Η καμπάνια που ετοιμάζει η Dove σε συνεργασία με το twitter ονομάζεται #SpeakBeautiful και ξεκίνησε με το παρακάτω βίντεο, το οποίο θα προβληθεί κατά τη διάρκεια της κάλυψης του κόκκινου χαλιού των Όσκαρ την Κυριακή. Και φέτος, η μετάδοση της άφιξης των μεγάλων σταρ στο Dolby Theatre από τα lifestyle media όλου του κόσμου θα σηματοδοτήσει την ώρα που το twitter θα πάρει φωτιά, με εκατομμύρια χρήστες να σχολιάζουν τις πανάκριβες designer εμφανίσεις των χολιγουντιανών celebrities.
Η καμπάνια της Dove βασίζεται στην εξής στατιστική: οι γυναίκες πόσταραν πέρσι πάνω από 5 εκατομμύρια αρνητικά tweets σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση και τον σωματότυπο. Μάλιστα, μόνο το 9% των χρηστών παραδέχεται ότι γράφει αρνητικά σχόλια και κακοήθειες στα social media.
Το επίμονο και συχνά ανώνυμο hate speech είναι στην πραγματικότητα χαρακτηριστικό όλων των social media. Η καμπάνια της Dove λοιπόν υποστηρίζει ότι "χρειάζεται μόνο ένα θετικό tweet για να ξεκινήσεις ένα trend". Και αυτό θα προσπαθήσει να βγάλει την Κυριακή, με τη βοήθεια ειδικών. Συγκεκριμένα, αυτό που πρόκειται να συμβεί, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι το εξής: Όταν ένα αρνητικό tweet θα γράφεται, θα αποστέλλονται από την Dove μη αυτοματοποιημένες απαντήσεις που θα περιλαμβάνουν εποικοδομητικές συμβουλές για πιο θετική γλώσσα και διαδικτυακή συμπεριφορά. Οι συμβουλές θα προέρχονται από ειδικούς που θα συνεργαστούν με την Dove και το twitter για να προτείνουν στις γυναίκες να μιλάνε διαδικτυακά με περισσότερη αυτοπεποίθηση, αισιοδοξία και ευγένεια για την ομορφιά. Ας ελπίσουμε το αποτέλεσμα να προκύψει τουλάχιστον διασκεδαστικό και όχι διδακτικό.
Η όλη καμπάνια βασίζεται σε έρευνα που διεξήγαγε η Dove στα social media σχετικά με την αυτοπεποίθηση. Ανάμεσα στα ευρήματα της έρευνας, προέκυψαν τα εξής:
- 8 στις 10 γυναίκες αντιμετωπίζουν αρνητικά σχόλια στα social τα οποία κριτικάρουν την εξωτερική εμφάνιση.
- Είναι 50% πιο πιθανό, μια γυναίκα να πει κάτι αρνητικό για τον εαυτό της παρά κάτι θετικό.
- 82% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι τα πρότυπα ομορφιάς που θέτουν τα social media είναι μη ρεαλιστικά.
- 4 στα 5 αρνητικά tweets σχετικά με την ομορφιά και τον σωματότυπο προέρχονται από γυναίκες που μιλούν για τον εαυτό τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Coca Cola επιχείρησε αντίστοιχη καμπάνια, με αυτοματοποιημένες όμως απαντήσεις, κατά τη διάρκεια του πρόσφατου τελικού του αμερικανικού Super Bowl, και τα αποτελέσματα δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.
σχόλια