H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born

H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born Facebook Twitter
Με τον Γιόακιν Φίνιξ
0

Στην εννιάδα των υποψήφιων για Όσκαρ ταινιών, η Μέγκαν Έλισον φιγουράρει ως παραγωγός δύο ταινιών: του Her και του Οδηγού Διαπλοκής, που διεκδικεί 10 αγαλματίδια. Ούτως ή άλλως, μια γυναίκα παραγωγός στο Χόλιγουντ εξακολουθεί να αποτελεί εξωτικό φρούτο, πόσο μάλλον μια νεότατη γυναίκα, που επενδύει χρήματα και κάνει actual παραγωγή, πείθοντας ηθοποιούς και ακολουθώντας τα γυρίσματα και τα προβλήματα που προκύπτουν, για να βρει επί τόπου λύσεις.

Η δις υποψήφια Έλισον (αν σας θυμίζει κάτι το επώνυμο) είναι κόρη του Λάρι Έλισον, του τρίτου πλουσιότερου Αμερικανού, με προσωπική περιουσία 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ιδρυτή και ιδιοκτήτη της εταιρείας Oracle. Δεν έχει κλείσει ακόμη τα 30 της χρόνια (είναι περίπου 27) και ήδη συμπληρώνει μια 8ετία από τότε που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με ταινίες, αφιερώνοντας τον χρόνο της στη σωτηρία δύσκολων projects, που χρειάστηκαν χείρα βοηθείας, ακόμη και έναν από μηχανής Θεό. Ακριβώς αυτό έκανε η Θεά για τους φίλους και συνεργάτες της Έλισον στην περίπτωση του The Master του Πολ Τόμας Άντερσον, σηκώνοντας πολλά και διάφορα φρύδια στο Χόλιγουντ, από τη στιγμή που έβαλε από τη δική της τσέπη τα 40 εκατομμύρια που στοίχισε η σπουδαία αλλά προβληματική για να ξεκινήσει αυτή ταινία- είναι και η μόνη από την οποία έχασε λεφτά, μιας και από τις υπόλοιπες είτε κερδίζει, είτε έρχεται στα ίσα της.

Στην αρχή, πόνταρε σε μικρές και ασήμαντες ανεξάρτητες ταινιούλες, κάτι σαν μετεφηβικό καπρίτσιο μιας κοπέλας που παράτησε τις σπουδές της και πειραματιζόταν με το σινεμά. Πολύ γρήγορα πλησίασε τους αγαπημένους της σκηνοθέτες και μόλις έλαβε ένα απίθανο πακέτο από τον μπαμπά, κάπου στα 200 εκατομμύρια, έκανε αισθητή την παρουσία της. Όπως γράφει και το Vanity Fair σε ένα μεγάλο προφίλ που έγραψε για εκείνην, χωρίς δικά της σχόλια (δεν δίνει ποτέ συνεντεύξεις, απλώς διορθώνει διακριτικά τα λάθη μέσω εκπροσώπου Τύπου) τις προσωπικές παρεμβάσεις ανεξάρτητων παραγωγών, παλιά τις ονόμαζαν «χαζά χρήματα» στο Χόλιγουντ. Πλέον, μόνο χαζά δεν είναι, αφού λίγοι και καλοί θαρραλέοι με διαίσθηση, όπως οι αδελφοί Τόμπσον, επενδύουν εκεί που τους οδηγεί το καλό τους γούστο, με αποτέλεσμα να στηρίζουν τις μεσαίες και δύσκολες παραγωγές με όραμα, που τα στούντιο, με την εξασθένιση ως και εξαφάνιση των καλλιτεχνικών τους παραρτημάτων, αφήνουν στην τύχη τους, ή δεν ασχολούνται καθόλου, έχοντας εστιάσει στο νεανικό κοινό και τα μεγάλα σιγουράκια.

H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born Facebook Twitter
Με την Ρόμπιν Σαπίρο (αριστερά) και την Τζέσικα Τσαστέιν

Η Μέγκαν Έλισον δεν ανακάλυψε την πυρίτιδα. Ο Σπάικ Τζονζ και ο Ντέιβιντ Ο' Ράσελ θεωρητικά δεν αποτελούν ρίσκο αλλά μάλλον λογική επιλογή. Αν είχαμε κι εμείς πολλά λεφτά και αγαπούσαμε το σινεμά, δεν θα διστάζαμε να βάλουμε πλάτη στα σχέδια τους και να τους στηρίξουμε. Με την κρίση ωστόσο, και τα πολλά λογιστικά θέματα που ανακύπτουν από τέτοιου είδους παραγωγές, το αυτονόητο δεν συμβαίνει και κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να αιμορραγήσει οικονομικά για χάρη κάποιου σκηνοθέτη με όραμα. Και στατιστικά μιλώντας, τα πλουσιόπαιδα της Silicon Valley ή του Λος Άντζελες, ξοδεύουν τον χρόνο τους απλώς ξοδεύοντας, αντί να βάλουν το μυαλό τους να δουλέψει δημιουργικά- άντε να αυγατίσουν περιουσίες μέσω της χρηματοπιστωτικής οδού κληρονομώντας αυτοκρατορίες.

Η Έλισον κάνει τη διαφορά γιατί είναι ταμένη στα ψυχαγωγικά καλλιτεχνήματα, όπως ακριβώς και ο αυτοδημιούργητος φαφλατάς και αυτοδιαφημιζόμενος αλλά εξαιρετικά ικανός Χάρβεϊ Γουανστάιν, με τον οποίο κρατάει τις αποστάσεις και μια λεπτή ισορροπία καλώς σχέσεων, από εκείνες που πιβοτάρουν από την άμιλλα στον ανταγωνισμό, και που παραλίγο να χαλάσουν αμετάκλητα όταν το Master δεν πήγε καλά εισπρακτικά και ο παραγωγός Χάρβεϊ μάλωσε άσχημα τη μικρή χρηματοδότη Μέγκαν για τις απερισκεψίες της. Η δουλεία όμως είναι δουλειά, και όταν χρειάστηκε η Έλισον να διανείμει μια ταινία του Χάρβεϊ δεν κράτησε γινάτι και το έκανε.

Πολλοί λένε πως η Μέγκαν Έλισον ξοδεύει πολύ και θέλει να αποδείξει  κάτι παραπάνω από τα κυβικά της. Αρνείται πως έχει χάσει υπέρογκα ποσά και δεν διστάζει να κάνει πίσω όταν οι συμφωνίες δεν τηρούνται ή δεν ελέγχονται από εκείνην, όπως τις έχει σχεδιάσει - εγκατέλειψε το Side Effects του Σόντερμπεργκ, όταν αισθάνθηκε πως παραβιάστηκε μια σειρά από δεοντολογίες. Άλλοι ισχυρίζονται πως κατά βάση είναι ένα κακομαθημένο πλουσιοκόριτσο, που μεγάλωσε με άλογα και σκάφη και εντυπωσιάζεται από την παρέα και την προσοχή των σταρ, όπως η Τζέσικα Τσαστέιν και ο Τζέισον Κλαρκ από το δικό της Zero Dark Thirty και η Έιμι Άνταμς, ενώ άλλοι λένε πως είναι σκληρή, ξέρει να κρατάει τα χαλινάρια και ήρθε για να μείνει.

Ο αδελφός της Ντέιβιντ Έλισον, είναι επίσης παραγωγός. Συνεργάζεται στενά με την Paramount και προσανατολίζεται σε περιπέτειες, όπως οι Επικίνδυνες Αποστολές και ο Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ. Η εταιρεία του Skydance είναι το αντίθετο της Annapurna της αδελφής του - το όνομα βγήκε από μια διαδρομή των Ιμαλαΐων. Όταν μαθεύτηκε πως η Μέγκαν αγόρασε τα δικαιώματα, έναντι 10 εκατομμυρίων των συνεχειών του Εξολοθρευτή, με την παρουσία του Σβαρτσενέγκερ στο ρόλο που τον έκανε διάσημο, παραξενεύτηκαν όλοι. Σύντομα ωστόσο, η πιο ψαγμένη Annapurna παραχώρησε τα δικαιώματα στην εμπορικής κατεύθυνσης Skydance και τα αδέλφια θα συνεργαστούν, αρμονικά όπως φαίνεται, με τον Ντέιβιντ να βρίσκεται κοντά στο στοιχείο του και τη Μέγκαν να επωφελείται οικονομικά, με δεδομένη την επιτυχία.

Η παραγωγός φαίνεται να χαίρεται από την αναγνώριση των ταινιών της στα Όσκαρ. Ντροπαλή και ιδιωτεύουσα μέχρι τώρα, φωτογραφίζεται συνέχεια στις πρεμιέρες και τις επίσημες εκδηλώσεις, και όλοι οι κινηματογραφιστές προσεύχονται να ακουμπήσει ένα μικρό τούβλο από τα πολύτιμα χρήματα της, στο όνειρο τους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Μυθολογίες / Ένα Dogville με Vanilla sky: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Εκτός από το «Dogville» του Τρίερ, ο τραγουδοποιός θυμάται πού, πότε και με ποιους έχει δει τις αγαπημένες του ταινίες. Θυμάται επίσης ότι, αν και στην αρχή βαρέθηκε τη «Συνεκδοχή» του Κάουφμαν, εκ των υστέρων συνειδητοποίησε πως η ταινία μιλάει για τους αξεδιάλυτους εφιάλτες μας.
Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ