Η "Ελένη" ενθουσίασε στην Επίδαυρο

Η "Ελένη" ενθουσίασε στην Επίδαυρο Facebook Twitter
2

Ε! Ναι. Ούτε άδειο ήταν το θέατρο, ούτε προσεβλήθη κανείς, ούτε υπήρξε μια πρόταση που δεν «ταίριαζε». Η Ελένη του Δημήτρη Καραντζά, δε συνάντησε την Κασσάνδρα των συντηρητικών, των προφητών της καταστροφής. Ο Καραντζάς δεν έχει καμία σημασία αν είναι 26 ή 50. Το ότι είναι 26 μόνο στα θετικά μπορεί να το βάλει κανείς.

 

Η Ελένη είναι ζόρικο έργο. Ούτε τραγωδία, ούτε κωμωδία, κάτι ανάμεσα, ούτε έργο για μεγάλες ερμηνείες.
Εδώ το ευχαριστηθήκαμε. Ακούσαμε την ιστορία σε μια έξοχη μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη, είδαμε μια ομάδα να δουλεύει σε ένα σύνολο σφιχτά δεμένο, τους ρόλους να παίζουν μπάλα, προστατευμένοι σε ένα σκηνοθετικό σχήμα, με κινήσεις μετρημένες, με σκηνές χωρίς υπερβολές. Μια παράσταση ευανάγνωστη σαν καθαρό νερό. Με σχόλιο όσο πρέπει στους λίγο σαχλούς ήρωες του Ευριπίδη. Με επιρροές φανερές, για τις οποίες ο σκηνοθέτης πρέπει να είναι υπερήφανος, καμία δεν πρόδωσε, καμία δεν εξέθεσε.

Η "Ελένη" ενθουσίασε στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Ακούσαμε την ιστορία σε μια έξοχη μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη, είδαμε μια ομάδα να δουλεύει σε ένα σύνολο σφιχτά δεμένο, τους ρόλους να παίζουν μπάλα, προστατευμένοι σε ένα σκηνοθετικό σχήμα, με κινήσεις μετρημένες, με σκηνές χωρίς υπερβολές. Φωτό: Εύη Φυλακτού
Η "Ελένη" ενθουσίασε στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Φωτό: Εύη Φυλακτού

Καθαρή φόρμα, απλά κοστούμια, μόνο το χώμα του κοίλου, ηθοποιοί που μιλούν κανονικά και δεν ερμηνεύουν φάλτσα, οι απαραίτητοι ήχοι. Μπορούμε να το πούμε μινιμαλιστικό; Ίσως. Σίγουρα θα το πούμε αποτελεσματικό ως θέαμα. Ευφάνταστο, πλουτίζει το θεατή, τον παρακινεί στο ρυθμό του.

Συμπέρασμα: Πως περνάει μιάμιση ώρα σαν νερό! Ούτε βιρτουοζιτέ, σκηνοθετίλες, πόζες. Ένα ωραίο θέατρο, πλούσιο, γενναιόδωρο στο θεατή, που τον παρασύρει, δε τους κουνάει το δάχτυλο, δε τον καθοδηγεί.
Ε! Ναι. Το αρχαίο δράμα μπορεί να είναι και έτσι και να είναι σύγχρονο, με αισθητική και συναίσθημα. Δηλαδή, ωραίο.Δηλαδή, μια Επίδαυρος με καθαρή αναπνοή.

Η "Ελένη" ενθουσίασε στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Φωτό: Εύη Φυλακτού
Η "Ελένη" ενθουσίασε στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Φωτό: Εύη Φυλακτού
Η "Ελένη" ενθουσίασε στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Φωτό: Εύη Φυλακτού
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Ενθουσίασε αυτούς πού έφευγαν κατά δεκάδες; Αυτούς που τελικά μείνανε και αμήχανα και χλιαρά χειροκροτήσανε.Τους πολλούς τουρίστες που χασκογελάγανε και παρά τους υπότιτλους αλίμονο και αν καταλάβανε τίποτα.Πράγματι με τόση διαφήμιση και προώθηση πού είχε αυτή η παράσταση για την μια μέρα που παίχτηκε είχε σχετικά κόσμο.Παρασύρθηκαμε πολλοί...
Πες τα, πες τα, αυτή δεν είναι αισθητική για ένα τέτοιο έργο. Καλή η απομυθοποίηση, ο μινιμαλισμός, κλπ κλπ, αλλά προσωπικάτις έχω βαρεθεί αυτές τις παραστάσεις που σώνει και ντε, αποτελούν "τομή" κλπ κλπ. Δεν ξέρω γιατί τέτοια αχρωμία, τέτοια έλλειψη μιας πιο συμπαγούς και στέρεας αισθητικής, αποτελεί προτέρημα. Άλλο η απλότητα, άλλη η ηθελημένη "τσαπατσουλιά" ως άποψη. Τι να πω...