Live

Μια ελληνίδα σκηνογράφος στην Ταϊβάν

Μια ελληνίδα σκηνογράφος στην Ταϊβάν Facebook Twitter
0

Μια ελληνίδα σκηνογράφος στην Ταϊβάν Facebook Twitter
«Ο Μαδαφάκας Με Το Καπέλο». Φωτο: Nikos Katsaros


Το φεστιβάλ World Stage Design διοργανώνεται κάθε τέσσερα χρόνια, σε μία διαφορετική πόλη του κόσμου, με σκοπό να αναδείξει νέους, αλλά και καταξιωμένους σκηνογράφους ανά τον κόσμο, καθώς και τις δουλειές τους, που με τα χρόνια, όπως παρατήρησαν και οι ιθύνοντες του φεστιβάλ γίνονται όλο και πιο αξιόλογες. Οι διακριθέντες έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα έργα που επιλέχθηκαν από την επιτροπή του φεστιβάλ σε μία μεγάλη έκθεση, αλλά και να παρακολουθήσουν σεμινάρια, workshops, performances και εκθέσεις που θα τους εμπνεύσουν και θα διευρύνουν τους ορίζοντές τους.


Η Ερμίνα Αποστολάκη, έχει κάθε λόγο να είναι περήφανη, καθώς είναι η μοναδική ελληνική συμμετοχή, που διακρίθηκε στους 60 φιναλίστ της κατηγορίας "Emerging Designer", με τα έργα «Don't forget to go home» και «Ο Μαδαφάκας Με Το Καπέλο».


Η Ερμίνα, αφού παρακολούθησε το εργαστήριο Σκηνογραφίας της σχολής Βακαλό, ολοκλήρωσε τις µεταπτυχιακές της σπουδές στη σκηνογραφία και τη σύνθεση σκηνικού χώρου στο Technical University of Berlin. Έκτοτε έχει εργαστεί σε αξιόλογες παραγωγές του θεάτρου και του κινηματογράφου, ενώ έχει παρακολουθήσει επιµορφωτικά σεµινάρια σκηνογραφίας και ενδυµατολογίας στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Αυτή την περίοδο, μάλιστα, παράλληλα με τις δουλειές της, παρακολουθεί το ερευνητικό µεταπτυχιακό πρόγραµµα Αρχιτεκτονική Χώρος Πολιτισµός µε κατεύθυνση στην γνωσιολογία της Αρχιτεκτονικής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Μετσόβειου Πολυτεχνείου.

Μία από τις τελευταίες της δουλειές ήταν και η παράσταση «Αγγελική» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Δαμβόγλου, που ανέβηκε για δύο χρονιές στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Η Ερμίνα μιλά στο LIFO.gr για το πώς είναι η ζωή μιας νεαρής σκηνογράφου στην Ελλάδα της κρίσης, αλλά και για τη σημαντική αυτή διάκριση.

— Πώς νιώθεις για τη διάκρισή σου;

Φοβερά έκπληκτη νιώθω, γιατί είναι κάτι που δεν το περίμενα καθόλου. Η διαδικασία επιλογής σε μια τέτοιου μεγέθους διοργάνωση σημαίνει υψηλό ανταγωνισμό, οπότε σε τέτοιες περιπτώσεις πάντα προετοιμάζω τον εαυτό μου, κυρίως για την πιθανότητα της μη επιλογής. Σε δεύτερο χρόνο, αισθάνομαι φοβερή περιέργεια για την εμπειρία της συμμετοχής, από την πλευρά του εκθέτη αυτή τη φορά, σε μια παγκόσμιας εμβέλειας διοργάνωση.

Η ζωή για μια νεαρή σκηνογράφο στην Ελλάδα του 2016 κινείται σε όμοιο πλαίσιο με αυτό των υπολοίπων κατοίκων της χώρας. Ξεχειλίζει από σουρεαλισμό, προσπάθεια για επιβίωση και μια διαρκή μάχη για τη διατήρηση μιας κάποιας ελπίδας.


— Πως είναι η ζωή για μια νεαρή σκηνογράφο στην Ελλάδα του 2017;

Δεν είμαι η πιο κατάλληλη να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, καθώς δεν έχουν περάσει ούτε 2 χρόνια από την στιγμή που επέστρεψα από το Βερολίνο στην Αθήνα, όπου και κατοικούσα από το 2011. Αφενός, αυτό σημαίνει πως έχασα ένα σημαντικό κομμάτι διαμόρφωσης μιας καθημερινότητας στην πόλη σε ένα χρονικό πλαίσιο αρκετά σημαντικό για την Αθήνα και την εξέλιξή της, αφετέρου, σε προσωπικό επίπεδο, ακόμα βιώνω μια ιδιόμορφη περίοδο προσαρμογής, που δεν μου έχει επιτρέψει να αισθανθώ οργανικό κομμάτι της πόλης. Πάντως, κατά γενική ομολογία, η ζωή για μια νεαρή σκηνογράφο στην Ελλάδα του 2016 κινείται σε όμοιο πλαίσιο με αυτό των υπολοίπων κατοίκων της χώρας. Ξεχειλίζει από σουρεαλισμό, προσπάθεια για επιβίωση και μια διαρκή μάχη για την διατήρηση μιας κάποιας ελπίδας.

Μια ελληνίδα σκηνογράφος στην Ταϊβάν Facebook Twitter
Αγγελική. Φωτο: Dominiki Mitropoulou


— Ταξιδεύεις για τη δουλειά σου; Ποια είναι η πιο ωραία εμπειρία που είχες στο εξωτερικό μέχρι σήμερα;

Ναι, ταξιδεύω για τη δουλειά μου και μου αρέσει πολύ. Και τώρα που απαντώ σε αυτές τις ερωτήσεις βρίσκομαι εκτός Ελλάδας για γυρίσματα. Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσω μια εμπειρία που είχα στο εξωτερικό αυτή θα ήταν η συμμετοχή μου με υποτροφία στο international workshop SharedSpace: Weather που διοργανώθηκε από το Zbigniew Raszewski Theatre Institute της Βαρσοβίας σε συνεργασία με την The Prague Quadrennial of Performance Design and Space, όπου είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω μαθήματα από τον Mike Pearson για το site specific performance (σ.σ.: παραστατικά δρώμενα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον τόπο/χώρο). Η εμπειρία αυτή μου «ξύπνησε» το ενδιαφέρον πάνω σε προωθημένα ζητήματα χώρου και άνοιξε το κεφάλαιο της ενασχόλησής μου με την έρευνα.


— Αντλείς έμπνευση μόνο από τα έργα που καλείσαι να επιμεληθείς ή σε βοηθούν και άλλα πράγματα;

Το έργο σίγουρα λειτουργεί σαν εργαλείο έμπνευσης, ωστόσο κυρίως κινητοποιούμαι δημιουργικά από τους σκηνοθέτες που κατά καιρούς έχω συνεργαστεί και τον τρόπο που προσεγγίζουν είτε ένα θεατρικό έργο, είτε ένα σενάριο. Είναι αυτή η διαδραστική διαδικασία μεταξύ σκηνογράφου και σκηνοθέτη που μου δίνει ώθηση για να εμπνευστώ.

— Ποια από τις μέχρι τώρα δουλειές σου ξεχωρίζεις και γιατί;

Αγαπώ όλες τις δουλειές μου το ίδιο και μου είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσω μία από αυτές. Είμαι σίγουρα πολύ συναισθηματικά συνδεδεμένη με τα δύο projects που θα παρουσιάσω στην Ταϊβάν. Το "Don't forget to go home" και "Ο μαδαφάκας με το καπέλο" σηματοδότησαν τόσο σε προσωπικό επίπεδο το κλείσιμο ενός κύκλου και την επιστροφή μου στην Αθήνα, όσο και την επανεμφάνιση στα εγχώρια καλλιτεχνικά δρώμενα μετά από αρκετά χρόνια.


— Αν έπρεπε να διαλέξεις ανάμεσα σε θέατρο και κινηματογράφο, τι θα διάλεγες;

Δεν θα ήθελα ποτέ να αναγκαστώ να επιλέξω ανάμεσα σε θέατρο και κινηματογράφο. Αγαπώ και τα δύο είδη εξίσου καθώς μου δίνουν την δυνατότητα να εκφραστώ με τελείως διαφορετικούς τρόπους.


— Ποιοι είναι οι στόχοι σου από εδώ και πέρα;

Ο βασικός μου στόχος είναι να συνεχίσω να επιμένω να συμμετέχω σε όσο πιο πολλά και ενδιαφέροντα project γίνεται.

Μια ελληνίδα σκηνογράφος στην Ταϊβάν Facebook Twitter
«Don't forget to go home». Φωτο: Kostis Kalivretakis

Info: Το WSD 2017, θα διεξαχθεί 1 – 9 Ιουλίου στην Ταϊβάν

Θέατρο
0

Live

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ