Ο πλούτος ως όχημα εισόδου στην πολιτική 

Ο πλούτος ως όχημα εισόδου στην πολιτική  Facebook Twitter
Πιθανόν ο Κασσελάκης να σκέφτεται ότι οι Έλληνες έχουν πιστέψει κατά καιρούς τόσα και τόσα. Γιατί να μην πιστέψουν τώρα και το δικό του αφήγημα; Εικονογράφηση: bianka/LIFO
0

ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΤΕΣΤ ΠΑΠ. Δεν έλυσε κάποιο άλυτο μαθηματικό πρόβλημα. Ούτε έκανε καριέρα στην NASA. Μας συστήθηκε όμως ως επιτυχημένος καπιταλιστής από την Αμερική, που κάτι έκανε εκεί με επενδύσεις και αστακοκάραβα – χωρίς να διευκρινίζει ποτέ τι ακριβώς, αφού μιλάει πάντα με μισόλογα. Αυτό που ισχυριζόταν και επιδείκνυε σε όλες τις συνεντεύξεις του, ακόμα και σε πολιτικές ομιλίες μερικές φορές, ήταν η επιχειρηματική του επιτυχία και τα πολλά χρήματα που (λέει ότι) έχει βγάλει.

Παράξενος τρόπος, θα έλεγε κανείς, για να συστήνεται κάποιος που θέλει να μπει στην πολιτική και να ηγεμονεύσει σε ένα, κατ’ όνομα τουλάχιστον, κόμμα της ριζοσπαστικής αριστεράς. Καθόλου παράξενος όμως για κάποιον σαν τον Κασσελάκη που καμία σχέση δεν είχε ούτε με την πολιτική ούτε με την αριστερά μέχρι πρότινος. Όπως είναι φανερό από τις διηγήσεις του, ο ίδιος μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον στο οποίο τα χρήματα έπαιζαν πρωταγωνιστικό ρόλο και καθόρισαν την πορεία της οικογένειας – ο ίδιος από την πρώτη στιγμή μιλάει διαρκώς για χρήματα. 

Μας είπε, λοιπόν, ότι είναι ένας πετυχημένος καπιταλιστής και ότι κατάφερε να βγάλει πολλά λεφτά για τους επενδυτές του στις ΗΠΑ αλλά και ότι ο ίδιος έβγαλε τόσα που δεν χρειάζεται να εργαστεί ξανά. Το συμπερασμα που θέλει να βγάλουμε και περίπου το λέει κι αυτό, είναι ότι, όπως καταφερε να «πιάσει την καλή» αυτός στα 35 του επειδή είναι πολύ ικανός, έτσι θα τα καταφέρει και με τη χώρα.  

Επειδή θεωρεί ότι αν πείσει πως εκείνος κατάφερε να πλουτίσει στα 35 επειδή είναι πολύ ικανός, οι ψηφοφόροι θα πιστέψουν ότι μπορεί να κάνει το ίδιο και για την Ελλάδα. Αυτή είναι η προσδοκία που καλλιεργείται, να κάνει όλους τους Έλληνες πλούσιους σαν αυτόν. Τους καλεί να επενδύσουν σε αυτόν. Οι ψηφοφόροι ως επενδυτές. Κάπως έτσι μοιάζει να τους βλέπει. 

Μας είπε ότι μιλάει καλύτερα αγγλικά από τους άλλους και ξέρει καλύτερα οικονομικά, αν και ακόμα και στους αποχωρήσαντες της Νέας Αριστεράς υπάρχουν πάρα πολλοί με καλύτερα αγγλικά, βιογραφικά και οικονομικές γνώσεις. Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο Γιώργος Σταθάκης είναι δύο πρόχειρα παραδείγματα. Σίγουρα δεν είναι καλοί στο TikTok όμως και πιθανόν δεν ξέρουν από αστακοκάραβα, οπότε έχουν άλλα μειονεκτήματα.

Ο Κασσελάκης παρουσίασε την ιστορίας τη επαγγελματικής επιτυχίας (που λέει ο ίδιος πως είχε) ως αριστεία και διαβατήριο για να εισέλθει στην πολιτική και να του ανοίξει ο δρόμος που οδηγεί στην εξουσία. Τα χρήματα που φαίνεται να έχει στην περιουσιακή κατάσταση που παρουσίασε είναι αντίστοιχα με τα χρηματα ενός ομογενούς που πουλά τα εστιατόρια τα οποία έκανε στον Καναδά ή στις ΗΠΑ και επιστρέφει στην Ελλάδα και σίγουρα δεν ανταποκρίνονται στον μύθο του πλούσιου πετυχημένου που έχτιζε το προηγούμενο διάστημα. 

Για ποιον λόγο όμως κάνει όλη αυτή την επίδειξη πλούτου που ποτέ πριν δεν είχαμε ξαναδεί στην πολιτική; Επειδή έτσι αντιλαμβάνεται την αριστεία και την επιτυχία. Ο Κασσελάκης δεν σκέφτεται πολιτικά. Ο πλούτος είναι γι’ αυτόν μέτρο επιτυχίας. Γι’ αυτό ιδρώνει από την πρώτη μέρα να πείσει ότι έχει πολλά χρήματα, χτίζοντας αυτό το στάτους, το οποίο κανείς δεν ξέρει από πού θα βρει τους πόρους να διατηρήσει, αν συνεχίσει να μην εργάζεται.

Για να πείσει τον κόσμο ότι αυτός δεν θέλει να μπει στην πολιτική για να βγάλει χρήματα και ότι δεν τα χρειάζεται. Θεωρεί δηλαδή ότι αν πείσει πως έχει πολλά λεφτά, θα είναι αρκετό για να βεβαιωθούν όλοι ότι δεν βλέπει την πολιτική ως μέσο πλουτισμού.

Επειδή θεωρεί ότι αν πείσει πως εκείνος κατάφερε να πλουτίσει στα 35 επειδή είναι πολύ ικανός, οι ψηφοφόροι θα πιστέψουν ότι μπορεί να κάνει το ίδιο και για την Ελλάδα. Αυτή είναι η προσδοκία που καλλιεργείται, να κάνει όλους τους Έλληνες πλούσιους σαν αυτόν. Τους καλεί να επενδύσουν σε αυτόν. Οι ψηφοφόροι ως επενδυτές. Κάπως έτσι μοιάζει να τους βλέπει. 

Πιθανόν ο Κασσελάκης να σκέφτεται ότι οι Έλληνες έχουν πιστέψει κατά καιρούς τόσα και τόσα. Γιατί να μην πιστέψουν τώρα και το δικό του αφήγημα;

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλλα έλεγε ο Κασσελάκης για την περιουσιακή του κατάσταση και άλλα λένε τα στοιχεία που έδωσε

Ρεπορτάζ / Άλλα έλεγε ο Κασσελάκης για την περιουσιακή του κατάσταση και άλλα λένε τα στοιχεία που έδωσε

Ο Κασσελάκης εμφανίστηκε στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας, λέγοντας ότι έχει βγάλει τόσα λεφτά στις ΗΠΑ που δεν χρειάζεται να ξαναδουλέψει και ότι δεν χρωστάει πουθενά. Όμως από την περιουσιακή κατάσταση που ο ίδιος έδωσε στη δημοσιότητα μετά από έντονες πιέσεις δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Η περιουσία του Κασσελάκη ως σίριαλ με πολλά επεισόδεια

Ρεπορτάζ / Η περιουσία του Κασσελάκη ως σίριαλ με πολλά επεισόδια

«Είμαι ο πιο διαφανής πολιτικός», λέει εδώ και έναν χρόνο ο Στέφανος Κασσελάκης, αποφεύγοντας να παρουσιάσει οποιοδήποτε στοιχείο για την περιουσία και την επιχειρηματική του δραστηριότητα. Χθες δήλωσε πως θα το κάνει σήμερα.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαρινάκης για Κασσελάκη: Σήμερα άπαντες κατάλαβαν γιατί απέφευγε να παρουσιάσει το Πόθεν Έσχες του

Πολιτική / Μαρινάκης για Κασσελάκη: Σήμερα άπαντες κατάλαβαν γιατί απέφευγε να παρουσιάσει το Πόθεν Έσχες του

«Σχετικά με τα ψεύδη και τις χυδαίες συκοφαντίες του για την περιουσιακή κατάσταση του Πρωθυπουργού, τον ενημερώνουμε για πολλοστή φορά ότι ο Πρωθυπουργός ελέγχεται εξονυχιστικά τα τελευταία 20 χρόνια» επισήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ