H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born

H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born Facebook Twitter
Με τον Γιόακιν Φίνιξ
0

Στην εννιάδα των υποψήφιων για Όσκαρ ταινιών, η Μέγκαν Έλισον φιγουράρει ως παραγωγός δύο ταινιών: του Her και του Οδηγού Διαπλοκής, που διεκδικεί 10 αγαλματίδια. Ούτως ή άλλως, μια γυναίκα παραγωγός στο Χόλιγουντ εξακολουθεί να αποτελεί εξωτικό φρούτο, πόσο μάλλον μια νεότατη γυναίκα, που επενδύει χρήματα και κάνει actual παραγωγή, πείθοντας ηθοποιούς και ακολουθώντας τα γυρίσματα και τα προβλήματα που προκύπτουν, για να βρει επί τόπου λύσεις.

Η δις υποψήφια Έλισον (αν σας θυμίζει κάτι το επώνυμο) είναι κόρη του Λάρι Έλισον, του τρίτου πλουσιότερου Αμερικανού, με προσωπική περιουσία 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ιδρυτή και ιδιοκτήτη της εταιρείας Oracle. Δεν έχει κλείσει ακόμη τα 30 της χρόνια (είναι περίπου 27) και ήδη συμπληρώνει μια 8ετία από τότε που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με ταινίες, αφιερώνοντας τον χρόνο της στη σωτηρία δύσκολων projects, που χρειάστηκαν χείρα βοηθείας, ακόμη και έναν από μηχανής Θεό. Ακριβώς αυτό έκανε η Θεά για τους φίλους και συνεργάτες της Έλισον στην περίπτωση του The Master του Πολ Τόμας Άντερσον, σηκώνοντας πολλά και διάφορα φρύδια στο Χόλιγουντ, από τη στιγμή που έβαλε από τη δική της τσέπη τα 40 εκατομμύρια που στοίχισε η σπουδαία αλλά προβληματική για να ξεκινήσει αυτή ταινία- είναι και η μόνη από την οποία έχασε λεφτά, μιας και από τις υπόλοιπες είτε κερδίζει, είτε έρχεται στα ίσα της.

Στην αρχή, πόνταρε σε μικρές και ασήμαντες ανεξάρτητες ταινιούλες, κάτι σαν μετεφηβικό καπρίτσιο μιας κοπέλας που παράτησε τις σπουδές της και πειραματιζόταν με το σινεμά. Πολύ γρήγορα πλησίασε τους αγαπημένους της σκηνοθέτες και μόλις έλαβε ένα απίθανο πακέτο από τον μπαμπά, κάπου στα 200 εκατομμύρια, έκανε αισθητή την παρουσία της. Όπως γράφει και το Vanity Fair σε ένα μεγάλο προφίλ που έγραψε για εκείνην, χωρίς δικά της σχόλια (δεν δίνει ποτέ συνεντεύξεις, απλώς διορθώνει διακριτικά τα λάθη μέσω εκπροσώπου Τύπου) τις προσωπικές παρεμβάσεις ανεξάρτητων παραγωγών, παλιά τις ονόμαζαν «χαζά χρήματα» στο Χόλιγουντ. Πλέον, μόνο χαζά δεν είναι, αφού λίγοι και καλοί θαρραλέοι με διαίσθηση, όπως οι αδελφοί Τόμπσον, επενδύουν εκεί που τους οδηγεί το καλό τους γούστο, με αποτέλεσμα να στηρίζουν τις μεσαίες και δύσκολες παραγωγές με όραμα, που τα στούντιο, με την εξασθένιση ως και εξαφάνιση των καλλιτεχνικών τους παραρτημάτων, αφήνουν στην τύχη τους, ή δεν ασχολούνται καθόλου, έχοντας εστιάσει στο νεανικό κοινό και τα μεγάλα σιγουράκια.

H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born Facebook Twitter
Με την Ρόμπιν Σαπίρο (αριστερά) και την Τζέσικα Τσαστέιν

Η Μέγκαν Έλισον δεν ανακάλυψε την πυρίτιδα. Ο Σπάικ Τζονζ και ο Ντέιβιντ Ο' Ράσελ θεωρητικά δεν αποτελούν ρίσκο αλλά μάλλον λογική επιλογή. Αν είχαμε κι εμείς πολλά λεφτά και αγαπούσαμε το σινεμά, δεν θα διστάζαμε να βάλουμε πλάτη στα σχέδια τους και να τους στηρίξουμε. Με την κρίση ωστόσο, και τα πολλά λογιστικά θέματα που ανακύπτουν από τέτοιου είδους παραγωγές, το αυτονόητο δεν συμβαίνει και κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να αιμορραγήσει οικονομικά για χάρη κάποιου σκηνοθέτη με όραμα. Και στατιστικά μιλώντας, τα πλουσιόπαιδα της Silicon Valley ή του Λος Άντζελες, ξοδεύουν τον χρόνο τους απλώς ξοδεύοντας, αντί να βάλουν το μυαλό τους να δουλέψει δημιουργικά- άντε να αυγατίσουν περιουσίες μέσω της χρηματοπιστωτικής οδού κληρονομώντας αυτοκρατορίες.

Η Έλισον κάνει τη διαφορά γιατί είναι ταμένη στα ψυχαγωγικά καλλιτεχνήματα, όπως ακριβώς και ο αυτοδημιούργητος φαφλατάς και αυτοδιαφημιζόμενος αλλά εξαιρετικά ικανός Χάρβεϊ Γουανστάιν, με τον οποίο κρατάει τις αποστάσεις και μια λεπτή ισορροπία καλώς σχέσεων, από εκείνες που πιβοτάρουν από την άμιλλα στον ανταγωνισμό, και που παραλίγο να χαλάσουν αμετάκλητα όταν το Master δεν πήγε καλά εισπρακτικά και ο παραγωγός Χάρβεϊ μάλωσε άσχημα τη μικρή χρηματοδότη Μέγκαν για τις απερισκεψίες της. Η δουλεία όμως είναι δουλειά, και όταν χρειάστηκε η Έλισον να διανείμει μια ταινία του Χάρβεϊ δεν κράτησε γινάτι και το έκανε.

Πολλοί λένε πως η Μέγκαν Έλισον ξοδεύει πολύ και θέλει να αποδείξει  κάτι παραπάνω από τα κυβικά της. Αρνείται πως έχει χάσει υπέρογκα ποσά και δεν διστάζει να κάνει πίσω όταν οι συμφωνίες δεν τηρούνται ή δεν ελέγχονται από εκείνην, όπως τις έχει σχεδιάσει - εγκατέλειψε το Side Effects του Σόντερμπεργκ, όταν αισθάνθηκε πως παραβιάστηκε μια σειρά από δεοντολογίες. Άλλοι ισχυρίζονται πως κατά βάση είναι ένα κακομαθημένο πλουσιοκόριτσο, που μεγάλωσε με άλογα και σκάφη και εντυπωσιάζεται από την παρέα και την προσοχή των σταρ, όπως η Τζέσικα Τσαστέιν και ο Τζέισον Κλαρκ από το δικό της Zero Dark Thirty και η Έιμι Άνταμς, ενώ άλλοι λένε πως είναι σκληρή, ξέρει να κρατάει τα χαλινάρια και ήρθε για να μείνει.

Ο αδελφός της Ντέιβιντ Έλισον, είναι επίσης παραγωγός. Συνεργάζεται στενά με την Paramount και προσανατολίζεται σε περιπέτειες, όπως οι Επικίνδυνες Αποστολές και ο Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ. Η εταιρεία του Skydance είναι το αντίθετο της Annapurna της αδελφής του - το όνομα βγήκε από μια διαδρομή των Ιμαλαΐων. Όταν μαθεύτηκε πως η Μέγκαν αγόρασε τα δικαιώματα, έναντι 10 εκατομμυρίων των συνεχειών του Εξολοθρευτή, με την παρουσία του Σβαρτσενέγκερ στο ρόλο που τον έκανε διάσημο, παραξενεύτηκαν όλοι. Σύντομα ωστόσο, η πιο ψαγμένη Annapurna παραχώρησε τα δικαιώματα στην εμπορικής κατεύθυνσης Skydance και τα αδέλφια θα συνεργαστούν, αρμονικά όπως φαίνεται, με τον Ντέιβιντ να βρίσκεται κοντά στο στοιχείο του και τη Μέγκαν να επωφελείται οικονομικά, με δεδομένη την επιτυχία.

Η παραγωγός φαίνεται να χαίρεται από την αναγνώριση των ταινιών της στα Όσκαρ. Ντροπαλή και ιδιωτεύουσα μέχρι τώρα, φωτογραφίζεται συνέχεια στις πρεμιέρες και τις επίσημες εκδηλώσεις, και όλοι οι κινηματογραφιστές προσεύχονται να ακουμπήσει ένα μικρό τούβλο από τα πολύτιμα χρήματα της, στο όνειρο τους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ