Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά

Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά Facebook Twitter
1
Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά Facebook Twitter
Σήμερα πιστεύω ότι τα πάντα γίνονται με όρους θεάματος. Δηλαδή πολιτικοί, χειρουργοί, δικηγόροι, επιστήμονες, καλλιτέχνες, όλοι δουλεύουν με όρους θεάματος. Τους ανησυχεί λιγότερο το να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και περισσότερο τους αγχώνει το να είναι καλοί ψυχαγωγοί απέναντι στο κοινό... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Έχουν γραφτεί πάρα πολλά πράγματα για το Interruption. Είναι από τις ταινίες "love or hate". Ένας κριτικός έγραψε πρόσφατα ότι είναι "love and hate". Σου δημιουργεί, δηλαδή, και τα δύο συναισθήματα» μου λέει ο Γιώργος Ζώης για την αντιμετώπιση που έχει η νέα ταινία του στο εξωτερικό και βάζει τα γέλια. «Εμένα, όμως, οι ταινίες που μου αρέσουν είναι αυτές που στοιχειώνουν τον άλλον και τον ακολουθούν για πολύ καιρό αφού σβήσουν τα φώτα. Να μην ξέρει τι είναι αυτό που του αρέσει τόσο πολύ και να αναρωτιέται γιατί δεν μπορεί να τη βγάλει από το μυαλό του. Να υπάρχει μια ανεκπλήρωτη σχέση και μάλιστα, όταν την ξαναδείς, να ανακαλύψεις και άλλα πράγματα, που δεν είχες αντιληφθεί πριν. Να είναι μια ερωτική δημιουργία. Το άλλο, που απλώς βλέπεις ταινίες και δεν τις θυμάσαι καθόλου, είναι σαν αυνανισμός».


Το Interruption, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, θα βγει σε λίγες μέρες στους κινηματογράφους. Είχαν προηγηθεί τα Casus Belli και Τίτλοι Τέλους με αμέτρητες διακρίσεις και βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ. Δύο μικρού μήκους φιλμ, σχεδόν προφητικά, που μιλούσαν για την κρίση, πολύ πριν γίνουν τα πράγματα χειρότερα. «Το Casus Belli ήταν το σουξέ μου» χαριτολογεί. «Ήρθε η κρίση, που ως οικογένεια μας χτύπησε πάρα πολύ, και ήρθε αυτή η ταινία και μας έσωσε. Είναι πολύ σημαντικό για μια ταινία να δίνει πίσω αυτά που τις έδωσαν, να βοηθά τους δημιουργούς της να ζήσουν από αυτήν και να συνεχίσουν. Αυτό δεν το περίμενα με τίποτα, το ότι θα μπορούσα να ζήσω από μια μικρού μήκους για τρία χρόνια. Πάντοτε έλεγα ότι είναι το love story μεταξύ ενός αστέγου κι ενός καροτσιού που συναντιούνται στο τέλος στο ηλιοβασίλεμα» αστειεύεται.

Το μεγάλο μου θέμα με το ευρωπαϊκό σινεμά είναι ότι βλέπω μια ισοπεδωτική ομοιομορφία ταινιών, όπου λίγες πια με εκπλήσσουν και ελάχιστες τολμούν να μιλήσουν σε μια άλλη γλώσσα.


«Βέβαια, οι υπόλοιποι το είδαν πιο πολιτικά. Μετά ήρθαν οι Τίτλοι Τέλους. Τότε με στοίχειωναν αυτές οι άδειες διαφημιστικές πινακίδες που έβλεπα στον δρόμο. Στην αρχή δεν σκεφτόμουν να κάνω ταινία. Και πάλι, όλοι έλεγαν ότι ήταν ένα σχόλιο σε σχέση με την κρίση και την κατάρρευση του καπιταλισμού. Αυτές οι πινακίδες, όμως, ήταν ο καθρέφτης μου εκείνη την περίοδο, το πώς έμοιαζα, ο εσωτερικός μου κόσμος, που ήταν τελείως κενός, και αυτή η ταινία ήταν η θεραπεία μου. Πλέον ζω από τον κινηματογράφο».


Στο Interruption δεν απομακρύνεται πολύ από τη θεματική που τον έχει χαρακτηρίσει, όσο και αν έχει το αφαιρετικό στοιχείο μέσα της. Μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών που κρατούν όπλα εισβάλλει σε ένα γεμάτο θέατρο την ώρα που παίζεται η Ορέστεια. Τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας παύουν να υπάρχουν. Δεν θα την έλεγες «εύκολη» ταινία. Έχει μια υπόγεια ένταση, όμως, που σε καθηλώνει μέχρι το τελευταίο λεπτό. Τον ρωτάω πώς σκέφτηκε να κάνει κάτι τέτοιο.
«Ως ιδέα ξεκίνησε από την ταινία Ο Φόβος, με τον Ανέστη Βλάχο που κυνηγάει την υπηρέτρια να τη βιάσει στους στάβλους και καλύπτουν το έγκλημα οι γονείς του. Την είχα δει τυχαία σε ένα συγγενικό σπίτι στην ΕΤ1 κι έπαθα σοκ. Ήταν σαν Γκοντάρ και Χάνεκε στην Ελλάδα της δεκαετίας του '60. Οι συγγενείς μου φρίκαραν και το έκλεισαν και έτρεξα να το δω στο σπίτι μου πριν τελειώσει. Μετά σκέφτηκα την εισβολή Τσετσένων που είχε γίνει σε ένα θέατρο στη Μόσχα και που το κοινό θεώρησε ότι ήταν μέρος της παράστασης. Εκεί τους έλεγαν επί 45 λεπτά ότι ήταν όμηροι και κανείς δεν πίστευε τίποτα. Έπρεπε να σκοτώσουν κάποιον μπροστά τους για να το καταλάβουν. Είναι τραγικό αυτό που συνέβη τότε. Αυτή η κατάσταση ομηρίας όπου δεν αντιλαμβάνεσαι ότι είσαι όμηρος μου θυμίζει λίγο τη ζωή μας. Είμαστε συνεχώς όμηροι των υποθέσεών μας, των εργασιακών, των φιλικών, των ερωτικών μας σχέσεων, και πολλές φορές δεν το αντιλαμβανόμαστε, απλώς συνεχίζουμε να κάνουμε αυτά που κάνουμε και που μας λέει μια φωνή μέσα ή έξω από το κεφάλι μας να κάνουμε. Χτίζουμε όλη μας την κατανόηση σε μια πρώτη υπόθεση και αν αυτή δεν είναι έγκυρη, καταρρέει όλο μας το οικοδόμημα. Κάπως έτσι είναι και η ζωή, αν υποθέσεις ότι όλο αυτό το πράγμα που συμβαίνει εκεί πέρα είναι μια θεατρική παράσταση. Μπορεί να συμβούν τα πιο φρικτά πράγματα μπροστά σου και να μην αντιληφθείς τίποτα, ίσα-ίσα να τα χειροκροτήσεις» λέει.

Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά Facebook Twitter
Όταν η πραγματικότητα εισβάλλει στον χώρο σου, αυτό για μένα είναι κάτι μαγικό και εξεγερτικό. Η πραγματικότητα δεν μπορεί να εγκλωβιστεί μέσα στην εικόνα... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ο Γιώργος κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά, όχι για να σου αρέσει απαραίτητα αλλά για να σε κάνει να σκεφτείς. Είναι κάπως σαν ένα στοίχημα. Δεν φοβάται μήπως το χαρακτηρίσουν αντικινηματογραφικό;


«Τα τελευταία χρόνια έχει επικρατήσει ένα κυρίαρχο storytelling. Βγαίνουν συνέχεια σενάρια που είναι μια τελείως καταμερισμένη και τεχνοκρατική δουλειά. Στο Χόλιγουντ έχουν ένα σωρό σεναριογράφους γι' αυτόν το λόγο. Αυτό μαθαίνει τους ανθρώπους να βλέπουν τις ταινίες με έναν συγκεκριμένο τρόπο και οτιδήποτε άλλο το βαφτίζει "πειραματικό", "αλλόκοτο", "παράξενο". Ακόμη και το ευρωπαϊκό art house τείνει προς αυτή την κατεύθυνση, σε έναν μελοδραματισμό που αντί για ήρωες έχει αντιήρωες και αντί των εκθαμβωτικών ντεκόρ-χώρων που γίνονται σε στούντιο του Χόλιγουντ, εκμεταλλεύεται τη φωτογένεια της φρίκης σε παρακμιακά μέρη της Ελλάδας ή της Ευρώπης. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν την ίδια φόρμουλα. Το μεγάλο μου θέμα με το ευρωπαϊκό σινεμά είναι ότι βλέπω μια ισοπεδωτική ομοιομορφία ταινιών, όπου λίγες πια με εκπλήσσουν και ελάχιστες τολμούν να μιλήσουν σε μια άλλη γλώσσα. Ένα άλλο στοιχείο που δεν ξέρει ο κόσμος είναι ότι πάμε τα σενάρια σε κάτι σαν script clinics. Λες και είναι άρρωστα τα σενάρια, πάμε να τα θεραπεύσουμε, ακόμη δεν τα γράψαμε. Και υπάρχει και αυτή η αυτολογοκρισία των σκηνοθετών, που είτε επειδή θέλουν να βρουν ένα μεγαλύτερο κοινό είτε να πάνε σε ένα μεγάλο φεστιβάλ ή οτιδήποτε, ακολουθούν κάποιες νόρμες που είναι εκείνη τη στιγμή επίκαιρες και δημοφιλείς. Καλό φεστιβάλ δεν σημαίνει καλές ταινίες. Πρέπει να υπάρξει μια απομυθοποίηση των ίδιων των φεστιβάλ. Έχω δει πάρα πολλές ταινίες σε αυτά τα φεστιβάλ που είναι ανώδυνες. Πολλές φορές, είναι σαν ο σκηνοθέτης να κάνει μια οντισιόν με την ταινία για να τον πάρουν στην Αμερική ή για να πάρει πολύ μεγάλο budget στην Ευρώπη. Για μένα, το να χαρακτηρίσεις την ταινία μου παρεμβατική, ξένη, παρεκκλίνουσα, είναι τιμητικό, κάτι σαν κινηματογραφικό παράσημο. Θεωρώ σημαντικό το να προσπαθήσεις να πας κόντρα σε αυτή την κυρίαρχη αφήγηση, αλλά αισθάνομαι ότι τέτοιες απόπειρες κινηματογράφησης είναι σαν σταγόνες στον ωκεανό.


Σήμερα πιστεύω ότι τα πάντα γίνονται με όρους θεάματος. Δηλαδή πολιτικοί, χειρουργοί, δικηγόροι, επιστήμονες, καλλιτέχνες, όλοι δουλεύουν με όρους θεάματος. Τους ανησυχεί λιγότερο το να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και περισσότερο τους αγχώνει το να είναι καλοί ψυχαγωγοί απέναντι στο κοινό. Επίσης, είναι πολύ δύσκολο να διακρίνεις τα όρια μεταξύ θεάματος και πραγματικότητας. Προχθές έβλεπα στην Αμερική μια ζωντανή δίκη ενός βιαστή, που δεν μπορούσες να καταλάβεις αν ήταν σαπουνόπερα ή πραγματική δίκη. Ακόμη και ο πολιτικός λόγος γίνεται πλέον μόνο με όρους θεάματος. Storytelling δεν κάνω μόνο εγώ, κάνουν και οι κυβερνήσεις. Δημιουργούν καθημερινά μυθοπλαστικές ιστορίες που τις δεχόμαστε σαν αληθινές και αυτοί στήνουν πάνω σε αυτές τις προπαγάνδες τους. Οι πολιτικοί είναι οι κυρίαρχοι storytellers σήμερα. Μου αρέσει η παράνοια σαν άνθρωπος, αλλά την πολιτική παράνοια δεν μπορώ να την αντέξω, αυτό το θέατρο που συμβαίνει και δεν μπορείς να καταλάβεις τις προθέσεις κανενός. Δεν μπορείς να καταλάβεις τι αντιπροσωπεύει ο καθένας, τι είναι αλήθεια, τι είναι ψέμα. Ταυτόχρονα, όμως, σιγά-σιγά διαλύονται οι αυταπάτες. Όσο θολή είναι αυτή η ατμόσφαιρα, εσύ ως κοινό/ακροατήριο πρέπει να απαντήσεις σε ένα δίλημμα: ή να συνεχίσεις να βλέπεις αυτό το θέαμα και να χαθείς σε αυτό το χάος πληροφοριών ή να κρατήσεις μια συγκεκριμένη εικόνα και να αρχίσεις σιγά-σιγά να χτίζεις τον δικό σου κόσμο αντίστασης πάνω σε αυτό, ακόμη και αν η εικόνα αυτή είναι πλαστή. Αρκεί να την κρατήσεις ως αφετηρία. Είναι θέμα σε τι κοινό βάζεις τον εαυτό σου να ανήκει. Είναι αυτό που αγνοείς ότι υπάρχει και ξαφνικά χτυπάει την πόρτα σου. Όταν είχαν γίνει οι μεγάλες φωτιές το 2007, ήμουν στο σπίτι μου στην Πετρούπολη. Έβλεπα να καίγεται όλη η Ελλάδα κι ένιωθα ότι ήταν πολύ μακριά από εκεί όπου βρισκόμουν, και ξαφνικά άρχισαν να μπαίνουν στάχτες μέσα στο σπίτι. Όταν η πραγματικότητα εισβάλλει στον χώρο σου, αυτό για μένα είναι κάτι μαγικό και εξεγερτικό. Η πραγματικότητα δεν μπορεί να εγκλωβιστεί μέσα στην εικόνα. Εκεί πρέπει να τη συναντήσεις και είναι ένα ξύπνημα για σένα τον ίδιο. Στο Ιράν ο κόσμος κατέβηκε στους δρόμους όταν έκλεισαν για δύο μέρες τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τελικά, ο καλύτερος τρόπος να ακούς τις ειδήσεις είναι να τις δημιουργείς εσύ. Έτσι κι εμείς πρέπει να γίνουμε η εικόνα των γεγονότων και όχι οι δέκτες. Είναι τυχεροί οι άνθρωποι που ζουν σε στιγμές που η Ιστορία αλλάζει».

To «Interruption» θα βγει στους κινηματογράφους στις 28 Ιανουαρίου.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια
Ειδα την ταινία στην Θεσσαλονίκη και μου έχει κολλήσει στο μαυλό. Είναι από αυτές τις ταινίες που μένουν μέσα σου και σε θέλεις σίγουρα να τις ξαναδεις. Αλλά η ένταση που νιώσαμε μέσα στο Ολύμπιον στα κόκκινα καθίσματα, ήταν τόσο μεγάλη σαν να είμασταν μέσα στην ίδια την ταινία, μέσα στο θεάτρο της ταινίας! Χίλια μπράβο, είχα να το πάθω αυτό χρόνια. Και τα επίπεδα της ταινίας είναι απειρα, μιλάει για τέχνη, πολιτική, εξουσία, ποια είναι η πραγματικότητα. Είναι από αυτά τα διαμάντια που θα ανακαλυφθούν σε λίγα χρόνια από άσχετη αιτία και θα βλέπονται ξανά και ξανά. Πραγματικά δεν το περίμενα να δω μια ταινία που να με ταράξει για αυτό γράφω τόσο ενθουσιασμένος. Διάβασα και του Δημητριάδη το άρθρο, που ήταν πολύ εγκεφαλικό, αλλά εμενα μου φάνηκε τόσο δυνατή σωματικά που με χτύπησε βαθειά μέσα μου. Ειχα τόση αγωνία και ένταση, που βγήκα ακουσμένος. Τι να πω, δείτε την, γιατί αξίζει να δεις κάτι άλλο διαφορετικό. Θεσσαλονίκη θα ξαναέρθει;