Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση

Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter
Οι τρεις δημιουργοί υιοθετούν τη φόρμα του παιχνιδιού ρόλων για να αναπτύξουν μια σειρά από χαρακτήρες για την «Ετοιμότητα», σε ένα έργο που επιχειρεί να ερευνήσει τις καταστροφικές φαντασιώσεις της κατάστασης επιφυλακής.
0

Το καινοτόμο πρόγραμμα ψηφιακών καλλιτεχνικών αναθέσεων ENTER του Ιδρύματος Ωνάση επιφυλάσσει σήμερα μια έκπληξη. Το νέο έργο των Κωστή Σταφυλάκη, Τεό Τριανταφυλλίδη και Αλέξη Φιδετζή με τίτλο «Σημειώσεις για την Ετοιμότητα: Βήμα πρώτο» (Notes to Readiness: Step 1) δημιουργήθηκε –όπως όλα τα έργα που συμμετέχουν στο πρόγραμμα– μέσα σε 120 ώρες και είναι ένα παιχνίδι που θα εξελιχθεί απόψε σε live χρόνο, με το κοινό να παίζει καθοριστικό ρόλο, αφού θα μπορεί να επηρεάσει και να ανατρέψει την πορεία του, γράφοντας comments στο chat του YouTube.

Αντλώντας έμπνευση από την αντιδραστική κουλτούρα της ετοιμότητας των preppers (επιβιωτιστές, άτομα ή ομάδες ατόμων που ετοιμάζονται για την Αποκάλυψη και άλλες καταστροφές ή πολιτειακές εκτροπές) που αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς παγκοσμίως, οι τρεις καλλιτέχνες συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα ζωντανό παιχνίδι που έρχεται στο πιο επίκαιρο timing, αμέσως μετά το πρωτοφανές παγκόσμιο lockdown λόγω κορωνοϊού.

Οι τρεις δημιουργοί υιοθετούν τη φόρμα του παιχνιδιού ρόλων για να αναπτύξουν μια σειρά από χαρακτήρες για την «Ετοιμότητα», σε ένα έργο που επιχειρεί να ερευνήσει τις καταστροφικές φαντασιώσεις της κατάστασης επιφυλακής. Η «Ετοιμότητα» ξεδιπλώνεται ως μια επική μάχη ανάμεσα σε μια ομάδα από preppers και στη Χρυσή Ορδή, αυτή την ασυγκράτητη μάζα των «απροετοίμαστων», όπως αναφέρονται στην αργκό και την παραφιλολογία των preppers.

Αντλώντας έμπνευση από την αντιδραστική κουλτούρα της ετοιμότητας των preppers (επιβιωτιστές, άτομα ή ομάδες ατόμων που ετοιμάζονται για την Αποκάλυψη και άλλες καταστροφές ή πολιτειακές εκτροπές) που αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς παγκοσμίως, οι τρεις καλλιτέχνες συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα ζωντανό παιχνίδι που έρχεται στο πιο επίκαιρο timing.

Χρησιμοποιώντας τη δομή ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού για οικιακά περιβάλλοντα, οι καλλιτέχνες δημιουργούν ένα live stream που αλληλεπιδρά με το κοινό του YouTube μέσω των YouTube comments. Σε λειτουργία παιχνιδιού, οι χαρακτήρες αυτοί θα μοιραστούν σημειώσεις για την ετοιμότητα, θα προτείνουν στρατηγικές επιβίωσης και θα αναπτύξουν ένα αισθητηριακό γλωσσάρι για τον συνεχιζόμενο εγκλεισμό μας.

Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter
Το kit της επιβίωσης.

Ο Κωστής Σταφυλάκης, εικαστικός καλλιτέχνης, θεωρητικός τέχνης, συγγραφέας και επιμελητής εκθέσεων με διδακτορικό στις πολιτικές επιστήμες, έχει διδάξει θεωρία και σύγχρονη τέχνη, έχει επιμεληθεί σημαντικές εκθέσεις στην Ευρώπη, είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του ViZ Laboratory for Visual Culture και έχει εκθέσει σε διεθνείς διοργανώσεις. Ο Τεό Τριανταφυλλίδης, καλλιτέχνης που δημιουργεί εικονικούς κόσμους και διεπαφές για το ανθρώπινο σώμα, προκειμένου αυτό να κατοικήσει μέσα τους, έχει παρουσιάσει έργα του σε μουσεία ανά τον κόσμο και έχει συμμετάσχει σε Μπιενάλε. Ο Αλέξης Φιδετζής, με σπουδές εικαστικών τεχνών στην ΑΣΚΤ, την Kunstakademie του Μονάχου και το Pratt Institute της Νέας Υόρκης (με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση), ασχολείται με ερευνητικές καλλιτεχνικές πρακτικές εστιάζοντας σε ζητήματα τέχνης και γεωπολιτικής. Χρησιμοποιεί πλήθος μέσων, από σχέδιο μέχρι περφόρμανς. Έχει τιμηθεί με βραβεία και υποτροφίες από ιδρύματα και έχει παρουσιάσει έργα ανά τον κόσμο.

Οι τρεις καλλιτέχνες περιγράφουν στη LiFO τη συμμετοχή τους στο φιλόδοξο εγχείρημα και πώς αυτό ανταποκρίνεται στις τρέχουσες συνθήκες που βιώνουμε.

Τεό Τριανταφυλλίδης

Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter

Εγώ συμμετέχω στο όλο εγχείρημα από το Λος Άντζελες. Η δουλειά μου συχνά συνδέεται με τη κατασκευή κόσμων επαυξημένης πραγματικότητας όπου τα avatars των εαυτών μας αλληλεπιδρούν με τις επιλογές των θεατών. Για να δομηθεί η αφήγηση του παιχνιδιού έπρεπε να κατασκευάσουμε χαρακτήρες που να αλληλεπιδρούν με βάση ένα σεναριακό κορμό και τη δυναμική της πρόβας. Χρησιμοποιούμε το zoom ως βασικό εργαλείο, αλλά τροποποιούμε τα χαρακτηριστικά του με τη χρήση μιας πλατφόρμας ομαδικού online παιχνιδιού. Ένας χειριστής, ένας prepper, ένας dungeon master και ο χαρακτήρας της oracle, ενσαρκωμένος από την ηθοποιό Αλίκη Στενού, οργανώνουν τη βασική αλληλεπίδραση. Καλό θα είναι να είστε σε ετοιμότητα για να αναζητήσετε απαντήσεις στις ερωτήσεις του dungeon master. Χρησιμοποιήστε μηχανές αναζήτησης. Χωρίς να κάνουμε spoil το περιεχόμενο, θα πρέπει να εγκαταλείψετε την ιδέα ότι οι κανόνες του παιχνιδιού είναι ιεροί. Οι δομές αυτές είναι για να νοθεύονται.

Αλέξης Φιδετζής

Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter

Οι preppers είναι ένα αντιδραστικό subculture που βρίθει στο διαδίκτυο και αντιμετωπίζει, μεταξύ άλλων, την απομόνωση σαν μέτρο αντιμετώπισης του φαντασιακού αγνώστου το οποίο προκαλεί τρόμο. Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με αυτή την θεματική προτού προκύψει η νέα πραγματικότητα που έχει επιβάλει η πανδημία, οπότε όταν ήρθε η πρόταση από τη Στέγη για να συμμετάσχουμε στο ENTER θελήσαμε να εντάξουμε τις μεθόδους επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε αυτό τον καιρό ως δομικό στοιχείο του έργου που δημιουργούμε. Μέσα από αυτή την σκέψη προέκυψε η φόρμα ενός διαδραστικού παιχνιδιού, στα πρότυπα του «Dungeons and Dragons», όπου η φιλολογία της απόλυτης καταστροφής διαπλέκεται με τη μυθολογία των παιχνιδιών αυτών και γενικότερα της αισθητικής του fantasy. Έτσι, το κοινό ερχόμενο να επιλέξει εάν επιθυμεί να υποστηρίξει τους preppers ή τη Χρυσή Ορδή, εντάσσεται σε μια κατασκευασμένη διπολικότητα ανάμεσα στους «προετοιμασμένους» και τους «αφελείς», τους «καλούς» και τους «κακούς», τους «πολιτισμένους» και τους «άγριους». Σκοπός είναι να εντάξουμε τον κόσμο σε έναν παρανοϊκό μύθο του Αισώπου όπου ο μέρμηγκας γίνεται βάναυσος απέναντι στην απόγνωση και δομεί την ύπαρξή του γύρω από την σκέψη ότι το τζιτζίκι απειλεί την ίδια του την επιβίωση.

Κωστής Σταφυλάκης

Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter

Αυτό που με κινητοποιεί είναι ο περίεργος συντονισμός ανάμεσα στην κουλτούρα των preppers και το βασικό πρόταγμα της εποχής, δηλαδή το κάλεσμα να μετατραπούμε όλοι, ατομικά, σε καταδρομείς της δημόσιας υγείας. Την περίοδο αυτή φτιάξαμε checklists με πράγματα που πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε, αναζητήσαμε τρόπους οργάνωσης του παραγωγικού χρόνου με βάση τον διαρκή εγκλεισμό, οργανώσαμε τις μετρημένες εξόδους μας κ.ο.κ. Οι preppers μπορεί να είναι μοναχικοί ερημίτες, να φτιάχνουν κοινοβιακά homesteads, να ανήκουν σε ακροδεξιές πολιτοφυλακές και σε οργανώσεις υπέρ της οπλοκατοχής, να είναι μεγαλοεπενδυτές της Silicon Valley που οργανώνουν την έξοδό τους από την χώρα ή τον πλανήτη σε περίπτωση μιας doomsday, να είναι δημοκρατικοί ή αναρχικοί ακτιβιστές που μυρίζονται ότι η πλανητική διακυβέρνηση οριακά αυτοσυντηρείται. Με πηγή τους Αμερικάνους επιβιωτιστές, οι preppers απλώνονται στη Σκανδιναβία, στη Γερμανία, πρόσφατα και στην Ελλάδα. Συνήθως εμπνέονται από νέο-αντιδραστικές ιδεολογίες.

Σε επίπεδο καλλιτεχνικό, αυτό με ενδιαφέρει ιδιαίτερα καθώς τα έργα που κάνω είναι, συχνότατα, τρόποι να «βαδίσει» κανείς με τον εχθρό. Η ζωή ενός prepper είναι ταυτόχρονα παιχνιδοποιημένη. Οι preppers ζουν μέσα σε βιντεοπαιχνίδια επιβίωσης όπως το Rust ή το Minecraft. Ζούνε σε ένα διαρκές παιχνίδι ρόλων, σαν το γκροτέσκο «Dungeons and Dragons» σκηνικό που φτιάχνουμε. Ο συναισθηματικός τους κόσμος αντιστοιχεί μάλλον στο ρεύμα που έχει ονομαστεί hopepunk – μια νεφελώδης αισθητική συνθήκη που εκτείνεται από τους συναισθηματικούς μονολόγους των κινηματογραφικών χόμπιτ μέχρι τον φυλετικό ηρωισμό βιντεοπαιχνιδιών όπως το «Horizon Zero Dawn». Οι preppers δεν είναι πάντα βαρετοί νευρωτικοί, αλλά ξενιστές της hopepunk αντίληψης περί ενός χαμένου ιπποτισμού που σώζει την τιμή της ανθρωπότητας από τη δήθεν κυνική και ειρωνική πολιτιστική συνθήκη που ζούμε από τη δεκαετία του '90 μέχρι σήμερα. Θα παίξουμε ένα παιχνίδι. Αλλά δεν είναι ένα απλό παιχνίδι.

Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter
Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter

Σημειώσεις για την Ετοιμότητα: Βήμα Πρώτο (Notes to Readiness: Step 1)

Κωστής Σταφυλάκης, Τεό Τριανταφυλλίδης, Αλέξης Φιδετζής

Παιχνίδι ρόλων, Video σε live-streaming στο YouTube

Live stream: Πέμπτη 14 Μαΐου στις 20:00

Ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση

https://www.onassis.org/el/enter/notes-readiness-step-1-kostis-stafylakis-theo-triantafyllidis-alexis-fidetzis

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ