«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex

«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex Facebook Twitter
To «Καινούριο σπίτι» φτιάχνεται για να κατοικηθεί αλλά δεν θα κατοικηθεί ποτέ. Σ' αυτό το σπίτι-ουτοπία η επιθυμία του εγώ είναι δυνατότερη από την επιθυμία του μαζί. Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
0

Ας ξεκινήσουμε από τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα. Η Καικιλία (Εύη Σαουλίδου) είναι μεγαλωμένη στα πούπουλα. Μια «πριγκίπισσα» αδίστακτη, ιδιότροπη, που αγαπά την πολυτέλεια και την κομψότητα και δεν πολυνοιάζεται για ό,τι θυσιάζεται για χάρη του υψηλού στόχου. Ο Αντζολέτο (Ντένης Μακρής) είναι ερωτευμένος και άφραγκος, ανίκανος να αντισταθεί στις απαιτήσεις της και γιος ενός σαλαμέμπορα. Οι δυο τους είναι φρεσκοπαντρεμένοι κι ετοιμάζουν το καινούργιο τους σπίτι. Οι χαρακτήρες τους δεν τους βοηθούν να φτάσουν στον στόχο. Αλλά ούτε και το περιβάλλον (ένας περίγυρος από κόμηδες που τους υποδεικνύουν ουτοπίες, από φίλους που δυναμιτίζουν την ατμόσφαιρα και γειτόνισσες που τρέφονται από τις αδυναμίες των άλλων) βοηθά.

Έτσι, λοιπόν, μέσα σε αυτή τη φρενήρη κινητικότητα, ο ένας θα εργαλοιοποιήσει τον άλλον για να επικρατήσει, ένας μικρόκοσμος γεμάτος παθογένειες θα ζωντανέψει στα μάτια μας, τα φλέγοντα ζητήματα της εποχής του Γκολντόνι θα αποκαλυφθούν μπροστά μας αλλά το σπίτι πολύ αμφιβάλλουμε αν τελικά θα φτιαχτεί! Θα μείνει για πάντα μια βαθιά φιλοδοξία που χάθηκε στην ίντριγκα, την υποκρισία, την κακόβουλη κοινωνική κριτική, τη δίψα της καταξίωσης και κυρίως την έλλειψη αληθινής αγάπης.

Το σκηνικό είναι ένα νεκροταφείο που μεταμορφώνει τη σκηνή του Rex σε ένα απίθανο, death, μπαρόκ πεδίο όπου θα πραγματοποιηθεί το κυνήγι της ματαιοδοξίας με φόντο την Βενετία του 18ου αιώνα.

«Είναι ένα έργο-ορισμός του γκολντόνιου κόσμου που πραγματεύεται ένα αιώνιο και σίγουρα πολύ καίριο στις μέρες μας ερώτημα: Γιατί χωλαίνουμε στο μαζί; Γιατί δεν κοπάζει ο διχασμός στην κοινωνία; Γιατί όσο πιο συχνά σηκώνουμε το χέρι να βγάλουμε selfie τόσο πιο μόνοι είμαστε;» λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Σκουρλέτης, που φέρνει για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο (Θέατρο Rex, Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη») τη διαχρονική κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι «Το καινούργιο σπίτι» (από 27 Νοεμβρίου).

«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η κυριαρχία του χρήματος, τα ταξικά απωθημένα και η παγίδα του φαίνεσθαι είναι τα βασικά θέματα που αναδύονται μέσα από την εύστοχη κριτική του καινοτόμου Ιταλού συγγραφέα. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης: «To "Καινούριο σπίτι" φτιάχνεται για να κατοικηθεί αλλά δεν θα κατοικηθεί ποτέ. Σ' αυτό το σπίτι-ουτοπία η επιθυμία του εγώ είναι δυνατότερη από την επιθυμία του μαζί. Οι ήρωες του Γκολντόνι, νάρκισσοι και υποκριτές έως εσχάτων, θα περιφέρουν τις άστεγες σκιές τους στην πιο τραγική κωμωδία μοναξιάς. Ακόμα και οι δύο νιόπαντροι, δεν συνδέονται με κανένα ειλικρινές συναίσθημα. Η μεν Καικιλία θεωρεί μέγιστη υποχώρηση το ότι συνυπάρχει με έναν έμπορο που φορά ποδιά μπακάλη. Ο δε Αντζολέτο, το πάσχoν πρόσωπο, όπως έλεγε κι ο Βασίλης Παπαβασιλείου, είναι ένας μετριοπαθής, άβουλος που στο τέλος θα επαναστατήσει».

Όσο για το σκηνικό, είναι ένα νεκροταφείο που μεταμορφώνει τη σκηνή του Rex σε ένα απίθανο, death, μπαρόκ πεδίο όπου θα πραγματοποιηθεί το κυνήγι της ματαιοδοξίας με φόντο την Βενετία του 18ου αιώνα. «Παρόλο που στο σκηνικό για άλλη μια φορά χωράνε πολλά πράγματα από το καρναβάλι των αναφορών μας, την εποχή την κράτησα όπως περιγράφεται στο έργο από τον Γκολντόνι διότι μου άρεσε η αποτύπωση της κοινωνικής πραγματικότητας της εποχής. Είναι μια πολύ σκληρή περίοδος που η αριστοκρατία αρχίζει να ξεπέφτει. Άλλωστε δεν ήθελα μια επικαιροποιημένη, σύγχρονη παράσταση. Προτίμησα να μείνω με τα εργαλεία του 18ου αιώνα και να δω αυτά που θα με πάνε... ».

«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ιnfo

Το καινούργιο σπίτι του Κάρλο Γκολντόνι

Θέατρο Rex Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη»

Από 27/11

Μετάφραση: Ειρήνη Μουντράκη

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης

Σκηνικά - Κοστούμια: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης

Μουσική: Πάνος Ηλιόπουλος

Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος

Φωτισμοί: bijoux de kant

Δραματουργική Συνεργασία: Γιάννης Κωνσταντινίδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Παπαδάκης

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Χάρης Ανδριανός, Αντώνης Αντωνόπουλος, Άγγελος Αποστολίδης, Στέλλα Βογιατζάκη, Πολύδωρος Βογιατζής, Αντώνης Γκρίτσης, Θανάσης Δήμου, Τάσος Καραχάλιος, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Ντένης Μακρής, Βασίλης Μίχας, Μαρία Πανουργιά, Εύη Σαουλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα

Μουσικοί: Γιάννης Αγρανιώτης (βιολί), Αλέξης Μαστιχιάδης (τσέμπαλο)

Η παράσταση παρουσιάζεται με υπέρτιτλους στα αγγλικά (πληροφορίες για ημέρες και ώρες στο www.n-t.gr)

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ