Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Στα έργα του Στρίντμπεργκ ο τόπος μεταμορφώνεται πάντα σε ρωμαϊκή αρένα, με τα φύλα να συγκρούονται σαν να το υπαγορεύει η ίδια η φύση. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
0

Η ώρα πριν από την πρόβα της Λένας μοιάζει με προετοιμασία στο φροντιστήριο. Κάποιος περνάει με τη βοηθό της λόγια στη σκηνή, κάποιος διαβάζει, οι τεχνικοί αλλάζουν και στήνουν το σκηνικό, μια διαρκής βαβούρα μάς συνοδεύει, ο μουσικός δοκιμάζει ήχους. Κανένας δεν σκρολάρει στο κινητό του. Είναι μια μέρα που δεν υπάρχει ησυχία· ποτέ δεν υπάρχει ησυχία στις πρόβες της Λένας, δεν ακούγεται το «πάμε» και μετά πέφτει απόλυτη σιωπή, αλλά με έναν περίεργο τρόπο όλοι είναι συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουν.

Μπορεί κανείς να το πει χαρά αυτό. Ή, όπως λέει ο Λοχαγός του έργου: «Μήπως είναι μια λέξη η χαρά γνωστή; Εμένα δεν μου λέει τίποτα, μου είναι άγνωστη λέξη». Πλησιάζοντας προς τη μεριά που καθόμαστε με τον Κ. μάς ρωτάει: «Μήπως ξέρετε εσείς; Έχετε ακούσει μια λέξη που λέγεται χαρά; Φαίνεστε χαρούμενη κάπως, μήπως γνωρίζετε τι ακριβώς σημαίνει χαρά; Έχετε αισθανθεί κάποιο τέτοιο συναίσθημα τελευταία;» και χωρίς να πάρει απάντηση απομακρύνεται προς τη σκηνή.

Στο σπίτι στο οποίο διαδραματίζεται η «Ορέστεια του Στρίντμπεργκ» μπαινοβγαίνουν πέντε ηθοποιοί. Η Ευδοκία Ρουμελιώτη, ο Χρήστος Σαπουντζής, ο Χρήστος Μαλάκης, η Μαρία Μοσχούρη και ο Γιάννης Μπαριτάκης είναι τα πρόσωπα των έργων του Στρίντμπεργκ ή τα πάσχοντα πρόσωπα όλων των έργων, που βασανίζονται ακατάπαυστα στο «εγώ» και το «εμείς μαζί», φυλακισμένα στη σύμβαση που κρατά «για πάντα».

Κάποιοι μένουν εκατό χρόνια σε μια σχέση γιατί φοβούνται τη μοναξιά και θέλουν να μείνουν στην ασφάλεια, άλλοι δεν θέλουν την ασφάλεια και, αν βρουν μια ρωγμή, τα κάνουν όλα ρημαδιό και φεύγουν, ρισκάροντας να μείνουν μόνοι. Οι προτεραιότητες του καθενός δεν είναι θέμα δύναμης αλλά ανάγκης.

Η ξύλινη επένδυση του σκηνικού με αυτό το βαρετό, καταθλιπτικό καφέ χρώμα φτάνει μέχρι το ταβάνι, οι πολυθρόνες του μασάζ αντικαθιστούν τα έπιπλα και ένα πιάνο μοιάζει να είναι σε αναμονή μιας λιγότερο καταθλιπτικής σκηνής. Θα μπορούσε αυτό το σκηνικό να είναι μια νησίδα με τρεις περιοχές, όσα και τα έργα του Στρίντμπεργκ που είναι η αφετηρία αυτής της πρωτότυπης σύλληψης. Θα μπορούσε να είναι το σπίτι του Έντγκαρ και της Άλις στο σουηδικό αρχιπέλαγος, στον «Χορό του θανάτου», ένα φρούριο-φυλακή ή το σαλόνι του ξενοδοχείου όπου συναντιούνται τα πρόσωπα του ερωτικού τριγώνου στους «Δανειστές», ένα μέρος περίπου αδιάφορο και ψυχρό ή πληκτικό, εκεί που συναντιούνται μια σύζυγος και μια ερωμένη στην «Πιο Δυνατή».

CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Οι δυο ηθοποιοί γύρω από τους οποίους περιστρέφονται τα γεγονότα και οι ερμηνείες των τραυματικών αυτών σχέσεων (Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστος Σαπουντζής) είναι ένα ζευγάρι που αναφέρεται πρωτίστως στον «Χορό του θανάτου». Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Στα έργα του Στρίντμπεργκ ο τόπος μεταμορφώνεται πάντα σε ρωμαϊκή αρένα, με τα φύλα να συγκρούονται σαν να το υπαγορεύει η ίδια η φύση. Το θηλυκό στοιχείο, που του ασκεί μια αντιφατική έλξη, έχει μοιραίο βάρος.

«Ζω σαν φυλακισμένη εδώ μέσα, με διοικεί και με επιτηρεί ένας άντρας που μια ζωή μισούσα και μισώ τόσο πολύ που την ημέρα που θα πεθάνει θα γελάω από ευτυχία, θα πετάξω από τη χαρά μου. Είναι εξάρτηση, μια φορά χωρίσαμε για πέντε χρόνια και μέναμε στο ίδιο σπίτι.

Καταλαβαίνεις αρρώστια; Μόνο ο θάνατος μπορεί να μας χωρίσει εμάς, γι' αυτό και τον περιμένουμε σαν λύτρωση, σαν τη μόνη σωτηρία», λέει η Άλις, στο πρόσωπο της οποίας η Κιτσοπούλου συνοψίζει όλες τις ηρωίδες του Στρίντμπεργκ, σαν ανάγλυφο σε μια σπουδή στον έγγαμο βίο, τη φθορά και τα αδιέξοδα της συμβίωσης, σε μια μονομαχία στην οποία επιστρατεύονται όλα τα όπλα, με τους ήρωες να επιδίδονται με πρωτοφανή κυνισμό στην αναπόφευκτη εξόντωση των «αντιπάλων» και του εαυτού τους.

Η Κιτσοπούλου συνδέει τα έργα του Στρίντμπεργκ και τα φέρνει κατευθείαν στη δική μας εποχή σαν άτυπη τριλογία που θα μπορούσε να αναφέρεται και στην «Ορέστεια» του Αισχύλου, κρατώντας τα κοινά χαρακτηριστικά τους. Οι συμβολισμοί, η ωμότητα, οι μάταιοι έρωτες, η άσκοπη βαναυσότητα, η αποκαθήλωση της πίστης, ο δυστυχής συζυγικός βίος, η λαγνεία της εξουσίας, στοιχεία που κυριαρχούν στα έργα του, αποτελούν και θα αποτελούν εκρηκτικά και πολυσυζητημένα πεδία ψυχολογικής ανάλυσης.

Οι δυο ηθοποιοί γύρω από τους οποίους περιστρέφονται τα γεγονότα και οι ερμηνείες των τραυματικών αυτών σχέσεων (Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστος Σαπουντζής) είναι ένα ζευγάρι που αναφέρεται πρωτίστως στον «Χορό του θανάτου», το οποίο στη μεταγραφή και απόδοσή του εμπλουτίζεται από στοιχεία των άλλων δυο έργων.

CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Τα τρία αυτά έργα του Στρίντμπεργκ έχουν κοινό θέμα τον γάμο, πράγμα που έδωσε την ελευθερία στη Λένα Κιτσοπούλου να παίξει με τον τίτλο. Όπως στην «Ορέστεια», η τραγωδία της εκδίκησης και του ψυχικού φόνου παίρνει χαρακτηριστικά μιας πάλης επιβολής και επικράτησης, οι σχέσεις του ζευγαριού αποτελούν πεδίο ακόμα και λεκτικής σφαγής.

Όσο συναντάμε το ισχυρό στοιχείο του έρωτα, άλλο τόσο τον βλέπουμε να διαλύεται μέσα στη συνθήκη του γάμου και στον εγκλωβισμό των προσώπων. Από εδώ πηγάζει μια απύθμενη κακία σαν υπόλειμμα του έρωτα που υπήρχε κάποτε και τροφοδοτεί με την ίδια δύναμη τις συγκρούσεις των προσώπων, φέρνοντάς μας στο νου το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Άλμπι.

Όπως και εκεί στη ζωή του ζευγαριού μπαίνει το τρίτο πρόσωπο που υφίσταται το παιχνίδι της εξουσίας τους, κάθε επισκέπτης υποτιμάται, χειραγωγείται και με τη σειρά του χειραγωγεί, με το παιχνίδι –απάνθρωπο και διασκεδαστικό– εξουσιαστή και εξουσιαζόμενου, θύτη και θύματος, να λειτουργεί σαν καταλύτης μιας τυπικής συνθήκης. Η φιγούρα της Μαρίας Μοσχούρη που έχει προσθέσει η Λένα Κιτσοπούλου, της υπηρέτριας, θα παίξει και εκείνη το δικό της παιχνίδι, εξουσιαστικό ή και ερωτικό.

Σε αυτά τα πρόσωπα μπορεί να βρει κανείς δραματική καταγωγή από ήρωες των έργων του Τσέχοφ ή του Πίντερ. Η μυθολογία τους και οι συμπεριφορές τους αναπαράγονται σταθερά σε ένα είδος ψυχαναγκασμού και βασανισμού που θυμίζει «Funny Games», με τη σουρεαλιστική διάθεση του κειμένου να δημιουργεί μια διαρκή διέγερση.

Σχέσεις με κοινά χαρακτηριστικά δεν μπορεί να βρει κανένας εδώ, όπως δεν μπορεί να βρει στη ζωή. Αυτό είναι το ρεαλιστικό υπόβαθρο, ένα πεδίο που καθορίζουν κυρίως οι φοβίες και λιγότερο η αγάπη. Κάποιοι μένουν εκατό χρόνια σε μια σχέση γιατί φοβούνται τη μοναξιά και θέλουν να μείνουν στην ασφάλεια, άλλοι δεν θέλουν την ασφάλεια και, αν βρουν μια ρωγμή, τα κάνουν όλα ρημαδιό και φεύγουν, ρισκάροντας να μείνουν μόνοι. Οι προτεραιότητες του καθενός δεν είναι θέμα δύναμης αλλά ανάγκης. Οι σχέσεις στο έργο αυτό είναι φοβικές, δεν είναι ειλικρινείς, είναι τυραννικές. Ιδρώνεις να γίνεις απαραίτητος στον άλλο, για να νιώσεις τελικά δύναμη.

CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

«Ή μήπως δύναμη είναι να μην είσαι τίποτα; Να μην έχεις για τα μάτια του κόσμου καμία απολύτως δύναμη, αλλά να παίρνεις από το σώμα του τα πάντα και μετά ανύπαρκτη, μόνη, να κατεβάζεις σφηνάκια τεκίλα με μισοφέγγαρα πορτοκαλάκια και, κλαίγοντας μέσα στο υποτιμημένο σου είναι, να έχεις ανά πάσα στιγμή την πιθανότητα να σου την πέσει ο οποιοσδήποτε και λόγω του ανικανοποίητου έρωτα με τον άλλον που σε φτύνει πατόκορφα να ζήσεις με τον οποιονδήποτε μια μαγική ξεφτίλικη νύχτα έρωτα;», λέει η Κιτσοπούλου.

Όσο για τον λόγο για τον οποίο αυτή η σκηνική σύνθεση, αυτό το νέο έργο, βασίζεται στα έργα του Στρίντμπεργκ; «Γιατί να τα πεις όλα αυτά και να μαυρίσεις και εσύ και ο κόσμος που θα έρθει να σε δει; Έλα μου ντε. Κανένας λόγος απολύτως. Κατάθλα και κατάθλα και μόνο κατάθλα και κανένας λόγος να γίνει ένα τέτοιο έργο σήμερα», λέει η Λένα Κιτσοπούλου.

«Σκέφτομαι όμως μήπως το γεγονός ότι δεν υπάρχει λόγος κανένας, μήπως αυτός είναι ο πιο σοβαρός λόγος για να γίνει ένα τέτοιο έργο; Πώς αλλιώς θα μιλήσεις για τέτοιο τέλμα άμα δεν το νιώθεις ο ίδιος στο πετσί σου και μόνο διαβάζοντας αυτό το βαρετό, παλιό, ατάλαντο έργο; Γενικά μην παντρεύεστε, αυτό είναι σίγουρα σωστό, αλλά σίγουρα δεν χρειαζόταν η γέννηση του Στρίντμπεργκ για να το καταλάβουμε.

Στο τέλος θα νικήσει ο Αισχύλος, που πολύ πριν από τον Στρίντμπεργκ μάς είπε για τον κύκλο της ζωής που ξεκινάει από τον έρωτα, ο οποίος μετατρέπεται σε μίσος, το οποίο ενεργοποιεί την εκδίκηση, η οποία φέρνει τον φόνο, ο οποίος φέρνει τις τύψεις και τις ενοχές. Και αφού κατανοήσουμε τον Αισχύλο, θα πρέπει να μπούμε στον κόπο να διεισδύσουμε στους στίχους του τραγουδιού "Δανεικά", που προειδοποιούν εσένα, που έφυγες αεράτος και σίγουρος ότι δεν ήθελες το παραπάνω, που δεν άντεχε άλλο το είναι σου την τόση δέσμευση, ότι όλα ήταν δανεικά και ότι αναδρομικά πάντα έρχεται η ώρα που πληρώνουμε. Με λίγα λόγια, θα σε περιμένω στην επόμενη γωνία, μπορεί με τη μορφή καμηλοπάρδαλης, πάντως εγώ θα είμαι».

CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Η φιγούρα της Μαρίας Μοσχούρη που έχει προσθέσει η Λένα Κιτσοπούλου, η υπηρέτρια, θα παίξει και εκείνη το δικό της παιχνίδι, εξουσιαστικό ή και ερωτικό. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
CHECK Ο Στρίντμπεργκ και η Ορέστεια προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου Facebook Twitter
Όσο συναντάμε το ισχυρό στοιχείο του έρωτα, άλλο τόσο τον βλέπουμε να διαλύεται μέσα στη συνθήκη του γάμου και στον εγκλωβισμό των προσώπων. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ» εδώ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ορέστεια» του Αισχύλου: Ο αγώνας για δικαιοσύνη

Αρχαίο Δράμα Explained / «Ορέστεια» του Αισχύλου: Ο αγώνας για δικαιοσύνη

Ποια είναι εκείνη η μορφή δικαιοσύνης που θα ξεδιψάσει όλες τις διεκδικήσεις, αρχαίες και σύγχρονες; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα κάνει μια θεωρητική ανάλυση της «Ορέστειας» του Αισχύλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ