Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας στο «Birdman»

Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας στο «Birdman» Facebook Twitter
Σύσσωμοι οι συντελεστές του Birdman επί σκηνής. Η ταινία του Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου κέρδισε 4 Όσκαρ: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Φωτογραφίας
0

7:10

Ο τελικός απολογισμός έχει ως εξής: Τέσσερα Όσκαρ για το Birdman, ισάριθμα για το The Grand Budapest Hotel και τρία για το Whiplash.

Ραντεβού στην 88η τελετή απονομής, το 2016!


6:25

Ο Έντι Μέρφι καλείται να παρουσιάσει το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου που πηγαίνει στο Birdman. Ο Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου με την ομάδα του βρίσκεται στη σκηνή για να το παραλάβουν. Η Όπρα Γουίνφρεϊ συνεχίζει με το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου που απονέμεται στο The Imitation Game. Ο σεναριογράφος Γράχαμ Μουρ αποκαλύπτει πως σε ηλικία 16 ετών είχε αποπειραθεί να αυτοκτονήσει επειδή «αισθανόταν διαφορετικός», αναφερόμενος στο bullying και δίνοντας τον πιο ενδιαφέροντα ίσως ευχαριστήριο λόγο της βραδιάς.

Ο πρωταγωνιστής του Gone Girl στο οποίο συμμετείχε και ο ίδιος ο Νιλ Πάτρικ Χάρις, Μπεν Άφλεκ, παρουσιάζει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Δεύτερο βραβείο στον Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου για το Birdman.

Η περσινή νικήτρια του βραβείου Α' Γυναικείου Ρόλου, Κέιτ Μπλάνσετ, παρουσιάζει το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου. Ο Έντι Ρέντμεϊν κερδίζει για την εκπληκτική του μεταμόρφωση σε Στίβεν Χόκινγκ για το The Theory of Everything. Ο ευχαριστήριος λόγος του είναι αυθόρμητος και ενθουσιώδης.

Η συνέχεια ανήκει στον βραβευμένο πέρσι με Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, Μάθιου Μακόναχι. Το φετινό Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου απονέμεται στην Τζούλιαν Μουρ για το Still Alice. Οι ευχαριστίες της περιλαμβάνουν τους ανθρώπους που πάσχουν από Αλζχάιμερ και την ενέπνευσαν για την ερμηνεία της.

Κάνοντας ένα διάλειμμα για να «ξεκλειδώσει» τις δικές του προβλέψεις, ο Χάρις αναφέρεται με συντομία στα highlights της βραδιάς και στη συνέχεια καλεί στη σκηνή τον Σον Πεν για να απονείμει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Το Birdman τερματίζει πρώτο κερδίζοντας το μεγάλο βραβείο. Για τρίτη φορά, ο Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου ολοκληρώνει τις ευχαριστίες του αναφερόμενος στο μεταναστευτικό ζήτημα της Αμερικής και συνοδευόμενος από τους υπόλοιπους παραγωγούς της ταινίας. 

«Συνεχίστε να δημιουργείτε κινούμενες εικόνες» αναφωνεί ο Νιλ Πάτρικ Χάρις και μας καληνυχτίζει.


5:55

Η αγαπημένη για απόψε στα πειράγματα του Νιλ Πάτρικ Χάρις, Οκτάβια Σπένσερ, βρίσκεται στη σκηνή του Dolby Theatre για να αναγγείλει τους Τζον Λέτζεντ & Κόμον που τραγουδούν ζωντανά το Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού Glory, από την ταινία Selma. Το κοινό όρθιο τους αποθεώνει.

Η περσινή νικήτρια του Όσκαρ Τραγουδιού, Ιντίνα Μενζέλ, μαζί με τον Τζον Τραβόλτα συνεχίζουν με την παρουσίαση του φετινού αντίστοιχου βραβείου που καταλήγει στο Glory. Οι νικητές Τζον Λέτζεντ & Κόμον αναφέρονται στον ευχαριστήριο λόγο τους στις φυλετικές διακρίσεις και τη σημασία της ισότητας, θέματα που αποτελούν τον πυρήνα της ταινίας Selma.

Η Σκάρλετ Τζοχάνσον μας γυρνάει 50 χρόνια πριν, όταν Καλύτερη Ταινία για το 1965 είχε αναδειχθεί η θρυλική Μελωδία της Ευτυχίας με την Τζούλι Άντριους. Έπειτα καλεί στη σκηνή τη Lady Gaga για ένα tribute στα τραγούδια της ταινίας. Το tribute ολοκληρώνεται με την Τζούλι Άντριους να αναφέρεται στη σημασία των soundtracks, παρουσιάζοντας το Όσκαρ Μουσικής. Ο διπλά υποψήφιος φέτος Αλεξάντρ Ντεσπλά κερδίζει για τη δουλειά του στο The Grand Budapest Hotel.


5:39

Οι Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και Ναόμι Γουοτς παρουσιάζουν το Όσκαρ Μοντάζ που απονέμεται στο Whiplash. Μέχρι αυτό το σημείο, Whiplash και The Grand Budapest Hotel βρίσκονται μπροστά με 3 βραβεία έκαστο.

Ο Τέρενς Χάουαρντ ολοκληρώνει -κάπως υπερβολικά- την παρουσίαση των Υποψήφιων για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, με τα Whiplash και The Imitation Game.

Στη σκηνή η Τζένιφερ Άνιστον και ο Ντέιβιντ Ογιελόουο για να απονείμουν το βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους στο Citizenfour.


5:14

Η πρόεδρος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Σέριλ Μπουν Άιζακς, κάνει συνοπτική αναφορά στη σημασία του έργου της Ακαδημίας και στη συνέχεια ο Κρις Πρατ και η Φελίσιτι Τζόουνς παρουσιάζουν το βραβείο Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, που αναμενόμενα καταλήγει στο The Grand Budapest Hotel.

Τη σκυτάλη λαμβάνουν οι Ίντρις Έλμπα και Τζέσικα Τσάστεϊν για το Όσκαρ Φωτογραφίας. Δεύτερη συνεχόμενη νίκη του Ιμάνουελ Λουμπέσκι για το Birdman, μετά την περσινή του βράβευση για το Gravity.

Η απόλυτη recordwoman του θεσμού, Μέριλ Στριπ, βρίσκεται στη σκηνή για το φετινό in memoriam βίντεο και στη συνέχεια η Τζένιφερ Χάντσον τραγουδά για τους ανθρώπους της κινηματογραφικής βιομηχανίας που απεβίωσαν την προηγούμενη χρονιά.


4:58

Ο Τζος Χάτσερσον καλεί επί σκηνής τη Ρίτα Όρα για να ερμηνεύσει το Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού Grateful από την ταινία Beyond The Lights.

Η Κλόε Γκρέις-Μόρετζ και ο Άνσελ Έλγκορτ (που, όπως επισημαίνει ο Νιλ Πάτρικ Χάρις, δεν είχαν γεννηθεί όταν εκείνος έχασε την πρώτη του Χρυσή Σφαίρα) απονέμουν το Όσκαρ Ειδικών Εφέ στο Interstellar. Η Άνα Κέντρικ και ο Κέβιν Χαρτ συνεχίζουν με το βραβείο Animation Μικρού Μήκους που κερδίζει το Feast.

Οι Ζόι Σαλντάνα και Ντουέιν Τζόνσον επί σκηνής για την παρουσίαση του Όσκαρ Animation Μεγάλου Μήκους. Το Big Hero 6 αναδεικνύεται νικητής.


4:39

Μικρή βόλτα στους διαδρόμους και τα παρασκήνια του Dolby Theatre με τον Νιλ Πάτρικ Χάρις να μένει ημίγυμνος σε μια μίνι παρωδία του Birdman και του Whiplash, για να βρεθεί στη συνέχεια στη σκηνή μόνο με το σλιπάκι. Οι Μάργκοτ Ρόμπι και Μάιλς Τέλερ παρουσιάζουν τα ετήσια βραβεία τεχνικών και επιστημονικών επιτευγμάτων που δόθηκαν πριν από δύο εβδομάδες από την Ακαδημία.

Η Σιενα Μίλερ και ο Κρις Έβανς παρουσιάζουν τα Όσκαρ Μιξάζ και Ήχου. Το πρώτο πηγαίνει στο Whiplash και το δεύτερο στο American Sniper.

Με διαφορετικό κοστούμι, ο Χάρις καλωσορίζει τον περσινό βραβευμένο με Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου, Τζάρεντ Λέτο, ο οποίος παρουσιάζει το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου. Όπως ήταν αναμενόμενο, το φαβορί για την ερμηνεία της στο Boyhood, Πατρίσια Αρκέτ κερδίζει το βραβείο και ανοίγει τον φάκελο των ευχαριστιών, καταλήγοντας σε αναφορά στα ίσα δικαιώματα για τις γυναίκες της Αμερικής.


4:23

Κρατώντας ένα ομοίωμα του θείου Όσκαρ φτιαγμένο από Λέγκο, ο Νιλ Πάτρις Χάρις καλωσορίζει τους Κέρι Γουάσινγκτον και Τζέισον Μπέιτμαν στη σκηνή για το βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους που απονέμεται στο The Phone Call. Συνεχίζουν με το Όσκαρ για Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους, το οποίο πηγαίνει στο Crisis Hotline: Veterans Press 1.

Η Βαϊόλα Ντέιβις επί σκηνής για την αναφορά των Governors Awards που δόθηκαν από την Ακαδημία τον προηγούμενο Νοέμβριο.

Ο Χάρις ασχολείται με την βρετανική προφορά του Ντέιβιντ Ογιελόουο. Η Γκουίνεθ Πάλτροου αναγγέλλει τον Τιμ ΜακΓκρο που τραγουδά ζωντανά το I'm Not Gonna Miss You από το Glen Campbell: I'll Be Me.


4:03

Τσιούετελ Έτζιοφορ και Νικόλ Κίντμαν παρουσιάζουν το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Το βραβείο πηγαίνει στην Πολωνία για το Ida. Ο Πάβελ Παβλικόφκι αγκομαχά να ευχαριστήσει τους πάντες πριν τον κόψουν με τη χρήση της μουσικής υπόκρουσης.

Η αειθαλής Σίρλεϊ Μακλέιν συνεχίζει την παρουσίαση των υποψήφιων για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας: Boyhood, The Theory of Everything και Birdman.

Ο Χάρις στο κοινό, αστειεύεται με τους «sitfillers» προτού καταλήξει στον Στιβ Καρέλ. Η Μαριόν Κοτιγιάρ παρουσιάζει τις Τίγκαν & Σάρα που ερμηνεύουν ζωντανά το «Everything Is Awesome» από το The Lego Movie.


3:45

Ο Λίαμ Νίσον παρουσιάζει τις πρώτες ταινίες που είναι υποψήφιες για το μεγάλο βραβείο, The Grand Budapest Hotel και American Sniper.

Η  Ντακότα Τζόνσον στη σκηνή του Dolby Theatre για να προλογίσει την ερμηνεία του Άνταμ Λεβίν των Maroon 5 στο υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού, Lost Stars από την ταινία Begin Again.

Αναφορά στα gift bags που έλαβαν οι υποψήφιοι από τον Χάρις. Τζένιφερ Λόπεζ και Κρις Πάιν παρουσιάζουν το Όσκαρ Κοστουμιών που απονέμεται στο The Grand Budapest Hotel.

H «you can eat her with a spoon» Ριζ Γουίδερσπουν στη σκηνή για το βραβείο Μακιγιάζ & Κομμώσεων. Δεύτερο Όσκαρ στο The Grand Budapest Hotel.


Ώρα Ελλάδας 3.30, ξημερώματα Καθαρής Δευτέρας 23 Φεβρουαρίου 2015. Η 87η απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μόλις ξεκίνησε! Βρισκόμαστε στην αίθουσα ροής της Nova για να σας μεταδώσουμε, λεπτό προς λεπτό, την τελετή των Όσκαρ που στην Ελλάδα προβάλλεται ζωντανά και αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema1 & Novacinema1 HD, με ελληνικό σχολιασμό από τον Γιώργο Κρασσακόπουλο και την Πόλυ Λυκούργου.

Ο Νιλ Πάτρικ Χάρις βρίσκεται στη σκηνή του Dolby Theatre και τραγουδάει, κάνοντας παράλληλα παιχνίδι με σκιές, ταχυδακτυλουργικά και σκηνές από παλιές αγαπημένες ταινίες της Ακαδημίας: «Moving pictures take us over the rainbow». Η Άνα Κέντρικ και ο Τζακ Μπλακ τον συνοδεύουν. Κλείνει το εναρκτήριο νούμερο με γρήγορη αναφορά στους τίτλους των υποψήφιων για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

«Βρισκόμαστε εδώ για να ερωτευτούμε με τις κινούμενες εικόνες ξανά από την αρχή» λέει καθώς αναγγέλλει την περσινή νικήτρια Β' Γυναικείου Ρόλου, Λουπίτα Νιόνγκο επί σκηνής για να παρουσιάσει το Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου. Το βραβείο απονέμεται στον Τζέι Κέι Σίμονς για το Whiplash, ο οποίος ευχαριστεί πρωτίστως τη σύζυγό του. «Call your mom and dad and tell them you love them» προτρέπει καθώς αποχωρεί από τη σκηνή.

=====

Για live chat με όλη την παρέα του LiFO.gr, κάντε κλικ εδώ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ