Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας στο «Birdman»

Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας στο «Birdman» Facebook Twitter
Σύσσωμοι οι συντελεστές του Birdman επί σκηνής. Η ταινία του Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου κέρδισε 4 Όσκαρ: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Φωτογραφίας
0

7:10

Ο τελικός απολογισμός έχει ως εξής: Τέσσερα Όσκαρ για το Birdman, ισάριθμα για το The Grand Budapest Hotel και τρία για το Whiplash.

Ραντεβού στην 88η τελετή απονομής, το 2016!


6:25

Ο Έντι Μέρφι καλείται να παρουσιάσει το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου που πηγαίνει στο Birdman. Ο Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου με την ομάδα του βρίσκεται στη σκηνή για να το παραλάβουν. Η Όπρα Γουίνφρεϊ συνεχίζει με το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου που απονέμεται στο The Imitation Game. Ο σεναριογράφος Γράχαμ Μουρ αποκαλύπτει πως σε ηλικία 16 ετών είχε αποπειραθεί να αυτοκτονήσει επειδή «αισθανόταν διαφορετικός», αναφερόμενος στο bullying και δίνοντας τον πιο ενδιαφέροντα ίσως ευχαριστήριο λόγο της βραδιάς.

Ο πρωταγωνιστής του Gone Girl στο οποίο συμμετείχε και ο ίδιος ο Νιλ Πάτρικ Χάρις, Μπεν Άφλεκ, παρουσιάζει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Δεύτερο βραβείο στον Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου για το Birdman.

Η περσινή νικήτρια του βραβείου Α' Γυναικείου Ρόλου, Κέιτ Μπλάνσετ, παρουσιάζει το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου. Ο Έντι Ρέντμεϊν κερδίζει για την εκπληκτική του μεταμόρφωση σε Στίβεν Χόκινγκ για το The Theory of Everything. Ο ευχαριστήριος λόγος του είναι αυθόρμητος και ενθουσιώδης.

Η συνέχεια ανήκει στον βραβευμένο πέρσι με Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, Μάθιου Μακόναχι. Το φετινό Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου απονέμεται στην Τζούλιαν Μουρ για το Still Alice. Οι ευχαριστίες της περιλαμβάνουν τους ανθρώπους που πάσχουν από Αλζχάιμερ και την ενέπνευσαν για την ερμηνεία της.

Κάνοντας ένα διάλειμμα για να «ξεκλειδώσει» τις δικές του προβλέψεις, ο Χάρις αναφέρεται με συντομία στα highlights της βραδιάς και στη συνέχεια καλεί στη σκηνή τον Σον Πεν για να απονείμει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Το Birdman τερματίζει πρώτο κερδίζοντας το μεγάλο βραβείο. Για τρίτη φορά, ο Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου ολοκληρώνει τις ευχαριστίες του αναφερόμενος στο μεταναστευτικό ζήτημα της Αμερικής και συνοδευόμενος από τους υπόλοιπους παραγωγούς της ταινίας. 

«Συνεχίστε να δημιουργείτε κινούμενες εικόνες» αναφωνεί ο Νιλ Πάτρικ Χάρις και μας καληνυχτίζει.


5:55

Η αγαπημένη για απόψε στα πειράγματα του Νιλ Πάτρικ Χάρις, Οκτάβια Σπένσερ, βρίσκεται στη σκηνή του Dolby Theatre για να αναγγείλει τους Τζον Λέτζεντ & Κόμον που τραγουδούν ζωντανά το Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού Glory, από την ταινία Selma. Το κοινό όρθιο τους αποθεώνει.

Η περσινή νικήτρια του Όσκαρ Τραγουδιού, Ιντίνα Μενζέλ, μαζί με τον Τζον Τραβόλτα συνεχίζουν με την παρουσίαση του φετινού αντίστοιχου βραβείου που καταλήγει στο Glory. Οι νικητές Τζον Λέτζεντ & Κόμον αναφέρονται στον ευχαριστήριο λόγο τους στις φυλετικές διακρίσεις και τη σημασία της ισότητας, θέματα που αποτελούν τον πυρήνα της ταινίας Selma.

Η Σκάρλετ Τζοχάνσον μας γυρνάει 50 χρόνια πριν, όταν Καλύτερη Ταινία για το 1965 είχε αναδειχθεί η θρυλική Μελωδία της Ευτυχίας με την Τζούλι Άντριους. Έπειτα καλεί στη σκηνή τη Lady Gaga για ένα tribute στα τραγούδια της ταινίας. Το tribute ολοκληρώνεται με την Τζούλι Άντριους να αναφέρεται στη σημασία των soundtracks, παρουσιάζοντας το Όσκαρ Μουσικής. Ο διπλά υποψήφιος φέτος Αλεξάντρ Ντεσπλά κερδίζει για τη δουλειά του στο The Grand Budapest Hotel.


5:39

Οι Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και Ναόμι Γουοτς παρουσιάζουν το Όσκαρ Μοντάζ που απονέμεται στο Whiplash. Μέχρι αυτό το σημείο, Whiplash και The Grand Budapest Hotel βρίσκονται μπροστά με 3 βραβεία έκαστο.

Ο Τέρενς Χάουαρντ ολοκληρώνει -κάπως υπερβολικά- την παρουσίαση των Υποψήφιων για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, με τα Whiplash και The Imitation Game.

Στη σκηνή η Τζένιφερ Άνιστον και ο Ντέιβιντ Ογιελόουο για να απονείμουν το βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους στο Citizenfour.


5:14

Η πρόεδρος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Σέριλ Μπουν Άιζακς, κάνει συνοπτική αναφορά στη σημασία του έργου της Ακαδημίας και στη συνέχεια ο Κρις Πρατ και η Φελίσιτι Τζόουνς παρουσιάζουν το βραβείο Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, που αναμενόμενα καταλήγει στο The Grand Budapest Hotel.

Τη σκυτάλη λαμβάνουν οι Ίντρις Έλμπα και Τζέσικα Τσάστεϊν για το Όσκαρ Φωτογραφίας. Δεύτερη συνεχόμενη νίκη του Ιμάνουελ Λουμπέσκι για το Birdman, μετά την περσινή του βράβευση για το Gravity.

Η απόλυτη recordwoman του θεσμού, Μέριλ Στριπ, βρίσκεται στη σκηνή για το φετινό in memoriam βίντεο και στη συνέχεια η Τζένιφερ Χάντσον τραγουδά για τους ανθρώπους της κινηματογραφικής βιομηχανίας που απεβίωσαν την προηγούμενη χρονιά.


4:58

Ο Τζος Χάτσερσον καλεί επί σκηνής τη Ρίτα Όρα για να ερμηνεύσει το Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού Grateful από την ταινία Beyond The Lights.

Η Κλόε Γκρέις-Μόρετζ και ο Άνσελ Έλγκορτ (που, όπως επισημαίνει ο Νιλ Πάτρικ Χάρις, δεν είχαν γεννηθεί όταν εκείνος έχασε την πρώτη του Χρυσή Σφαίρα) απονέμουν το Όσκαρ Ειδικών Εφέ στο Interstellar. Η Άνα Κέντρικ και ο Κέβιν Χαρτ συνεχίζουν με το βραβείο Animation Μικρού Μήκους που κερδίζει το Feast.

Οι Ζόι Σαλντάνα και Ντουέιν Τζόνσον επί σκηνής για την παρουσίαση του Όσκαρ Animation Μεγάλου Μήκους. Το Big Hero 6 αναδεικνύεται νικητής.


4:39

Μικρή βόλτα στους διαδρόμους και τα παρασκήνια του Dolby Theatre με τον Νιλ Πάτρικ Χάρις να μένει ημίγυμνος σε μια μίνι παρωδία του Birdman και του Whiplash, για να βρεθεί στη συνέχεια στη σκηνή μόνο με το σλιπάκι. Οι Μάργκοτ Ρόμπι και Μάιλς Τέλερ παρουσιάζουν τα ετήσια βραβεία τεχνικών και επιστημονικών επιτευγμάτων που δόθηκαν πριν από δύο εβδομάδες από την Ακαδημία.

Η Σιενα Μίλερ και ο Κρις Έβανς παρουσιάζουν τα Όσκαρ Μιξάζ και Ήχου. Το πρώτο πηγαίνει στο Whiplash και το δεύτερο στο American Sniper.

Με διαφορετικό κοστούμι, ο Χάρις καλωσορίζει τον περσινό βραβευμένο με Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου, Τζάρεντ Λέτο, ο οποίος παρουσιάζει το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου. Όπως ήταν αναμενόμενο, το φαβορί για την ερμηνεία της στο Boyhood, Πατρίσια Αρκέτ κερδίζει το βραβείο και ανοίγει τον φάκελο των ευχαριστιών, καταλήγοντας σε αναφορά στα ίσα δικαιώματα για τις γυναίκες της Αμερικής.


4:23

Κρατώντας ένα ομοίωμα του θείου Όσκαρ φτιαγμένο από Λέγκο, ο Νιλ Πάτρις Χάρις καλωσορίζει τους Κέρι Γουάσινγκτον και Τζέισον Μπέιτμαν στη σκηνή για το βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους που απονέμεται στο The Phone Call. Συνεχίζουν με το Όσκαρ για Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους, το οποίο πηγαίνει στο Crisis Hotline: Veterans Press 1.

Η Βαϊόλα Ντέιβις επί σκηνής για την αναφορά των Governors Awards που δόθηκαν από την Ακαδημία τον προηγούμενο Νοέμβριο.

Ο Χάρις ασχολείται με την βρετανική προφορά του Ντέιβιντ Ογιελόουο. Η Γκουίνεθ Πάλτροου αναγγέλλει τον Τιμ ΜακΓκρο που τραγουδά ζωντανά το I'm Not Gonna Miss You από το Glen Campbell: I'll Be Me.


4:03

Τσιούετελ Έτζιοφορ και Νικόλ Κίντμαν παρουσιάζουν το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Το βραβείο πηγαίνει στην Πολωνία για το Ida. Ο Πάβελ Παβλικόφκι αγκομαχά να ευχαριστήσει τους πάντες πριν τον κόψουν με τη χρήση της μουσικής υπόκρουσης.

Η αειθαλής Σίρλεϊ Μακλέιν συνεχίζει την παρουσίαση των υποψήφιων για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας: Boyhood, The Theory of Everything και Birdman.

Ο Χάρις στο κοινό, αστειεύεται με τους «sitfillers» προτού καταλήξει στον Στιβ Καρέλ. Η Μαριόν Κοτιγιάρ παρουσιάζει τις Τίγκαν & Σάρα που ερμηνεύουν ζωντανά το «Everything Is Awesome» από το The Lego Movie.


3:45

Ο Λίαμ Νίσον παρουσιάζει τις πρώτες ταινίες που είναι υποψήφιες για το μεγάλο βραβείο, The Grand Budapest Hotel και American Sniper.

Η  Ντακότα Τζόνσον στη σκηνή του Dolby Theatre για να προλογίσει την ερμηνεία του Άνταμ Λεβίν των Maroon 5 στο υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού, Lost Stars από την ταινία Begin Again.

Αναφορά στα gift bags που έλαβαν οι υποψήφιοι από τον Χάρις. Τζένιφερ Λόπεζ και Κρις Πάιν παρουσιάζουν το Όσκαρ Κοστουμιών που απονέμεται στο The Grand Budapest Hotel.

H «you can eat her with a spoon» Ριζ Γουίδερσπουν στη σκηνή για το βραβείο Μακιγιάζ & Κομμώσεων. Δεύτερο Όσκαρ στο The Grand Budapest Hotel.


Ώρα Ελλάδας 3.30, ξημερώματα Καθαρής Δευτέρας 23 Φεβρουαρίου 2015. Η 87η απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μόλις ξεκίνησε! Βρισκόμαστε στην αίθουσα ροής της Nova για να σας μεταδώσουμε, λεπτό προς λεπτό, την τελετή των Όσκαρ που στην Ελλάδα προβάλλεται ζωντανά και αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema1 & Novacinema1 HD, με ελληνικό σχολιασμό από τον Γιώργο Κρασσακόπουλο και την Πόλυ Λυκούργου.

Ο Νιλ Πάτρικ Χάρις βρίσκεται στη σκηνή του Dolby Theatre και τραγουδάει, κάνοντας παράλληλα παιχνίδι με σκιές, ταχυδακτυλουργικά και σκηνές από παλιές αγαπημένες ταινίες της Ακαδημίας: «Moving pictures take us over the rainbow». Η Άνα Κέντρικ και ο Τζακ Μπλακ τον συνοδεύουν. Κλείνει το εναρκτήριο νούμερο με γρήγορη αναφορά στους τίτλους των υποψήφιων για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

«Βρισκόμαστε εδώ για να ερωτευτούμε με τις κινούμενες εικόνες ξανά από την αρχή» λέει καθώς αναγγέλλει την περσινή νικήτρια Β' Γυναικείου Ρόλου, Λουπίτα Νιόνγκο επί σκηνής για να παρουσιάσει το Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου. Το βραβείο απονέμεται στον Τζέι Κέι Σίμονς για το Whiplash, ο οποίος ευχαριστεί πρωτίστως τη σύζυγό του. «Call your mom and dad and tell them you love them» προτρέπει καθώς αποχωρεί από τη σκηνή.

=====

Για live chat με όλη την παρέα του LiFO.gr, κάντε κλικ εδώ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ