Circulation: Date, Place, Events
Το Παρίσι του Takuma Nakahira
... και κάποιοι συσχετισμοί με το -κάποτε- δικό μου
(με διαφορά μιας δεκαετίας)
Το 1971, ο Takuma Nakahira προσκλήθηκε από την 7η Μπιενάλε του Παρισιού. Δημιούργησε ένα έργο in situ κάνοντας μια έκθεση σε "πραγματικό χρόνο": καθημερινά, τραβούσε τη ζωή του στο Παρίσι, τύπωνε τις φωτογραφίες και στη συνέχεια τις εξέθετε στους τοίχους της Μπιενάλε. Καθώς οι τοίχοι γέμιζαν από φωτογραφίες, ο καλλιτέχνης πέταγε τις πρώτες εκτυπώσεις για να μπορέσει να κρεμάσει τις νέες. Αυτό το αμφιλεγόμενο έργο προκάλεσε μία διαφωνία με τους διοργανωτές και ο Nakahira αναγκάστηκε να διακόψει αυτή τη διαδικασία. Η εννοιολογική προσέγγισή του, δείχνοντας τη συσσώρευση εικόνων αντί για μία μόνο επιλεγμένη εικόνα αμφισβητούσε ήδη τον ρόλο της φωτογραφίας. Το βιβλίο του Circulation: Date Place, Events αντικατοπτρίζει την υπαρξιακή αυτή εμπειρία του κόσμου.
Gallerie Jean-Kenta Gauthier
All human acts are not free from date and place. In fact, our acts are "realized" only when mediated by date and place. This is true even in the case of dreams dreamt by us.
In this project, I will sample, select and scatter, in a random way, images I will witness in the site of "SEPTIEME BIENNALE DE PARIS", on "x" day in which, of course, "works" of other "artists" and images of visitors will be included and in the same time, countless events incessantly occurring in every corners of the world including reproductions of photographs, words and/or characters as well as copies of TV pictures (even a single word if I could change it into an image I want).
It will be literally scattering of images, and must not be a montage making any sense, therefore, persons who see and pass by will come in contact with reality exposed there, not with my "works". However, if there is anything that involves me as an "artist", it may be an unrequited act of myself …. Taking, reprinting and "exposing" pictures, every day.
Takuma Nakahira
Γεννημένος το 1938, ο Takuma Nakahira υπήρξε βασικό μέλος των ριζοσπαστικών φωτογραφικών κύκλων της Ιαπωνίας, αναπτύσσοντας τη δική του πρακτική βασισμένη στην εικόνα, ενώ παράλληλα εργαζόταν και ως κριτικός. Ξεκινώντας την καριέρα του ως φωτογράφος στα μέσα της δεκαετίας του '60, ο Takuma Nakahira θα εκδώσει το περιοδικό Provoke μαζί με τους συναδέλφους του Yutaka Takanashi, Takahiko Okada και Koji Taki από το 1968 έως το 1969.
Μετά την παύση της έκδοσης, ο Takuma Nakahira εξέθεσε για πρώτη φορά τη δουλειά του στο Παρίσι στο πλαίσιο της 7ης Μπιενάλε του Παρισιού. Εκεί δημιούργησε το σημαντικό του έργο Circulation. Το έργο περιγράφεται από τον εκδότη του ως εξής: "Παρίσι, 1971. Σε μια Μπιενάλε όπου είχαν συγκεντρωθεί νέοι καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, ο Nakahira Takuma πραγματοποίησε ένα πειραματικό έργο που τόλμησε να αναρωτηθεί "τι είναι έκφραση;"
Το έργο αυτό σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας φωτογραφικής μεθοδολογίας για τον Takuma Nakahira και το 2012, τρία χρόνια πριν από τον θάνατο του φωτογράφου, κυκλοφόρησε μια έκδοση που αναπαρήγαγε τα εναπομείναντα θραύσματα της εγκατάστασης. Δύο μόλις χρόνια μετά την πραγματοποίηση του Circulation, το 1973, επιδιώκοντας μια ριζική ρήξη με το προηγούμενο έργο του, ο Takuma Nakahira έκαψε σχεδόν όλα τα αρνητικά και τις εκτυπώσεις του. Ευτυχώς, το Circulation επέζησε και οι εκτυπώσεις για την έκδοση έγιναν από τα αρχικά αρνητικά.
Yossi Milo Gallery, New York