Fingernails: Tι είναι αυτό που το λένε αγάπη σε δύσκολους καιρούς;

Fingernails Facebook Twitter
Η Άννα συζεί με τον Ράιαν, έναν καθόλα ok, πλην όμως βαρετό τύπο, που δειγματοληπτικά ταιριάζει απόλυτα μαζί του.
0

Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη αλλά σε δύσκολους καιρούς, αναρωτιέται ο Χρήστος Νίκου στο Fingernails την αγγλόφωνη, σε παραγωγή Κέιτ Μπλάνσετ, δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα μετά το υπέροχο ντεμπούτο του με τα Μήλα, μαζί με τους πρωταγωνιστές του, την αφοσιωμένη Άννα (Τζέσι Μπάκλεϊ) και τον ευαίσθητο Αμίρ (Ριζ Αχμέντ) που εργάζονται στο Ινστιτούτο Αγάπης του ιδεαλιστή Ντάνκαν (Γουίλσον) και καθοδηγούν ζευγάρια μέχρι την τελική και πιο δύσκολη δοκιμασία της απόδειξης της έλξης της, δηλαδή στο να ξεριζώσουν ένα νύχι τους και να το σκανάρουν, για να διαπιστώσουν, μέσω του πορίσματος ενός παλιομοδίτικου ηλεκτρονικού υπολογιστή, αν όντως ταιριάζουν ή όχι!

Μια «προειδοποίηση» πριν από τους τίτλους αρχής πως οι πρώτες ενδείξεις ανεπαρκούς καρδιακής λειτουργίας εμφανίζονται στα νύχια του ανθρώπου τοποθετεί την ταινία σε ένα άχρονο και δυστοπικό σύμπαν αισθηματικής επιστημονικής φαντασίας, περίπου στο πλαίσιο του λανθιμικού και φιλιππικού Αστακού, όχι όμως και στο ίδιο πνεύμα, αφού το «Fingernails» εξερευνά τη ρομαντική πλευρά της ατόφιας ερωτικής επαφής, αγγίζοντας τις ποιητικές εκφάνσεις ενός ζευγαριού που καλείται να ξεπεράσει συναισθηματικούς δισταγμούς, διατεταγμένους περιορισμούς και μια φωτογενή, πολύ αξιοπρόσεχτη αίσθηση αιδούς που μεγεθύνεται από τα εξαιρετικής εκφραστικότητας και ερμηνευτικής δεινότητας πρόσωπα της Μπάκλεϊ και του Αχμέντ όταν έρχονται κοντά και κυρίως όποτε αποφεύγουν να «καρφωθούν» από το αμοιβαίο ενδιαφέρον που τρέφουν ο ένας για τον άλλο.

Tο «Fingernails» εξερευνά τη ρομαντική πλευρά της ατόφιας ερωτικής επαφής, αγγίζοντας τις ποιητικές εκφάνσεις ενός ζευγαριού που καλείται να ξεπεράσει συναισθηματικούς δισταγμούς.

Fingernails Facebook Twitter
Oι πρωταγωνιστές της ταινίας είναι η αφοσιωμένη Άννα (Τζέσι Μπάκλεϊ) και ο ευαίσθητος Αμίρ (Ριζ Αχμέντ).

Η Άννα συζεί με τον Ράιαν (Τζέρεμι Άλαν Γουάιτ, υποψήφιος για Emmy για το τηλεοπτικό The Bear), έναν καθόλα ok, πλην όμως βαρετό τύπο που δειγματοληπτικά ταιριάζει απόλυτα μαζί του, και ο Αμίρ λέει πως έχει σύντροφο, αν και φαίνεται πως κρύβει ένα βαρύ μυστικό και σίγουρα δεν διάγει ευχάριστο ή ανέφελο βίο. Επιλέγοντας, όπως και στα «Μήλα», ένα συμβολικό εύρημα για να αναπτύξει έναν μικρόκοσμο μελαγχολίας και να στοχαστεί πάνω στην ανθρώπινη τρυφερότητα σε μια εχθρική, αναίσθητη κοινωνία, παραμένοντας νηφάλιος απέναντι στην ανατριχιαστική φύση του κυριολεκτικού «ξενυχιάσματος», ο Νίκου, μαζί με τους σεναριογράφους Σταύρο Ράπτη και Σαμ Στάινερ, δείχνει αβίαστα, για μία ακόμη φορά, τις ικανότητές του στη σταδιακή, βαθιά προσέγγιση των χαρακτήρων, ενσωματώνοντας οργανικά το ιδιάζον του τέχνασμα, αν και αφήνει στο δραματικό πεπρωμένο της ταινίας τις πολλαπλές συνέπειες που θα μπορούσε να έχει στους απομονωμένους χαρακτήρες που την κατοικούν. 

Η ταινία «Fingernails» κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους και στο Apple TV+ στις 3/11.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Bear: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Daily / «The Bear»: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Έχουν καταντήσει μπανάλ οι προσδιορισμοί «αυθεντικό» και «ανθρώπινο», ταιριάζουν όμως απολύτως στους ρυθμούς και στο ύφος αυτής της εξαιρετικής νέας σειράς που προσφέρει μαθήματα ζωής και συντροφικότητας χωρίς ίχνος διδακτισμού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Μυθολογίες / Ένα Dogville με Vanilla sky: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Εκτός από το «Dogville» του Τρίερ, ο τραγουδοποιός θυμάται πού, πότε και με ποιους έχει δει τις αγαπημένες του ταινίες. Θυμάται επίσης ότι, αν και στην αρχή βαρέθηκε τη «Συνεκδοχή» του Κάουφμαν, εκ των υστέρων συνειδητοποίησε πως η ταινία μιλάει για τους αξεδιάλυτους εφιάλτες μας.
Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ