Επιστροφή στο μέλλον: Η Αθήνα υποδέχεται drive-in κινηματογράφους

Επιστροφή στο μέλλον: Η Αθήνα υποδέχεται drive-in κινηματογράφους Facebook Twitter
Η πραγματική επιτυχία του ξεκίνησε τη δεκαετία του '50, όταν έγινε αναπόσπαστο μέρος της καλοκαιρινής εξόδου των νέων.
0



ΣΤΙΣ ΗΠΑ Η ΣΥΛΛΗΨΗ
της ιδέας του drive-in έγινε πριν από περίπου 90 χρόνια. Σε μια χώρα με αμέτρητες αχανείς εκτάσεις, το σχέδιο ήταν η χρησιμοποίηση μεγάλων ανοιχτών χώρων όπου ο θεατής θα έμπαινε με το αυτοκίνητό του και θα έβγαινε χωρίς να έχει χάσει κάτι από την απόλαυση μιας ταινίας σε μεγάλη οθόνη.

Η πραγματική επιτυχία του ξεκίνησε τη δεκαετία του '50, όταν έγινε αναπόσπαστο μέρος της καλοκαιρινής εξόδου των νέων, καθώς συνδύαζε πρακτικότατα το ρομαντικό ραντεβού με την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα που πρόσφερε το αυτοκίνητο. Με τα χρόνια το εμπορικό σινεμά μετακόμισε στα malls και ένα μεγάλο μέρος των drive-in είτε έγινε μια ρετρό ανάμνηση είτε συνδέθηκε με το σεξ, αυτό που γινόταν επί της οθόνης, εντός αυτοκινήτου ή και στα δύο.

Στην Ελλάδα το γνωρίσαμε κατά τη δεκαετία του '70. Όμως, σε μια χώρα γεμάτη θερινά σινεμά, με πλήθος κόσμου να συρρέει σε αυτά όλο το καλοκαίρι, τα drive-in περιορίστηκαν από νωρίς ως αναγκαστικός προορισμός ερωτικών ταινιών και κρυφών ραντεβού το σύντομο διάστημα που διαρκούσαν.

Στην Ελλάδα το γνωρίσαμε αργότερα, κατά τη δεκαετία του '70. Όμως, σε μια χώρα γεμάτη θερινά σινεμά, με πλήθος κόσμου να συρρέει σε αυτά όλο το καλοκαίρι, τα drive-in περιορίστηκαν από νωρίς ως αναγκαστικός προορισμός ερωτικών ταινιών και κρυφών ραντεβού το σύντομο διάστημα που διαρκούσαν, με τεράστιες οθόνες τοποθετημένες σε χωράφια, όπως αυτή στον δρόμο για τη Μαλακάσα, να θυμίζουν μέχρι σήμερα την ύπαρξή τους.

Μέχρι που ο κορωνοϊός και τα μέτρα ασφαλείας οδήγησαν ξαφνικά σε ακμή τα αμερικανικά drive-in, τους μοναδικούς κινηματογράφους που λειτουργούν αυτήν τη στιγμή στις ΗΠΑ, φέρνοντας στη χώρα μας μια συνήθεια του παρελθόντος που ταιριάζει με το social distancing του μέλλοντος.


Πριν από λίγες μέρες εμφανίστηκε μια μυστηριώδης σελίδα στο Διαδίκτυο με τίτλο ΑΘΕΝΣ ΝΤΡΑΪΒ-ΙΝ, που πραγματοποιεί αντίστροφη μέτρηση μέχρι τα μεσάνυχτα της 1ης Ιουνίου και προσφέρει ένα πεδίο όπου μπορεί κάποιος να εγγραφεί στο newsletter. Οι υπεύθυνοι της σελίδας μάς είπαν πως θα ανακοινώσουν περισσότερα πολύ σύντομα και ότι η εγγραφή στο newsletter θα έχει αντίκρισμα πρακτικά, καθώς όσοι εγγραφούν θα έχουν πρόσβαση στα πρώτα εισιτήρια που θα διατεθούν στο κοινό, όπως και δυνατότητα αγοράς VIP Packages.


Σχεδόν ταυτόχρονα, ο δήμαρχος Γλυφάδας, κ. Γιώργος Παπανικολάου, δημοσιοποίησε στα social media τις πυρετώδεις προετοιμασίες του Drive-in Φεστιβάλ στην καταπράσινη περιοχή του Γκολφ Γλυφάδας. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον ίδιο ανέφερε πως η ιδέα προέκυψε στην προσπάθεια προσαρμογής των πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργανώνει κάθε καλοκαίρι ο δήμος στα νέα δεδομένα και την ευκαιρία αξιοποίησης μιας μεγάλης και ήσυχης έκτασης πρασίνου που υπάρχει στην περιοχή.

«Θα φιλοξενήσουμε προβολές ταινιών, νέων και κλασικών, όπως και θεατρικές παραστάσεις αλλά και συναυλίες. Είμαστε σε συνεννόηση ώστε να ανακοινώσουμε σύντομα όλο το πρόγραμμα. Οι εκδηλώσεις θα είναι και φέτος δωρεάν για το κοινό και, αντί εισιτηρίου, θα συγκεντρώσουμε τρόφιμα και φάρμακα για τις κοινωνικές μας δομές. Δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε ποτέ κάτι τέτοιο σε εντελώς ανοιχτό χώρο, γιατί θα λειτουργούσε εις βάρος κάθε παράστασης. Το Γκολφ δίνει τη δυνατότητα ελέγχου και ο χώρος που θα έχουμε θα δίνει τη δυνατότητα άνετης εισόδου και εξόδου σε 180-200 αυτοκίνητα. Παράλληλα, φτιάχνουμε μια ιστοσελίδα απ' όπου ο κόσμος θα προμηθεύεται το δωρεάν εισιτήριό του διαδικτυακά, ώστε να αποτρέψουμε οποιαδήποτε συμφόρηση. Θα ξεκινήσουμε μέσα στον Ιούνιο, με στόχο να έχουμε στην έναρξη ένα event με κλασικά αυτοκίνητα μέσα στον χώρο» ανέφερε ο κ. Παπανικολάου.


Παράλληλα με τις δύο αυτές απόπειρες, προβολές drive-in θα περιλαμβάνονται και στις δράσεις του 10ου Athens Open Air Film Festival, το οποίο οργανώνεται αυτόν τον καιρό και σύντομα θα ανακοινώσει το πρόγραμμα με τις αγαπημένες κλασικές ταινίες που παρουσιάζει κάθε καλοκαίρι.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM