Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο

Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο Facebook Twitter
Tο μουσικό παραμύθι της Λένας Πλάτωνος Το αηδόνι του αυτοκράτορα θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, σε μια εντυπωσιακή παραγωγή.
0

Εθνική Λυρική Σκηνή – ΚΠΙΣΝ

Η σεζόν 2018-2019 της ΕΛΣ ανοίγει με τη Γενούφα, όπερα του Λέος Γιάνατσεκ – με έργο του οποίου είχε κλείσει και η πρώτη, επιτυχημένη σεζόν της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το σκοτεινό ρεαλιστικό αριστούργημα του Τσέχου συνθέτη παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία της Nicola Raab, με διπλή διανομή. Τον ρόλο της Γενούφα κρατάει στην α' διανομή η Sarah-Jane Brandon και της Κοστελνίτσκα η Sabine Hogrefe (περσινή Ηλέκτρα), ενώ στη β' διανομή η Μαρία Μητσοπούλου και η Τζούλια Σουγκλάκου θα αναμετρηθούν με τους αντίστοιχους ρόλους (πρεμιέρα 14 Οκτώβριου).


Δεύτερο έργο της σεζόν στην Κεντρική Σκηνή η Μανόν του J. Massenet, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, με δύο εκλεκτές Ελληνίδες πρωταγωνίστριες διεθνούς ακτινοβολίας, που θα κάνουν το ντεμπούτο τους στον ρόλο της πολύπαθης ηρωίδας του Αββά Πρεβώ: τη Μυρτώ Παπαθανασίου στην α' διανομή και τη Χριστίνα Πουλίτση (που θριάμβευσε ως Λουτσία ντι Λαμμερμούρ την περασμένη σεζόν) στη β' διανομή (Δεκέμβριος 2018).

Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο Facebook Twitter
Τον Νοέμβριο ο Θέμελης Γλυνάτσης καλείται να σκηνοθετήσει τη μονόπρακτη όπερα δωματίου του Ούντο Τσίμερμαν, Λευκό Ρόδο. Φωτο: Α.Σιμόπουλος

Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ

Ο Γιώργος Τζουβάρας (aka Tenorman) και ο Χρήστος Κουτσογιάννης (aka Voodoo Drummer), που αποτελούν τους Opera Chaotique, παρουσιάζουν τους Βατράχους (μουσικό θέατρο με αφορμή το έργο του Αριστοφάνη) σε συνεργασία με την Ομάδα Κουκλοθεάτρου Merlin (από 13 Οκτωβρίου), ενώ το μουσικό παραμύθι της Λένας Πλάτωνος Το αηδόνι του αυτοκράτορα θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, σε μια εντυπωσιακή παραγωγή όπου η όπερα θα συναντήσει το animation, σε συνεργασία με το διεθνές φεστιβάλ της Σύρου Animasyros (από 17 Οκτωβρίου).


Τον Νοέμβριο ο Θέμελης Γλυνάτσης καλείται να σκηνοθετήσει τη μονόπρακτη όπερα δωματίου του Ούντο Τσίμερμαν Λευκό Ρόδο, σε πρώτη παρουσίαση από την ΕΛΣ, με θέμα την ιστορία των αδερφών Χανς και Ζοφί Σολ που καταδικάστηκαν σε θάνατο και αποκεφαλίστηκαν από το ναζιστικό καθεστώς το 1943 (από 3 Νοεμβρίου).


Τέλος, το διάσημο μονόπρακτο των Ζαν Κοκτώ - Φρανσίς Πουλένκ Η ανθρώπινη φωνή, σε σκηνοθεσία Παναγή Παγουλάτου, με την έμπειρη Έλενα Κελεσίδη στον ρόλο της Γυναίκας, θα παρουσιαστεί σε συνολικά έξι παραστάσεις από τον Νοέμβριο έως τον Μάιο του '19.

Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο Facebook Twitter
Με ανυπομονησία αναμένεται το κοινό ρεσιτάλ του Δημήτρη Πλατανιά, του Έλληνα βαρύτονου με τη διεθνή καριέρα που την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές θριαμβεύει στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο) και της Λιουντμίλα Μοναστύρσκα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η μοναδική όπερα της σεζόν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Όπερα του Ζητιάνου (The Beggar's Opera) του John Gay, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του σούπερ σταρ σκηνοθέτη όπερας Robert Carsen, υπό την έγκριτη μπαγκέτα του William Christie και με το ορχηστρικό σύνολο που ο ίδιος δημιούργησε το 1979, τους Les Arts Florissants, σε μια παραγωγή που πριν από εμάς είδαν σε Παρίσι, Εδιμβούργο, στο Φεστιβάλ των 2 Κόσμων του Σπολέτο και αλλού (1 & 2 Νοεμβρίου).


Με ανυπομονησία αναμένεται επίσης το κοινό ρεσιτάλ του Δημήτρη Πλατανιά (του Έλληνα βαρύτονου με τη διεθνή καριέρα που την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές θριαμβεύει στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο) και της Λιουντμίλα Μοναστύρσκα, διάσημης δραματικής υψιφώνου που θα κάνει με αυτόν τον τρόπο το ντεμπούτο της στην Ελλάδα, στο peak της καριέρας της, σε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει άριες και ντουέτα.

Το κοινό του ΜΜΑ θα έχει τη δυνατότητα να ακούσει την Ουκρανή σοπράνο ως Λαίδη Μακμπέθ, Αμπιγκαΐλε, Τόσκα, Μανόν Λεσκώ και Σαντούτσα και τον Έλληνα βαρύτονο ως Ναμπούκο, Τόνιο, Άλφιο, Ντον Κάρλος (από τον βερντιανό Ερνάνη) κ.λπ. Τους δύο τραγουδιστές θα συνοδεύσουν η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και από το πόντιουμ ο Μίλτος Λογιάδης(1 Δεκεμβρίου).

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ