Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο

Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο Facebook Twitter
Tο μουσικό παραμύθι της Λένας Πλάτωνος Το αηδόνι του αυτοκράτορα θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, σε μια εντυπωσιακή παραγωγή.
0

Εθνική Λυρική Σκηνή – ΚΠΙΣΝ

Η σεζόν 2018-2019 της ΕΛΣ ανοίγει με τη Γενούφα, όπερα του Λέος Γιάνατσεκ – με έργο του οποίου είχε κλείσει και η πρώτη, επιτυχημένη σεζόν της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το σκοτεινό ρεαλιστικό αριστούργημα του Τσέχου συνθέτη παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία της Nicola Raab, με διπλή διανομή. Τον ρόλο της Γενούφα κρατάει στην α' διανομή η Sarah-Jane Brandon και της Κοστελνίτσκα η Sabine Hogrefe (περσινή Ηλέκτρα), ενώ στη β' διανομή η Μαρία Μητσοπούλου και η Τζούλια Σουγκλάκου θα αναμετρηθούν με τους αντίστοιχους ρόλους (πρεμιέρα 14 Οκτώβριου).


Δεύτερο έργο της σεζόν στην Κεντρική Σκηνή η Μανόν του J. Massenet, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, με δύο εκλεκτές Ελληνίδες πρωταγωνίστριες διεθνούς ακτινοβολίας, που θα κάνουν το ντεμπούτο τους στον ρόλο της πολύπαθης ηρωίδας του Αββά Πρεβώ: τη Μυρτώ Παπαθανασίου στην α' διανομή και τη Χριστίνα Πουλίτση (που θριάμβευσε ως Λουτσία ντι Λαμμερμούρ την περασμένη σεζόν) στη β' διανομή (Δεκέμβριος 2018).

Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο Facebook Twitter
Τον Νοέμβριο ο Θέμελης Γλυνάτσης καλείται να σκηνοθετήσει τη μονόπρακτη όπερα δωματίου του Ούντο Τσίμερμαν, Λευκό Ρόδο. Φωτο: Α.Σιμόπουλος

Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ

Ο Γιώργος Τζουβάρας (aka Tenorman) και ο Χρήστος Κουτσογιάννης (aka Voodoo Drummer), που αποτελούν τους Opera Chaotique, παρουσιάζουν τους Βατράχους (μουσικό θέατρο με αφορμή το έργο του Αριστοφάνη) σε συνεργασία με την Ομάδα Κουκλοθεάτρου Merlin (από 13 Οκτωβρίου), ενώ το μουσικό παραμύθι της Λένας Πλάτωνος Το αηδόνι του αυτοκράτορα θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, σε μια εντυπωσιακή παραγωγή όπου η όπερα θα συναντήσει το animation, σε συνεργασία με το διεθνές φεστιβάλ της Σύρου Animasyros (από 17 Οκτωβρίου).


Τον Νοέμβριο ο Θέμελης Γλυνάτσης καλείται να σκηνοθετήσει τη μονόπρακτη όπερα δωματίου του Ούντο Τσίμερμαν Λευκό Ρόδο, σε πρώτη παρουσίαση από την ΕΛΣ, με θέμα την ιστορία των αδερφών Χανς και Ζοφί Σολ που καταδικάστηκαν σε θάνατο και αποκεφαλίστηκαν από το ναζιστικό καθεστώς το 1943 (από 3 Νοεμβρίου).


Τέλος, το διάσημο μονόπρακτο των Ζαν Κοκτώ - Φρανσίς Πουλένκ Η ανθρώπινη φωνή, σε σκηνοθεσία Παναγή Παγουλάτου, με την έμπειρη Έλενα Κελεσίδη στον ρόλο της Γυναίκας, θα παρουσιαστεί σε συνολικά έξι παραστάσεις από τον Νοέμβριο έως τον Μάιο του '19.

Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο Facebook Twitter
Με ανυπομονησία αναμένεται το κοινό ρεσιτάλ του Δημήτρη Πλατανιά, του Έλληνα βαρύτονου με τη διεθνή καριέρα που την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές θριαμβεύει στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο) και της Λιουντμίλα Μοναστύρσκα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η μοναδική όπερα της σεζόν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Όπερα του Ζητιάνου (The Beggar's Opera) του John Gay, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του σούπερ σταρ σκηνοθέτη όπερας Robert Carsen, υπό την έγκριτη μπαγκέτα του William Christie και με το ορχηστρικό σύνολο που ο ίδιος δημιούργησε το 1979, τους Les Arts Florissants, σε μια παραγωγή που πριν από εμάς είδαν σε Παρίσι, Εδιμβούργο, στο Φεστιβάλ των 2 Κόσμων του Σπολέτο και αλλού (1 & 2 Νοεμβρίου).


Με ανυπομονησία αναμένεται επίσης το κοινό ρεσιτάλ του Δημήτρη Πλατανιά (του Έλληνα βαρύτονου με τη διεθνή καριέρα που την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές θριαμβεύει στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο) και της Λιουντμίλα Μοναστύρσκα, διάσημης δραματικής υψιφώνου που θα κάνει με αυτόν τον τρόπο το ντεμπούτο της στην Ελλάδα, στο peak της καριέρας της, σε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει άριες και ντουέτα.

Το κοινό του ΜΜΑ θα έχει τη δυνατότητα να ακούσει την Ουκρανή σοπράνο ως Λαίδη Μακμπέθ, Αμπιγκαΐλε, Τόσκα, Μανόν Λεσκώ και Σαντούτσα και τον Έλληνα βαρύτονο ως Ναμπούκο, Τόνιο, Άλφιο, Ντον Κάρλος (από τον βερντιανό Ερνάνη) κ.λπ. Τους δύο τραγουδιστές θα συνοδεύσουν η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και από το πόντιουμ ο Μίλτος Λογιάδης(1 Δεκεμβρίου).

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ