Επιστροφή στο μέλλον: Η Αθήνα υποδέχεται drive-in κινηματογράφους

Επιστροφή στο μέλλον: Η Αθήνα υποδέχεται drive-in κινηματογράφους Facebook Twitter
Η πραγματική επιτυχία του ξεκίνησε τη δεκαετία του '50, όταν έγινε αναπόσπαστο μέρος της καλοκαιρινής εξόδου των νέων.
0



ΣΤΙΣ ΗΠΑ Η ΣΥΛΛΗΨΗ
της ιδέας του drive-in έγινε πριν από περίπου 90 χρόνια. Σε μια χώρα με αμέτρητες αχανείς εκτάσεις, το σχέδιο ήταν η χρησιμοποίηση μεγάλων ανοιχτών χώρων όπου ο θεατής θα έμπαινε με το αυτοκίνητό του και θα έβγαινε χωρίς να έχει χάσει κάτι από την απόλαυση μιας ταινίας σε μεγάλη οθόνη.

Η πραγματική επιτυχία του ξεκίνησε τη δεκαετία του '50, όταν έγινε αναπόσπαστο μέρος της καλοκαιρινής εξόδου των νέων, καθώς συνδύαζε πρακτικότατα το ρομαντικό ραντεβού με την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα που πρόσφερε το αυτοκίνητο. Με τα χρόνια το εμπορικό σινεμά μετακόμισε στα malls και ένα μεγάλο μέρος των drive-in είτε έγινε μια ρετρό ανάμνηση είτε συνδέθηκε με το σεξ, αυτό που γινόταν επί της οθόνης, εντός αυτοκινήτου ή και στα δύο.

Στην Ελλάδα το γνωρίσαμε κατά τη δεκαετία του '70. Όμως, σε μια χώρα γεμάτη θερινά σινεμά, με πλήθος κόσμου να συρρέει σε αυτά όλο το καλοκαίρι, τα drive-in περιορίστηκαν από νωρίς ως αναγκαστικός προορισμός ερωτικών ταινιών και κρυφών ραντεβού το σύντομο διάστημα που διαρκούσαν.

Στην Ελλάδα το γνωρίσαμε αργότερα, κατά τη δεκαετία του '70. Όμως, σε μια χώρα γεμάτη θερινά σινεμά, με πλήθος κόσμου να συρρέει σε αυτά όλο το καλοκαίρι, τα drive-in περιορίστηκαν από νωρίς ως αναγκαστικός προορισμός ερωτικών ταινιών και κρυφών ραντεβού το σύντομο διάστημα που διαρκούσαν, με τεράστιες οθόνες τοποθετημένες σε χωράφια, όπως αυτή στον δρόμο για τη Μαλακάσα, να θυμίζουν μέχρι σήμερα την ύπαρξή τους.

Μέχρι που ο κορωνοϊός και τα μέτρα ασφαλείας οδήγησαν ξαφνικά σε ακμή τα αμερικανικά drive-in, τους μοναδικούς κινηματογράφους που λειτουργούν αυτήν τη στιγμή στις ΗΠΑ, φέρνοντας στη χώρα μας μια συνήθεια του παρελθόντος που ταιριάζει με το social distancing του μέλλοντος.


Πριν από λίγες μέρες εμφανίστηκε μια μυστηριώδης σελίδα στο Διαδίκτυο με τίτλο ΑΘΕΝΣ ΝΤΡΑΪΒ-ΙΝ, που πραγματοποιεί αντίστροφη μέτρηση μέχρι τα μεσάνυχτα της 1ης Ιουνίου και προσφέρει ένα πεδίο όπου μπορεί κάποιος να εγγραφεί στο newsletter. Οι υπεύθυνοι της σελίδας μάς είπαν πως θα ανακοινώσουν περισσότερα πολύ σύντομα και ότι η εγγραφή στο newsletter θα έχει αντίκρισμα πρακτικά, καθώς όσοι εγγραφούν θα έχουν πρόσβαση στα πρώτα εισιτήρια που θα διατεθούν στο κοινό, όπως και δυνατότητα αγοράς VIP Packages.


Σχεδόν ταυτόχρονα, ο δήμαρχος Γλυφάδας, κ. Γιώργος Παπανικολάου, δημοσιοποίησε στα social media τις πυρετώδεις προετοιμασίες του Drive-in Φεστιβάλ στην καταπράσινη περιοχή του Γκολφ Γλυφάδας. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον ίδιο ανέφερε πως η ιδέα προέκυψε στην προσπάθεια προσαρμογής των πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργανώνει κάθε καλοκαίρι ο δήμος στα νέα δεδομένα και την ευκαιρία αξιοποίησης μιας μεγάλης και ήσυχης έκτασης πρασίνου που υπάρχει στην περιοχή.

«Θα φιλοξενήσουμε προβολές ταινιών, νέων και κλασικών, όπως και θεατρικές παραστάσεις αλλά και συναυλίες. Είμαστε σε συνεννόηση ώστε να ανακοινώσουμε σύντομα όλο το πρόγραμμα. Οι εκδηλώσεις θα είναι και φέτος δωρεάν για το κοινό και, αντί εισιτηρίου, θα συγκεντρώσουμε τρόφιμα και φάρμακα για τις κοινωνικές μας δομές. Δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε ποτέ κάτι τέτοιο σε εντελώς ανοιχτό χώρο, γιατί θα λειτουργούσε εις βάρος κάθε παράστασης. Το Γκολφ δίνει τη δυνατότητα ελέγχου και ο χώρος που θα έχουμε θα δίνει τη δυνατότητα άνετης εισόδου και εξόδου σε 180-200 αυτοκίνητα. Παράλληλα, φτιάχνουμε μια ιστοσελίδα απ' όπου ο κόσμος θα προμηθεύεται το δωρεάν εισιτήριό του διαδικτυακά, ώστε να αποτρέψουμε οποιαδήποτε συμφόρηση. Θα ξεκινήσουμε μέσα στον Ιούνιο, με στόχο να έχουμε στην έναρξη ένα event με κλασικά αυτοκίνητα μέσα στον χώρο» ανέφερε ο κ. Παπανικολάου.


Παράλληλα με τις δύο αυτές απόπειρες, προβολές drive-in θα περιλαμβάνονται και στις δράσεις του 10ου Athens Open Air Film Festival, το οποίο οργανώνεται αυτόν τον καιρό και σύντομα θα ανακοινώσει το πρόγραμμα με τις αγαπημένες κλασικές ταινίες που παρουσιάζει κάθε καλοκαίρι.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ