Toν Ολιβιέ Πι τον γνωρίσαμε από κοντά φέτος, οπότε σκηνοθέτησε –προσκεκλημένος του Εθνικού Θεάτρου– το Βιτριόλι του Γιάννη Μαυριτσάκη. Κι αν η παράστασή του φανέρωσε έναν μάλλον σκοτεινό ψυχισμό πίσω από το φιλικό, χαμογελαστό του πρόσωπο, σύντομα θα δούμε κι άλλα χαρακτηριστικά της σύνθετης προσωπικότητάς του. Ο Γάλλος ηθοποιός και σκηνοθέτης (άλλοτε διευθυντής του Centre Dramatique National d' Orleans, από το 2007 έως τον Μάρτιο του 2012 διευθυντής του Theatre de l' Odeon και από το 2014 καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν), Καθολικός και ανοιχτά ομοφυλόφιλος, θα παίξει με την ιδέα του «ενδιάμεσου», του ουδέτερου, αυτού που αρνείται τις συνήθεις δεσμεύσεις ως προς το φύλο και τη σεξουαλική ταυτότητα. Σ' ένα καμπαρέ με μπρεχτικά χαρακτηριστικά και τζαζ ατμόσφαιρα, που έχει τίτλο «Miss Knife chante Olivier Py», θα επιδιώξει όχι τον «επαναπροσδιορισμό της ελευθερίας του σώματος αλλά τον επαναπροσδιορισμό της ίδιας της τέχνης του θεάτρου». Η μεταμοντερνιστική συνθήκη, άλλωστε, όπου ήκμασε το «τραβεστί» της μετα-θεατρικότητας, προσδίδει στο μουσικοθεατρικό σόου την ανάλογη «θεωρητική» υποστήριξη.
Θέατρο /
Ο Ολιβιέ Πι γίνεται η Miss Knife
Με τη θηλυκή περσόνα του, ως Μiss Knife δηλαδή (προφανώς ανακαλώντας τον Μack the knife, τον πρωταγωνιστή της Όπερας της Πεντάρας των Μπρεχτ και Βάιλ), ο Πι θα τραγουδήσει με χιούμορ, τρυφερότητα και θλίψη μπαλάντες για την ψευδαίσθηση της ευτυχίας, τις ματαιωμένες αγάπες και τους σπαταλημένους έρωτες, τα όνειρα που έλαμψαν για λίγο προτού αποδειχθούν για πάντα χαμένα, τις σκοτεινές απολαύσεις. Με αποπλανητική φωνή, έντονα μακιγιαρισμένος και φορώντας ρούχα με πούλιες, φτερά, κοσμήματα, ψηλές γόβες και όλα τα σχετικά αξεσουάρ, θα μεταμορφωθεί σε σταρ του καμπαρέ, που πρωταγωνιστεί σ' ένα σόου που ο ίδιος χαρακτηρίζει «σατιρική κωμωδία πάνω στο σύνολο της δουλειάς μου». Ντίβα ή λυπημένος κλόουν, ο Πι θα αποκαλύψει μία ακόμα διάσταση του ταλέντου του, την ποιητικότητα μιας ύπαρξης που ζει και αναπνέει θέατρο.
σχόλια