Mariaflora Lehec

Mariaflora Lehec Facebook Twitter
0
  • Ο δρόμος από το σπίτι μας στου Παπάγου μέχρι τη στάση του λεωφορείου ήταν γεμάτος νυχτολούλουδα. Είναι από τις πιο έντονες αναμνήσεις μου – το σχολείο το θυμάμαι έτσι: ως έναν καθημερινό περίπατο στον δρόμο με τα νυχτολούλουδα για να προλάβω το λεωφορείο. Eπειδή δεν έχω πολύ καλή μνήμη, συνδυάζω έντονα καταστάσεις με οπτικές ή οσφρητικές εικόνες. Αργότερα, πήγα στο Πολυκλαδικό των Αμπελοκήπων, δεν άντεχα άλλο να παίρνω αποβολές στου Παπάγου επειδή ήθελα να φορώ μακριές φούστες και Dr. Martens. Σώνει και καλά να βάλω τζιν;

Στην Ελλάδα, που δεν υπάρχει ακριβώς μόδα –κάποτε υπήρχε, τώρα πια όχι–, πρέπει να βασίσεις τη νοοτροπία σου στον νόμο του Μέρφι: όλα θα πάνε στραβά, οπότε οφείλεις να είσαι πάντα δυο βήματα μπροστά, να το περιμένεις και να μην στενοχωρηθείς όταν συμβεί.

  • Έζησα στο Λονδίνο δέκα χρόνια, από τα 19 έως τα 29. Η σούπερ δεκαετία που σε κάνει άνθρωπο. Σπούδασα στο Saint Martins και δούλεψα δίπλα σε Βρετανούς σχεδιαστές – ήταν το όνειρό μου να δουλεύω σε σωστά ατελιέ. Το Λονδίνο το λάτρευα, το ένιωθα σπίτι μου... Τελικά, μάλλον αυτό ήταν κάτι που έλεγα στον εαυτό μου για να τον καθησυχάζω. Κάποια στιγμή ένιωσα ότι τον κύκλο μου εκεί τον είχα κλείσει. Είμαι τόσο πολύ Αθηναία, που δεν πάει περισσότερο. Εδώ μπορώ να είμαι δημιουργική. Στο Λονδίνο μπορούσα να παράγω, να είμαι υπέροχη συνεργάτις, αλλά δεν μπορούσα να δημιουργήσω. Θες η μουντάδα, θες οι άνθρωποι που είναι, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι; Σκέψου να περνούν χρονιές ολόκληρες χωρίς ήλιο. Ωραίο, dark... Για εμένα, που μ' αρέσει η νταρκίλα, το grunge και η βρομιά, ήταν ιδανικό. Αλλά όσο μεγαλώνεις, θες να παράγεις με αγάπη, να βγάζεις συναίσθημα, να αισθάνεσαι καλά!
  • Αυτό που έχει να σου δώσει το Λονδίνο είναι το artsy. Το τέλειο advertising, η έξυπνη σκέψη, το φοβερό χιούμορ. Όλα αυτά τα πράγματα δεν είναι ούτε η ντομάτα με τη σωστή γεύση, ούτε η φιλενάδα σου που θα έρθει να σου πει τον καφέ. Φτάνεις σε κορεσμό. Για πόσο θα προσπαθείς να κάνεις την υπέρβαση στην τέχνη; Την είδαμε, την καταλάβαμε. Τώρα θέλουμε να πάμε σπίτι και να τη φέρουμε μαζί μας. Νομίζω ότι κάπως έτσι αισθάνονται οι περισσότεροι δικοί μας που ζουν εκεί, εκτός από τους ανθρώπους που πραγματικά ανήκουν αλλού. Εγώ δεν ήμουν τελικά μία από αυτούς. Εξάλλου, στο τέλος ερωτεύτηκα και ο άνδρας μου βρισκόταν εδώ!
Mariaflora Lehec Facebook Twitter
Νομίζω ότι τα ΣΟΜΦ έχουν ισχυρή ταυτότητα, γι' αυτό έχουν κατακτήσει τις καρδιές πολλών Ελλήνων fashionistas... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
 
  • Οι πρώτοι μήνες της σχέσης μου με τον Jonas ήταν από απόσταση. Επέστρεψα στην Ελλάδα το 2008. Έχτιζα ήδη τη φωλίτσα μας στο μυαλό μου – τέτοια είμαι! Το σπίτι όπου ζούμε ήταν της γιαγιάς μου και είχα ήδη σκεφτεί πώς ήθελα να είναι. Επιστρέφοντας, λοιπόν, δεν είχα καταλήξει τι ακριβώς ήθελα να κάνω. Έκανα λίγο social media για τον Tsakiris Mallas, ξεκίνησα το μπλογκ μου, το Miss Athènes, γιατί κάπως ήθελα να διατηρώ επαφή με τους φίλους μου μέσω ενός ημερολογίου, για να μη με ξεχάσουν. Σ' εκείνη τη φάση, λοιπόν, ήθελα να χτυπήσω ένα τατουάζ μανίκι, αλλά σκεφτόμουν τι θα έλεγε ο μπαμπάς. «Ας το κάνουμε μια μεταξοτυπία». Κι έτσι δημιουργήθηκαν τα ΣΟΜΦ!
  • Νομίζω ότι τα ΣΟΜΦ έχουν ισχυρή ταυτότητα, γι' αυτό έχουν κατακτήσει τις καρδιές πολλών Ελλήνων fashionistas. Δίνω ιδιαίτερη βάση στα γραφικά, στα επαναλαμβανόμενα σύμβολα και μοτίβα, γιατί αυτή είμαι εγώ σχεδιαστικά. Πάντα μου άρεσε το street ρούχο, που να έχει όμως κάτι να πει, με απλές, ευκολοφόρετες φόρμες. Η νοοτροπία του Λονδίνου στη μόδα σίγουρα είναι πάντα η βασική μου αναφορά. Το Παρίσι, ας πούμε, δεν το αγαπώ, παρόλο που είμαι παντρεμένη με Γάλλο. Είναι πολύ σοβαροφανές και οι άνθρωποι παραείναι elegant για τα δικά μου γούστα. Όταν βρίσκομαι εκεί, αισθάνομαι μειονεκτικά ορισμένες φορές, πράγμα που δεν μου αρέσει καθόλου! Βέβαια, δειγματίζω στο Παρίσι γιατί έτσι είναι η μόδα. Ο παλμός του Λονδίνου όμως, η βρομιά και η αλητεία του, αυτά είμαι εγώ. Και το χιούμορ. Είναι σημαντικό, ειδικά στη μόδα. Πολλή σοβαροφάνεια, πια, με αυτά τα Céline και όλα τα Céline-οειδή – τον μινιμαλισμό, εν πάση περιπτώσει, που τόσο πολύ αγαπούν οι μπλόγκερ, εγώ δεν τον αγαπώ. Εγώ θέλω t-shirts που να έχουν πάνω τον Μίκι να χορεύει πεντοζάλη. Εύθυμα ρούχα.
  • Έχω κάποιες εμμονές που ενθέτω συνέχεια στα σχέδιά μου. Αυτή η συλλογή, ας πούμε, είχε την τριπλή θεά, τις τρεις φάσεις της σελήνης που βρίσκεις σε αρχαιοελληνικά αγγεία και πολλές θρησκείες. Έπειτα, το ματάκι – είμαι πολύ της ενέργειας. Ανταλλάσσω σκέψεις με κολλητούς, στέλνω ενέργεια στο εξωτερικό, αφού πολλοί αγαπημένοι μου φίλοι είναι έξω. Μπορεί να σκέφτομαι πολύ έντονα κάποιον και να με πάρει τηλέφωνο. Έχω, επίσης, κόλλημα με ένα συγκεκριμένο μπλε που γκριζίζει κι εγώ ονομάζω «Arcadia Βlue», από τον ουρανό της Αρκαδίας. Είχα πάει πριν από λίγο καιρό εκεί και στη διάρκεια του ταξιδιού σκεφτόμουν σχέδια. Κοιτάζω, λοιπόν, προς τον ουρανό και εκεί βρισκόταν η απάντηση! Πιστεύω πολύ στον τρόπο που σε καθοδηγεί το σύμπαν, στις απαντήσεις που σου δίνει, αρκεί να μάθεις να τις διαβάζεις. Αυτή η αίσθηση με ηρεμεί και μου παρέχει ασφάλεια.
Mariaflora Lehec Facebook Twitter
Πιστεύω πολύ στον τρόπο που σε καθοδηγεί το σύμπαν, στις απαντήσεις που σου δίνει, αρκεί να μάθεις να τις διαβάζεις. Αυτή η αίσθηση με ηρεμεί και μου παρέχει ασφάλεια... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
 
  • Στην Ελλάδα, που δεν υπάρχει ακριβώς μόδα –κάποτε υπήρχε, τώρα πια όχι–, πρέπει να βασίσεις τη νοοτροπία σου στον νόμο του Μέρφι: όλα θα πάνε στραβά, οπότε οφείλεις να είσαι πάντα δυο βήματα μπροστά, να το περιμένεις και να μην στενοχωρηθείς όταν συμβεί. Εγώ προσπαθώ να τρέξω κάτι χωρίς κεφάλαιο. Έχω καταφέρει να κάνω δύο επιδείξεις, να δειγματίσω δύο φορές στο Παρίσι και να διατηρώ ελληνικό και ξένο showroom, με κάποιες hardcore πελάτισσες που περιμένουν την εξέλιξη του brand. Τέσσερα άτομα είμαστε και τρέχουμε παραγωγές που φεύγουν μέχρι το Χονγκ-Κονγκ και γενικά έχουμε κάνει άνοιγμα στην αγορά της Ασίας. Θέλω στο άμεσο μέλλον να σχεδιάσω και ανδρικές σειρές. Με τόσα custom ρούχα που έχω φτιάξει για φίλους, νομίζω ότι ήρθε η ώρα! Μια σειρά t-shirts με αγαπημένα τσιτάτα πιθανότατα.
  • Το «προβληματάκι» με την ελληνική μόδα είναι μάλλον γενικότερο πρόβλημα του Έλληνα: νομίζει ότι μπορεί να κάνει τα πάντα. Πρέπει να σεβόμαστε το καταναλωτικό κοινό. Αν εγώ αισθάνθηκα την ανάγκη να δημιουργήσω με τρία κουμπιά και τέσσερις κλωστές, δεν σημαίνει ότι μια κοπέλα πρέπει να τα σκάσει για να έχει για πάντα τη «δημιουργία» μου στην γκαρνταρόμπα της. Ρούχα κάνουν πλέον ο Κωστάκης και η μάνα του. Όλες οι celebrities της τηλεόρασης μεταπηδούν στα ρούχα. Κορίτσια, κάντε τη δουλειά σας, να κάνω κι εγώ τη δική μου! Υπάρχουν αξιόλογες διοργανώσεις μόδας στην Ελλάδα, μάλλον όμως δεν υπάρχει το industry των αληθινών celebrities για να τις βοηθήσει. Στο Λονδίνο γίνεται τόσο ηχηρά όλο αυτό! Παίρνουν κορίτσια και τα μετατρέπουν σε it-girls, σε είδωλα, με ένα φοβερό επιτελείο από πίσω. Εμείς δεν το κάνουμε. Και στο τέλος, καλό θα ήταν να προτιμούμε ελληνικά προϊόντα σε σχέση με τις πολυεθνικές. Δεν μπορείς να λες ότι θες η Ελλάδα να πάει μπροστά, όταν ψωνίζεις συνέχεια από το εξωτερικό. Πρέπει να το τιμάς το σπιτάκι σου.
Mariaflora Lehec Facebook Twitter
Έχω κάποιες εμμονές που ενθέτω συνέχεια στα σχέδιά μου. Αυτή η συλλογή, ας πούμε, είχε την τριπλή θεά, τις τρεις φάσεις της σελήνης που βρίσκεις σε αρχαιοελληνικά αγγεία και πολλές θρησκείες... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
 


www.somf.gr
www.facebook.com/wearesomf
instagram.com/somf_clothing

 



Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO τον Απρίλιο του 2015

Οι Αθηναίοι
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ