ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Έλα όπως είσαι

Έλα όπως είσαι Facebook Twitter
0
Tι συναισθήματα θέλατε να εκφράσετε μέσα από το νέο σας έργο και σε τι αναφέρεται η θεματολογία του;

Πρόκειται για κείμενα σατιρικών μονολόγων (stand up comedy) που μέσα από τις μεταμορφώσεις μιας γυναίκας, με σαρκασμό, αυτοσαρκασμό και γλυκόπικρο χιούμορ, καθρεφτίζουν την κοινωνία των τελευταίων δύο δεκαετιών του 20ού αιώνα και τον 21ο που βιώνουμε. Η θεματολογία αναφέρεται σε μια κοινωνία που παγιδεύτηκε σε μια εικονική πραγματικότητα και πείστηκε να υιοθετήσει ως πρότυπο την γκλαμουριά, με αποτέλεσμα να χάσει τον μπούσουλα και να καταλήξει στη νεύρωση και τη μοναξιά.

Για την παράσταση έχουν γραφτεί διθυραμβικές κριτικές. Πώς θα αντιμετωπίζατε τις αρνητικές κριτικές;

Ό,τι εκτίθεται, κρίνεται. Αυτό λέει η δημοκρατία, αυτό λέει και η λογική. Σίγουρα, δεν θα πέταγα από τη χαρά μου, αλλά πιστεύω πως όποιος γράφει και υπογράφει, παίρνει το ρίσκο της ευθύνης του.

Στην παράσταση συμμετέχει μαζί σας και ένας νέος ηθοποιός;

Ναι, ο Άκης Σιδέρης, ο οποίος με δεξιοτεχνία αναπαριστά το alter ego της ηρωίδας ταυτόχρονα ως πλανόδιος μουσικός, κλόουν και μαριονέτα.

Tη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Χριστόφορος Χριστοφής. Πώς ήταν η συνεργασία σας;

O Χριστόφορος Χριστοφής είναι ένας σκηνοθέτης o oποίος, αφού απαλλάξει τον ηθοποιό του από τις ανασφάλειές του, με κινήσεις σκακιστή πετάει την περιττή φιοριτούρα και κρατάει την ουσία. Γι' αυτό τον θεωρώ έναν από τους μεγάλους σκηνοθέτες που έχουμε στην Ευρώπη.

Πιστεύετε ότι θα τα καταφέρουμε να βγούμε από το αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε;

Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Είναι στο χέρι όλων μας. Οι  Έλληνες είμαστε από τη φύση μας απείθαρχοι, ξερόλες, ικανοί για το καλύτερο και ταυτόχρονα για το χειρότερο. Πρέπει να ξεπεράσουμε τις μονομανίες μας και να κοιτάξουμε όχι μόνο τα στραβά των άλλων αλλά να τους αναγνωρίσουμε και την αξία τους. Χρειαζόμαστε περισσότερη ενημέρωση. Το χιούμορ, όχι με την έννοια της καζούρας αλλά του αυτοσαρκασμού, είναι φάρμακο κατά της άνοιας και της κατάθλιψης. Χρειάζεται να χαμογελάμε περισσότερο. Πρέπει να ξεπεράσουμε τα κόμπλεξ μας, το εγώ μας. Ο άνθρωπος είναι φθαρτός, η ανθρωπότητα όμως συνεχίζει και θα συνεχίσει να πορεύεται. Πρέπει να βλέπεις τη ζωή όχι από ένα μισοάδειο ποτήρι αλλά από ένα μισογεμάτο.

Πώς βλέπετε τους πολιτικούς σήμερα;

Σίγουρα δεν είναι οι μάγοι της Βηθλεέμ. Πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με την πολιτική είναι και ικανοί και έντιμοι. Χρειάζεται τόλμη και θάρρος για να ξεκαθαρίσει το τοπίο, και επειδή δεν πιστεύω σε κανενός είδους ξεκαθάρισμα, τουλάχιστον ένας δρόμος ίσα για να περάσεις απέναντι θεωρώ πως θα δημιουργηθεί.

Είστε η δημιουργός του πρώτου πειραματικού και πρωτοποριακού θεάτρου του Κεραμεικού και των γύρω από αυτόν περιοχών. Από το 1996 έχετε φιλοξενήσει καθιερωμένους δημιουργούς και δεκάδες νέες ομάδες. Πώς σας προέκυψε αυτό;

Από την ανάγκη μου να εκφραστώ στην τέχνη μου και να συμπορευτώ με άλλους δημιουργούς με τις δικές μου ανησυχίες. Πολλοί από τους κολλητούς μου φίλους είναι νέοι άνθρωποι. Οι νέοι έχουν γνώση, σε εκπλήττουν με τις ιδέες τους, δεν μεμψιμοιρούν, είναι συνεπείς, ώριμοι και δεν παραμυθιάζονται εύκολα.

Δεκαεπτά χρόνια τώρα, ποιες είναι οι εμπειρίες που αποκομίσατε μέσα από την πορεία σας, θετικές και αρνητικές;

Δεν μου αρέσει να κάνω απολογισμούς, ούτε διαχωρίζω τις εμπειρίες σε θετικές και αρνητικές. Μου αρέσει το ταξίδι, όποιο και να είναι αυτό. Δεν λειτουργώ ως επαγγελματίας, με αποτέλεσμα όλο αυτό να με κάνει τουρίστρια του είδους. Αλλά μου αρέσει ο τουρισμός.

Θέατρο
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ