμο να συνταξιοδοτηθεί. Αναγκάζεται να αναλάβει μια τελευταία αποστολή ταξιδεύοντας μέχρι τη Γουιάνα, στο άντρο του γιου ενός παλιού στόχου του, ώστε να σώσει έναν μυστικό πράκτορα, που κινδυνεύει να αποκαλυφθεί, και να ανακτήσει ένα όπλο μαζικής καταστροφής. Εκεί θα ανακαλύψει ότι ο εν λόγω μυστικός πράκτορας είναι η κόρη του, η οποία εργάζεται επίσης ως πράκτορας της CIA επί μια δεκαετία, φυσικά εν αγνοία του. 

Σε συνάρτηση με αυτό που εκπροσωπούσε η περσόνα του στα '80s, η αναγκαιότητα των επεμβάσεων της CIA στο εξωτερικό είναι δεδομένη, τα punchlines πέφτουν βροχή, οι αυτοαναφορικές στιγμές επίσης –ακόμα και «I’m back» ακούγεται να λέει–, ενώ οι αντεγκλήσεις μεταξύ αυτού και της κόρης του, όταν αφορούν τη σχέση τους και όχι τη δουλειά, κινούνται στο γλυκανάλατο μήκος κύματος ταινιών όπως το «Kindergarten Cop» ή το «Jingle all the way». Ο Άρνι «φτύνει» τις ατάκες με αλάνθαστο κωμικό ένστικτο, ακόμα κι όταν το σενάριο δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, το εκτόπισμά του είναι τέτοιο, δε, που συλλογίζεσαι όσους επιγόνους του παρέλασαν επί της οθόνης στο πρόσφατο Fast X και σκέφτεσαι ότι τρώει δέκα τέτοιους στην καθισιά του.

Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ επιστρέφει δυναμικά στο FUBAR του Νetflix Facebook Twitter
Με τη σειρά του Netflix, που παραπέμπει στο «True Lies» τόσο ως concept όσο και τονικά, πέφτει ακόμα ένα κάστρο.

Η σειρά προσπαθεί να μιμηθεί μεγάλες δόξες του πρωταγωνιστή, μα η παραγωγή είναι μικρότερη, το αποτέλεσμα οπτικά αδιάφορο, με τη δράση πεισματικά (και τηλεοπτικά) περιορισμένη στο κέντρο του κάδρου, ενώ το υλικό δεν επαρκεί για να στηρίξει οκτώ επεισόδια. Όμως το tempo είναι γρήγορο, χωρίς να καταλύει την έννοια της αφήγησης, όπως πράττουν εσχάτως ουκ ολίγα netflix-ικά προϊόντα, και η Μόνικα Μπάρμπαρο στέκεται επάξια ως κινηματογραφική του κόρη μέσα στο πλάνο. Η ώρα περνά, εδώ που τα λέμε έχεις δει και χειρότερα πράγματα στην πλατφόρμα. Βέβαια, αυτό το «καλό είναι για Netflix» έχει βλάψει το γούστο μας και την ποιότητα των παραγωγών εκεί έξω όσο λίγα πράγματα – θα επεκταθούμε στο μέλλον, με άλλη αφορμή. Προς το παρόν, χαιρόμαστε που ξαναβλέπουμε τον Άρνι στην οθόνη κι ελπίζουμε μια πιθανή θετική υποδοχή της σειράς από το κοινό να ανοίξει τον δρόμο για μεγαλύτερα και καλύτερα πρωταγωνιστικά οχήματα στο άμεσο μέλλον. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM