Κασσελάκης, η λατρεία της προσωπικότητας

Κασσελάκης, η λατρεία της προσωπικότητας Facebook Twitter
Ελπίδες να ανατραπεί από μέσα ο Κασσελάκης δεν υπάρχουν, γιατί με την παραμονή τους νομιμοποιούν τον αρχηγό που θέλει μόνο να τον λατρεύουν… Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΕΚΑΔΩΝ ανθρώπων που ένα ιδιαίτερα ζεστό απόγευμα του Ιουλίου στήθηκαν σε μεγάλες ουρές έξω από τo κτίριο της Κουμουνδούρου προκειμένου να συναντήσουν για ένα πεντάλεπτο τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος τους είχε καλέσει για προσωπική επαφή, είναι πρωτόγνωρες γενικότερα για την πολιτική κουλτούρα της χώρας μας και ειδικότερα για τον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, ο οποίος συνήθως δεν πόνταρε στα πρόσωπα που κάποιοι ονόμαζαν χαρισματικά αλλά στη δύναμη που είχαν οι ιδέες και θέσεις του, ανεξαρτήτως από το αν η τελευταία προ του Κασσελάκη ηγεσία του είχε αφήσει μισάνοιχτη την πόρτα για να αναπτυχθούν τέτοιες λογικές μεσσιανισμού και οι ιδέες να μείνουν αρκετά πίσω.

Ο Κασσελάκης, πιστός στον τρόπο με τον οποίο από την αρχή επέλεξε να επικοινωνεί με την κοινωνία στην οποία απευθύνεται, δηλαδή με τον γνωστό αδιαμεσολάβητο τρόπο (η μοναδική συνέπεια ως τώρα από έναν άνθρωπο που αλλάζει ριζικά πολιτικές θέσεις σε ελάχιστο χρόνο και με περίσσια άνεση), δημοσιοποίησε από τα αγαπημένα του μέσα κοινωνικής δικτύωσης την πρόσκληση την οποία κάποια Μέσα ονόμασαν «ώρα του πολίτη», προσδίδοντάς της μια ακόμα ψευδαίσθηση άμεσης δημοκρατίας, και μετά περίμενε στο γραφείο του.

Η «ώρα του πολίτη» αναμφισβήτητα είχε ενδιαφέρον ως πολιτικό και κοινωνικό φαινόμενο, προκάλεσε αρκετή φασαρία και συζητήσεις, απασχόλησε τα μέσα ενημέρωσης και τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά ουσιαστικά είναι μια ιδιαίτερα θλιβερή ιστορία που παραπέμπει σε παρακμή. Πολιτική και κοινωνική.

Λίγες ώρες αργότερα από την Κουμουνδούρου έφταναν στα Μέσα Ενημέρωσης και οι πρώτες φωτογραφίες, τις οποίες αυτά δημοσιοποιούσαν άμεσα. Ο αρχηγός δείχνει να ακούει πολύ προσεκτικά όσα του λέει ένας πολίτης και τα σημειώνει σε ένα χαρτί, ο αρχηγός μιλάει και μετά φωτογραφίζεται με μια γυναίκα με κινητικά προβλήματα −η ίδια μάλλον θα είναι ικανοποιημένη που θα έχει μια φωτογραφία μαζί του−, ο αρχηγός δείχνει σκεπτικός και προβληματισμένος ακούγοντας έναν τρίτο πολίτη που του μιλάει.

Ο αρχηγός είναι πλάι στον κόσμο που δοκιμάζεται, είναι μαζί του, είναι ένας από αυτούς, ακόμα και αν το βράδυ ο ίδιος θα κοιμηθεί στο αξίας 1,8 εκατομμύριων σπίτι του, την ύπαρξη του οποίου δεν αποκάλυψαν τα μέσα ενημέρωσης που μπαίνουν στις ζωές των άλλων, αλλά ο ίδιος, που φρόντισε με άνεση να τη διαφημίσει σε λαϊκίστικες τηλεοπτικές εκπομπές.

Η «ώρα του πολίτη» αναμφισβήτητα είχε ενδιαφέρον ως πολιτικό και κοινωνικό φαινόμενο, προκάλεσε αρκετή φασαρία και συζητήσεις, απασχόλησε τα μέσα ενημέρωσης και τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά ουσιαστικά είναι μια ιδιαίτερα θλιβερή ιστορία που παραπέμπει σε παρακμή. Πολιτική και κοινωνική. Είναι η κορύφωση −αν και δεν μπορεί κανείς να προβλέψει ποια είναι τα πολιτικά όρια του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ− των αδιαμεσολάβητων σχέσεων που προωθεί από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στη χώρα μας από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Απολύτως συνειδητά, αλλά ενδεχομένως με άγνοια της ιστορίας, ο Στέφανος Κασσελάκης προωθεί τη λατρεία της προσωπικότητας την οποία πολλοί αυταρχικοί ηγέτες ακολούθησαν − τα παραδείγματα είναι πολλά. Θέλει απλώς να τον λατρεύουν∙ όποιος δεν το κάνει θα έχει πρόβλημα. Και πολλοί είχαν ήδη πρόβλημα, ο Κασσελάκης απολύει οικονομικούς διευθυντές, διευθυντές της κοινοβουλευτικής ομάδας (ακόμα και αν τον στήριξαν να εκλεγεί), κλείνει με «ξαφνικό θάνατο» κομματικά έντυπα που δεν φιλοξενούν μόνο φιλικές προς αυτόν απόψεις.

Για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά δεν υπάρχουν κομματικά όργανα, εκλεγμένοι αντιπρόσωποι, οργανώσεις και ιεραρχία, τα οποία όχι απλώς περιορίζουν την αυθαιρεσία του αρχηγού αλλά με έναν τρόπο μεταφέρουν τις αγωνίες και τις απόψεις της κομματικής βάσης. Δεν δίνει λόγο σε κανέναν, παρά μόνο στον κόσμο του, τον οποίο με απόλυτα λαϊκίστικο τρόπο κατευθύνει προς τις προσωπικές του επιλογές. Ενισχύει την έννοια της λατρείας στον έναν, στον ίδιο.

Αν είχε άμεσα τη δυνατότητα να καταργήσει όλα αυτά τα ενοχλητικά ενδιάμεσα όργανα, θα το είχε κάνει, προς το παρόν τα ανέχεται, αν και έχει καταφέρει να ελέγχει την πλειοψηφία τους. Οι αυλικοί, αυτοί που στέργουν να πάρουν θέση πλάι στην εκάστοτε ηγεσία, το έκαναν ήδη. Κάποιοι σχετικά λίγοι, αυτοί που τα Μέσα ονομάζουν «εσωτερική αντιπολίτευση», είδαν και στην τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής ότι είναι μετρημένοι και συνειδητοποίησαν την πολιτική μοναξιά τους.

Ένα καλό ερώτημα αφορά τους ανθρώπους αυτούς, τη λεγόμενη εσωτερική αντιπολίτευση και ιδιαίτερα όσους δεν έκαναν επωφελή καριέρα στον ΣΥΡΙΖΑ τα προηγούμενα χρόνια, δεν είναι ανεπάγγελτοι, έχουν ήθος και παρ’ όλα αυτά παραμένουν σε ένα μεταλλαγμένο κόμμα που είχε εντελώς διαφορετική αφετηρία και πορεία. Γιατί ακόμα μένουν παρακολουθώντας αυτή την ντροπιαστική εξέλιξη; Ελπίδες να ανατραπεί από μέσα ο Κασσελάκης δεν υπάρχουν, γιατί με την παραμονή τους νομιμοποιούν τον αρχηγό που θέλει μόνο να τον λατρεύουν…

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Οπτική Γωνία / Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ