Η πολιτική ατιμωρησία είναι η μεγαλύτερη πληγή της χώρας

Η πολιτική ατιμωρησία είναι η μεγαλύτερη πληγή της χώρας Facebook Twitter
Όσο οι πολιτικοί που έχουν ευθύνες για το Μάτι και τα Τέμπη (και όχι μόνο για αυτά) παραμένουν ατιμώρητοι, στη χώρα θα συνεχίσουν να συμβαίνουν τα ίδια. Φωτ.: Νίκος Παλαιολόγος/ SOOC
0

ΚΑΠΟΤΕ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ που ήθελαν να αλλάξουν τον κόσμο. Δεν ήταν απαραίτητα όλοι έντιμοι, αλλά κάποιοι από αυτούς ενδιαφέρονταν πραγματικά να τον κάνουν καλύτερο και πιο δίκαιο. Αυτό το είδος πολιτικού πλέον δεν υπάρχει ή είναι εξαιρετικά σπάνιο. Όσοι ασχολούνται με την πολιτική σήμερα το κάνουν κυρίως επειδή θέλουν να αποκτήσουν ισχύ, πλούτο και τα προνόμια της εξουσίας.

Οι περισσότεροι πολιτικοί όχι μόνο αδιαφορούν για το δημόσιο συμφέρον, αλλά –ακόμα χειρότερα– δεν έχουν καν συνείδηση των ευθυνών και των καθηκόντων τους. Αφήνουν τη χώρα στον αυτόματο πιλότο, διαχειρίζονται δημόσια χρήματα με αδιαφάνεια, διοικούν διεκπεραιωτικά και μπαίνουν στον κόπο να αλλάξουν κάτι, σχεδόν μόνο όταν κάποιες ελίτ πιέζουν για να προωθήσουν τα δικά τους συμφέροντα.

Όσο οι πολιτικοί που έχουν ευθύνες για το Μάτι και τα Τέμπη (και όχι μόνο για αυτά) παραμένουν ατιμώρητοι, στη χώρα θα συνεχίσουν να συμβαίνουν τα ίδια και τις συνέπειες θα πληρώνουν ακόμα και με τη ζωή τους αθώοι.

Όταν τύχει η «στραβή» όπως στο Μάτι, στα Τέμπη, στη Δαδιά, στη Θεσσαλία, τότε αποποιούνται τις ευθύνες τους, λες και ο ρόλος τους είναι διακοσμητικός και σαν να έχουμε αποδεχθεί όλοι ότι βρέθηκαν σε αυτήν τη θέση μόνο για τα προνόμια και καθόλου για τις ευθύνες.

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές όμως, όταν γίνεται η «στραβή», είναι που αποκαλύπτεται το μέγεθος της ασυνειδησίας και ακόμα περισσότερο, από τη διαχείριση που γίνεται την επόμενη μέρα, η οποία συχνά είναι πιο τραγική και από την ίδια την κρίση.  

Όσο οι πολιτικοί που έχουν ευθύνες για το Μάτι και τα Τέμπη (και όχι μόνο για αυτά) παραμένουν ατιμώρητοι, στη χώρα θα συνεχίσουν να συμβαίνουν τα ίδια και τις συνέπειες θα πληρώνουν ακόμα και με τη ζωή τους αθώοι. Η πολιτική ατιμωρησία είναι η μεγαλύτερη πληγή της χώρας και μια τεράστια πρόκληση.

Όσο αυτή συνεχίζεται, τίποτα δεν θα διορθώνεται και τίποτα δεν θα αλλάζει. Θα παραμένει η χώρα του «πάμε και όπου βγει», κάτι που, βέβαια, αφορά μόνο τον λαό και όχι τις καλά προστατευμένες ελίτ, οι οποίες έχουν φροντίσει να διαχωρίσουν τη μοίρα τους από των υπολοίπων.  

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Οπτική Γωνία / Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ