Το «Moving» μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση

Το «Μοving» μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
«Μοving» εκτός από μετακίνηση σημαίνει και συγκίνηση και υπάρχουν άπειρες στιγμές που σε αγγίζουν σε ένα βαθύτερο συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό είναι το μεγαλύτερο προσόν της σειράς.
0


«Η ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ φέρνει και μεγάλη ευθύνη», λέει ο θείος Μπεν στον Πίτερ Πάρκερ, aka Spiderman, σε μια από τις πιο διάσημες ατάκες του λατρεμένου κόμικ. Στο νοτιοκορεατικό «Μοving», την πολυαναμενόμενη σειρά με υπερήρωες που μόλις βγήκε στην πλατφόρμα του Disney+, «η μεγάλη δύναμη φέρνει ακόμη μεγαλύτερα οικογενειακά δράματα», όπως πολύ εύστοχα παραποιεί τον τίτλο το ΝΜΕ στην κριτική του.

Η υπόθεση διαδραματίζεται στη σύγχρονη Κορέα και αφορά ανθρώπους με υπερδυνάμεις που κρύβουν τις ικανότητές τους για να προστατέψουν τους αγαπημένους τους και να ζήσουν μια κανονική ζωή. «Μοving» σημαίνει μετακίνηση και δείχνει ότι αυτά τα άτομα συχνά μεταφέρουν τις οικογένειες τους από πόλη σε πόλη για να διατηρήσουν την ταυτότητά τους κρυφή. Μπορεί η πλοκή να φαίνεται απλή εκ πρώτης όψεως, αλλά οι ανήσυχοι γονείς συμπεριφέρονται έτσι επειδή τα παιδιά τους έχουν κληρονομήσει τις δυνάμεις τους και αυτό δημιουργεί μια σειρά από ανυπέρβλητα προβλήματα.

Στην καρδιά του «Moving» βρίσκεται ο Bong-seok (Lee Jung-ha), ένα ατσούμπαλο και υπέρβαρο αγόρι που μπορεί να πετάξει, και η γνωριμία του με μια καινούργια μαθήτρια που καταφτάνει στην τάξη του. Είναι τόσο αξιολάτρευτη η σχέση μεταξύ τους που κρατάει το ενδιαφέρον αμείωτο σε όλα τα επεισόδια της σειράς, περισσότερο από τις παράλληλες ιστορίες που θέλουν τους νεαρούς ήρωες να κινδυνεύουν από κάποια κυβερνητική συνωμοσία.

Η σειρά βασίζεται στο δημοφιλές online manhwa (τη νοτιοκορεατική εκδοχή των manga) του Kang Full, ο οποίος έχει αναλάβει και το σενάριο εδώ. Ο Kang Full θεωρείται από τους πρωτοπόρους κομίστες στον χώρο των webtoons στη χώρα του και έξω από αυτή.

Το Moving μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
Ο Bong-seok καταπιέζει τις δυνάμεις του εξαιτίας της υπερπροστατευτικής μητέρας του - η οποία τον ταΐζει κυριολεκτικά για μείνει στο έδαφος.

Αυτοδίδακτος και χωρίς κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση στο γράψιμο ή στο σχέδιο, αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κόμικς, ζωγραφίζοντας πόστερ για τις φοιτητικές εκδηλώσεις του πανεπιστημίου του, και πήρε το παρατσούκλι του επειδή φορούσε συνέχεια πράσινα ρούχα. Η λέξη «full» (풀) –προφέρεται pul (πουλ)– σημαίνει γρασίδι στα κορεατικά. Αφού οι εκδοτικοί οίκοι έδειξαν μηδαμινό ενδιαφέρον για τη δουλειά του, αποφάσισε να στραφεί προς το διαδίκτυο για να δημοσιεύσει εκεί τα κόμικς του, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. Όλα αυτά το 2002. Σήμερα πολλά από αυτά έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο, ενώ δουλεύει και ως σεναριογράφος.

Για να επιστρέψουμε στη σειρά, στην καρδιά του «Μοving» βρίσκεται ο Bong-seok (Lee Jung-ha), ένα ατσούμπαλο, καλόκαρδο και υπέρβαρο αγόρι που μπορεί να πετάξει, και η γνωριμία του με μια καινούργια μαθήτρια που καταφτάνει στην τάξη του.  Είναι τόσο αξιολάτρευτη η σχέση μεταξύ τους που κρατάει το ενδιαφέρον αμείωτο σε όλα τα επεισόδια της σειράς, περισσότερο από τις παράλληλες ιστορίες που θέλουν τους νεαρούς ήρωες να κινδυνεύουν από κάποια κυβερνητική συνωμοσία, με τους κακούς να προσπαθούν να τους εξοντώσουν.

Ο Bong-seok, π.χ., καταπιέζει τις δυνάμεις του εξαιτίας της υπερπροστατευτικής μητέρας του – η οποία τον ταΐζει κυριολεκτικά για μείνει στο έδαφος. Ανάλογα προβλήματα και διλήμματα βλέπεις να αντιμετωπίζουν όλοι οι πρωταγωνιστές, όχι μόνο αυτός. Είναι από τις σπάνιες φορές που βλέπεις έναν ηθοποιό να μοιάζει με κανονικό έφηβο, με ακμή και ρεαλιστικά άγχη, και όχι κάποια ωραιοποιημένη εκδοχή της συγκεκριμένης ηλικίας. Σε μια δυτική σειρά –πόσο μάλλον σε κορεατική– αυτό μοιάζει σχεδόν απίθανο.

Το Moving μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
Οι νεαροί ήρωες κινδυνεύουν από κάποια κυβερνητική συνωμοσία, με τους κακούς να προσπαθούν να τους εξοντώσουν.

Το «Μοving» έχει προκαλέσει τόσες συζητήσεις επειδή πρόκειται για την πρώτη κορεατική σειρά που είναι πέρα για πέρα δυτικοποιημένη. Αυτό το καταλαβαίνεις από την παραγωγή –που είναι πανάκριβη–, τα εξαιρετικά εφέ και κυρίως τη διάρκεια των επεισοδίων, που είναι 40 λεπτά αντί για 60+ όπως γίνεται συνήθως στα k-dramas. 

Θυμίζει αρκετά το «Ηeroes» ή το «Misfits», αν και έχουν περάσει τόσα χρόνια από αυτές τις σειρές –και τόση απογοήτευση ταυτόχρονα για το πώς εξελίχθηκαν– που δεν θυμάμαι καν τι συνέβαινε. Επιπλέον έχει αυτό το coming of age στοιχείο που συναντάς σε σειρές επιστημονικής φαντασίας και τρόμου όπως το «Stranger Things».

Το Moving μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
Το «Μοving» έχει ένα πολύ σκοτεινό υπόβαθρο και είναι πολύ brutal στις σκηνές δράσεις - στα όρια του gore.

Δεν πρέπει κανείς να ξεγελαστεί από το ρομάντσο που εξελίσσεται μεταξύ του πρωταγωνιστικού ζευγαριού. Μπορεί να είναι η κινητήρια δύναμη του, το «Μοving», όμως, έχει ένα πολύ σκοτεινό υπόβαθρο και είναι πολύ brutal στις σκηνές δράσεις – στα όρια του gore, θα έλεγα. Ναι, είναι υπερβίαιο και η κάμερα δεν αποτρέπει τον φακό της όταν ένα ανθρώπινο σώμα έρχεται αντιμέτωπο με μια υπεράνθρωπη γροθιά, παραμορφώσεις και τόνους αίμα.

Πέρα από αυτό, όμως, «moving» εκτός από μετακίνηση σημαίνει και συγκίνηση και υπάρχουν άπειρες στιγμές που σε αγγίζουν σε ένα βαθύτερο συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό είναι το μεγαλύτερο προσόν της σειράς. Σίγουρα, από τα καλύτερα k-dramas της χρονιάς. Θα ολοκληρωθεί σε 20 επεισόδια και είναι ιδανική για τις ήσυχες ημέρες του Αυγούστου. Αυτήν τη στιγμή μπορεί κανείς να πετύχει τα πρώτα επτά επεισόδια στο Disney+ –τα οποία βλέπονται απνευστί–, ενώ κάθε εβδομάδα θα κυκλοφορούν δύο επεισόδια.

Moving Official Trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ