Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση

Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση Facebook Twitter
0

 

Φτάνουμε στο Βοτανικό, σε μια άλλη πρόβα. Η Μαρία Πρωτόπαππα κάνει την πρώτη της σκηνοθεσία. Την "Ιφιγένεια εν Αυλίδι", του Ευριπίδη. Στη δική της εκδοχή αναζητά τη σύνδεση ανάμεσα σε ένα οικογενειακό περιβάλλον και την κοινωνία. Η συνέντευξή της θα ακολουθήσει την επόμενη εβδομάδα. 

Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση Facebook Twitter

 

Η Ελενα Τοπαλίδου κάνει την κίνηση στην τραγωδία. Όλοι οι ηθοποιοί και καθένας μόνος του δοκιμάζει κινησιολογικά το κομμάτι του.

  

Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση Facebook Twitter
 

 

Παράλληλα, όλοι, δοκιμάζουν το στίχο. Η μετάφραση είναι του Απόστολου Μελαχροινού, ανέκδοτη, γραμμένη τη δεκαετία του 30. Βρέθηκε στα αρχεία του Εθνικού θεάτρου. Είναι  σε "μαλλιαρή". Τη δεκαετία του 50, σε αυτή τη μετάφραση παίχτηκε η Ιφιγένεια με την Άννα Συνοδινού στην Επίδαυρο. 

 

Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση Facebook Twitter
 

 

Αμέσως μετά τη συμφωνία του Αγαμέμνονα και του Μενέλαου για τη θυσία της Ιφιγένειας ο χορός λέει αυτό το χορικό:

 "Αίμα σημαίνει θάνατος, νιώθω ν' ανατριχιάζω Με πιάνει οίστρος, μάνιασμα, νιώθω φωτιά ν' αρπάζω Το αντίδοτο στο θάνατο μας πότισ' η Αφροδίτη Ξυπνάει πόθους, όνειρα που βγαίνουν απ' τη μύτη. Αχ, παγκαλόμορφη θεά, άσε μου νου και γνώση Η ορμή σου, χωρίς έλεγχο μας οδηγεί στην πτώση Η τρέλα του έρωτα σε λάθη οδηγεί Το πάθος σε υπερβολή σε κάνει δυστυχή Αν δεν ανοίγαν, παντρεμένες, σε βάρβαρους τους κόλπους Αν φρόντιζαν κι οι άντρες τους να 'ναι αβροί στους τρόπους θα 'χαμε πολιτεία τρανή- κι οι κυβερνήτες μας δε θα 'πεφταν σε λάθη τώρα ένας έρωτας τρελός, έφερε τόσα πάθη..."

Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση Facebook Twitter
 

Και ο χορός στην έναρξη: Μετρά τους παραταγμένους στον κόλπο του Ευρίπου.

"Ήρθα στα μέρη της θεάς που είδαν θυσίες αμέτρητες Βλέπω στράτεμα, βλέπω άρματα, βλέπω άλογα, βλέπω ήρωες, βλέπω ήρωες... Μετράω καράβια τώρα".

Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση Facebook Twitter

 Επιβλέποντας από ψηλά.

 

Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση Facebook Twitter

Αρχίζει μια συζήτηση για την κίνηση που κρατά μόνο λίγα λεπτά. Χορογράφος και ηθοποιοί έχουν συνεννοηθεί σχεδόν με το βλέμμα.

Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση Facebook Twitter
 

Πρακτική εφαρμογή που αγγίζει τα ακροβατικά. Σε αυτή την παράσταση ο χορός είναι αυτά τα δυο κορίτσια. Η Ερατώ Πίσση και η Κίτυ Παϊταζόγλου. Η δουλειά τους είναι εξοντωτική. Φανταστείτε μόνο τον όγκο του κειμένου.

Ιφιγένεια - Πρόβα με τη χορογράφο - Προσήλωση Facebook Twitter
 

Στην Ιφιγένεια της Μαρίας Πρωτόπαππα, Αγαμέμνων είναι ο Μανώλης Μαυροματάκης, Μενέλαος ο Θανάσης Δήμου, Κλυταιμνήστρα η Αγορίτσα Οικονόμου, Ιφιγένεια η Χριστίνα Μαξούρη, Αχιλλέας ο Γιάννος Περλέγκας. Αγγελιοφόρος ο Νεκτάριος Λουκιανός.

 

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στην Πειραιώς 260, στις 5 Ιουλίου.

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ