Τα παράθυρα ή Θέα
Μικροί (απο) χαιρετισμοί της χρονιάς στο Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Πριν ή μετά το μάθημα, πλησιάζοντας την θέα, περιμένοντας την έκπληξη, την φοιτητική ζωή σε συνεχή ροή. Πρόκειται για το ραντεβού της εβδομάδας στα παράθυρα των αιθουσών διδασκαλίας, μια συνήθεια του εκάστοτε ακαδημαϊκού εξαμήνου που αναζητά την απελευθερωτική κίνηση καταγραφής του θέματος.
Είναι σίγουρα όλα αυτά μαζί αλλά κυρίως η τελετουργία αυτή αφορά ένα προσωπικό στοίχημα στην εμμονή της παρατήρησης : Να μην ξεχάσω την φωτογραφική καταγραφή στις οπτικές συμπτώσεις της καθημερινότητας.
Επίκουρη καθηγήτρια
Η Ηώ Πάσχου έλαβε το διδακτορικό της δίπλωμα στην Ιστορία της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο της Σορβόνης (Paris I-Sorbonne, Institut d’Art et d’Archéologie) υπό την επίβλεψη του καθ. Philippe Dagen, με τίτλο «Προς μία αρχαιολογία των εικόνων: Η σχέση του ανθρώπου με τα μνημεία μέσα από τη φωτογραφία στην Ελλάδα από το 19ο έως τον 20ό αιώνα». Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (DEA) από το ίδιο πανεπιστήμιο με αντικείμενο μελέτης την ιστορία και την αισθητική της φωτογραφίας, το οποίο παρακολούθησε με υποτροφία του ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης».
Στο Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής διδάσκει από το 2009, ενώ το διάστημα 2007-2010 εργάστηκε ως λέκτορας φωτογραφίας (Π.Δ.407/80) στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και στη Γαλλία: στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, στο Maison de l’Orient et de la Méditerranée (Λιόν), στο Maison Méditerranéenne des Sciences de l’Homme (Université d’Aix-en-Provence), στο Institut National d’Histoire de l’Art (Παρίσι). Επίσης έχει συνεργαστεί σε ερευνητικά προγράμματα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Marina Abramovitch Institute.
Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα (Photosynkyria, Athens Photo Festival, κ.α) και στο εξωτερικό (Γαλλία, Λουξεμβούργο, Ιταλία, Βέλγιο) ενώ έργα της έχουν παρουσιαστεί και σε αρκετές ομαδικές (Centre Photographique d’Ile-de-France, Cité Internationale des Arts στο Παρίσι, Μουσείο Μπενάκη, Σπίτι της Κύπρου, κ.ά.).
Γνωστικό αντικείμενο : Κριτική θεωρία της φωτογραφίας
Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Ιστορία και αισθητική της φωτογραφίας, σχέση αρχαιολογίας και φωτογραφίας, αρχαίο τοπίο και αστικός τόπος ως θέμα αναπαράστασης, μνημεία-μνήμη, η ψευδής αλήθεια της φωτογραφίας.