Νέος αισθητήρας ανιχνεύει αν το ουίσκι είναι νοθευμένο

Νέος αισθητήρας ανιχνεύει αν το ουίσκι είναι νοθευμένο Facebook Twitter
0

Γερμανοί χημικοί ανέπτυξαν μία νέα μέθοδο, η οποία αποκαλύπτει αν ένα ουίσκι είναι νοθευμένο («μπόμπα»), την ηλικία του, τη χώρα προέλευσής του, ακόμη κι αν έχει έντονη ή ελαφριά γεύση.

Οι υπάρχουσες έως τώρα μέθοδοι ανάλυσης χρησιμοποιούν την φασματοσκοπία μάζας για τον προσδιορισμό της χημικής σύνθεσης ενός ουίσκι. Η νέα τεχνική, που είναι ταχύτερη και φθηνότερη, βασίζεται σε έναν αισθητήρα-συνθετική «γλώσσα», που χρησιμοποιεί 22 διαφορετικές φθορίζουσες βαφές, οι οποίες ανακατεύονται με το ποτό.

 Ανάλογα με το πώς αλλάζει ο φθορισμός κάθε βαφής, προκύπτει ένα χαρακτηριστικό «προφίλ» για κάθε ουίσκι. Η νέα μέθοδος -αντίθετα με τη φασματοσκοπία μάζας- δεν μπορεί να ανιχνεύσει πολύ μικρές ποσότητες ουσιών μέσα σε ένα ουίσκι όπως τα ίχνη τυχόν τοξινών, αλλά 'δουλεύοντας' περίπου όπως η ανθρωπινη γλώσσα, μπορεί να ξεχωρίσει αν δύο μπουκάλια ουίσκι που έχουν την ίδια ετικέτα, είναι όντως ίδια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ούβε Μπουντς του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό χημείας "Chem", σύμφωνα με το "Science" και το "New Scientist", δοκίμασαν τη νέα μέθοδο με επιτυχία σε 33 διαφορετικά ουίσκι (σκωτσέζικα, ιρλανδικά, αμερικανικά κ.α.).

 Ο αισθητήρας μπόρεσε να τα ξεχωρίσει όλα από τη διαφορετική χημική «υπογραφή» τους, όπως διέκρινε επίσης τα malt (τα ουίσκι που δεν είναι προϊόν ανάμειξης ή προέρχονται μόνο από την ανάμειξη προϊόντων του ίδιου αποστακτηρίου) από τα blended (ανάμειξη ουίσκι διάφορων αποστακτηρίων). 

 «Η μέθοδος μπορεί να ανιχνεύσει τα νοθευμένα ουίσκι. Αν αγοράσετε ένα κιβώτιο με πανάκριβα ουίσκι, μπορείτε να κάνετε το τεστ για να βεβαιωθείτε κατά πόσο πράγματι πήρατε αυτό που νομίζετε» δήλωσε ο Μπουντς.

Οι Γερμανοί ερευνητές σκοπεύουν να δοκιμάσουν τη μέθοδό τους στα κόκκινα κρασιά, σε άλλα αλκοολούχα ποτά, σε τρόφιμα και αρώματα. Το έχουν ήδη κάνει με λευκά κρασιά, φρουτοχυμούς, φάρμακα και πρωτεΐνες.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ