ΣΥΡΙΖΑ στα άκρα

ΣΥΡΙΖΑ στα άκρα Facebook Twitter
Αυτό που παίζεται αυτές τις μέρες είναι θέατρο για μια ειλημμένη απόφαση και ο καβγάς είναι για το ποιος θα κρατήσει το κόμμα με τα «ασημικά». Φωτ.: Γιάννης Παναγόπουλος/Eurokinissi
0


ΟΙ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ
η λεγόμενη «φρουρά» του Τσίπρα επιχειρεί να αποκλείσει τον Στέφανο Κασσελάκη από το να διεκδικήσει ξανά την ηγεσία του κόμματος τον κάνουν να μοιάζει με ήρωα του Κάφκα, έτσι που βρέθηκε ξαφνικά μπλεγμένος στα γρανάζια της κομματικής γραφειοκρατίας. Το σκηνικό είναι σχεδόν εφιαλτικό. Δεν υπάρχουν κανόνες, ενώ δεν τηρούνται ούτε τα προσχήματα και ο βασικός λόγος για τον οποίο όλα αυτά υποβαθμίζονται στον δημόσιο διάλογο είναι το κωμικό στοιχείο που ενυπάρχει σε πολλές πτυχές της καθημερινότητας του ΣΥΡΙΖΑ και τα σκεπάζει.

Από εκεί που, όταν εμφανίστηκε πριν από ενάμιση χρόνο στον ΣΥΡΙΖΑ ο Στέφανος Κασσελάκης, του άνοιγαν όλες τις πόρτες, τη μία μετά την άλλη, μέχρι να βρεθεί καλοδεχούμενος στο γραφείο του προέδρου στην Κουμουνδούρου, τώρα του κλείνουν πόρτες και παράθυρα, ενώ τον έχουν πετάξει έξω από το γραφείο στο οποίο είχε εγκατασταθεί και του πήραν τα κλειδιά. Τότε τον παρουσίαζαν ως το καλύτερο βιογραφικό, τώρα περίπου ως απατεώνα. Τότε δεν τους ενοχλούσε τίποτα σε αυτόν, τώρα τους ενοχλούν όλα. 

Το θέμα είναι ότι από την αρχή στον ΣΥΡΙΖΑ η κομματική γραφειοκρατία γνώριζε πολύ καλά ποιος ήταν ο Κασσελάκης, αλλά τους έκανε. Τότε τον παρουσίαζαν ως αριστερό χωρίς να πτοούνται ούτε από τα παλιά άρθρα του, ούτε από την περιουσία του ή το πολυτελές του lifestyle. Όλα αυτά τα δικαιολογούσαν. Δεν υπάρχει κάτι που δεν γνώριζαν και το έμαθαν τώρα. Όταν η υποψηφιότητά του πέρσι ήταν απέναντι στην Αχτσιόγλου, όλοι αυτοί που σήμερα του επιτίθενται τον αγκάλιαζαν, με πρώτους εκείνους που σήμερα είναι οι πιο επιθετικοί, όπως ο Γ. Τσίπρας, η Όλγα Γεροβασίλη και ο Χρ. Σπίρτζης.

Όσο ακραίο ήταν πέρσι ότι του έστρωσαν κόκκινο χαλί και τον οδήγησαν στην ηγεσία του κόμματος, παρουσιάζοντάς τον ως πολιτικό με μεγάλο χάρισμα που θα νικούσε «τη δεξιά του Μητσοτάκη», άλλο τόσο ακραίο είναι και φέτος που, αντί να τον αντιμετωπίσουν πολιτικά, φτιάχνουν νέους φωτογραφικούς κανονισμούς για να τον αποκλείσουν.

Παραδόξως, και αυτό τονίζεται από πολλούς παρατηρητές, ο μόνος που έχει κάνει την αυτοκριτική του στον ΣΥΡΙΖΑ, ο μόνος που έχει πει πως έκανε λάθη και ζητάει να μη διαγραφεί ο Κασσελάκης, αλλά να αντιμετωπιστεί πολιτικά, είναι ο Παύλος Πολάκης. Η «φρουρά» βλέπει τις επιδόσεις του στις δημοσκοπήσεις και φοβάται ότι, αν γίνουν εκλογές, μπορεί να τις κερδίσει. Αυτό δεν είναι διατεθειμένη να το επιτρέψει και η απόφαση έχει ληφθεί εδώ και καιρό. Το θέμα είναι, όμως, ότι δεν μπορεί να τον εμποδίσει, χωρίς να εκτίθεται και χωρίς να τραυματίζει και να συρρικνώνει κι άλλο τον ΣΥΡΙΖΑ με τις αντιθεσμικές της μεθοδεύσεις. 

Όσο ακραίο ήταν πέρσι ότι του έστρωσαν κόκκινο χαλί και τον οδήγησαν στην ηγεσία του κόμματος, παρουσιάζοντάς τον ως πολιτικό με μεγάλο χάρισμα που θα νικούσε «τη δεξιά του Μητσοτάκη», άλλο τόσο ακραίο είναι και φέτος που, αντί να τον αντιμετωπίσουν πολιτικά, φτιάχνουν νέους φωτογραφικούς κανονισμούς για να τον αποκλείσουν, διαρρέουν επιλεκτικά προσωπικά δεδομένα του και προσπαθούν με κάθε τρόπο να τον ωθήσουν σε συμπεριφορές που θα τον απομακρύνουν. 

Τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχε συμβεί, αν ο ΣΥΡΙΖΑ συμπεριφερόταν θεσμικά, με σεβασμό στην ιστορία του και στους κανόνες. Το «πόθεν έσχες» του Κασσελάκη δεν ήταν για αυτούς θέμα μέχρι πρότινος και το υπερασπίζονταν όταν δεχόταν επιθέσεις για αυτό από τη Νέα Δημοκρατία (προβλήματα με το «πόθεν έσχες» τους είχαν και άλλα εύπορα στελέχη της «φρουράς Τσίπρα», όπως η Όλγα Γεροβασίλη, ο Αλέκος Φλαμπουράρης κ.ά., αλλά πάντα το κόμμα τα κάλυπτε όλα αυτά). 

Παρομοίως, τώρα αντιλήφθηκαν όλοι αυτοί ότι ο Βαγγέλης Αντώναρος δεν είναι αριστερός και ορισμένα στελέχη ζητούν να φύγει για τον «απρεπή» λόγο του. Για τον Αντώναρο, όμως (πριν διχαστούν για τον Κασσελάκη), στον ΣΥΡΙΖΑ έλεγαν ότι είναι ένας «προοδευτικός διανοούμενος» και θεωρούσαν σπουδαίες τις εκτιμήσεις και τις αναλύσεις του. Τώρα κάποιοι λένε ότι «τους κάνει ρεζίλι» και τον χρεώνουν στον Κασσελάκη, παραβλέποντας ότι στον ΣΥΡΙΖΑ τον έφερε ο Τσίπρας και ότι πάντα έτσι μιλούσε. 

Αυτό που παίζεται αυτές τις μέρες είναι θέατρο για μια ειλημμένη απόφαση και ο καβγάς, όπως έχουμε ξαναγράψει, είναι για το ποιος θα κρατήσει το κόμμα με τα «ασημικά». 

Ο Στέφανος Κασσελάκης έχει κι αυτός κάποια στελέχη και βουλευτές που είναι μαζί του και φαίνεται πως τον υποστηρίζει σημαντικό μέρος της βάσης. Εχθές που επισκέφθηκε τη Νέα Σμύρνη, τον υποδέχθηκαν ένθερμα πολλά μέλη και κόσμος του ΣΥΡΙΖΑ που φώναζε «Στέφανε, θυμήσου, η βάση είναι μαζί σου». Μαζί του πάντως εχθές ήταν και η Θεοδώρα Τζάκρη, ο Γιάννης Σαρακιώτης, η Γιώτα Πούλου, η Ραλλία Χρηστίδου, η Κυριακή Μάλαμα, ο Αλέξανδρος Αυλωνίτης, ο διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Θάνος Μωραΐτης, οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές Νάσος Παπαργυρόπουλος και Μέλπω Λεκατσά.

Όσο πιο φανερή γίνεται η προσπάθεια να τον αποκλείσουν και να τον διαγράψουν από το κόμμα, τόσο περισσότερο κερδίζει τη συμπάθεια των μελών του ΣΥΡΙΖΑ. Οι ενέργειες της κομματικής γραφειοκρατίας του ΣΥΡΙΖΑ μάλλον ανεβάζουν τη δημοτικότητά του και αυτό έχει αρχίσει να τους προβληματίζει λίγο – αν και δεν μοιάζει ικανός λόγος για να υποχωρήσουν. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολάκης: Αντίθετος στη διαγραφή Κασσελάκη – «Να πάρει πίσω το απαράδεκτο εξώδικο»

Πολιτική / Πολάκης: Αντίθετος στη διαγραφή Κασσελάκη – «Να πάρει πίσω το απαράδεκτο εξώδικο»

Παράλληλα, πρότεινε να οριστεί συνάντηση μεταξύ των υποψηφίων, είτε όλοι μαζί είτε με εκπροσώπους, για να καθοριστούν οι ημερομηνίες των debate, με στόχο την ουσιαστική πολιτική αντιπαράθεση
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Οπτική Γωνία / Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ